Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Nomineringstråden!

Senior Member caveman77s avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Dickson Visa inlägg

Mest saknade : Caveman77 vi har alltid en plats sparad åt dig i DGDF
    Tackar Dickson, men mina Travian dagar är över.
    Men iaf, stort grattis till vinsten.

Sez 2 : Caveman77 / ExMupparna / DGDF
    Sez 3 : CCR / DGDF
    Sez 4 : CavGoo / DGDF
    Sez 5 : CavGoo / DGDF
    Sez 6 : Beerpimplers / DGDF
    Sez 7 : BeluusFlos / Ceres /DGDFR http://travian-reports.net/se/raport.php?id=190607d4373
    Sez 8 : A-Laget /DGDF
    Sez 9 : Midgård / Rådgivare/DGDF
    Sez 10: Bröderna Djup / DGDF
    Sez 11: GoldenOldies / YG

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

MvP (Most valuble Player): Amatören. Han kan verkligen göra allt du ber om, ifall han har möjlighet till det, som han nästan alltid har. Mellandeff? Inga problem, löser det. Mata 1.8m minus nattetid, som inte är förubestämt? Inga problem. Deffa vilken tid på dygnet som helst? Inga problem. Ge honom ett uppdrag så löser han det.

MvO (Most valuble Officer): Enligt mina kriterier så finns det ingen direkt MvO som kan utses, utan de flesta aktioner bestämdes i grupper om 2 eller flera.

Bäste lagkamrat/teamspelare: De som gör allt för gruppen, utan att blinka mer än 1 gång.

Bäst defensivt: Well, måste nog säga Passion där. Den mängden deff som kunde skickas hela rundan (inget stort antal, i skillnad från resten, förrän lite efter artefakterna) gjorde Passion till viktig tillgång i försvarsarbetet.

Bäst offensivt: Kärlek, med deras 4 offar som kunde lekas med. Pang poff boom.

Mest underskattade: Kunskapen om hur man spelar Travian, samt hur man kan analysera saker i Travian. Fler borde lära sig fler tips och trick. Kunskap är underskattat.

Mest överskattade: Bittergurka. Hade lagt till Turkey stuffer och Tocuhdown, ifall de inte haft släggor/offar som skickades mot något annat än just Natariska byar och som var stora. Tyvär var ju Touchdowns kattor scoutade i en liten oas och de käkades upp till middag utav Kärlek.

Bästa manipulatör: -

Respekt åt: De som ser igenom min fasad i chatterna

Bästa team: Alla som engagerade sig i deff/off-operationer som lyckas.

Mest irriterande: Uppdeffade övertagna byar, hyckleri, Apans fortsatta tro och dåliga pajasar

Trevligaste spelaren: Amatör. Always in the mood for giving a us a sunshine.

Bästa startspelaren: Om man nu sätter parametrarna kring prod samt truppstatus, så är det antagligen Turkey stuffer/Bittergurka/Kärlek/Passion
    Linda: Vi hade n20 innan er

Att minnas: Alla offaktioner, deffaktioner, roliga citat och mysstunder i chatterna.
    Brutalbengts diet-rån
    Kärleks HS deffning, när FN anfaller.
    Kärleks deffning mot Zenzyg, i 7 olika byar.
    Serri gös antagande om antalet trupper i kärleks HS, när FN väggade.
    Nyfikens försök till att sno en diet.
    TDs kattas-rån
    När njutning, mitt i rundan, tyckte det vore lite väl mycket att gå "all in deff" från passion, till dem. "Nä, 900k är lite väl mycket"
    Pajasar
    Prestera eller Avgå

Sån miss när...

Jag deffar VU pga Justin Biebers anfall mot Vut, men att efter 30 min efter att allt har skickats, ser en scoutning som säger att offen är hemma. Inte många timmars sömn den natten.

Sjukt skoj händelse:
    FNs offaktion mot Kärlek
    nS scoutning utav Passions HS och får se 1.2m deff eller något som står där.

