Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Visar resultat 31 till 39 av 39

Ämne: Ord Kriget

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

Standard

Jag håller helt med i att gbhd gänget har varit taktiska för att nå målet att vinna. Sen att deras taktik gått ut på att inte göra nåt annat än att ruva på segerpoäng och att deras strategi för att slå ut seriöst motstånd bestod av att i månader tråka ut dom. Det visade sig dock vara väldigt effektivt, detta e ju som sagt bara ett spel och tycker man det e sjukt tråkigt att ingen vill "bjuda upp till dans" utan bara stå o trycka i ett hörn som killarna på ett mellanstadiedisco så är det klart att dom som spelar för att det ska hända nåt tröttnar.
    Dock så håller jag gbhd gänget högre än nån av de andra stora allianserna som inte ens va med på discot, som efter 2 månaders spel har 1 antikby/40 konto eller nåt sånt.
    Summa summarum blir att DM stod o dansade på discot, gbhd tryckte längs väggarna o försökte att inte bli sedda, resten av de större allianserna vågade sig inte ens dit.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av MegaBob Visa inlägg
    Vill försöka avrunda, men när det gäller lyckan att kunna slå ut hs eller iallafall bomba den så pass enkelt som det faktiskt varit. Tyvärr, måste ha motstånd. Och det gav ni oss inte. Ni gör det nu, x antal månader in på servern.

I sez, som jag vanligtvis brukade spela, vann jag som aldrig i travian bemärkelse. Men vann ur min synvikel på andra sätt. Slaktade alliancer, stora spelare. Åkte på stryk ibland. Snodde artefakter. ja listan kan göras lång vad man kan uppnå förutom hålla i Vu:et. I antiken har ju artefakt biten mer eller mindre försvunnit om man inte ligger extremt nära varandra. Och de andra punkterna är ju knappast roligt utan en värdig motståndare. Då återstår att lägga all sin trupp på att sno artefakter och trycka segerpoäng. Och där var vi nog oense. Tyckte fan inte det var värt det. Personligen tycker jag antiken är bra för sämre spelare. Spelare som normalt aldrig skulle fått ta del av exempelvis en tränare eller en artefakt. Så förstår att du tycker antiken är super.

Förresten, spelade du förra sez med samma namn? Rätt säker på att jag bomba en snubbe med ditt namn.
    ah fy. Vet jag är rätt kass. Skönt och få det upptryckt i ansiktet sådär. Detta kommer säkert att motivera fler att fortsätta spela. Eller är det just DET som antiken gör? Jag tror det. Fler nya som får se hur kul det kan vara med artefakterna. Känna hur det är att spela i en större allians med förhoppningsvis några bra spelare som kan lära ut saker. Senaste Sez tex har det aldrig hänt. Bara blivit mindre o tajtare allianser som stänger ute och dödar nya spelare. Du kan inte påstå den utvecklingen är till nån fördel alls?

Diskussionen om GBHD var med på banan alls när ni började bomba. Nja det tog nog en stund. Taktiskt? kanske? Men jisses, det finns fler allianser att kriga mot, ni fick motstånd efter ett tag, vi deffade prioriterat o missade er. Sluta va sånna dåliga förlorare och sitta o gnälla. Det blir som inte snyggt. Känns som att gnället uppkom i huvudsak efter att era HS och offar började försvinna i rask takt.
    Sez 1-2: Izora ♥ Opus. Izora ♥ [D] Dwéomer S
    Sez 3-4: Alrik ♥ Gosu/Vendetta. Baron Guppo ♥ DoW
    Sez 5-6: Pandora ♥ TDS. Aziz ♥ Mupp
    Sez 7: TravezHilton ♥ Mupp http://forum.travian.se/showpost.php...postcount=1094
    Sez 8-9: Dårfinkar ♥ VC & Ken ♥ Bittra Retards! Kaffe ♥ The End?
    Sez10-12: LadyMcbeth ♥ Studio54. OpalSprings ♥ Asylum. JIZ ♥ Liberty
    Sez13: Lammkött ♥ The Whos http://travian-reports.net/se/report/209058a9f5c
    Ts19: Izora ♥ DM http://forum.travian.se/showthread.php?t=49693

