Sidan 1 av 2 12 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Nomineringstråd

Kinder
    Guest

Standard Nomineringstråd

Glöm inte att motivera!
    Blir mycket roligare att läsa då - även för dem som inte var med när det hände.

Nu till nomineringarna:

MvP (Most valuble Player):

MvO (Most valuble Officer):

Bäste lagkamrat/teamspelare:

Bäst defensivt:

Bäst offensivt:

Mest underskattade:

Mest överskattade:

Bästa manipulatör:

Respekt åt:

Bästa team:

Mest irriterande:

Trevligaste spelaren:

Bästa startspelaren:

Att minnas:

Sån miss när...

Sjukt skoj händelse:

Sjukt tung händelse:

Så här kommer jag minnas s1:

Senior Member SuperBengts avatar
    Reg.datum
    Aug 2012

Standard

[B]MvP (Most valuble Player): Eskimoe och baski, utan dom hade inte gubbtjyv blivit något.

MvO (Most valuble Officer): Eskimoe, han skötte mycket i gubbtjyv och höll ihop alliansen.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Eskimoe, baski och oscar på emo - de spelare som fick mig att stanna kvar så länge som jag gjorde.

Bäst defensivt: truppmässigt xaeroxanxavier

Bäst offensivt: rehab blocket vid deras bp tjuveri

Mest underskattade: Gubbtjyv, vi var spelare som ingen vill ha.

Mest överskattade: -

Bästa manipulatör: -

Respekt åt: samtliga, mycket hög standard på spelare!

Bästa team: rehab blocket

Mest irriterande: när vi tappade bpn andra gången

Trevligaste spelaren: eskimoe

Bästa startspelaren: xaeroxanxavier med stora plånboken =)

Att minnas: servern som hel het

Sån miss när... vi tappade bpn andra gången

Sjukt skoj händelse: när vi snodde bp från nostromo och det gick igenom med minsta möjliga marginal

Sjukt tung händelse: när okotb ledningen stack till nostromo och alliansen föll sönder

Så här kommer jag minnas s1: Sjukt många bra spelare och väldigt många kompisar i samtliga blocken gjorde det till en mycket rolig server!
    Senast redigerad av SuperBengt den 14-10-25 klockan 15:21
    Pågående:
    Se1 SuperBengt
    TT kvalserver C
    Avslutad:
    Se5 SuperBengt
    Se2 Superbengt
    sez SuperBengt
    Comx8 SuperBengt
    Com9 SuperBengt
    se5 SuperBengt
    TT Scandinavia SuperBengt
    TT finals SuperBengt
    se4 SuperBengt
    TT scandinavia SuperBengt
    se1 SuperBengt
    Se1 Desertören
    Se2 Slaktarn
    TT Finals SuperBengt
    Se3 Stalker

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2013

Standard

MvP (Most valuble Player): Superbengt, fick dra ett tuuungt lass med vu hållandet och gjorde det bra.

MvO (Most valuble Officer): Oscar @ EMO, när det inte var jag som tog tag i saker hände inget alls.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Jörn, Spy, John, Unia, robban, eastwood mfl, hjälper med allt som kan tänkas behövas! Fanns väldigt många såna i denna uppsättning Webug.

Bäst defensivt: Rehab som allians, behövs inte nominering här tycker jag. XXX som enskilt konto, ingen var nog närheten av att prodda den deffen det kontot gjorde!

Bäst offensivt: Denna tycker jag är svår, Arkham hade ju mest offpoäng överlägset men många av dom poängen tycker jag snarare var att dom som Arkham anföll var dåliga än att Arkham var bra. Men jag säger nog Arkham ändå.

Mest underskattade: Nostromo, inte så många trodde väl dom skulle vinna servern?

Mest överskattade: Gubbtjyv, trodde mycket mer om dom. Och Kelly(Hämnden är ljuv)

Bästa manipulatör:

Respekt åt: Vu hållare och sitters, det är jävla jobb men nån måste göra det.

