Sidan 1 av 3 123 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 30

Ämne: Nominerigstråd

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard Nominerigstråd

Glöm inte att motivera!
    Blir mycket roligare att läsa då - även för dem som inte var med när det hände.

Nu till nomineringarna:

MvP (Most valuble Player):

MvO (Most valuble Officer):

Bäste lagkamrat/teamspelare:

Bäst defensivt:

Bäst offensivt:

Mest underskattade:

Mest överskattade:

Bästa manipulatör:

Respekt åt:

Bästa team:

Mest irriterande:

Trevligaste spelaren:

Bästa startspelaren:

Att minnas:

Sån miss när...

Sjukt skoj händelse:

Sjukt tung händelse:

Så här kommer jag minnas s3
    Senast redigerad av kajsa kawat den 15-06-18 klockan 12:32

Pågående:
    S4 -Fracti
    Avslutade:
    SEZ
    7: Kajsa Kawat
    8: Angus Kawat
    9: Kajsa kawat -> http://travian-reports.net/se/report/740037b8f77
    10:Olympen
    11: Earthquake ->http://www.travian-reports.net/se/report/146262738cb
    12 -15 glömda
    16: Raderad
    17: Treklöver
    VM -kval
    11. Medusa
    14: Medusa
    S2 -2010 .Sweet
    S2-2011 .Archi -> http://forum.travian.se/showthread.p...e-av-s2-Maj-11
    S1 2010 . Zigge ->Atlantis - Deffreckord?
    S2 2013 Trauma
    S3 -- Animal Mother

Standard

MvP (Most valuble Player): Killen som snodde min flickvän

MvO (Most valuble Officer): -----------------------------------------------

Bäste lagkamrat/teamspelare: Den killens kompis

Bäst defensivt: Den killens kompis

Bäst offensivt: Min flickvän

Mest underskattade: Min flickvän

Mest överskattade: Mig själv

Bästa manipulatör: Min flickvän

Respekt åt: Trogna flickvänner

Bästa team: Den killen och hans kompisar

Mest irriterande: När jag gick på toaletten

Trevligaste spelaren: ----------------------------------------------------------

Bästa startspelaren: Min flickvän

Att minnas: Det satans toalettbesöket

Sån miss när: Jag gick på toaletten

Sjukt skoj händelse: När vi käkade buffe'n

Sjukt tung händelse: När jag kom ut från toaletten

Så här kommer jag minnas s3: Om jag ändå hade spelat s3 trotts allt, så hade inte det satans toalettbesöket ägt rum
    Senast redigerad av germanen den 15-06-20 klockan 00:20
    sez 8------> J&D http://travian-reports.net/se/img/3735574baae.png

Spelade singelkonton --->

s2 2011---> Spenser http://oi48.tinypic.com/54diiw.jpg
    sez 13-----> kimmalle -Svepet---> http://j.mp/1ldNtS9 -Vågorna--> http://travian-reports.net/se/img/20006087b03.png
    s5 (?)----->Trinity---> -Nollat VU---> http://j.mp/1oqGURo
    s2 2014---> Mr n00b http://sv.tinypic.com/view.php?pic=3...8#.VBmUPRY0-So
    s2 2014---> germanen http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2...8#.VBmRVhY0-So

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Fabian! Utan dig så hade det gått tungt, vet inte hur många igm eller skype kontakter du gjort för mig denna rundan, men extremt viktig för att allt skulle fungera.

Jackz, för bollandet av tankar, för tänkandet utanför lådan.

Svårt o peka ut en individuell spelare här, men dom deffarna som ställer klockan och skickar, inte alltid dom största, inte alltid mest def, men det att man skickar en def orders och vet att deffen landar när den ska, Traxxor, Juniper Bush, Jackz, Thli84, listan kan göras lång, det dom hade gemensamt var deras lagspel.

Bäst defensivt:
    NHE, Utan tvekan, Mest def, bäst deffande.

Bäst offensivt:
    Cirkus, Dom gjorde extremt lite skada på alla dom anfallen dom skickade då det mest bombades mål utan större betydelse, men utförandet var det klass på, bra gjorda och besvärliga.

