Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 39

Ämne: Ord Kriget

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zmurf Visa inlägg
    Så kan man tycka linkon,

GBHD vinner på storlek och inte egentlig dominans i styrka i spelet , ni tappade halva vingen utan att reagera efter att det bombats där och ni har reagerat först när vi offat en tid mot huvud alliansen , det finns dock ett par spelare i GBHD som ska ha credit som Judge och några få till som jobbat skickligt men för övrigt har det varit passivitet och sitta på AFs .

Visst det ger en vinst enligt regelboken med poäng men i mitt tycke är en sådan vinst vatten värd om den inte backas upp med styrka och motstånd i stället för passivitet , dock kan man väl i ärlighetens namn säga att GBHD visat livstecken senaste veckan iallafall vilket vi tycker är riktigt roligt då det inte känns särskilt givande att offa utan att få någon slags respons .
    Du har ju ingen aning om vilka som jobbat hårdast.
    Du ser alliansen utifrån och har ingen aning om vilka som varit aktivast eller spelat bäst.
    Som sagt, det är inte vårat ansvar att försöka få er att vinna.

En allians är max 60 pers.
    Vi va 1500 på servern från början. Så det finns inga ursäkter.
    Det är ju inte som att vi är 500 pers i alliansen.
    Vi är 50 st.

Om ni övriga allianser som är kvar nu börjar samarbeta lite så har ni ju en chans...

Standard

intressant att det ges kritik för att man ger Kredit till vissa spelare , jag ser givetvis inte vilka som är aktivast men givetvis kan man ha åsikter på vilka man tycker har utmärkt sig och en av dom tycker jag är judge och det finns ett fåtal andra och har du svårt att ta det så får det vara så

ni är inte bara 50 st du verkar ha dålig koll , ni är 51 st i huvudalliansen och 29 stycken i vingen men den kanske inte är värd att räknas enligt dig . och tidigare var ni större än så och hade IAPs med ytterligare stora allianser bla **** som ni även hade visst närmre samarbete med ett tag enligt vissa källor .

men nog om det jag har sagt vad jag tycker och det står jag för och därmed lämnar jag ämnet .

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zmurf Visa inlägg
    intressant att det ges kritik för att man ger Kredit till vissa spelare , jag ser givetvis inte vilka som är aktivast men givetvis kan man ha åsikter på vilka man tycker har utmärkt sig och en av dom tycker jag är judge och det finns ett fåtal andra och har du svårt att ta det så får det vara så

ni är inte bara 50 st du verkar ha dålig koll , ni är 51 st i huvudalliansen och 29 stycken i vingen men den kanske inte är värd att räknas enligt dig . och tidigare var ni större än så och hade IAPs med ytterligare stora allianser bla **** som ni även hade visst närmre samarbete med ett tag enligt vissa källor .

men nog om det jag har sagt vad jag tycker och det står jag för och därmed lämnar jag ämnet .
    Du har ju bara koll på det vi vill att du ska tro.
    Eftersom servern inte är helt död än så tänker jag ju inte delge er någon info om vår allians.
    Men kan ändå säga att det inte helt och fullt är som du verkar tro. =)

Standard

Citat Ursprungligen postat av Linkon Visa inlägg
    Du har ju bara koll på det vi vill att du ska tro.
    Eftersom servern inte är helt död än så tänker jag ju inte delge er någon info om vår allians.
    Men kan ändå säga att det inte helt och fullt är som du verkar tro. =)
    Man behöver inte se in i eran allians, veta vilka som jobbar hårdast för att inse att eran "vinnande strategi" är giftig för travian som spel. Visst det startade med 1500 spelare, men kolla top 50 så ser man hur chansen till konkurrens ser ut. jag tycker synd om alla nya spelare som intresserat sig för travian, de möts utav en server där majoriteten utav de större spelarna paktat ihop sig för att vinna, de nya spelarna har inte chans att bli annat än farmer då det bara är en allians som kontrollerar större delen av kartan och inte är intresserade utav att ta in nya spelare om de inte kan tänka sig att bli vingar och stå i skuggorna till de paktande storspelarna. Sen vad är det ni i GBHD finner underhållande? ett flertal stycken av er utmärker sig och krigar, det kan jag förstå är roligt, det är vad spelet går ut på. Men den större delen av GBHD kanske spela spel som sims istället? Jag menar inte att förolämpa, jag menar bara att ni bör ta åt er kritiken och ta med det till nästa server, konkurrens skapar möjligheter medans monopol alltid slutar i brist på spänning och tappat intresse... Och kom inte med motargumentet "men gör som oss så har ni också en chans" för det handlar inte bara om att vinna det handlar även om att så många som möjligt ska finna spelet givande. DM bryr sig inte om att vinna eller förlora, vi har bara kul, fråga resten av servern utanför GBHD och DM vilka de skulle vilja vara.