Senior Member k0tt3ns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av bybrännaren Visa inlägg
    Jag håller helt med i att gbhd gänget har varit taktiska för att nå målet att vinna. Sen att deras taktik gått ut på att inte göra nåt annat än att ruva på segerpoäng och att deras strategi för att slå ut seriöst motstånd bestod av att i månader tråka ut dom. Det visade sig dock vara väldigt effektivt, detta e ju som sagt bara ett spel och tycker man det e sjukt tråkigt att ingen vill "bjuda upp till dans" utan bara stå o trycka i ett hörn som killarna på ett mellanstadiedisco så är det klart att dom som spelar för att det ska hända nåt tröttnar.
    Dock så håller jag gbhd gänget högre än nån av de andra stora allianserna som inte ens va med på discot, som efter 2 månaders spel har 1 antikby/40 konto eller nåt sånt.
    Summa summarum blir att DM stod o dansade på discot, gbhd tryckte längs väggarna o försökte att inte bli sedda, resten av de större allianserna vågade sig inte ens dit.
    Dutti ponke
    Sez 1: k0tt3n LEV
    Sez 2: k0tt3n LEV
    Sez 3: k0tt3n LEV
    Sez 4: Tjoffeofc SEA
    Sez 5: Hekate DM
    Sez 6: In Flames Colony (halva rundan)
    Sez 7: The Penetrators MUPP
    Sez 8: DumApa DM
    Sez 9: ?
    Sez 10: Barbossa Disney
    Sez 11: -
    Sez 12: Drunken Monkey DM
    Sez 13: Lammkött The Whos http://travian-reports.net/se/report/209058a9f5c
    Sez 14: YMCA Öhh va?

Com3 Classic 2.5: Johnny Cash DAS

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Rätt allians vinner och mer eller mindre har GBHD varit i mitten hela serven, fokusen har ni lagt på att få anfall medans det fanns spelare att prioritera på närmare håll..

GBHD - Höjdpunkten på diskot & vem är välkommen in i värmen ?

Chansen fanns men den försvann sakta i krigs-dimman med mycket andra känslor..

-Stå upp för era allierade och väx som spelare istället för detta gnäll

Peace Out!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Izora Visa inlägg
    ah fy. Vet jag är rätt kass. Skönt och få det upptryckt i ansiktet sådär. Detta kommer säkert att motivera fler att fortsätta spela. Eller är det just DET som antiken gör? Jag tror det. Fler nya som får se hur kul det kan vara med artefakterna. Känna hur det är att spela i en större allians med förhoppningsvis några bra spelare som kan lära ut saker. Senaste Sez tex har det aldrig hänt. Bara blivit mindre o tajtare allianser som stänger ute och dödar nya spelare. Du kan inte påstå den utvecklingen är till nån fördel alls?

Diskussionen om GBHD var med på banan alls när ni började bomba. Nja det tog nog en stund. Taktiskt? kanske? Men jisses, det finns fler allianser att kriga mot, ni fick motstånd efter ett tag, vi deffade prioriterat o missade er. Sluta va sånna dåliga förlorare och sitta o gnälla. Det blir som inte snyggt. Känns som att gnället uppkom i huvudsak efter att era HS och offar började försvinna i rask takt.
    Nja syftade nog inte på dig. Men generellt sett så har du ju rätt. Det ger många sämre spelare som Team fallen chansen att va med (en pik till dig, men detta är onekligen din bästa omgång EVER). O jag Kan absolut se mervärdet i det, att låta alla va med. När det gäller andra alliancer. Det vore ännu mer att sno godis från ett barn. Tycker personligen att hela denna omgången varit ett stort fiasko. Precis som att huvudelen av spelarna gått i sömne. Trodde att de andra större alliancerna skulle va med i spelet. Men vad de har gjort i denna omgången är bortom min förståelse. Oavsett. Låt mig få sista ordet nu så avslutar vi denna ändlösa diskussion. Ha en trevlig helg och njut av mello! I know i wont! (man kan ju lite engelska med).

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Nja syftade nog inte på dig. Men generellt sett så har du ju rätt. Det ger många sämre spelare som Team fallen chansen att va med (en pik till dig, men detta är onekligen din bästa omgång EVER). O jag Kan absolut se mervärdet i det, att låta alla va med. När det gäller andra alliancer. Det vore ännu mer att sno godis från ett barn. Tycker personligen att hela denna omgången varit ett stort fiasko. Precis som att huvudelen av spelarna gått i sömne. Trodde att de andra större alliancerna skulle va med i spelet. Men vad de har gjort i denna omgången är bortom min förståelse. Oavsett. Låt mig få sista ordet nu så avslutar vi denna ändlösa diskussion. Ha en trevlig helg och njut av mello! I know i wont! (man kan ju lite engelska med).
    Jag och du o Hasse Andersson kan gå o dansa uppa logen. Det blir guld och gröna skogar! ;D