Mest underskattade:
    Vet inte om jag personligen har underskattat någon, men WoL var generellt sett underskattade på servern, mycket skitsnack om dom.

Mest överskattade:
    Cirkus, utan tvekan Cirkus, att så omtalade, uppskrivna och rutinerade spelare levererar så dåligt med trupp och så dåligt resultat är skäl nog, överskattade av motståndare och sig själva.
    Collect får sig en del här med, mycket snack, lite verkstad.

Bästa manipulatör:
    ReaperCrew som fick mig att börja spela igen...

Respekt åt:
    Tant Åke, trevlig att prata med, oavsett om han svept oss eller väggat, Respekt åt han och den sortens spelare.

Bästa team: Teamet som organiserade deffadet i NHE var riktigt bra, Guan Yu, Thli84, Jackz bland annat.

Mest irriterande:
    Dos Amigos! Tung off, svår deffad och den kom ofta och mot många, tur att han inte gick mot bättre mål än han gjorde, då hade den kunnat skada oss ordentligt.

Trevligaste spelaren:
    Fabian, finns inget ont i den grabben.

Bästa startspelaren:
    Minns inte, men jag är nöjd med min egen start, att vara bland dom första trots att det var min första 4.0 och min första slö server är jag personligen jävligt nöjd med.

Att minnas:
    Minus....Minus 700k på kontot i 3v är att minnas.

Sån miss när...
    Jag skrev till Gerilla..

Sjukt skoj händelse:
    AS anfall mot Jotten, och deras motivering till varför det var rätt, och AS ledningens stöd till deras agerande.

"Enda argumentet som borde behövas: Låt oss ha den 100% 15c'n, för vi kan utnyttja den till max vilket sop-Jotten inte kan!"
    Någon vecka senare var anfallarna bort nollade och AS som allians död.

Sjukt tung händelse:
    När jag insåg att blocken gick samman då ingen av dom kunde klara av oss själva, kul att förstå att vi var dom enda som hade förmågan att vinna på egen hand, men vetskapen att vi inte kunde när dom gick samman var tung.

Så här kommer jag minnas s3: Av alla rundor jag spelat så blir det mest ovärda vinnare denna server, absolut inte samma som att vinnarna är dåliga, bara inte värda vinsten.

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2014

Standard

Det finns alltid så många, men Jackz, Thli84, jockelobo och Animal Mother har definitvt varit bland de mest värdefulla spelarna i NHE!

Utan tvekan tar Castor som jag spelat tillsammans med på Guan Yu hem denna nomineringen. Har aldrig träffat en så målmedveten och engagerad ledare som honom. Utan honom hade NHE inte varit en bråkdel av vad vi blev.

Eftersom det är ett lagspel krävs det att man är flera som ska vara bra teamspelare, och då är det svårt att utnämna en enskild spelare. Alla som är trevliga, håller en god ton och lyssnar på vad andra säger kan ta åt sig av denna nomineringen helt enkelt.

Bäst defensivt:
    Thli84 och Jackz, hur ni orkar jobba så mycket och ändå pumpa ut så mycket deff har jag aldrig förstått, men på något sätt lyckas ni!

Bäst offensivt:
    Det har varit många fina offensiva operationer under servern som jag har sett, och säkert minst lika många som jag inte har sett. Men jag är alltid lika imponerad när det landar anfall från flera olika spelare på massa olika byar vid samma tid, det krävs en jäkla koordination för det. CIRKUS vet jag var duktiga på detta!

Mest underskattade:
    Gerilla/gorilla. Jag vet att det har varit en het diskussion om deras betydelse för servern, men att en liten allians klarar sig så länge mot serverns största block tror jag inte många hade trott, och det förtjänar de en klapp på axeln för.

Mest överskattade:
    ------------------------

Bästa manipulatör:
    Jag antar att den bästa manipulatören sitter och fnissar för sig själv någonstans då den bästa aldrig blir upptäckt.

