Visar resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Nomineringstråden!

Senior Member cheffs avatar
    Reg.datum
    May 2010

Standard Nomineringstråden!

Måste väl ha en sån här ?

MvP (Most valuble Player):

MvO (Most valuble Officer):

Bäste lagkamrat/teamspelare:

Bäst defensivt:

Bäst offensivt:

Mest underskattade:

Mest överskattade:

Bästa manipulatör:

Respekt åt:

Bästa team:

Mest irriterande:

Trevligaste spelaren:

Bästa startspelaren:

Att minnas:

Sån miss när...

Sjukt skoj händelse:

Sjukt tung händelse:

Så här kommer jag minnas s3:

Pågående:
    s3 - 16/17 - ??? [???]
    -----
    Avslutade:
    s3 - 14/15 - Traviusen [WoF]
    s1 - 15/15 - Lord Puff [#1] Raderat
    s3 - 15/16 - Inaktiv [Lords] Synd att jag klanta bort 108k klubbor några dagar innan

Senior Member cheffs avatar
    Reg.datum
    May 2010

Standard

Då ingen skrivit så får väl jag själv sätta kulan i rullning.

MvP (Most valuble Player): Svårt att säga faktiskt, många fina insatser och många som bidrog till god stämning i skype chatterna (ex. Lord Slusk är en riktigt skön kille). Men den som får bli nominerad till detta blir nog ändå anork även om han slutade ungefär i mid-game. Bäste travian grannen man kan ha. Hatten av till honom.
    (Petar även in Megatron som styrde o ställde bland MÅNGA konton som annars gått förlorade, man kan säga att han körde på som sjutton (badum tss)).

MvO (Most valuble Officer): Delat på Lord JL och Kejsaren&Ishink.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Pjoskar tätt följt av anork

Bäst defensivt: Pjoskar

Bäst offensivt: Tidiga delen av rundan: Anork (utan tvekan). Lite senare PLG o Tanian. Fina släggor/bräckor hade annars JL, Inaktiv, Nekroz och Kaoz m.fl.

Mest underskattade: Pjoskar, trodde inte han skulle kunna trycka ut den deffen som han gjorde

Mest överskattade: Lejon/maria eller vad hon nu än hette denna servern.

Bästa manipulator: Säger pass på denna då jag inte bryr mig.

Respekt åt: Kannibalkocken a.k.a. Shaggy för att han tog på sig att hålla i VUt för oss en andra gång
    Zolaxar ska också ha lite klapp på axeln för att han hjälpte mig o shaggy hålla igång VUt samt matningen av alla trupper.

Bästa team: Säger Lords/INFRA då jag tyvärr har dålig koll på hur

Mest irriterande: Små missar som orsakar onödigt stora konsekvenser... Typ 108k för stora...

Trevligaste spelaren: Anork

Bästa startspelaren: Anork

Att minnas: Alla goa stunder i skype chattarna.

Sån miss när... Jag skicka 108k som plundring istället för förstärkning till alliansens egna VU.

Sjukt skoj händelse: När alla var sjukt oroliga över Agentens slägga men det var inget speciellt, kunde nästan höra hur Jero firade från Kristianstad när agenten väl hade landat.

Sjukt tung händelse: Ännu en gång... att skicka 108k in i döden mot sitt egna VU.

För min del en ganska medioker server, gjorde inte mycket förutom att träna på bräckan men sällskapet i Skype chattarna gjorde de hela värt det. Kommer även komnas ihåg som "Vask rundan" då det var ett par stycken som klantade till de med sina offar.

Har säkert missat något eller någon, men får be om ursäkt i förhand o lägga till er om ni verkligen tycker att ni förtjänar de
    Senast redigerad av cheff den 16-06-26 klockan 20:46

Pågående:
    s3 - 16/17 - ??? [???]
    -----
    Avslutade:
    s3 - 14/15 - Traviusen [WoF]
    s1 - 15/15 - Lord Puff [#1] Raderat
    s3 - 15/16 - Inaktiv [Lords] Synd att jag klanta bort 108k klubbor några dagar innan

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2015

Standard

MvP (Most valuble Player): Finns många alternativ. Zolaxar och Pjoskar som alltid fanns tillgängliga att skicka deff, oavsett tid på dygnet. Megatron som hade sin travian-kyrkogård med konton. Anork som var den enda som kunde styra upp anfall när jag var bortrest i tre månader.

MvO (Most valuble Officer): Hela Lords & Infra. Även om jag var borta stora delar av Mid Game så skötte sig alliansen av sig självt. Aldrig varit med om så få psykfall som spårar ur på en server. Kejsaren och Ishinken ska såklart också ha eloge.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Pjoskar - Ställde alltid upp med deff och vete! Anork bör också nämnas även om han försvann mitt i rundan och trots hans vidriga bilder på snap

Bäst defensivt: Zolaxar och Kejsaren pumpade som galningar. Stod för 3/5 av prettarna i VUt.