Sjukt tung händelse:

Allt pajasdrama
    När man enbart får plocka en liten lagring

Im to good for this game, but i play it anyway:

Radarparet Niklas och Ekelund.
    Men ge tusan i att vägga i min HS igen xD
    Början på det nya; Sez17: Skolfröken
    Sez18: "lIlustration" Pop 2, Off 1
    Sez19: "Passion" Pop 1
    Kval 2014/Final 2014: Warlock, vinnare av ickeguldsfilosofin.
    Kval 2015: Warlock/ Final 2015: Das Båt, vinnare av guldfilosofin
    S19: "allane" Pop 1

Senior Member solbackaas avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av warlock Visa inlägg
    Linda: Vi hade n20 innan er
    Visst ja det hade du Jag tänkte bara på vårt intensiva tävlan mot nyfiken och vi var före de. Du hade dock lager före oss så

Citat Ursprungligen postat av warlock Visa inlägg
    Pajasar
    Prestera eller Avgå
    Håller med!
    Senast redigerad av solbackaa den 15-05-01 klockan 13:27
    06-09 3 rundor s1 och 1 runda s1.com
    sez 10 The Body, sez 12 Old Sparky
    x10.com The Sun sez 13 Trassel sez 14 Katla
    sez 15 Borderline dkx 16 Thenoob
    sez 16 Hel sez 17 Roxette
    comX Johan&Linda NoX 18 Sven-Sten
    sez 19 Kärlek ♥ http://forum.travian.se/showthread.php?t=49685
    comX 50ShadesOfLove ♥ http://i.imgur.com/O77sS0I.png
    sez 20 Sommar http://forum.travian.se/showthread.php?t=49801
    TT MyLittlePony, sez 22 Tsunami

Standard

MvP (Most valuble Player): Alex

MvO (Most valuble Officer): -

Bäste lagkamrat/teamspelare: Får väl bli Alex då

Bäst defensivt: Heron

Bäst offensivt: Är lite ego nämner det egna kontot, Njutning. Kontot solospelades i princip hela rundan då Jag och Alex mest gick om varann på kontot av olika skäl.

Mest underskattade: Ingen aning.

Mest överskattade: Energitjuvar. Folk som är villiga att direkt ge upp när saker inte går som planerat, ska radera och ha sig. Att misslyckas/lyckas sämre är bättre och roligare än att sitta en hel runda och inte våga göra något.

Bästa manipulatör: Ante

Respekt åt: Hmm, åt mig själv tror jag. Trots rejält med motstånd, tjafs och onyanserad kritik mot mig så orkade man hela vägen ut, även en stor portion respekt åt min CO Alex, som även han orkade mer än jag trodde. Även Sparris ska nämnas, inte många som skulle ha motivation att fortsätta spela, cred till dig.

Bästa team: Vill så gärna säga MER, men MER i helhet var mer en samling bra solokonton än team egentligen.

Mest irriterande: Min egna Lojalitet mot en del, då jag hamnade i skottlinjen och inte kunde försvara mig då man lovat en tredje part att inte avslöja vad dom egentligen tycker om saker och ting. Tror nog stämningen inte skulle varit så mysig om man började tumma lite på den biten. Nåväl, självvalt ändå.

Trevligaste spelaren: Alla som skrev och informerade om att dom tagit över en by man farmar

Bästa startspelaren: Spelade ej starten, så vet icke.

Att minnas: Rundans största off såklart! Att lyckas bygga upp kontot så pass bra som vi gjorde, för när jag klev in dag 40 där omkring, så var kontot i princip "förbrukat", man hade vägat på liten tränare och brakat in i ett par HS:ar, så var inte mkt trupp eller prodd. Men vi tog oss till Pop3 och off 3:a, totalt 3 fina offar lyckades vi skrapa ihop. Det va lite kul, och något av ett mål vi hade.

Sån miss när...Att man ställer upp för mycket. Att vi aldrig gick för Unika Tränaren som jag egentligen ville ett tag, men det blev ju bra ändå.

