Sidan 1 av 2 12 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Vem och vilka är bäst?

Senior Member _asmodean_s avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Vem och vilka är bäst?

Bara av ur en rent intresse undrar jag vilka konton på servern alternativt vilka allianser som folket anser vara "bäst". Begreppet i sig är väl att betrakta som lika vagt som filminstitutets definition av "kvalitétsfilm". Men var tror ni helt enkelt att de bästa spelarna uträttar sitt förvärv? Vilka kan tänkas sitta på mest trupper? Vem har mest produktion? Osv osv. Motivation till ditt val såväl som egen kategori är naturligtvis välkommet!
    //the one and only, Asmodean

Sez1: Asmodean - G2L
    Sez2: Asmodean
    Sez3: Ishamael - Crowd
    Sez4: SPQR - AiCi
    Sez5: Städarna - DX-AL
    Sez6: Asmodean (raderade i förtid) - UWS
    Sez7: The League - SAGA, senare Mupp-SW
    Sez8: Demon Gods - Crowd
    Sez9: Kali - GYMS
    Sez10: Cruella De Vill - Disney
    Sez11: Lone Starr - #1
    Sez14: Monarkerna - Tok

Usx - Almighty Thor - [North]
    Com2x - Sidrius Dx

Senior Member GranatGlenns avatar
    Reg.datum
    Oct 2010

Standard

tyvärr är det här snacket lite uttjatat iom travians utveckling.
    i några ögon är en spelare bra för den har åstadkommit bra anfall. plundrat bäst, pushat bäst trupper snabbast osv. men mycket går ner till hur stor plånbok du har och då hur mycket guld du bränner.

och hur spelare agerar från olika allianser, kan gå ner till hur deras ledare resonerar, och vet spelet. då är det människorna bakom kulliserna som ska ha credd.

sen har fusk tyvärr blivit en allt större del av spelet. och då går det inte att argumentera någonting.
    Pågående
    ----------------
    S3

Avslutade
    ----------------
    För mågna. Vinstprocent : 90.88%. Alltid off.
    Start 2007. No break.

Senior Member _asmodean_s avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av GranatGlenn Visa inlägg
    i några ögon är en spelare bra för den har åstadkommit bra anfall. plundrat bäst, pushat bäst trupper snabbast osv. men mycket går ner till hur stor plånbok du har och då hur mycket guld du bränner.

och hur spelare agerar från olika allianser, kan gå ner till hur deras ledare resonerar, och vet spelet. då är det människorna bakom kulliserna som ska ha credd.

sen har fusk tyvärr blivit en allt större del av spelet. och då går det inte att argumentera någonting.
    Ett inlägg färgat av bitterhet som helt ignorerar öppningsposten I see. Plånboken har inget med spelskickligheten att göra. Känner till gott om oerhört bra spelare som inte bryr sig stort om T4:ans mer guldbetonade funktioner och ändå lyckas bygga upp konton som många gånger fungerar bättre än råguldande spelares.

Får väl iaf gratulera dig till att du direkt lyckats förstöra en nystartad tråd genom att redan dra med mig som trådskapare i klyshornas klysha inom traviansfären: Det ständiga gnället på T4ans funktioner.
    //the one and only, Asmodean

Sez1: Asmodean - G2L
    Sez2: Asmodean
    Sez3: Ishamael - Crowd
    Sez4: SPQR - AiCi
    Sez5: Städarna - DX-AL
    Sez6: Asmodean (raderade i förtid) - UWS
    Sez7: The League - SAGA, senare Mupp-SW
    Sez8: Demon Gods - Crowd
    Sez9: Kali - GYMS
    Sez10: Cruella De Vill - Disney
    Sez11: Lone Starr - #1
    Sez14: Monarkerna - Tok

Usx - Almighty Thor - [North]
    Com2x - Sidrius Dx

Senior Member solbackaas avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Väldigt svårt att veta, beror helt på vad man lägger in i begreppet "bäst"
    Den som simmar upp en slägga till endgame eller den som krigar? Den som bor ute på landet och har skaffat sig en c15+150% vete och en massa byar eller den som trycker i centrum och har en sämre hs/farmar för att få det hela att gå ihop?

Vissa allianser med hög pop (t.ex. vår) ser starka ut, iaf på pappret. Samma med ESKL. Men kan man få en allians att organisera sig som är stor t.ex. rock-pow eller TP så är de extremt farliga. Dock är det rejält svårt att lyckas med det.