Bäst offensivt: Anork tills han tog unika arkitekten. Därefter var min offgrupp helt fenomenal. Slusk, Lord Mys, Norgan, PLG, Megatron mfl. Vissa glömde bräckorna, vissa söp ned sig när de skulle skicka och en är en stor toffel, men ni väggade aldrig och ni följde attackplanerna fläckfritt.

Mest underskattade: Pjoskar gör en imponerande runda. Lord Kaoz bygger förmodligen serverns största slägga och får ingen större användning av den.

Mest överskattade: Lord Slusk borde vunnit offranken. Allt jag behöver säga.

Bästa manipulator: Ingen. Saknar Castoor.

Respekt åt: PLG som är som ett självgående tåg. Trevlig och hjälpsam. Även Shaggy i VU:t får ett otacksamt jobb efter att vi lämnat över VUt till honom. Inaktiv tog också på sig ett fint ansvar när han blev sitter på VUt!

Bästa team: Lords & INFRA såklart!

Mest irriterande: När 80k klubbor blev svepta och när Lannister drämmer in 2500 kattas i väggen på en farm.

Trevligaste spelaren: Ceeyay på Slusk-kontot, Pjoskar och Anork.

Bästa startspelaren: Anork, va?

Att minnas: Norgans rants i chatten? Han var inte nöjd med Judas onlinetider, hehe.

Sån miss när... Vi glömde scouter i oasen med 80k klubbor.

Sjukt skoj händelse: Hela lördagen var fantastisk. Först att Amarone inte lyckas ta arkitekten pga en dåre och sedan när vi alla väntade på en jätteslägga från Agenten, så kom det knappt en kinapuff.

Sjukt tung händelse: Att UMs enda vältajmade anfall, utöver de två sista veckorna, kom när alla ledare var bortresta.

Så här kommer jag minnas s3: Många spelares utveckling. Vi jobbade hårt med våra deffgrupper i början, vilket även gav fantastiska resultat. Skulle fler spelare vara lika öppna som oss, och jobbat lika hårt med att lära upp nya spelare, så hade vi inte haft så mycket inavel på svenska Travian.
    Senast redigerad av Lord J den 16-06-26 klockan 21:10

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2014

Standard

Citat Ursprungligen postat av Raymon Visa inlägg
    Få spelare som vill bli upplärda av farmer dock, lär ha betydligt bättre möjligheter om de håller sig långt från er.
    Haha, ja det är en bra bedrift av dig att farma inaktiva konton

Standard

MvP (Most valuble Player): Megatron som varit otroligt viktig för INFRA/Lords.

MvO (Most valuble Officer): Lord JL och Kejsaren&Ishink

Bäste lagkamrat/teamspelare: Megatron här också. Måste även nämna Bigjohn, Mupplern och Berserken som hjälpt mig mycket under rundan.

Bäst defensivt: Fanns många som producerade otroligt mycket deff, bland annat Zolaxar, pjoskar och K&I.
    Vill personligen berömma Mupplern och Berserken som lyckades ställa upp en riktigt fin vägg hos mig (helt i onödan tyvärr) varenda gång jag blev anfallen.

Bäst offensivt: Anork första halvan och Norgan andra halvan i hård konkurrens.

Mest underskattade: Kommer inte på någon direkt.

Mest överskattade: Får säga Agenten med tanke på vilka förväntningar man hade på släggan.

Bästa manipulatör: -

Respekt åt: Alla som kämpat vid vårat vinnande VU. Även fiender som kämpat vid olika Världsunder förtjänar respekt för allt slit ni lagt ner.

Bästa team: Lords/INFRA

Mest irriterande: jonte67

Trevligaste spelaren: Finns väldigt många trevliga men jag säger nog Kejsaren.

Bästa startspelaren: Minns knappt starten, men säger Anork.

Att minnas: Alla trevliga stunder i Skype-chatterna.

Sån miss när... Inga större missar för en gångs skull.

Sjukt skoj händelse: När jag lyckades göra maximal skada med resterna av min lekoff hos Ultron.

Sjukt tung händelse: När jag kom 5 min för sent till en stor tränare vid artefakt-släppet.

Så här kommer jag minnas s3: Började rundan i alliansen FN med tanken att bygga bräck-slägga. Senare gick vi över till INFRA och på den vägen fortsatte det. Fick ihop en ganska skaplig slägga och hade även stora delar av rundan en lekoff som jag kunde leka med medans jag tränade släggan.

Är ju populärt att i såna här sammanhang säga ett detta är sämsta och tråkigaste rundan man spelat, men jag tyckte att denna rundan var ganska rolig och höll bra klass jämfört med de senaste rundorna jag spelat.

Tack alla medspelare och motspelare för denna rundan. Hoppas vi får fler rundor tillsammans!
    Avslutade:
    Se2 - tanian, AeM
    Se2 - Gregoir, TG
    Se2 - hehehe, FN

Banned
    Reg.datum
    Mar 2016

Standard

Spelade konton denna server Svensson topp deff och topp farm konto, plopp litet observations konto, sheriff woody.
    MvP (Most valuble Player): Jag helt klart tänk om ni bara vågat och sattsa den här servern hade sätt anorlunda ut då det lovar jag.