Bästa team: Rehab på grund av deras deffningar. Samt Jag(Oscar @ EMO) och Eskimoe(hehehehehehehehe).

Mest irriterande: Att många spelare trillar bort under en servern, från att ha varit aktiva i början till att inte göra nån nytta under en stor del av servern.

Trevligaste spelaren: Armani, större delen av Webug, delar av gubbtjyv och Amaris.

Bästa startspelaren: Arkham och XXX var jävligt snabba med sina fält i by nr 2.

Att minnas: En rolig server med 3 starka block.

Sån miss när... Att vi inte fick fler antika bps.

Sjukt skoj händelse: Vägga fiende offar är alltid nice

Sjukt tung händelse: Att vi inte nådde 600k trupper på kontot

Så här kommer jag minnas s1: En server vi hade haft stor chans att vinna om vi dels tagit fler antika bps eller flyttat antika bps vid massinkommande....

//Oscar @ EMO @ Webug @ Gubbug
    S4-obyn
    S1-obyn
    S2-obyn
    S1-EMO

Nu blire paus!

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2014

Standard

MVP (Most valuble Player): Syster Yster

MvO (Most valuble Officer): Dr Arkham

Bäste lagkamrat/teamspelare: Finns många sådana, men väljer 3! Megatron, PLG och Avd61

Bäst defensivt: Rehab, ingen kunde mäta sig med oss här. Svårt att nominera någon enskild spelare då det var mer än en spelare som fick detta att fungera så pass bra.

Bäst offensivt: Rehab och Dr Arkham som enskild spelare. Han vann offranken väldigt överlägset och det där mer att han gick på svaga spelare mer än vad andra gjorde är bara struntprata. Bara att lyfta på hatten för honom!

Mest underskattade: Får väl säga Nostromo här, de satte ju trots allt sista stenen och det var det nog ingen som trodde på förhand.

Mest överskattade: Webug, pinsamt är ordet.

Bästa manipulatör: Får väl säga ICE-killarna då det ryktas att de var de som styrde upp samarbetet emelllan de två blocken.

Respekt åt: Syster Yster, Syster Jane, Y-FRoNT, DomDos, Helmutt, 167 Kilo Kärlek, Skymning, Apel Sin Skal , Mance, TN-Disease, Megatron , Dr Arkham, Bensågaren, Roa, PLG, Stozzix, Dr Jekyll, Robocop, stoll3n, Docent Död, Avd61, Svea, Panda, Dr Drew, Doktor Druid

Bästa team: Rehab, krossade både off och deff-rankningen och det behövdes en hel server för att stoppa oss.

Mest irriterande: Var nog när Wegubb gav bort sin BP. Det ska jag ge er

Trevligaste spelaren: Finns lyckligtvis flera, men Stozzix får denna av mig

Bästa startspelaren: Dr Arkham, handlar det inte om att dra upp andra byn först?

Att minnas: Fördelningen av byggnadsplaner

Sån miss när... Ruze tog sovmorgon och fick sina katapulter sniprade

Sjukt skoj händelse: När Rehab plockade unika Arkitekten utan att behöva vägga en off.

Sjukt tung händelse: Tror inte vi har någon sådan.

Så här kommer jag minnas s1: En jämn treblocksserver som helt förstördes när två block gick samman.

Standard

Blir en kort nominering då jag inte tycker det har hänt allt för mycket... eller något sånt.

MVP:
    Får vår del Oscar@EMO. Skötte stora delar av alliansen nästan ensam under långa perioder, hade nog varit lite kaos utan honom.

Raymon @ Arkham får dela den här med Oscar, låter som han har påverkat Rehab på ett mycket positivt sätt från vad jag hört.