Respekt åt:
    Alla som kämpat sig igenom servern! Men extra mycket respekt till Castor & CO för alla nätter ni suttit uppe och planerat.

Bästa team:
    "Hata _____ en jävla massa" Ni är grymma!

Mest irriterande:
    Veteminus är alltid irriterande, men att behöva medla mellan två parter som båda anser sig ha rätt om allt tar en hel del på nerverna, men det är tur att mitt tålamod höll hela vägen!

Trevligaste spelaren:
    Dancer är utan tvekan den trevligaste spelaren på hela s3, alltid lika ödmjuk och snäll!

Bästa startspelaren:
    Starten var länge sedan, och jag minns faktiskt inte vem som var bäst då. Men nu mot slutet märker man ju vilka som har byggt bra i början och vilka som bara har haft ett luftslott.

Att minnas:
    Alla timmar man har suttit i skypesamtal på kvällen/natten och pratat om allt mellan himmel och jord, det har jag mycket trevliga minen ifrån!

Sån miss när:
    Artefakterna släpptes, det rensades en liten diet, när katapulterna sedan landade och bombade bort en grotta istället för en skattis. Det var en rätt stor miss av spelaren som skickade katapulterna, men sånt händer ju tyvärr.

Sjukt skoj händelse:
    När Castor lockade in Tant Åkes (tror jag det var) släggjagar-off i en väldeffad fälla, alltid lika skoj att se en plan gå exakt så som det var planerat.

Sjukt tung händelse:
    Att förlora är alltid rätt tungt.

Så här kommer jag minnas s3:
    En server där jag träffat mycket nya vänner, lärt mig mer än vad jag trodde fanns att lära sig och som har lett mig lite närmare till den efterlängtade segerna som jag fortfarande inte har varit med om här på travian.

//Fabian (Guan Yu f.d MrDarthy)

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Finns flera, men tudorlotta/kanel (kontot Ofog) som slitit som ett djur med vårat VU som ser ut att gå i mål hamnar nog i toppen här. Utan ditt jobb hade det nog skitit sig brutalt

Toyboy som lyckats hålla igång (läs: stoppat från att radera av tristess) Cirkus trots att flera av oss har slöspelat hela rundan i väntan på s1 och/eller kvalet.

Här finns för alldeles för många. Arken, Endorfine, Jompa och alla ni andra som dyker upp där ni ska, när ni ska. Hade aldrig klarat av att spela en server utan spelare som er. Stort tack för äran att få ha spelat med er.

Bäst defensivt:
    Jompas deffplanering de gånger han var tillgänglig, annars Toyboy. Fanns dom på plats så väggades en off. End of story.

Bäst offensivt:
    Dos Amigos och Tant Åke (skriver kontonamnen då jag inte vill råka missa eventuella co's) för att dom haft orken att plåga våra fiender och dessutom fått hem truppen de flesta gångerna.
    Krona är även värd nämna för hans slägga. Största av de rapporter jag sett denna servern

Mest underskattade:
    WoL/WoF. Jag trodde inte ni hade något att komma med, men jag blev överbevisad flera gånger om. Bra jobbat! Jag hade inte blivit det minsta besviken om ni vann.

Mest överskattade:
    Akademin (och då hade jag inte ens speciellt höga förväntningar på dom).

Bästa manipulatör:
    Är väl några muppar från ryktas-tråden då. Jag vet iofs inte hur många som är dumma nog att tro på det som skrivs i den tråden. Sen om dom manipulerar eller bara har väldigt egen syn på servern, det vet dom nog knappt själva.

Respekt åt:
    Alla VU-hållare, VU-sitters och deffplanerare i alla allianser.

Bästa team:
    Givetvis tycker jag LGTG och Cirkus har varit kul att spela med, men jag tror att Gerilla är den ally som haft roligast och varit bäst sammansvetsade denna rundan.

Mest irriterande:
    Castoors forumsinlägg. Möjligheten att han tror på det han skriver, och att någon annan kanske får för sig att tro på det han skriver är sådant som får mig att undra vart mänskligheten är på väg. Detta gäller givetvis inte allt han skrivit, men delar av det har helt ärligt fått mig att tappa hakan.