Så bästa allysarna? TG så klart, ESKL, PR och CE

Bästa spelaren? Tuben i SG(r)

Kul tråd du skapade
    Senast redigerad av solbackaa den 13-12-04 klockan 14:29
    06-09 3 rundor s1 och 1 runda s1.com
    sez 10 The Body, sez 12 Old Sparky
    x10.com The Sun sez 13 Trassel sez 14 Katla
    sez 15 Borderline dkx 16 Thenoob
    sez 16 Hel sez 17 Roxette
    comX Johan&Linda NoX 18 Sven-Sten
    sez 19 Kärlek ♥ http://forum.travian.se/showthread.php?t=49685
    comX 50ShadesOfLove ♥ http://i.imgur.com/O77sS0I.png
    sez 20 Sommar http://forum.travian.se/showthread.php?t=49801
    TT MyLittlePony, sez 22 Tsunami

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Åh, herregud. Du menar alltså att folk som köper burar/salvor/hinkar/scrolls i början av servern är helt överlägsna? Eller att man automatiskt har världens bästa konto för att man köper alla konstverk? Dags att vakna. Det enda det kommer ner till, som det alltid har gjort, är aktivitet, planering och hur mycket hjärna du har.

Fattas du någon av de tre delarna har du direkt en sämre utgångsposition. Men om du (och dina co's/aktiva sitters) ser till att det byggs konstant på kontot, det finns ett utsatt mål för kontot med en vettig uppbyggnad och du faktiskt ser till att göra det bästa av oväntade situationer finns där i princip ingenting som kan stoppa dig. Du kan inte köpa 50 konstverk och sen förvänta sig att allting löser sig. Du måste fortfarande kunna bygga trupper. Du måste (om du spelar off) fortfarande kunna försvara dig vid eventuella attacker. Det har väl bevisats alldeles för många gånger på den här servern att folk tror att det räcker att bara bygga en stor slägga med en liten tränare och sen har man inte tänkt på vad man ska göra ifall någon faktiskt får för sig att attackera.

Och fusk? Va? Behöver folk verkligen fuska nuförtiden? Lägg 5 timmar i veckan på att hitta och organisera farms så har du väl löst den biten också. Menar, folk behöver väl knappast hjälp för att skicka ut farmrundor längre?

ONT: Har dock ingen aning om vem som skulle kunna tänkas vara bäst på denna servern då jag inte spelar.
    Senast redigerad av oowhla den 13-12-04 klockan 14:58
    sez2: oowhla // L-G
    sez3: Ryz // Crowd
    sez4: oowhla // DOW/SOF
    sez5: Zeus // DGDF
    sez6: Stealth // S-Soc
    sez7: Paus
    sez8: DumHest // DM
    sez9: Tingeling // SOPA!
    sez10: DumHest // V.V. (raderade pga stora stygga Crash)
    sez11: u mad? // AF http://forum.travian.se/showthread.p...l=1#post972348
    sez12: Drunken Monkey // [DM]
    sez13: Paus
    sez14: DumHestFeed Me // Skärp Er! http://travian-reports.net/se/report/2362281618d

Reg.datum
    Oct 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av oowhla Visa inlägg
    Åh, herregud. Du menar alltså att folk som köper burar/salvor/hinkar/scrolls i början av servern är helt överlägsna? Eller att man automatiskt har världens bästa konto för att man köper alla konstverk? Dags att vakna. Det enda det kommer ner till, som det alltid har gjort, är aktivitet, planering och hur mycket hjärna du har.

Fattas du någon av de tre delarna har du direkt en sämre utgångsposition. Men om du (och dina co's/aktiva sitters) ser till att det byggs konstant på kontot, det finns ett utsatt mål för kontot med en vettig uppbyggnad och du faktiskt ser till att göra det bästa av oväntade situationer finns där i princip ingenting som kan stoppa dig. Du kan inte köpa 50 konstverk och sen förvänta sig att allting löser sig. Du måste fortfarande kunna bygga trupper. Du måste (om du spelar off) fortfarande kunna försvara dig vid eventuella attacker. Det har väl bevisats alldeles för många gånger på den här servern att folk tror att det räcker att bara bygga en stor slägga med en liten tränare och sen har man inte tänkt på vad man ska göra ifall någon faktiskt får för sig att attackera.

Och fusk? Va? Behöver folk verkligen fuska nuförtiden? Lägg 5 timmar i veckan på att hitta och organisera farms så har du väl löst den biten också. Menar, folk behöver väl knappast hjälp för att skicka ut farmrundor längre?

ONT: Har dock ingen aning om vem som skulle kunna tänkas vara bäst på denna servern då jag inte spelar.
    kul man iallafall fick igång lite reaktion.
    men folk verkar inte riktigt helt förstå vad eller hur jag menar.
    när jag säger att det handlar om plånboken, är det följande;
    de spelare som skaffar sig bättre förutsättningar än andra via att spendera pengar, ser inte jag som någon prestation eller kapacitet till att vara en bra travian-spelare. seems legit? ja, ganska.

jag vill få fram att man inte ska skänka guld o gröna skogar bara att titta på toppsiffror. återigen, för att chansen att nå dessa siffrorna, finns i nuläget olika förutsättningar gentemot alla.