Mest överskattade:

Rehab. Ja, ni är ett väldigt bra team med mycket trupp. Men från tidigare utsagor förväntade jag mig faktiskt få kämpa för att hålla offbyn och artefakter säkra, vilket jag inte kan påstå var fallet. Såg framför mig hur det skulle regna fejks dygnet runt från dag 100-slutet
    Rundan var trög i 160 dygn medan ni byggde, och sedan hann era handlingar aldrig ikapp ert rykte. Ni spelade bäst av de olika allianserna på servern, men ett sånt bra team med god kompetens skulle definitivt ha kunnat utnyttja sina offtrupper bättre då möjligheterna definitivt fanns där.
    Ingen slägga fanns hos er efter MÄHÄs var borta heller trots er ingående planering av rundan, vilket ytterligare ger mig anledning att nominera er här.

Bästa manipulatör:

Ingen klar etta här , men inte ICE iallafall. Tror allas vår käre Al-kis måste börja checka sin fakta innan han/hon/den/det talar

Respekt åt:
    Erik @ EMO - Han tog skammen av att missa att sno unika tränaren som en riktig man, och istället för att deppa parkerade han undan katas och byggde klart skattkammaren *host* *host*

Samt den andra EMO-killen som har skött hela Webug mer eller mindre ensam under större delar av rundan

Även respekt åt Kjellgren och Viktor som ensamma har lyckats drivit dussintals personer från chatter och möjligtvis även från servern. Krävs lite extra för att lyckas med något sådant!

Bästa team:

Rehabs deffare

Mest irriterande:
    Ternid får hamna här. Ternid lyckas ensam döda av närmare 25k caesars ur en VU-off genom att deffa med dom två gånger i rad, är nästan så jag tror det är något sorts rekord.

Trevligaste spelaren:
    Väldigt många, men de här är väl de som stått ut mest på den fronten på sista tiden:
    Wave - Glad att jag lärde känna honom den här rundan, väldigt trevlig och rolig kille
    Snowflake - Dig spelade jag med förra S5, tror du fick samma nominering där också om jag inte minns helt fel
    Raymon - Spännande att lära känna en rehabare mitt uppe i allt krigande.

Hellmark - Känns inte som vi spelat s1, mest diskuterat allt runtomkring

Samt alla som faktiskt diskuterade och var aktiva i chatter i Webug och Gubbtjyv

Bästa startspelaren:
    XXX utan tvekan. Hade ett jäkla tempo som dom höll tills efter artefaktsläppet.

Att minnas:

Att vi hade största "släggan" på servern trots att knappt ha använt oss av stora rekryteringsbyggnaderna och knappt haft tränare, samt ingen hjälp med parkering, boost eller liknande. Men stolthet är inte rätta ordet, mer besvikelse då jag förväntade mig att knappt hamna topp 5.

Sjukt skoj händelse:
    Förmodligen när PRO försökte stjäla en liten tränare ur min offby, med ett svep på 150k utan bräckor,katas eller hjälte. Sedan ett minisvep efter som träffade en grotta tack vare rivalen.

Samt när jag påbörjade diskussionerna och drog ihop en chatt med Nostromo med syftet (från min sida) att jäklas med rehab nu när de faktiskt försökte vinna. Better luck next time antar jag?

Sjukt tung händelse:

När vår andra BP försvann, hade varit lite snabbare EG om det inte hade hänt.

Så här kommer jag minnas s1:

Kändes som längsta servern jag spelat. Händelsefattigt i väldigt långa perioder och offar som knappt rullade innan EG. Hade jag haft förståndet att börja på en .com server direkt från start hade jag nog inte ångrat det.
    Men lite positivt var det också, fick lära känna massa nytt och trevligt folk.
    Senast redigerad av Xlore den 14-10-26 klockan 14:08 Anledning: VM-guld i redigering och tog bort punkter.
    Slutförda:
    2008 - S3 The End - Norrland
    2011 - S5 R.Boonke - QOQ
    2012 - S2 Existenz - CNz
    2014 - S5 Blueberry - DEiTY
    2014 - S1 Alphahanne - Webug
    Pågående - S3 Ultron

Senior Member Mrs Ps avatar
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

MvP (Most valuble Player): Detta var svårt. Jag nominerar nog min co Petro på syster yster, för hennes slit kvällarna och nätter igenom med deffplanering tillsammans med Ray och Sture.