Trevligaste spelaren:
    Claudius, som trotts att jag deffade bort en del av hans trupper innan artsläpp ändå hjälpte mig att bomba bort min katby vid ett senare tillfälle.

Bästa startspelaren:
    Zokky gick ut rätt hårt, men om han var bäst eller inte kan jag inte minnas.

Att minnas:
    Tror denna servern kommer glömmas bort ganska fort.

Sån miss när...
    Jag satte mina byar för långt ut för att vara med i matchen och att jag började bygga slägga alldeles för sent.

Sjukt skoj händelse:
    Att Castoor verkligen verkade tro att det var seriösa krav vi ställde för att alliera sönder servern. Han och NHE är säkert kul att spela med (annars hade inte så många slutit upp runt honom och NHE), men 3 stora allys som bygger VU ihop blir inte roligt för någon.

Sjukt tung händelse:
    Jag skulle döda HS-offen för att kunna bygga slägga. Jag räknade givetvis med att få springa in i minst 4-5 HS för att ta död på den och McSkurry i NHE väggade den på första försöket.
    Blev en seg server med alldeles för få anfall för mig tack vare detta...

En hyfsat intressant 3-blockserver där tillfälliga överenskommelser gjordes när dom behövdes.
    Spelar för närvarande:
    Tartaros (s1)
    Fet men lycklig (s3)

Tidigare spelat som:
    Easy (TT-kval + final)
    167 Kilo Kärlek (s1)
    Jompa91 (s1)
    Tallanvor (s1/s4/s5)
    TheWizOfOzz

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2015

Standard

MvP (Most valuble Player): Ni är många... folk som stöttat och ställt upp. Jag känner att när man bad om hjälp i alliansen var det alltid någon som ställde upp och det var härligt

MvO (Most valuble Officer)

Bäste lagkamrat/teamspelare: går till lotta på Kanel för att hon kämpat så mycket med vu:t

Bäst defensivt: Andreas och Mowgli på djungellegenden, Lalle, Gete
    vill även nämna thli i NHE. grymt bra deffare

Bäst offensivt: erik och Sigge för era planeringar av offensiverna när vi bråkade med A A

Mest underskattade:

Mest överskattade:

Bästa manipulatör:

Respekt åt: Thunderpick!!! Helt underbar spelare. Vi stred, vi slogs och vi skrattade tillsammans. Jag gillar verkligen den humor som t.k visat sig ha

Bästa team: Självklart L.G.T.G Roligt gäng att spela med, många goa vänner, alltid redo att ställa upp för varandra. Oavsett vem som till slut kommer vinna rundan är jag sjukt tacksam för att ha fått spela med er alla <3

Mest irriterande: Folk som deffar farmer

Trevligaste spelaren: Fabian på MrDarthy. Vad som än händer finns han alltid där och orkar lyssna. Må så va att vi återigen stod på varsin sida murarna men genom hela servern har han ändå funnits där och stöttat mig
    En underbar spelare och vän

Bästa startspelaren:

Att minnas: Alla skratt, alla stunder av hårslitande och tandgnissel

Sån miss när... jag lyckades vägga 24 000 svärd 2 dagar innan vi skulle skicka offen mot motståndarnas vu

Sjukt skoj händelse: när thunderpick skulle ta över min offby men missade att sikta på residenset

Sjukt tung händelse: när jag väggade mina svärd helt i onödan

Stort tack till mina undebara sitters Sigge på Cace och Gino på Why och till min fina co Mange!