MvO (Most valuble Officer): Pontare, han vågade göra det ingen annan vågade att lita och tro på mig. tack! <3

Bäste lagkamrat/teamspelare: pontare sonny sheriffen tack för att ni vågar tro på mig. <3

Bäst defensivt: svensson det kontot kunde ensam bittas väldigt hårt synd att vi inte hade mer egen deff för då hade vi bittis ännu hådare

Bäst offensivt: hahaha ja en offensiv vart det av mig den här rundan men den vart ju 100% klart jag nomineras här

Mest underskattade: Lejons dektivitbyrån, Vad var sant var vad rykten och vad hände ? många frågaor ni får inga svar men dektitivbyron var stundtals på allas läppar. Den betyde mer än ni tror och den betyde mindre än många tror med. Men saningen är ville man ha reda på något prikärt tog det 5-60 minuter så hade man svaret och den var mer efektiv än alla spioner som finns.

Mest överskattade: att överskatta det gör man inte i travian överskattar du kan du inte spela.

Bästa manipulatör: Pontare, för att han på någotvis lyckades lura in mig igen på wooddy efter att AO och Hatad kickat mig från det för att de vägrade ha med mig.

Respekt åt: Pontare för att du kan se bakom allt snack som inte är sant och för att du vågar lära känna någon bakom en fasad. Du har ryggrad och mod!

Bästa team: Sonny och jag på svennsson underbar tid trotts att den var jobbig var den underbart skoj!

Mest irriterande: Kicken från exc och tockens totala idoti. Korkad såå fruktansvärt korkad idotiosk spelare.

Trevligaste spelaren:
    sonny pontare, bubbebjörnen min , noname mf.

Bästa startspelaren: anork från lorderna

Att minnas: tja jag var den ända som snode en bp från lorderna igentligen inget minne för de är riktigt kassa och visar bara att när de möter ett riktigt motstånd faller de som ett korthus.

Sån miss när... reggade svensson skulle aldrig gjort det ni är inte värda att spela med en hyfsad spelare som jag är

Sjukt skoj händelse:minnet är från svensson Sonny skickar ett sms och väcker mig han hade väggat vår granne ensam det var en bra start på dagen.

Sjukt tung händelse:Radera svensson och behöva dölja en hyglig off på woody som kunde gjort massa nytta som att spränga växlingsbyar sno bps mm men istället fick jag sitta och bygga på den i 5 vekor och bita på naglarna så inte jag. När sheriffen slängde in släggan i nataren fasen med den kunde vi vänt server och get lorderna och infra fingret.

Hat hat och mer hat. fy 17 för allt hat. jag kommer även att minas mobbingen så fruktansvärt jobbigt. men ja jag tycker faktist att jag visade er jag gjorde sucse och många kommer minas mig framför allt är jag väll den ända som ite gjort något misstag
    Senast redigerad av Maria/Lejon den 16-06-28 klockan 01:05

Standard

För oss, Monroe utan större tvekan. Tog på sig många sysslor som kanske låg lite utanför deras komfortområde (som att faktiskt bygga VUt vi tog på skoj). Deffningar, VU-bygge, aktivitet, några få offningar genomfördes allihopa så nära felfritt det kan bli trots att mycket var impulsbeslut som vi lurade med er på.
    Även Miss Blaise ska nämnas här, som med sina stora mängder deff såg till att vi snabbt kunde sätta rejäla väggar här och där. Utan det kontot hade det varit mycket svårt att hålla alliansen rullandes.
    I andra allianser fick jag intrycket att Judas, AgentOrange och Kejsaren&Ishink var viktiga pusselbitar.

Appe. Några av oss har spelat med honom förr, och precis nu som då visar han varför han är en av de bästa ledarna man kan hitta på Travian sverige. Hur slö, motvilliga och inaktiva vi än varit i perioder har han alltid styrt upp vårt konto samtidigt som han sett till att alliansen fick en stor mängd både artefakter och BPs. Organiserat, effektivt arbete som ledde till en väldigt smärtfri hantering av alliansen.

Här nominerar jag mina två COs, Anton och TK. När min motivation och aktivitet inte var på topp höll de båda kontot på rätt köl med vansinnig aktivitetsnivå och trots våra kanske olika tankesätt gick kontot åt rätt håll i god fart rundan genom.

Bäst defensivt:
    Infra och/eller ex-BUS. Båda allianserna väggade väldigt stor procent av anfallen som kom mot dom, vilket var anledningen att BUS låg etta på försvarslistan innan dess uppbrott trots relativt liten mängd deff i rörelse. INFRA fick inte fullt så många anfall mot sig, men väggade absolut större delen av de som kom innan EG vilket får mig att luta mot dem.
    Som ensamt konto får Judas nomineringen. Mycket off dog mot det kontot och de kom upp i över dubbla av tvåan på deffranken utanför VU-hållarna.

