Visar resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Är BBB för bra på att rekrytera -- eller resten av s3 för dåliga spelare?

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2014

Standard Är BBB för bra på att rekrytera -- eller resten av s3 för dåliga spelare?

Ett seriöst inlägg från Farbror Elak, värd en egen tråd. Flyttat från "Det ryktas att":
    -------------------------------------------------------------------------------------------

Satt och tittade på allianserna som återstår på s3 och tänkte vara lite seriös.
    1. BBB 55 6383 351045
    2. SF 34 5188 176389
    3. SF2 55 2458 135214
    4. AAA 22 5832 128312
    5. NH 33 2603 85895
    6. OLD 32 1984 63483
    7. BRAiN 13 3899 50686
    8. AF 36 1019 36679
    9. G.A 13 2402 31226
    10. [iND] 10 3047 30469

En ganska sorglig samling kan tyckas 2 sidor återstår väl så servern är ju inte helt död än
    Brain återstår ju med bland dom seriösa allianserna men dock får dom stryk av dom båda sidorna.
    Eller seriösa o seriösa... Det är väl 3-4 bra av dom 13 kontona.

Frågan som många ställer sig är Vrf förstör BBB/AAA servern...
    men en mer intressent fråga att ställa sig är väl Varför är AAA/BBB så jävla bra?

Mitt svar på den frågan är att det är dom inte egentligen inte är detta, det är ni andra som har gjort oss bra hela servern.
    Vi är 77 spelare dvs lite fler än vad Kids/mc var på server 4 i slutet(på s2 så var dom lite fler i den vinande halvan om man räknar med allianser som hjälpte till) när dom vann dock så var det fler bättre spelare där och på den servern så generellt sett tycker jag att det är likvärdigt.

Sen dag 3 då BBB bildades så har vi fått vara i fred bortsett från raderings attacker som har vart lättdeffade då vi ligger ganska nära varandra. så vi har fått växa i fred.. medans ni andra valde att kriga med varandra..
    GA med Richard i spetsen valde att ta bort GOZ på ett smutsigt sett från servern vilket kostade ett par spelare som lade av.

Samarbetets mässigt så valde vi AAA då dom var förankrade i samma område som oss samt att vi kände ett många spelare från tidigare där. Vi hade även anbud från GA men som kändes som ett osportsligt alternativ då deras ledare Richard körde med spioner och snackade skit om allt och alla. så AAA gav oss helt enkelt den bästa lösning på alla fronter. LBSB var tänkta som en Deffallians till Reborn i Norr men spelarna där har hela tiden spelat för skoj skull och pakten har mer fungerat som en iap.

Varför är ni så många??? Personligen tycker jag inte det och varför tog ni in en del av GA? sett till hur många ni andra allianser har vart under serverns gång så hade vi ett behov av fler spelare i början, Sedan visade de sig att fler o fler spelare i GoZ och GA var rena "luftslott" när det gällde trupper och annat och det bara var pop.
    (väljer att inte kommentera aktiva allianser och spelare)

GA spelarna valde själva att komma till oss då dom andra från GA raderade, och det fanns ingen anledning att vänta på ett sammarbete mellan SF och brain pga ledarna vägrade sammarbeta med varandra. På grund av att Brain tog in en farmad spelare som sf var i fullfärd med att ta över byar ifrån, denna spelare ska ha saknat trupp om jag ska ha fått det rätt berättat.

Vad tycker du själv skiljer er från dom andra: Våra ledare Pyyret och sigge och sett till att ordna våra "luftslott".
    Samt såg till att vi boostade stora skattkammare oss olika spelare till AF. vi och brain verkar ha vart dom enda som gick upp den morgonen.....
    Tycker förövrigt nivån på Ledarna på s3 är vart KATASTROF dålig på dom flesta håll, och det verkar mest ha vart kaos över allt i -- +--+ var inte allians ledare om ni inte klarar det.

Det är trots allt ett strategi spel så som tlaloc säger "Det handlar inte om att spela snyggast eller vad som är bäst för andra, utan vad som är mest taktiskt bäst för dig själv"

Trio du är mest intresserad av att kasta skit på Pyyret och BBB andra men om vi ska vara seriösa i några sekunder:
    Du kallar pyyret för kärring bara för hon har skött en seriös allians, vad har du själv gjort tycker du för att göra servern bättre eller tycker du bara att pyyret skulle ha spelat som richard satsat på spioner och skitsnack?

Tror att alla vill att det ska bli 4-5 VU på svenska servrar och att alla allianser ska vara 20-30 pers men det
    bygger på att det är bra ledare och att det finns spelare för det, tyvärr är server 1 enda server som klarar det.

Slutsats: Elak är bäst och server 3 är en jäkla skit server med skit allianser skit spelare (se plundringslistan servern igenom)skit ledare så det blir inte bättre än vad man gör det... Vill man så kan man. Så cred till SF och SFII som inte ger upp utan kämpar. och Sigge o pyyret som kämpar på trots så mycket hat.

Skrivet helt på eget bevåg och det är mina funderingar och tankar om servern inte BBB/AAA

Farbror Elak
    Guest

Standard

Känner att rubriken inte speglar min text.. Dock till skillnad från Dennis tycks du ha läst texten

En Rubrik som mer speglar min tanke med texten men från ett opartisk aspekt är väl mer;
    Vad gick fel med server 3?

Dock är ju texten inte helt opartisk skriven men tycker ändå den innehåller en hel del intressanta aspekter och frågställningar för alla sidor.

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2014

Standard (off-topic: varför ser jag bara denna tråd med mobilen?

Off topic:
    när jag startade denna tråd fick jag bara felmeddelanden och kunde inte se den. Nu går det med mobilen. Har jag fel webläsare (IE och Firefox) i datorn?

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2010

Standard

Både och?

Kinder
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Greenline Visa inlägg
    Off topic:
    när jag startade denna tråd fick jag bara felmeddelanden och kunde inte se den. Nu går det med mobilen. Har jag fel webläsare (IE och Firefox) i datorn?
    Heter tråden nåt med å/ä/ö kan det bli problem om man har IE har jag märkt.

Regler för att posta