Kan dock hålla med dig om att jag oxå funderar på vad övriga allianser pysslat med. Vet ju KO storsatsade på att vinna redan från början. Nu saknades det väl en del kompetens där men.. Ah.. Som jag sa i tidigare tillägg. Vart har diplomatin tagit vägen? El, jag märker ju att NGD, KO och DM uppenbarligen kör ihop nu, så, gott så. Men kunde ju ha gjort mer om samarbetet utvecklats tidigare o lite kompetensbyte skett.
    Sez 1-2: Izora ♥ Opus. Izora ♥ [D] Dwéomer S
    Sez 3-4: Alrik ♥ Gosu/Vendetta. Baron Guppo ♥ DoW
    Sez 5-6: Pandora ♥ TDS. Aziz ♥ Mupp
    Sez 7: TravezHilton ♥ Mupp http://forum.travian.se/showpost.php...postcount=1094
    Sez 8-9: Dårfinkar ♥ VC & Ken ♥ Bittra Retards! Kaffe ♥ The End?
    Sez10-12: LadyMcbeth ♥ Studio54. OpalSprings ♥ Asylum. JIZ ♥ Liberty
    Sez13: Lammkött ♥ The Whos http://travian-reports.net/se/report/209058a9f5c
    Ts19: Izora ♥ DM http://forum.travian.se/showthread.php?t=49693

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Haha, behöver inte försvara någon men synen kan ni säkert få kontrollerad..

Lär hellre upp en spelare än sitter med 20-30 spelare som inte kan stå emot de som vågar ta in nytt blod i en allians. Inget mer sagt, Våga Vägga!

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av bybrännaren Visa inlägg
    Hur får du det till att GB stod längst väggarna?
    Det är väll DM som har dragit ut i ingenstans och parkerat där ute?
    Och ifall DM nu dansade (rent krigsmännsigt) och GB inte bjöd upp, då borde vi väll varit döda?
    Det känns snarare som att DM gjorde ett bra försök, GB hade för lite deff och efter ett tag så hade GB mer deff och deffade ut attackerna in.
    Menar du att det hade blivit jämnare om GB attackerat DM mer? Eller hur går tankegången?

Ser att du försöker få detta till din fördel. Men du får det ju aldrig dit. Men jag ska ge dig att du är duktig på att försöka! (Y)

Standard

Citat Ursprungligen postat av Linkon Visa inlägg
    Hur får du det till att GB stod längst väggarna?
    Det är väll DM som har dragit ut i ingenstans och parkerat där ute?
    Och ifall DM nu dansade (rent krigsmännsigt) och GB inte bjöd upp, då borde vi väll varit döda?
    Det känns snarare som att DM gjorde ett bra försök, GB hade för lite deff och efter ett tag så hade GB mer deff och deffade ut attackerna in.
    Menar du att det hade blivit jämnare om GB attackerat DM mer? Eller hur går tankegången?

Ser att du försöker få detta till din fördel. Men du får det ju aldrig dit. Men jag ska ge dig att du är duktig på att försöka! (Y)
    Haha linkon, du är bra rolig du. Rent strategisk gjorde ni rätt. Ni började rundan med att samtliga byggde off (eller så många som möjligt) för att plocka så många artefakter som ni bara kunde. Under den tiden (månader) så tog ni stryk. Använde er av arkitekten. Sket i att deffa (hade antagligen piss lite deff som du säger). Sanningen är också, att i antiken (om det inte finns tillräckligt med spelare runt om) så behöver man inte deffa HS. Har man den mängd artefakter som krävs för att vinna, kan man endast sitta o trycka segerpoäng. Hur som haver, när ni väl samlat på er en 50 artefakter, så växlade en del spelare om och blev deffare istället. Problemet ur "jag vill ha en rolig omgång" perspektivet var att huvuddelen av travian spelaren vid det laget tröttnat (jag inkluderat). Finns inget så omotiverande som att slå någon som endast tar det. Visst en gång kan det vara kul, men vecka in och vecka ut!!!? Har aldrig bombat så många hs (din inkluderat), och har aldrig känt mig så otillfredställd med att lyckas.

Men som sagt, rent strategiskt gjorde ni rätt. Sen på din fråga hurvida det blivit jämnare om GB attackerat. Nej antagligen inte, men ROLIGARE.

Och var så gullig att skippa skriva tillbaka om du endast ska propagera om att vinna endast är det ultimata målet. För uppenbarligen tycker huvudelen att ha lite kul, är ganska kuligt också.

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Regler för att posta