Bäst offensivt:
    Gillar ej att nominera sitt eget konto, men på den här servern med den nivå offandet låg på (nominerade som inte siktar på fält vid hs-bombning, glömmer bräckor osv osv), är den enda jag skulle kunna ärligt motivera över oss själva Wiking som tyvärr raderade. Han byggde en jäkla massa trupp men bestämde sig tyvärr för att vägga alltihopa och radera. Trist, men sånt är spelet. Annars var det ingen som var särskilt nära oss, trots vår relativt låga offensiva aktivitet. Bombade flest huvudstäder, dödade mest trupp och tog några offbyar. Även utan nataren hade vi vunnit genom att bara döda deff, även om JL desperat vill få sin fantasivärld att stämma överens med verkligheten. Med lite tur kanske fienden är dåliga nog att låta en av er vinna offranken nästa runda

Mest underskattade:
    Scouter och Aktivitet. Bra saker att ha, speciellt om man förvarar värdefulla grejor. Även Inaktiv får sig en tur här, då vi tappade intresset av att göra något mot det kontot efter de där 108k klubbmännen väggades. Vi trodde det mestadels fast häst kvar, vilket sedan visade sig vara långt ifrån sanningen. Fin bräcka!

Mest överskattade:
    Även fast jag lärde känna en del av er ganska väl och tycker det finns många trevliga spelare där måste jag nog säga UM. Artefaktsläppet gick riktigt bra för den alliansen, och vi trodde det skulle finnas väldigt många aktiva, duktiga och aktiva spelare som skulle mer eller mindre köra över oss ganska snabbt. Visade sig att aktiviteten och intresset av servern inte riktigt fanns där bland flera av de största spelarna, och det tror jag fick förödande konsekvenser för deras mid- och end-game.

Bästa manipulatör:
    Antagligen Newt. Lyckades komma in i UM efter att ha lämnat BUS, lämna UM, gå tillbaka till BUS, bli kickad och sedan nästla sig in i INFRA. Erbjöd sedan fienden till INFRA hjälp mot sin egen allians. Ingen regelrätt manipulation, men så nära det kan komma.

Respekt åt:
    Corneze. Du bombade och tog över byar hit och dit direkt efter artefaktsläppet och hade fina offar som terroriserade oss. Vi lyckades deffa ut dig, ta dina arts och bomba bort i princip ett helt topp 20 konto innan det var klart. Men det stoppade inte dig, utan du byggde upp kontot återigen och var sedan med och snodde en offby av INFRA och döda parkerad off. Inte ofta man ser någon som är så galet tjurig och motiverad att fortsätta och som faktiskt lyckas. stor respekt!

Bästa team:
    Appe, Ultron. Inte helt otippat att jag skulle nominera oss själva här efter tidigare nomineringarna. Men vi har spelat ihop tidigare och var inställda på att samarbeta väldigt mycket rundan genom. Allt från hur vi (tillsammans med andra) hjälpte Appe bygga ikapp sitt konto, till parkering av trupp, flytt av artefakter, planering av off, deff och aktivitet.
    Judas, GMC fick jag också intryck av att vara ett kanonteam, som höll varandra nära.

Mest irriterande:
    Newt. Tände till på allt och slutade aldrig när han väl gått igång. Lämnade allianser hit och dit, och skyllde allt på andra. Men med historien spelaren har kanske det var att förvänta sig.

Trevligaste spelaren:
    Här kan jag nominera dussintal, men väljer en handfull som kom upp direkt:
    Corneze - Lärde känna sent, men definitivt en av de trevligaste prickarna på servern.
    Anork - Spelat mot tidigare rundor och snackat en del, men först nu vi faktiskt haft ordentlig kontakt. Trevlig spelare som jag kommer fortsätta snacka med i framtiden.
    Amarone - Amarone som allians var superb. Inget tjafs, alltid god ton i chatter och aldrig några bekymmer. Kanongäng!
    Mickan - Fruktansvärt trevlig människa som fick mig att regga på servern från första början. Att vi sedan gick åt skiljda sidor är synd, men förståeligt och inget jag klandrar någon av oss för.
    Slusk - Lite välkommen munhuggning mellan varandra då och då och väldigt trevlig att prata med. Duktig och flitig spelare som jag lärde känna relativt sent, men snackade med rundan ut.

Bästa startspelaren:
    Förmodligen Hubertiux. Först med ny by, läskigast hjälte och låg ganska långt fram i racet till by 10-15 hela tiden. Kontots effektivitet och aktivitet avtog oturligt nog under senare halvan av servern.

Att minnas:
    Artefaktsläppet då vi pga. olika avhopp och strukturella problem satt med på tok för många artefakter på alldeles för lite trupp och få spelare. Ett ganska allvarligt problem, men vi klarade oss ur det bra då väldigt få vågade ge sig på våra stora spelare.

Sån miss när...
    Missförstånd på kontot ledde till att en del av vår andraoff strök med mot den enda skarpa attacken vi fick mot oss under hela rundan. Inget som påverkade utgången av servern på något sätt, men surt sätt att ta livet av en ganska hyfsad krigsoff. Ledde även till beslutet att rensa ett VU istället för att vägga offen som då led brist på bräckor mot Infra/Lords. Kändes inte värdigt att slänga iväg en dålig off mot ett stort mål.
    En andra var när vi missade förstaplatsen på klättrare första veckan, då vi försov oss. Nästan så jag tycker det gjorde lite mer ont.

