Sidan 1 av 4 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 39

Ämne: Ord Kriget

Post Ord Kriget

((Kopierad från shln då det stämmer fruktansvärt bra och en rolig grej för att få fart på forumen lite kanske!))

Det är många som har varit med här på forumet en längre tid. Och alla är vi överens om en sak, aktiviteten då jämfört med nu.

"Det var bättre förr"

Man får inte glömma att då var det betydligt fler som spelade travian. Samt att det fanns fler av de som brann för att dela sina tankar och leka mindgames på forumet.
    Jag gör ett försök till att få igång elden lite.
    Jag tror inte på idén till 100%. Men jag tror att ur det här kan det komma något annat, kanske

Denna tråden är till för att dela sina tankar om spelare, allianser eller annat gött på servern.
    Man får väldigt gärna säga hur dåliga, eller bra de andra är.

Inga personangrepp bara. Det skulle vara himla tråkigt!

Standard

Kan ju börja då och nämna att jag tycker GBHD är fruktansvärt tråkiga som satsar på att äga så många spelare som möjligt för att säkra vinst

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2014

Standard

Håller helt med ovanstående, skulle vara önskvärt om det istället vore fler som kämpade om seger istället för att gå med i en allians som redan äger 15% av spelarna på servern.

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2008

Standard

Instämmer men ärligt talat så har inte GBHD imponerat alltför mkt med tanke på hur många de är. DM däremot går som tåget, riktigt imponerande att så få spealre kan ta så många AF-byar. Frågan är dock om de kan hålla dem när GBHD börjar attackera?

Standard

Det märks när den dagen kommer, OM den kommer det vill säga just nu verkar Gummibjörnarna ha viktigare saker för sig!

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard Motstånd?

Märkligt vad folk klagar på GB på forumet.
    Tycker inte heller alliansen har gått som tåget, men vi vinner ändå då motståndarna spelar kasst.

Får någon månad sedan fanns 5-6 farliga allianser som hotade.
    Då gjordes sista sammanslagningen med HD för att jobba mot vinst.

Allianser som DM, ****, Falc,Ko med flera fanns och låg på nästan samma nivå.
    Men successivt har GBHD vuxit ifrån alla de andra. Bara DM som hållit jämna steg.
    Men känns som att ledarna för DM har en hel del att lära om diplomati.

Varför har man inte slagit ihop sig med de andra för att få ihop ett bra motblock? Här slängs segerpoäng på tippen. 15 art.byar fanns hos övriga allianser.

Att servern dör beror egentligen inte på att GBHD spelar asproffsigt. Många spelar bra, och är aktiva.
    Men motståndarna spelar ju knappt. Skyll inte på oss att servern dör. Det är ledarnas ansvar i de andra allianserna att bilda motstånd.
    Vi vill ju vinna! Vi vill ju attackera utsedda mål så att spelare slutar spela.
    Det är erat jobb(ledarna i andra allianser) att se till att folk stannar och slåss. Vårat jobb är att se till att folk slutar spela.

I detta har vi gjort ett bra jobb. Och våra trumfkort har vi inte ens behövt spela ut.
    Och framförallt, våra svagheter har ni inte utnyttjat!

Hade jag varit på den förlorade sidan hade jag aldrig gnällt som ni gör. Eller försökt få till det som att vi dödat servern. Och hade jag stått på andra sidan hade jag sett att det fortfarande finns en chans att vinna.
    Men de andra allianserna måste ju samarbeta...
    Så gör gärna det istället, bjud upp till kamp så ses vi på servern

Allt gott!
    //Linkon

Standard

Så kan man tycka linkon,

GBHD vinner på storlek och inte egentlig dominans i styrka i spelet , ni tappade halva vingen utan att reagera efter att det bombats där och ni har reagerat först när vi offat en tid mot huvud alliansen , det finns dock ett par spelare i GBHD som ska ha credit som Judge och några få till som jobbat skickligt men för övrigt har det varit passivitet och sitta på AFs .