jag håller helt och hållet med om planering, och spelförståelse. aktivietet skulle jag inte säga är speciellt viktigt längre då det finns botar att plantera som skickar sms vid ink. anfall, auto-farmar, auto-bygger, så den funktionen är inte mycket till längre. ni som inte tror mig kring detta lever i en förälskad travian-bubbla eller spelat för många svenska skitrundor med 1k-spelare som 9 fall av 10 slutar i mer draman än anfall. ursäkta min bitterhet, men ta den lite också med nypa salt.

och då kommer vi ju in på fusket. du frågade om folk behöver? uppenbarligen finns det dem som gör det.
    har ni allvarligt inte varit med om servrar där folk bannas lite till höger o vänster?
    eller inte rynkat på ögonbrynet när en spelare med 3 byar ligger i top-10 plundring kanske 60-70% in i spelet?
    då är det snarare ni som ska vakna.

men summan av kardemumman av mitt inlägg är ändå följande;
    travian är inte så som det var förut, så nu när artefakter, hjältens-funktioner, guld, silver, aktioner blir än mer större del av spelet. då kan man inte så lätt säga att denne är bäst, eller denne är det, för den har så eller så många offp, eller plundrat så eller så många.

vill man bli blown away av siffror så lirar man privata servrar.
    travian bör istället ta tillbaka 2.5, låta oss köra en slow/speed. sen kan man därefter tusen gånger lättare, utmäta vem som är "bäst", för förutsättningarna är typ densamma.
    Pågående
    ----------------
    S3

Avslutade
    ----------------
    Start 2007. No break.

Reg.datum
    Oct 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av oowhla Visa inlägg
    OFFT: frågan är ju då varför du skapade Det ryktas att-tråden, och rapport-tråden för en servern du inte spelar? Vill du ha näsan i allt?
    Pågående
    ----------------
    S3

Avslutade
    ----------------
    Start 2007. No break.

Senior Member solbackaas avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

OFFT: frågan är ju då varför du skapade Det ryktas att-tråden, och rapport-tråden för en servern du inte spelar? Vill du ha näsan i allt?

Japp det vill han...
    06-09 3 rundor s1 och 1 runda s1.com
    sez 10 The Body, sez 12 Old Sparky
    x10.com The Sun sez 13 Trassel sez 14 Katla
    sez 15 Borderline dkx 16 Thenoob
    sez 16 Hel sez 17 Roxette
    comX Johan&Linda NoX 18 Sven-Sten
    sez 19 Kärlek ♥ http://forum.travian.se/showthread.php?t=49685
    comX 50ShadesOfLove ♥ http://i.imgur.com/O77sS0I.png
    sez 20 Sommar http://forum.travian.se/showthread.php?t=49801
    TT MyLittlePony, sez 22 Tsunami

Senior Member k0tt3ns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

och då kommer vi ju in på fusket. du frågade om folk behöver? uppenbarligen finns det dem som gör det.
    har ni allvarligt inte varit med om servrar där folk bannas lite till höger o vänster?
    eller inte rynkat på ögonbrynet när en spelare med 3 byar ligger i top-10 plundring kanske 60-70% in i spelet?
    då är det snarare ni som ska vakna.
    Skojar du eller? Räcker med en off och så lägga ner lite tid och skapa farmlistor så är det klart.
    Sez 1: k0tt3n LEV
    Sez 2: k0tt3n LEV
    Sez 3: k0tt3n LEV
    Sez 4: Tjoffeofc SEA
    Sez 5: Hekate DM
    Sez 6: In Flames Colony (halva rundan)
    Sez 7: The Penetrators MUPP
    Sez 8: DumApa DM
    Sez 9: ?
    Sez 10: Barbossa Disney
    Sez 11: -
    Sez 12: Drunken Monkey DM
    Sez 13: Lammkött The Whos http://travian-reports.net/se/report/209058a9f5c
    Sez 14: YMCA Öhh va?

Com3 Classic 2.5: Johnny Cash DAS

Reg.datum
    Oct 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av k0tt3n Visa inlägg
    Skojar du eller? Räcker med en off och så lägga ner lite tid och skapa farmlistor så är det klart.
    varför skulle jag skoja?
    jag är ingen fuskare själv, men jag vet ju vad jag har sett, ser och hört inom travianvärlden. matten o lägga ihop sen blir inte speciellt svår. jag vet hur det fungerar i praktiken, och skulle många resonera som du just nu förklarade, så skulle spelet bli roligare. men verkligheten är inte så.

jag säger verkligen inte att alla som kan prestera inom travian skulle automatiskt vara fuskare, absolut inte.
    alla de som lägger ner tid, kraft, tidiga mornar, sena nätter, sömnlösa dagar till att få till ett bra konto ska ha all credd i världen. men när man ser så mycket annat skit, så är det inte lika lätt att det är just den verkligheten som de kommer ifrån.

fattar du?
    Pågående
    ----------------
    S3

Avslutade
    ----------------
    Start 2007. No break.

Sidan 1 av 2 12 sistasista

Regler för att posta