Sjukt skoj händelse:
    När JL bestämde sig för att inte låta vårt lek-VU vara i fred, och drev oss att bilda Amarone och istället bygga på det. Såg till att vi slapp sitta i samma båt som Lords och gjorde EG till den absolut roligaste tiden på servern.

Sjukt tung händelse:
    När cirka hälften av de spelarna vi gick in på servern med, och också spelat med tidigare, slutade av olika anledningar strax efter artefaktsläppet. Motivationen tog en stor törn och det blev mest cruising fram till mållinjen för vår (eller kanske mest min?) del.

Överlag svag server med få duktiga spelare som engagerade sig. Vi byggde kontot på grunden att slippa hålla allt för hög aktivitet, men samtidigt köra för offranken. Begränsa sin egen aktivitet fungerar aldrig, men tog enklaste offvinsten hittills och vår första på version 4.4 genom att till 95% enbart döda deff (borträknat BPs och artefakter och sista onödiga rensningen av ett tomt VU). Synd att de spelare som faktiskt kunde konkurrera om offranken raderade eller var inaktiva, var inställd på ett intressant och spännande race för topp-platserna i EG.
    Överlag vågade ingen riktigt offa innan de större offensiverna i EG, utan de allra flesta höll sig till små spelare eller inaktiva mål. Det syntes allt för tydligt på storleken av många offar, och på deffranken som visar pinsamt låga siffror.
    Vi i BUS/Amarone hade inte möjlighet att styra servern något just, utan spelade mest för spelandets skull och gjorde det vi kunde. Det gick över förväntan och i princip alla konton klarade sig med gott humor och hela fält rundan ut.
    De sidor som kunde ha konkurrerat med Infra/Lords fick det inte riktigt att klicka, vilket medförde ett ganska gigantiskt block med BUS, Infra och Lords mot allianser som egentligen behövde mer stöd. Synd, men sådant som händer.
    Trevliga spelare på alla håll, och även om vissa ledare i den vinnande unionen är fruktansvärt dåliga vinnare var det överlag en trevlig server.

Gratulerar Infra/Lords till vinsten, nu tar vi ett efterlängtat sommarlov!
    Senast redigerad av Xlore den 16-06-28 klockan 23:03
    Slutförda:
    2008 - S3 The End - Norrland
    2011 - S5 R.Boonke - QOQ
    2012 - S2 Existenz - CNz
    2014 - S5 Blueberry - DEiTY
    2014 - S1 Alphahanne - Webug
    Pågående - S3 Ultron

Standard Lite att läsa!

Ni som klagat på att det varit dåligt med nomineringar har lite att läsa nu!

MvP (Most valuble Player): Anork aka krona som skaffade sig en formidabel off och satte skräck i våra motståndare på egen hand. Även Megatron som hoppade runt som sitter på många konton och hjälpte väldogt många spelare med sina konton.

MvO (Most valuble Officer): Lord JL efter att han kom hem från Thailand och satte fart på kanonerna.

Mest rutinerade lagkamrat: PLG. En mycket rutinerad herre med många rundor under bältet som visade stor professionalitet i allt han gjorde. En meister som på ett ödmjukt sätt undervisade oss mindre lärda med sina pergamentrullar han samlat genom åren. Perfektion förkroppsligad.

Offensiva uppoffrande spelare:
    Norgan- En klippa att ha i offgruppen, går upp alla tider på dygnet och spelar i ur och skur, bidrog med både artstölder och att spränga byar.

Frind- En ny bekantskap som inte tvekade att skicka sina offar in i döden för att ta artefakter på nattliga uppdrag redan tidigt på servern. En riktig lagspelare som lärde sig fort och visade god klass.

Lord Mys - Höjde sig flera nivåer från förra s3 och med sin off så var han en av de som trasade sönder fiendens försvar mest.

Lord Slusk - En mycket trevlig ny bekantskap som bidrog med god stämning såväl på Skype som på slagfältet. ständigt ett hot mot ums försvarslinjer.

Bebbe78 - Tacksamt att få med denna självgående spelare som från förra s3 till denna s3. Ett troget och vasst acecard att damma fram när man som mest behöver det.

Newt - En ny bekantskap med ett brett spektrum av fina kvaliteter. Ett bra offkonto, som jag tror hade blivit det största eller ett av de största offkontona på s3 om han startat i INFRA med 100% tillit från den första dagen på servern.

Metallgutten - Alltid främst in i de situationer där offensivt jobb behövde göras. Stabil offbyggare med Rejäla natarsvep.

Tanian - Ny bekantskap, mycket trevlig spelare som gav INFRA en extra dimension, trevlig på Skype och en väldigt duktig och professionell bräckbyggare, som även krigade med en lekoff som gjorde förödande skada på UM.

Sjöbusen - En ny bekantskap som även han med sitt inträde i INFRA gav allyn en helt ny dimension. Han bidrog med en riktigt fin slägga.