Visst det ger en vinst enligt regelboken med poäng men i mitt tycke är en sådan vinst vatten värd om den inte backas upp med styrka och motstånd i stället för passivitet , dock kan man väl i ärlighetens namn säga att GBHD visat livstecken senaste veckan iallafall vilket vi tycker är riktigt roligt då det inte känns särskilt givande att offa utan att få någon slags respons .

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zmurf Visa inlägg
    Så kan man tycka linkon,

GBHD vinner på storlek och inte egentlig dominans i styrka i spelet , ni tappade halva vingen utan att reagera efter att det bombats där och ni har reagerat först när vi offat en tid mot huvud alliansen , det finns dock ett par spelare i GBHD som ska ha credit som Judge och några få till som jobbat skickligt men för övrigt har det varit passivitet och sitta på AFs .

Visst det ger en vinst enligt regelboken med poäng men i mitt tycke är en sådan vinst vatten värd om den inte backas upp med styrka och motstånd i stället för passivitet , dock kan man väl i ärlighetens namn säga att GBHD visat livstecken senaste veckan iallafall vilket vi tycker är riktigt roligt då det inte känns särskilt givande att offa utan att få någon slags respons .
    GBHD - Gjorde serven ? att endast gå mot en allians som ex. DM vill GBHD ska göra, till vilken nytta, krossat andra allianser ? Dom spela aldrig för vinst och har inte någon gång försökt vara ett större hot (synligt)..bli enade och ställ upp för varandra så kanske det blir en fight att minnas.

GBHD - har gjort det som krävs och det som inte syns på statistiken kan ni ju ta en funderare på då en ally på ca 30account kan klaga så mycket är nästan pinsamt.

Nu tillbaks in i dimman av annan server

Standard

Fallen du vill att vi ska spela på det sätt vi kritiserar GBHD att spela , jag kan bara tala för DM vi har inget intresse av att spela i stor allianser med vingar och kommer så aldrig göra ,och jag vet från fler vi pratat med på servern att det inte ses som särskilt intressant att göra så och en stor del av kritiken ligger i det här med stora block ,visst tycker ni att det är skoj att spela så vilket ni uppenbarligen gör så fortsätt med det men ni måste ju ändå kunna ta till er och se den kritiken för vad den är utan att bara försvara det genom att kalla andra gnälliga och säga att dom kan göra som er .

ang er passivitet så tycker jag det är befogat att ha kallat er det även om saker säkert skett i bakrunden då vi somsagt fritt kunde offa mot er vinge under en längre tid och även ett tag mot er huvud allians , nu bortfaller ju en del av den kritiken då GBHD vaknat till liv men det går inte att bortse från att vi kunde göra en hel del innan ni svarade upp .

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zmurf Visa inlägg
    Fallen du vill att vi ska spela på det sätt vi kritiserar GBHD att spela , jag kan bara tala för DM vi har inget intresse av att spela i stor allianser med vingar och kommer så aldrig göra ,och jag vet från fler vi pratat med på servern att det inte ses som särskilt intressant att göra så och en stor del av kritiken ligger i det här med stora block ,visst tycker ni att det är skoj att spela så vilket ni uppenbarligen gör så fortsätt med det men ni måste ju ändå kunna ta till er och se den kritiken för vad den är utan att bara försvara det genom att kalla andra gnälliga och säga att dom kan göra som er .

ang er passivitet så tycker jag det är befogat att ha kallat er det även om saker säkert skett i bakrunden då vi somsagt fritt kunde offa mot er vinge under en längre tid och även ett tag mot er huvud allians , nu bortfaller ju en del av den kritiken då GBHD vaknat till liv men det går inte att bortse från att vi kunde göra en hel del innan ni svarade upp .
    Jag vill inget, bara att det är det som krävs för att kunna ta hem en server och så har det varit en längre period nu efter alla uppdateringar som skett. Passiva, NEJ inte det minsta men i andras ögon kanske En allians kan va liten men stark eller stor..kommunikation är allt och vill påstå att i GBHD har den fungerat.

Om du varit med i travians värld länge borde du vete att det finns byar att skydda och mindre viktiga..

Inget mer om det, men ser gärna motstånd nästa server, väl mött!

Sidan 1 av 4 123 ... sistasista

Regler för att posta