MvO (Most valuble Officer):raymon.. för att han kan

Bäste lagkamrat/teamspelare: Jag nominerar hela Rehab. Tycker inte det behövs så mycket förklaring.

Bäst defensivt: Tja, Syster Yster och Rehab tycker jag visade vart väggarna fanns. Sedan tror jag att Syster Yster satt på en av de största defftrupperna på servern....

Bäst offensivt: Dr Arkham och rehab,,, statistiken säger allt.

Mest underskattade: Får väl säga Nostromo. De trodde inte själva att de skulle vinna, men att sova med fienden funkar uppenbarligen :P

Mest överskattade:XXX. Behövs det verkligen en förklaring??

Bästa manipulatör: de som fick webug att ge bort BP till fienden

Respekt åt:Rehabs deffare

Bästa team:Rehab

Mest irriterande: Sänkta vu nivåer

Trevligaste spelaren: Bensågaren. Har fått höra flera gånger hur Rehab bara skulle ha tagit in veteraner... elitspelare och inte vågade ha nybörjare,,, har varit en fröjd att lära känna dig.. Sjukt duktig "nybörjare" som lär sig fort.

Bästa startspelaren: Minns inte,, alla säger xxx, men där handlade det bara om plånbok och inget annat.

Att minnas: När Rehab nästan tog alla BP och hur länge vi fick ha våra busbyar vid Nostromos VU... vår by stod fortfarande vid serverslut trots flera försök att bomba och ta över den misslyckats.

Sån miss när: När inte alla offar kom iväg som de skulle när vi skulle ta Tarkus BP sista ggn. 1 off till och vi hade gått igenom..

Sjukt skoj händelse: När vi snodde BP mitt i Nostromoland.....

Sjukt tung händelse: När lvl 100 på vu var köat och klar och vi sänktes.

Så här kommer jag minnas s1: En server när ett block viker ner sig istället för att samla krafter och jaga vinst på egen hand.
    Mrs P
    -----------
    Avslutade
    Sez 3 Fusion@Crowd
    Sez 8 Mini-Hopp@Crowd --> Glock20@Crowd
    Sez 9 Kali@!Gyms -->The Unicorn@Mygs!
    Sez 10 Spökplumpen@Disney --> Gizmoduck
    Sez 11 Bakverk
    S1 Fjugen - Alpha
    S1 Rumtre - Alpha
    S5 Pea - EVUL
    S3 Petronella - Galaxy
    S1 Pope - Olympos
    S5 Ludde_06 - Troja
    S1 Syster Yster-Rehab
    Finalserver - Spirit
    Finalservern - Petro
    S5 Rumtre -Persikorna

Pågående
    S1 - Thanatos

Junior Member Eskimoes avatar
    Reg.datum
    Apr 2011

Standard

MvP (Most valuble Player): SuperBengt. SuperBengt var otroligt drivande i VU-bygget, en fantastisk eldsjäl. Men framförallt, en viktig person för traviancommunityn i sin helhet; vill vi se en utveckling av hjärtat och själen i Travian så är SuperBengt en av många viktiga fackelbärare.

Bästa lagkamrater/teamspelare: (utan inbördes ordning): TheGreenMean, Mt44, Jimmy_Red, Upnger, Freijs, Ldder, GalnaMuppar, Larschon, kalles, SuperBengt, Baski, Eddmontana, Try, Angela_std, Bullhead, Suffix, Conan, Oet, Kling, Robban, Chochain, Rikard på Tionde, Sven Tveskägg på Caveman, Sult på Spindel. Underbara spelare; samtliga med en laget-före-jaget-inställning.

Bäst defensivt: Freijs med idis, Suffix och Rikard på Tionde. Hög aktivitet och snabba puckar - stod för merparten av många uppställda väggar hos Gubbtjyv.

Respekt åt: Rehab/ANY för hög spelnivå.

