Visar resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Söker mentor/guide till kommande speed

Junior Member
    Reg.datum
    Feb 2013

Standard Söker mentor/guide till kommande speed

Hej!

Jag har spelat travian nu i 2 år och försöker komma på hur man når toppen. Hur man blir top 5/ top 10 och det finns inte allt för många guider som är detaljerade eller noggranna med när man ska göra saker och dylika saker.

Därför letar jag efter någon som kan svara på frågor under rundan och som kan guida mig lite eller alternativt spela med mig(på grund utav tidsbrist eller dylikt). Jag har testat lite på en annan speed server efter att ha läst lite och tills jag har skapat by nr 3 så hänger jag med men sen när det kommer till byarna efter det så faller jag efter och slutar vara top 10 och ramlar till top 20. Har en känsla att jag festar för sent eller i för lite byar och nu med 4 byar med halva KP till by nr 5 när folk har 6-9 byar i top 10 så känner jag att är efter med att köra stora fester.

Jag känner också att jag bygger fel i mina byar och bygger inte effektiva byggnader nog för KP. T.ex. så har jag en by med alla fält i 10 med 400 pop medans topp spelarna har 500+ i allihopa och en topp spelare jag frågade hade 1200 kp per dag med 4 byar när jag hade 800 med samma antal byar.

Därför söker jag en erfaren mentor som är intresserad att lära upp en spelare och dela med sig utav sina kunskaper som de har införskaffat sig under många rundor och möjligtvis få en trogen alliansmedlem ifall de också kör på denna kommande speed.

Själv har jag alltid varit runt top 50/100(beroende på server) de rundor som jag har satsat så därför söker jag en som är bättre för att kunna hjälpa mig klättra till toppen.

Kontakta mig på: travian_dante

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Flash Visa inlägg
    Hej!

Jag har spelat travian nu i 2 år och försöker komma på hur man når toppen. Hur man blir top 5/ top 10 och det finns inte allt för många guider som är detaljerade eller noggranna med när man ska göra saker och dylika saker.

Därför letar jag efter någon som kan svara på frågor under rundan och som kan guida mig lite eller alternativt spela med mig(på grund utav tidsbrist eller dylikt). Jag har testat lite på en annan speed server efter att ha läst lite och tills jag har skapat by nr 3 så hänger jag med men sen när det kommer till byarna efter det så faller jag efter och slutar vara top 10 och ramlar till top 20. Har en känsla att jag festar för sent eller i för lite byar och nu med 4 byar med halva KP till by nr 5 när folk har 6-9 byar i top 10 så känner jag att är efter med att köra stora fester.

Jag känner också att jag bygger fel i mina byar och bygger inte effektiva byggnader nog för KP. T.ex. så har jag en by med alla fält i 10 med 400 pop medans topp spelarna har 500+ i allihopa och en topp spelare jag frågade hade 1200 kp per dag med 4 byar när jag hade 800 med samma antal byar.

Därför söker jag en erfaren mentor som är intresserad att lära upp en spelare och dela med sig utav sina kunskaper som de har införskaffat sig under många rundor och möjligtvis få en trogen alliansmedlem ifall de också kör på denna kommande speed.

Själv har jag alltid varit runt top 50/100(beroende på server) de rundor som jag har satsat så därför söker jag en som är bättre för att kunna hjälpa mig klättra till toppen.

Kontakta mig på: travian_dante

Alltså varför skulle någon vara en privat mentor till dig???
    Kan väl ge dig ett grundtips, antingen kör du själv och då kommer du aldrig komma till top 10, eller så spenderar du för lite guld och då kommer du inte heller till top 10.

Sen vad är det viktiga att vara top i pop? Helt meningslöst....

Junior Member
    Reg.datum
    Feb 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av mmsdos Visa inlägg
    Alltså varför skulle någon vara en privat mentor till dig???
    Kan väl ge dig ett grundtips, antingen kör du själv och då kommer du aldrig komma till top 10, eller så spenderar du för lite guld och då kommer du inte heller till top 10.

Sen vad är det viktiga att vara top i pop? Helt meningslöst....
    Varför någon skulle vilja coacha mig tänker jag inte riktigt gå in på. Vissa gillar att coacha och hjälpa folk, meningen med denna post är att försöka hitta någon som kan lära mig angående de mer avancerade mekanikerna och strategierna i spelet. Jag förlorar inget på att ta min tid att leta efter någon när jag redan har läst massor på forumen(främst internationella US/UK) gällande spelet och hittar inget mera.

Gällande det med att vara med på toppen i pop så kom det mer ifrån en observation att de bästa spelarna var på toppen med massa byar. Man kan ju fortfarande farma med massa byar och min tanke var enbart det att jag skulle hellre försöka ordna så många byar jag kan, så snabbt som jag möjligtvis kan för att ha en riktigt hög produktion så att jag kan träna 24/7 med rest resurserna ifrån plundring och expansion.

Det jag vill göra är inte nödvändigtvis att satsa på hög pop utan jag vill ha det som kommer ifrån hög pop vilket är hög KP, hög produktion och snabbare byar ifrån stora frekventa fester.

Man kan ju alltid bygga trupper att farma med samtidigt med rest resurserna men vad jag har hört ifrån att tala med andra topp spelare är att fokusera på att ha så bra produktion som möjligt tills artefakter kommer åtminstone då det är svårt att farma konsistent för att få högre produktion samt ifall man tappar trupper så går man minus och beroende på stam så tar det ett visst antal turvändningar innan man går plus på farmningen medans fält efter ett par timmar/dagar går plus och slutar aldrig då man inte tappar de(såvida inte någon bombar en). FÖr att förtydliga så menade jag att man skulle fokusera på produktion i början istället för att satsa på att bygga en hammare tidigt via farmande.

Det kom jag fram till efter att ha talat med andra spelare men jag kan inga detaljer eller timings till det hela. Därför söker jag någon erfaren som kan lära mig.

Regler för att posta