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Madara Uchiha Visa inlägg
    Man behöver inte se in i eran allians, veta vilka som jobbar hårdast för att inse att eran "vinnande strategi" är giftig för travian som spel. Visst det startade med 1500 spelare, men kolla top 50 så ser man hur chansen till konkurrens ser ut. jag tycker synd om alla nya spelare som intresserat sig för travian, de möts utav en server där majoriteten utav de större spelarna paktat ihop sig för att vinna, de nya spelarna har inte chans att bli annat än farmer då det bara är en allians som kontrollerar större delen av kartan och inte är intresserade utav att ta in nya spelare om de inte kan tänka sig att bli vingar och stå i skuggorna till de paktande storspelarna. Sen vad är det ni i GBHD finner underhållande? ett flertal stycken av er utmärker sig och krigar, det kan jag förstå är roligt, det är vad spelet går ut på. Men den större delen av GBHD kanske spela spel som sims istället? Jag menar inte att förolämpa, jag menar bara att ni bör ta åt er kritiken och ta med det till nästa server, konkurrens skapar möjligheter medans monopol alltid slutar i brist på spänning och tappat intresse... Och kom inte med motargumentet "men gör som oss så har ni också en chans" för det handlar inte bara om att vinna det handlar även om att så många som möjligt ska finna spelet givande. DM bryr sig inte om att vinna eller förlora, vi har bara kul, fråga resten av servern utanför GBHD och DM vilka de skulle vilja vara.
    Wow! Är du på riktigt?
    Spelar du inte för att vinna? Vill du att jag ska tro på det?
    Självklart spelar ni för att vinna, och era sätt att klaga istället för att acceptera nederlag är lite märkliga.
    Hade aldrig fallit mig in att göra samma sak.
    Våra spelare är i toppen för att de har tagit sig dit. Förstår inte era argument.
    Servern är snart slut och vad nya spelare har med detta å göra vet jag inte.

Ställ upp till kamp istället för att gråta på forumet.
    Bäst spelare vinner servern. Är ni bättre så upp till bevis.
    Och jo, man behöver ha insyn i en allians för att veta vilka som är aktiva.

Sen är jag bara lite nyfiken. Om vi är 50 pers i alliansen och bara ett fåtal är riktigt aktiva. Vilka 30 pers är inte aktiva enligt dig? Inte för att du har rätt, men nyfiken på vilka du tror. Och varför ni i sånna fall inte bombat bort dem så ni har en chans att slå oss?
    För de verkar ju helt klart vara kvar i spelet... Just saying =)

Standard

Hur det kan vara så svårt att förstå att kritiken inte ligger i att GBHD vinner utan vägen dit från start till slut är det som kritiseras och problemet i sig handlar om att stor allianser med vingar IAPs konfeds eller vadsomhelst med över 100 konton genom sin storlek säkrar en vinst .

När servern är slut så gratuleras vinnaren , det här handlar inte om att vara dåliga förlorare , vi är många veteraner som främst kört på speeden vi är vana vid både vinst och förlust utan att gnälla .

Det här handlar om att det så tydligt har en avgörande roll om det förekommer stora block eller inte ,jag vet inte om ni inte vill inse det eller hur det ligger till men så uppfattar jag det och många fler både inom och utom alliansen .

tycker ni att det är kul att fortsätta så på kommande servrar så gör det men i slutändan kommer fler och fler tycka det är trist och servrarna tappar mer spelare vilket i slutändan drabbar er med .

och jag beklagar nog mest för mig själv att jag inte kunde hålla mig ifrån att skriva det här inlägget men hoppet är ju det sista som överger människan sägs det

Standard

vart lirar du ingame linkon?