Knasboll - En ny bekantskap. Bidrog med en fin off och var ett trevligt inslag i skypegruppen. En professionell spelare.

Murdock - projektledaren som hjälpte flera konton i sin egenskapade vinge Sibirien. Skolan han resultat och han återkom med flera starka konton efter 2-3 månader. Bidrog även med en fin off.

MrInsane - En fin off som gjorde mycket skada på UM, en spelare som ställer upp i vårt och torrt.

Najk - en avig och stabil offare som alltid gör det bra.

Bjorsk/Lundquist - 2 stabila herrar som med mer tid hade bidragit med ännu mer till allyn.

Bäst defensivt:

Lord oxen - en deffkung

Mupplern- Prettar i massvis och en deffare av rang!

Hans Osterman- stabil herre som alltid är med och bidrar med deff.

Muppo/Popum två spelare som på ett uppoffrande sätt alltid såg till att vi hade deff tillgängligt i mitten. (Deras deff låg bakom hubertiuxs uttåg.)

Zolaxar, pumpade prettar och byggde byar som ett fullfjädrat proffs.

Pjoskar - aktiv och stabil med mängder av deff. Briljant. En prettfabrik med bra produktivitet.

Donken - Jag behöver bara säga donkens spjut 7eleven. Alltid på plats alltid spjut level 20 med sina oumbärliga spjut.

Knarren - stabil herre som ofta skickade deff och alltid hjälpte sina lagkamrater.

Berserken - Alltid redo och alltid med mängder av deff, en deffare av rang. En stor tillgång trots de långa avstånden till sydost. Även aktiv och trevlig på Skype.

BigJohn - en uppoffrande spelare som alltid visade vart skåpet skulle stå. Bidrog såväl offensivt som defensivt för allyn.

Kinge - Sadlade om till deff då allyn behövde mer deff, det visar vilket hjärta denna infrakrigare bar på. Stabil truppmängd och aktiv i Skype.

Mickan - som alltid var trevlig i Skype och ställde upp med deff.

Dalakrigaren - oerhört stabil och professionell pjäs fram till att han fick lite mindre tid för travian.

Gantu - stabil infrakrigare dom bidrog med mycket trupper och deffhjälp.

kiwick - en stabil leverantör av falanxer.

Jacki - stabil pjäs som alltid hjälpte till i sydost.

Mest underskattade: Zolaxar, en nybörjare som spelade som ett proffs. Mosade stora milstolpar på löpande band.

Viktigaste VU kontona: grå, bella, saluki och lohengrin och Beppe som fullkomligt öste råvaror över VUt.

Bästa informatören: samordnaren Beppe som alltid ordnade veckobrev och ordnade i forumet igm.

Mest överskattade: UM, då de inte lyckades ruska fram en enda vettig slägga.

Bästa manipulator: Taliban

Respekt åt: Knasen, svensson och Taliban som ställde till med mer oreda än vad många större allys lyckades med.

Bästa team: Kejsaren&Ishink eller vad säger du ishink?

Serverns hemligaste: Lord oxen.

Mest irriterande: Att vetet aldrig räcker till...

Trevliga spelare : Mickan och lord slusk var 2 nya trevliga inslag.

Bästa startspelaren: anork i hård konkurrens med de dominanta turkarna barlas och moonbow ;D

Att minnas: Alla dessa möten och förberedelser över Skype, samt alla nya goda vänner man träffat denna runda.
    Jag hoppas verkligen att få dra svärd med många lords/infrakrigare i framtiden och tillsammans vinna ännu fler servrar än vad vi redan har gjort.

Sån miss när... Allt som vart fel slutligen blev väldigt rätt.

Sjukt skoj händelse: Att Vi väggade i princip alla offar som kom mot oss. Att så många i INFRA kände motivation att slutföra servern på ett bra sätt och ge oss möjligheten till seger!

Sjukt tung händelse: Att många trevliga spelare slutade under rundans gång och att motivationen och tiden inte alltid räcker till en lång travianrunda.

Ledningsgrupp:
    Reelex*2 stort jobb på era släggor och lösningsorienterade arbete på servern. Speciellt reelex 1 gjorde ett alldeles utomordentligt arbete med att lösa många problem och alltid vara vaksam och alert på olika problem. Ren och skär Professionalism. Inaktiv: bra jobbat med släggan och bygget på VUt, samt väldigt lösningsorienterad och aktiv, ett nöje att spela med en sådan passionerad spelare. Respekt åt lord JL som roddar lords och en fin slägga samtidigt styr många aktioner och reder ut oklarheter. Respekt åt lord kaoz som planerar bra och styrde upp en riktigt fin slägga och respekt åt fragster som började sent men slängde ihop ett konto för att hjälpa allyn och ändå slutar 2a i pop.

Respekt åt KANIBALKOCKEN som roddar VUt ännu en gång och alltid levererar bra resultat!

Sist men inte minst tacka min andra hälft Ishink, som alltid varit en klippa. Det har vart ett nöje att spela på K&I och efter all tid och kraft vi lagt ner på detta så tycker jag att vi är värdiga vinnare.