Bästa team: Gubbtjyv <3

Trevligaste spelarna: Listan är lång och med risk för att glömma någon så passar jag. Ni vet alla vilka ni är.

Att minnas: Alla bra stunder.

Sån miss när... vi allierade oss med Webug.

Sjukt tung händelse: När Try fick VU-släggan chiefad.

Så här kommer jag minnas s1: Upp, ner, upp, upp, upp, ner.

På åter, gott folk! Må väl.
    // Eski
    se2 2014: SOPGUBBARNA @ FN
    se1 2014: Eskimoe @ Gubbtjyv
    se3 2011: Eskimoe @ TBS
    se4 2011: Eskimoe @ Freedom
    se1 2010: Akilles @ KAOS
    speed 2007: Flashmeistro @ U|TZU

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

MvP (Most valuble Player): GASOLIN
    Dom måste ju ha varit Notromos absolut viktigaste spelare. Tror inte Nostromos vinst varit möjlig om inte GASOLOIN gett bort BPn genom att riva skattisen och tömma byn på deff så att ICE kunde hämta den. Har försökt fråga mig för, men verkar inte som någon i Rehab eller Any ens fått en ursäkt eller förklaring som tyder på att det var en miss.
    Sen misstänker jag att GASOLIN som ledare för Any, har en del av skulden i att det uppenbarligen fans en hel del Any-offar kvar när Rehabgänget bara var en off ifrån att ta BPn. Grattis, ni var med o avgjorde servern. Kanske mest av alla! Stor eloge!

Större en gud
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Trajanus Visa inlägg
    MvP (Most valuble Player): GASOLIN
    Dom måste ju ha varit Notromos absolut viktigaste spelare. Tror inte Nostromos vinst varit möjlig om inte GASOLOIN gett bort BPn genom att riva skattisen och tömma byn på deff så att ICE kunde hämta den. Har försökt fråga mig för, men verkar inte som någon i Rehab eller Any ens fått en ursäkt eller förklaring som tyder på att det var en miss.
    Sen misstänker jag att GASOLIN som ledare för Any, har en del av skulden i att det uppenbarligen fans en hel del Any-offar kvar när Rehabgänget bara var en off ifrån att ta BPn. Grattis, ni var med o avgjorde servern. Kanske mest av alla! Stor eloge!
    Gasolin gav ju toffeldjuret en hel del fina deffpoäng med o det ska inte glömmas genom att frivilligt under 3 veckorstid skicka in 100 gks i taget!
    men kan bara instämma inget annat konto har haft samma inverkan på avgörandet av servern som gasolin! Krydd till dom.

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2011

Standard Nominering@Megatron

MvP (Most valuble Player):
    Petro (Syster Yster)

MvO (Most valuble Officer):
    Petro (Syster Yster)

Bäste lagkamrat/teamspelare:
    Avd61, Stozzix, Helmutt, Syster Yster med flera

Bäst defensivt:
    Rehab överlägsen tack vare det grymma deffledning med Petro i spetsen.

Bäst offensivt:
    Rehab med Arkham i spetsen,

Mest underskattade:
    Nostromo som lyckades vinna detta.

Mest överskattade:
    Webug spelade mycket bättre än föra runda, men ger bort BP, Bryter med Gubbarna osv verkar inte finns någon vidare styrning i det gänget.

Bästa manipulatör:

Respekt åt:
    Petro, Sture och Ray som gjorde ett kanon jobb med Rehab.

Bästa team:
    Rehab.

Mest irriterande:
    Att detta inte blev en 3 blocks server ända till slutet.

Trevligaste spelaren:
    Petro, Avd, Stozzix, Holger m.fl

Att minnas:
    En av dom roligaste rundorna jag spelat med ett fantastiskt gäng

Mvh Oscar/Toy
    @Megatron
    S1 2011 - Toyboy - Outlaws
    S3 2011- Toyboy - VVV
    S1 2012 - Yoshi - Sparta
    S1 2013 - Stammen - Olympos
    Com6 2013 - Toyboy - GMC
    S1 2014 - Megatron - Rehab