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Madara Uchiha Visa inlägg
    vart lirar du ingame linkon?
    Om jag skulle gissa. Så vore kontot Linkon ett hett tips.

För övrigt. Hur många är 3 allys mot 2? .. ahhh ni är fler allys än vi är nu i erat "block". Kul med samarbete va?
    Sez 1-2: Izora ♥ Opus. Izora ♥ [D] Dwéomer S
    Sez 3-4: Alrik ♥ Gosu/Vendetta. Baron Guppo ♥ DoW
    Sez 5-6: Pandora ♥ TDS. Aziz ♥ Mupp
    Sez 7: TravezHilton ♥ Mupp http://forum.travian.se/showpost.php...postcount=1094
    Sez 8-9: Dårfinkar ♥ VC & Ken ♥ Bittra Retards! Kaffe ♥ The End?
    Sez10-12: LadyMcbeth ♥ Studio54. OpalSprings ♥ Asylum. JIZ ♥ Liberty
    Sez13: Lammkött ♥ The Whos http://travian-reports.net/se/report/209058a9f5c
    Ts19: Izora ♥ DM http://forum.travian.se/showthread.php?t=49693

Senior Member k0tt3ns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Vill bara påpeka samma sak som jag skrev i igm med styvo häromdagen. Några av oss som är top20 har ju kommit dit upp efter ett tag. Jag t. ex. var ju inte rankad högre än 50 innan jag gick med i GBHD men är nu top10 så. Att vara kvar i det sjunkande skeppet KO med alla dess kassa spelare vägrade jag som att vara, och att stå själv. Det vet du säkert hur det går.
    Sez 1: k0tt3n LEV
    Sez 2: k0tt3n LEV
    Sez 3: k0tt3n LEV
    Sez 4: Tjoffeofc SEA
    Sez 5: Hekate DM
    Sez 6: In Flames Colony (halva rundan)
    Sez 7: The Penetrators MUPP
    Sez 8: DumApa DM
    Sez 9: ?
    Sez 10: Barbossa Disney
    Sez 11: -
    Sez 12: Drunken Monkey DM
    Sez 13: Lammkött The Whos http://travian-reports.net/se/report/209058a9f5c
    Sez 14: YMCA Öhh va?

Com3 Classic 2.5: Johnny Cash DAS

Standard

Citat Ursprungligen postat av Izora Visa inlägg
    Om jag skulle gissa. Så vore kontot Linkon ett hett tips.

För övrigt. Hur många är 3 allys mot 2? .. ahhh ni är fler allys än vi är nu i erat "block". Kul med samarbete va?
    Frågade bara för att jag aldrig sett namnet ingame...

För övrigt. är inte 81 spelare nästan 4 ggr fler än 21 spelare? så jag ser inte riktigt det relevanta i ditt argument.
    Något jag egentligen inte tänkte skriva här då jag är trött på den här diskussionen då ni tydligt inte kan ta åt er kritik utan är för stolta och känner tvånget att slå er på bröstet medans ni joddlar om hur ni vinner... De allianser vi under serverns gång har samarbetat med, har vi samarbetat med fair and square, eran version av VINGE är ett skämt, jag tycker ärligt talat synd om varenda en utav dem som vi bombade utan att få någon respons från er, inte en enda gång stötte vi på deff och så noga anföll vi inte att ni bara "deffa fel" utan ni sket i det, inte en gång tog ni kontakt med oss för att hjälpa er vinge och inte en enda gång anföll ni de som bombade er vinge. det är skamfullt, vad som är rent utav snuskigt är att ni inte ens gett dem en enda af för att dem stått ut med er under serverns gång.. jag tänkte hålla det till lugn konstruktiv kritik men ju mer jag tänker på vad tråkig den här servern blivit pga. erat tänk kring att "vinna" desto mer irriterad blir jag... så jag tänker sluta skriva nu... men grattis, ni vann, men i ögonen på de flesta är ni inga vinnare... och jag hoppas ni tänker länge och noga på det. Dock vill jag nämna att Judge, Mendeleev, Bad_Dave och Twoja Stara ska ha all respekt, spelare som faktiskt utmärkt sig riktigt väl och inte bara hoppat på senare dagar.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista

Regler för att posta