Så här kommer jag minnas s3: En nyttig server med många gamla vänner som Yuma, bebbe78, beppe, inaktiv, reelex, lord JL, Norgan mfl osv och med många nya vänner som jag hoppas följer med in i framtiden.
    En server som efter många politiska turer slutade med ett Infralords vs Pangea, där de som planerat det hela bäst från början slutligen kunde lyfta pokalen.

Mvh Kejsaren

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2014

Standard

Citat Ursprungligen postat av Xlore Visa inlägg
    För oss, Monroe utan större tvekan. Tog på sig många sysslor som kanske låg lite utanför deras komfortområde (som att faktiskt bygga VUt vi tog på skoj). Deffningar, VU-bygge, aktivitet, några få offningar genomfördes allihopa så nära felfritt det kan bli trots att mycket var impulsbeslut som vi lurade med er på.
    Även Miss Blaise ska nämnas här, som med sina stora mängder deff såg till att vi snabbt kunde sätta rejäla väggar här och där. Utan det kontot hade det varit mycket svårt att hålla alliansen rullandes.
    I andra allianser fick jag intrycket att Judas, AgentOrange och Kejsaren&Ishink var viktiga pusselbitar.

Appe. Några av oss har spelat med honom förr, och precis nu som då visar han varför han är en av de bästa ledarna man kan hitta på Travian sverige. Hur slö, motvilliga och inaktiva vi än varit i perioder har han alltid styrt upp vårt konto samtidigt som han sett till att alliansen fick en stor mängd både artefakter och BPs. Organiserat, effektivt arbete som ledde till en väldigt smärtfri hantering av alliansen.

Här nominerar jag mina två COs, Anton och TK. När min motivation och aktivitet inte var på topp höll de båda kontot på rätt köl med vansinnig aktivitetsnivå och trots våra kanske olika tankesätt gick kontot åt rätt håll i god fart rundan genom.

Bäst defensivt:
    Infra och/eller ex-BUS. Båda allianserna väggade väldigt stor procent av anfallen som kom mot dom, vilket var anledningen att BUS låg etta på försvarslistan innan dess uppbrott trots relativt liten mängd deff i rörelse. INFRA fick inte fullt så många anfall mot sig, men väggade absolut större delen av de som kom innan EG vilket får mig att luta mot dem.
    Som ensamt konto får Judas nomineringen. Mycket off dog mot det kontot och de kom upp i över dubbla av tvåan på deffranken utanför VU-hållarna.

Bäst offensivt:
    Gillar ej att nominera sitt eget konto, men på den här servern med den nivå offandet låg på (nominerade som inte siktar på fält vid hs-bombning, glömmer bräckor osv osv), är den enda jag skulle kunna ärligt motivera över oss själva Wiking som tyvärr raderade. Han byggde en jäkla massa trupp men bestämde sig tyvärr för att vägga alltihopa och radera. Trist, men sånt är spelet. Annars var det ingen som var särskilt nära oss, trots vår relativt låga offensiva aktivitet. Bombade flest huvudstäder, dödade mest trupp och tog några offbyar. Även utan nataren hade vi vunnit genom att bara döda deff, även om JL desperat vill få sin fantasivärld att stämma överens med verkligheten. Med lite tur kanske fienden är dåliga nog att låta en av er vinna offranken nästa runda

Mest underskattade:
    Scouter och Aktivitet. Bra saker att ha, speciellt om man förvarar värdefulla grejor. Även Inaktiv får sig en tur här, då vi tappade intresset av att göra något mot det kontot efter de där 108k klubbmännen väggades. Vi trodde det mestadels fast häst kvar, vilket sedan visade sig vara långt ifrån sanningen. Fin bräcka!

Mest överskattade:
    Även fast jag lärde känna en del av er ganska väl och tycker det finns många trevliga spelare där måste jag nog säga UM. Artefaktsläppet gick riktigt bra för den alliansen, och vi trodde det skulle finnas väldigt många aktiva, duktiga och aktiva spelare som skulle mer eller mindre köra över oss ganska snabbt. Visade sig att aktiviteten och intresset av servern inte riktigt fanns där bland flera av de största spelarna, och det tror jag fick förödande konsekvenser för deras mid- och end-game.

Bästa manipulatör:
    Antagligen Newt. Lyckades komma in i UM efter att ha lämnat BUS, lämna UM, gå tillbaka till BUS, bli kickad och sedan nästla sig in i INFRA. Erbjöd sedan fienden till INFRA hjälp mot sin egen allians. Ingen regelrätt manipulation, men så nära det kan komma.

Respekt åt:
    Corneze. Du bombade och tog över byar hit och dit direkt efter artefaktsläppet och hade fina offar som terroriserade oss. Vi lyckades deffa ut dig, ta dina arts och bomba bort i princip ett helt topp 20 konto innan det var klart. Men det stoppade inte dig, utan du byggde upp kontot återigen och var sedan med och snodde en offby av INFRA och döda parkerad off. Inte ofta man ser någon som är så galet tjurig och motiverad att fortsätta och som faktiskt lyckas. stor respekt!

