Visar resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Söker efter CO-spelare under natt-tid

Junior Member
    Reg.datum
    May 2014

Standard Söker efter CO-spelare under natt-tid

Någon här som letar efter CO-spel under natt-tid? Har skola på vardagar så behöver någon som kan spela defensivt och bygga upp mitt residens och grottor under kvällstid.
    Ligger i närheten utav några farmare (har dock fortfarande nybörjarskydd i några dagar) och behöver skynda med att grunda min andra by långt därifrån jag bor.

Du ska ha Skype eller Steam, samt kunna logga in under kvällen (alt. logga in då och då och kolla så saker byggs upp) mellan tiderna 23:00 - 10:00.
    Du ska även vara över 16 år och ha erfarenhet gällande Travian.
    Du behöver inte gulda, då det är ingenting jag fokuserar på. Det hade varit rätt schyst om du hade gjort det, men jag kommer inte gulda, och sätter därför inte det som ett krav. Däremot så köper jag ibland Plus med inväxlingsfunktionen mellan silver och guld.

Jag spelar som Galler och kommer inte farma byar som är i närheten, och det hoppas jag att du tar hänsyn till.

Skicka iväg en kontaktförfrågan till StewenQ på Skype, alt. Titowam på Steam, eller ett IGM till Titowam om du är intresserad eller har frågor.

Stewen "Titowam"
    Senast redigerad av Titowam den 14-05-25 klockan 22:19 Anledning: Bättre förklarning ang. guldandet
    Min tidigare användare på Travianforumet var Stewen, fast eftersom jag är så förbannat glömsk och inte vet vilken email eller vilket lösenord jag har på den användaren så skapade jag denna.

Spelar på X3 under namnet Titowam, har även spelat under namnen Temeky och Stewen några rundor sen.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Fruktansvärt orutinerat att skriva ut vilket konto du spelar på och dessutom skriva att du är offline 23-10 varje dag. Hur som helst, ett litet tips på vägen:

Citat Ursprungligen postat av oowhla Visa inlägg
    Jag vill också lägga mig i den här diskussionen. Har en del erfarenhet som deffare och har därmed gjort en del starter som deffkonto (logiskt va?). När man startar ett konto och väljer att inte satsa på plundring kan man inte heller förvänta sig att hänga med bymässigt första veckorna. På 3.6 räknade jag att ha andrabyn dag 5-6 nånting istället för dag 2-3 som man brukar ha om man plundrar (detta är räknat på x3 då jag endast spelat det).

De första 4-5 dagarna har exakt alla råvaror gått åt till fält. Jag har utökat magasinen när de inte har räckt för nästa nivå på fälten och hållt mig (eller min(a) co(s)) online i princip 24/7. Byggt grottor för kanske en timmes produktion för att vara på den säkra sidan, men alltid npcat undan och byggt fält då det kommit attacker. När man lägger alla råvaror på fälten skapar man givetvis en högre produktion men man får även en respektabel pop vilket avskräcker många att plundra en. Se till att låna lite scouter från nån snabb german så har du i princip inga attacker alls att oroa dig över.

Hur som helst, efter 4-5 dagar brukar jag antingen bygga 100-ish prettar (tar cirka 4-5h prodd) eller köra direkt på byggare. Lite beroende på hur det sett ut med attacker. Måste man ducka anfall konstant är det skönt att ha en liten mängd försvarstrupper att stå kvar med så man inte står där med 1k kvar till nybyggare och måste göra av med alla råvaror. Vid denna tiden brukar prodden ligga på kring 5k/h (fortfarande speed) med fält på nivå 6-7-8 nånting, vilket gör att det tar cirka 10h att skrapa ihop till nybyggarna.

Ska väl även tilläggas att med bonusarna man får från uppdragen på T4 gör att man kan snabba upp processen med 12h - 1 dygn, huvudsaken är att man har en stabil prodd innan man går för nybyggare. Är ohållbart att sitta och försöka hålla på råvaror i 24h för en nybyggare.

TLDR; Stressa inte. Bygg fält, bara fält, och var aktiv så löser det sig. Den gamla klyschan "pop dödar inte" stämmer visserligen, men man slipper iaf få anfall på sig. Efter 5 dagar (speed, kanske 2 veckor på slow) kan du enkelt bygga dina nybyggare snabbt och enkelt med en stabil prodd.
    sez2: oowhla // L-G
    sez3: Ryz // Crowd
    sez4: oowhla // DOW/SOF
    sez5: Zeus // DGDF
    sez6: Stealth // S-Soc
    sez7: Paus
    sez8: DumHest // DM
    sez9: Tingeling // SOPA!
    sez10: DumHest // V.V. (raderade pga stora stygga Crash)
    sez11: u mad? // AF http://forum.travian.se/showthread.p...l=1#post972348
    sez12: Drunken Monkey // [DM]
    sez13: Paus
    sez14: DumHestFeed Me // Skärp Er! http://travian-reports.net/se/report/2362281618d

Regler för att posta