Sjukt skoj händelse: Samma som att minnas

Sjukt tung händelse: Säkert flera, men väljer att fokusera på skojjiga delen
    Sez 15: Addemannen http://travian-reports.net/se/report/252747bab41
    Sez 16: Chapter1 http://travian-reports.net/se/report/27952871b4c
    Sez 17: Known Chapter
    Sez 18: "IlIustration" får titeln "Vinnare av denna epok"! "IlIustration" var härskare över det största personliga riket
    Sez 19: Njutning http://travian-reports.net/se/report/111731cd336
    Sez 21: Fågel Fenix. Vinnare av offranken!

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Vi tappade solokontot i slutet
    Början på det nya; Sez17: Skolfröken
    Sez18: "lIlustration" Pop 2, Off 1
    Sez19: "Passion" Pop 1
    Kval 2014/Final 2014: Warlock, vinnare av ickeguldsfilosofin.
    Kval 2015: Warlock/ Final 2015: Das Båt, vinnare av guldfilosofin
    S19: "allane" Pop 1

Standard

Då jag var själv på kontot så är mitt vall av MVP väldigt lätt
    Har haft bara samma två sitter hela rundan förutom 20 min.

Så MVP är Kronblom och Primator dom har fixat så mycket på kontot.

Bästa team Kronblom å Primator då jag nog är en av dom få som inte har haft skype så har de fått föra fram lite av den info som spridits i olika chater till mig

Bästa defensiva spelare Passion med den mängden deff som dom satt på rickigt bra.

Bästa offensiva Kärlek kolla bara offranken överlägsen etta.

Bästa allians DGDF hade både bra offspelare och deffspelare sen sköte dom en bra politik med andra mäktiga allianser (bland annat MER ~*UWS*~ n00bs VME yuma ) som man fick väldigt mycket hjälp av Både vad gäller deff vete råvaror slå ut andra spelare som skulle kuna bli hot mm. Liten anekdot DGDF var den första alliansen som bildades på serven var många spelare som från början gick med och sen gick ut direkt bara för att klara uppdragen

Kan ej hitta nån som var överskattat.

Mest underskattat var ju helt klart Stora örnögat.
    du blir inte alt för rädd när du ser en attack utan hjälte som går mot nån av sina byar du förstår ju lätt vilka attacker som är skarpa och vilka som är facke

Bästa manipulatör: Kronblom lurade mig ta VU
    sa vad man skulle anfalla eller inte när man skulle sända

Respekt åt kronblom
    Styrde över mitt konto med järn hand för han vet att jag är aldeles för inpulsiv och gör för många fel som när jag anfall en spelare som jag tidigare hört var alians som vi var i krig som jag trode men som tydligen inte stämde
    fick då hela aliansen mot mig som sa ok nu har du just dödat våran chans till vu seger men men sen räddade han upp alt

Mest ireterande var nog att man gjorde av med så mycket guld 1600 på under en vecka där i början och även vissa andra veckor :S

Att minnas självklart segern men annars den roligaste händelsen var nog när jag fick 5 timade stora attacker mot min BP by från att gått plus när dom började rulla mot byn så gick jag en miljon 22 tusen minus på bara några timmar.
    Där fick man stor hjälp av Passion bla
    Fick då ett medlande från dom "mitt internet låg nere lite så jag vet inte riktigt hur mycket jag skickat "
    Var bara börja vetefixa då samtidigt var jag sitter åt två konton som hade tre släggor rulandes som med käkade vete. Samt VU BYN och artifektbyn

Sån miss när jag är sitter å kronblom och primator och även på mitt eget konto har jag vid olika tillfällen byggt deff en hel l natt i deras och min offbyar inte så bra och detta hände inte bara en gång
    Tillsammans med alliansen "DGDF" var "Heron" den första att färdigställa VärldsUndret med hjälp av miljontals råvaror och samtidigt skydda den med hundratusentals modiga försvarare. Det är därför "Heron" får titeln "Vinnare av denna epok"!

Heron" var den mest praktfulla försvararen, slaktades sina fiender vid sina portar, färgandes marken runt sina byar röd med deras blod.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Regler för att posta