Bästa team:
    Appe, Ultron. Inte helt otippat att jag skulle nominera oss själva här efter tidigare nomineringarna. Men vi har spelat ihop tidigare och var inställda på att samarbeta väldigt mycket rundan genom. Allt från hur vi (tillsammans med andra) hjälpte Appe bygga ikapp sitt konto, till parkering av trupp, flytt av artefakter, planering av off, deff och aktivitet.
    Judas, GMC fick jag också intryck av att vara ett kanonteam, som höll varandra nära.

Mest irriterande:
    Newt. Tände till på allt och slutade aldrig när han väl gått igång. Lämnade allianser hit och dit, och skyllde allt på andra. Men med historien spelaren har kanske det var att förvänta sig.

Trevligaste spelaren:
    Här kan jag nominera dussintal, men väljer en handfull som kom upp direkt:
    Corneze - Lärde känna sent, men definitivt en av de trevligaste prickarna på servern.
    Anork - Spelat mot tidigare rundor och snackat en del, men först nu vi faktiskt haft ordentlig kontakt. Trevlig spelare som jag kommer fortsätta snacka med i framtiden.
    Amarone - Amarone som allians var superb. Inget tjafs, alltid god ton i chatter och aldrig några bekymmer. Kanongäng!
    Mickan - Fruktansvärt trevlig människa som fick mig att regga på servern från första början. Att vi sedan gick åt skiljda sidor är synd, men förståeligt och inget jag klandrar någon av oss för.
    Slusk - Lite välkommen munhuggning mellan varandra då och då och väldigt trevlig att prata med. Duktig och flitig spelare som jag lärde känna relativt sent, men snackade med rundan ut.

Bästa startspelaren:
    Förmodligen Hubertiux. Först med ny by, läskigast hjälte och låg ganska långt fram i racet till by 10-15 hela tiden. Kontots effektivitet och aktivitet avtog oturligt nog under senare halvan av servern.

Att minnas:
    Artefaktsläppet då vi pga. olika avhopp och strukturella problem satt med på tok för många artefakter på alldeles för lite trupp och få spelare. Ett ganska allvarligt problem, men vi klarade oss ur det bra då väldigt få vågade ge sig på våra stora spelare.

Sån miss när...
    Missförstånd på kontot ledde till att en del av vår andraoff strök med mot den enda skarpa attacken vi fick mot oss under hela rundan. Inget som påverkade utgången av servern på något sätt, men surt sätt att ta livet av en ganska hyfsad krigsoff. Ledde även till beslutet att rensa ett VU istället för att vägga offen som då led brist på bräckor mot Infra/Lords. Kändes inte värdigt att slänga iväg en dålig off mot ett stort mål.
    En andra var när vi missade förstaplatsen på klättrare första veckan, då vi försov oss. Nästan så jag tycker det gjorde lite mer ont.

Sjukt skoj händelse:
    När JL bestämde sig för att inte låta vårt lek-VU vara i fred, och drev oss att bilda Amarone och istället bygga på det. Såg till att vi slapp sitta i samma båt som Lords och gjorde EG till den absolut roligaste tiden på servern.

Sjukt tung händelse:
    När cirka hälften av de spelarna vi gick in på servern med, och också spelat med tidigare, slutade av olika anledningar strax efter artefaktsläppet. Motivationen tog en stor törn och det blev mest cruising fram till mållinjen för vår (eller kanske mest min?) del.

Överlag svag server med få duktiga spelare som engagerade sig. Vi byggde kontot på grunden att slippa hålla allt för hög aktivitet, men samtidigt köra för offranken. Begränsa sin egen aktivitet fungerar aldrig, men tog enklaste offvinsten hittills och vår första på version 4.4 genom att till 95% enbart döda deff (borträknat BPs och artefakter och sista onödiga rensningen av ett tomt VU). Synd att de spelare som faktiskt kunde konkurrera om offranken raderade eller var inaktiva, var inställd på ett intressant och spännande race för topp-platserna i EG.
    Överlag vågade ingen riktigt offa innan de större offensiverna i EG, utan de allra flesta höll sig till små spelare eller inaktiva mål. Det syntes allt för tydligt på storleken av många offar, och på deffranken som visar pinsamt låga siffror.
    Vi i BUS/Amarone hade inte möjlighet att styra servern något just, utan spelade mest för spelandets skull och gjorde det vi kunde. Det gick över förväntan och i princip alla konton klarade sig med gott humor och hela fält rundan ut.
    De sidor som kunde ha konkurrerat med Infra/Lords fick det inte riktigt att klicka, vilket medförde ett ganska gigantiskt block med BUS, Infra och Lords mot allianser som egentligen behövde mer stöd. Synd, men sådant som händer.
    Trevliga spelare på alla håll, och även om vissa ledare i den vinnande unionen är fruktansvärt dåliga vinnare var det överlag en trevlig server.

Gratulerar Infra/Lords till vinsten, nu tar vi ett efterlängtat sommarlov!

Bra spelat, Rogge!

Regler för att posta