Senior Member ekelunds avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Nu till nomineringarna:

MvP (Most valuble Player):castor,tantåke för hjälp med deff till warchild

Bäste lagkamrat/teamspelare:Niklas

Bäst defensivt:warchild

Bäst offensivt:cirkus

Mest underskattade:warchild =) satt man o njöt när hela Wol kom på besök

Mest överskattade:

Bästa manipulatör:castor oavsett server :O

Respekt åt:

Bästa team:

Mest irriterande:WoL klarade inte lira rundan ut mot oss =) tråkigt

Trevligaste spelaren:tantåke,nov framför allt nov =)

Bästa startspelaren:guan kontot var imponerande

Att minnas:

Sån miss när...vi köttade halva offen på en deffad farm

Sjukt skoj händelse:

Sjukt tung händelse:

Så här kommer jag minnas s3 Castors comeback , nu kanske det blir fart på speed igen
    Senast redigerad av ekelund den 15-06-22 klockan 08:31 Anledning: miss =)
    runda 4 grande formica/leoric
    runda 7 the chosen ones - n00bs
    T4.4
    runda 19 Blind - n00bs <- tokdeff
    runda 20 schnare -n00bs <- buren av linken
    runda 22 Lasse - https://gyazo.com/3f74e285bd7e2112ca4df289eaaf47d7 pangpang

"Schnare" var härskaren över det största personliga riket
    "Schnare" krossade mer trupper än alla andra, och var den mäktigaste samt den mest fruktade ledaren.

castor var är du , vi är tillbaka , och vill ha lite motstånd!

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2015

Standard

Vill börja med att tacka för nomineringarna man fick ! :* <3
    Här kommer mina :

Våra guldkorn på Ofog som håller vårt VU! <3

Vår egen Toyboy. Har gjort ett riktigt hästjobb medan flera av oss andra slöat

Måste gå till Syster Jane kontot som pysslat med parkeringsbyar
    åt oss andra, så att vi får grym användning av stora dieten! :* <3

Bäst defensivt:
    Jompa, Toy och Guan Yu får dela äran här!

Bäst offensivt:
    Dos Amigos, mer offpoäng än mig trots att jag jagade mer. Bra jobbat!

Mest underskattade:
    WoL

Mest överskattade:
    Svårt att hitta en allians, så jag ger den till en enskild spelare! Lord Nevyn, vinner offranken genom att anfalla nataren. Nu är du i allafall inte bara känd för att tappa artefakter, grattis till titeln.

Bästa manipulatör:

Respekt åt:
    Alla som orkar pyssla med VU, ni är grymma!

Bästa team:
    Cirkus utan tvekan.

Mest irriterande:
    När Mc Skurry var vaken 03:30 en vardag och kunde ducka med offen!

Trevligaste spelaren:
    Guan Yu! Många tycks hata honom, men killen är riktigt skön !

Bästa startspelaren:
    Jag var först med att skicka de första nybbarna, men därefter simmade nog zokky bäst

Att minnas:
    Fortis raderade, han är den riktiga vinnaren av offranken!

Sån miss när...
    Jag somnade ifrån en offensiv, det tar väl priset typ..

Sjukt skoj händelse:
    Blir nog denna. http://travian-reports.net/se/report/14370699642

Sjukt tung händelse:
    Vet inte om jag har någon riktig sådan, men får nog bli när jag sprang rakt in i fällan, hahah!
    http://travian-reports.net/se/report/14371798b83

http://travian-reports.net/se/report/14372647712
    Så här såg det ut ett par timmar tidigare och anledningen till att jag skickade!

Så här kommer jag minnas s3
    En rolig och jämn treblocksserver med många kära återseenden!

Standard

Mina nomineringar...

MvP (Most valuble Player): Castor - Utan dig hade NHE inte varit den allians som mest förtjänade att vinna.

MvO (Most valuble Officer): Mesta delen av NHE´s ledning. Många härliga skypesamtal har det blivit.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Kajsa... du kommer alltid ha en plats i mitt Travian-hjärta! Och så klart, Castor, thli84 och Fabian. Tack för många skratt!

Bäst defensivt: När vi i tidigt skede deffade bort AS i deras många och långa försök att ta över små allianslösa spelares supportbyar.

Bäst offensivt: Jotten mfl mot alliansen AS

Mest underskattade: Jag underskattar aldrig någon. Men serverns mest underskattade är nog Gerilla.

Mest överskattade: Neq

Bästa manipulatör: Castor

Respekt åt: Kajsa - Att du hållit igång så många år, och besitter den kunskap du gör förtjänar all respekt.

Bästa team: NHE - utan tvekan. Att vi med minst spelare blockmässigt lyckades stå emot resten av servern i många tuffa försök att sno unika arkitekten är grymt jobbat.

Mest irriterande: Att Neq blev bajsnödig eller åkte akut in till sjukan så fort ett anfall dök upp. Eller att han var så jävla arrogant och vägrade lyssna på många av oss med många års erfarenhet. Men mest irriterande var att han slutade bry sig över huvud taget innan vårt vu nått nivå 10.

Trevligaste spelaren: De av er från NHE som fortfarande är aktiva och läser det här.

Bästa startspelaren: Här nominerar jag mig själv. Eftersom jag startade 10 dagar sent, och förmodligen var bland de tre spelare på servern med mest def.

Att minnas: Alla trevliga lagkamrater i NHE

Sån miss när: vi anförtrodde vu-bygget åt Neq

Sjukt skoj händelse: När vi väggade Tant Åkes off hos McSkurry

Sjukt tung händelse: När jag förlorade 80k druider vid unika arkitekten. Samt när vi insåg att vi inte kunde hämta hem sänkningen av vårt vu.

Så här kommer jag minnas s3: Sömnbrist och många nya härliga vänner som förgyllt min vardag. Och självklart kommer jag minnas att jag spelade typ hela servern på toaletten, för att jag förmodligen skulle vara ett huvud kortare och singel om jag fastnade med Travian igen. De röda märkena på låren efter armbågarna, som övergått till kroniska blåmärken kommer hålla minnet vid liv...
    S3 2015 ... Jackz -> NHE

Sez 9 ... Kajsa kawat -> NEU -> MYGS! -> http://travian-reports.net/se/report/740037b8f77
    Sez 11 ... Earthquake ->http://www.travian-reports.net/se/report/146262738cb
    Sez 13 ... Zack ->http://travian-reports.net/se/report/1990902b352
    S1 2010 - ... Atlantis -> Spetsnaz Deffrekord på slöserver`?

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2015

Standard

Fabian på mrdarthy, utan dig hade jag inte haft ett konto denna runda. Bästa sittern man kan ha

Castor och Jackz

Det är helt klart deffarna i NHE, många duktiga byggare och bra aktivitet på er

Bäst defensivt:
    Helt klart top 4 deffare i NHE som satt nästan på 2 miljoner deff tillsammans. Att jag själv lyckade få fram över 400k falanxer tycker jag är rätt bra

Bäst offensivt:
    Cirkus gjorde det riktigt jobbigt för oss, men är även imponerad av Fass när de satte igång

Mest underskattade:
    NHE var nog rätt underskattade från början när det startade och gamla spelare såg att det var delar av gamla SF från förra s3

Mest överskattade:
    Gerilla alla dagar i veckan

Bästa manipulatör:
    Jossan G

Respekt åt:
    Dos amigos, riktigt bra koordinerade offar

Bästa team:
    Ni vet vilka ni är!!! Kommer alltid ha repekt för er!!!

Mest irriterande:
    Cirkus för alla nätter jag fått suttit uppe och planerat och flyttat deff

Trevligaste spelaren:
    Finns många, men fabian och dancer gillar jag skarpt

Bästa startspelaren:
    Reapercrew imponerade på mig i sin snabbhet att få upp sina byar och sedan skapa ett bra konto

Att minnas:
    När jag bestämde mig för att flytta 350k falanxer kl 02 på natten. Blev en lång natt å passa vete...

Sån miss när...

Sjukt skoj händelse:
    Var när jag bestämde mig för att deffa mot dos amigos och väggade hans hs off i min hs, sen även att jag var med å deffade bort honom igen!!

Sjukt tung händelse:
    Blir ju såklart att vi inte vann denna server

Många sena nätter med många trevlig samtal

Sidan 1 av 3 123 sistasista

Regler för att posta