Visar resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Förändring till det sämre.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2012

Standard Förändring till det sämre.

Vad har hänt med alla som spelar travian?

Jag har funderat ett tag på detta då jag sett hur folk skriver till varandra, språket mot varandra i både chattar och IGM är så respektlöst att jag vill påstår det är snudd på mobbing. Man sitter och tror att man är nåt, spelare samlar sej med ett hov runt sej som har trupp så växer tuppkammen och de sitter och är oförskämda, snackar skit och talar om hur duktiga de är. Att slå sej för bröstet har blivit en vana och respektlösheten är lika stor som egot.

Var tog spelglädjen vägen? Den försvann kanske med moralen?

Många sitter och använder ett så ovårdat språk så jag funderar om man gör det privat med.
    Det är ett SPEL, glöm inte det. Man ska ha roligt, detta är inget kul alls. EG kan de lägga ner då ingen snart vill spela det, det handlar bara om att jaga poäng, off,deff och hjälte och att prata skit om varandra. Ju mer poäng ju större tuppkam och ett uppblåst ego som är vedervärdigt.

Tycker man ska börja fundera hur man själv vill bli bemött och tona ner sin uppblåsthet lite så blir säkert allt bra.

Senior Member solbackaas avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Satt och tänkte på det samma och sa det till mina danska vänner.

[16:28:12] Linda, solen, Hel: sez spelarna är så |-( så mycket tjafs

Tänk om vi alla skulle kunna vara lite trevliga mot varandra och visa i själva spelet vad vi går för istället för att hacka/bråka via IGM/skype.

och med detta menar jag inte att jag aldrig hackar och bråkar själv
    Senast redigerad av solbackaa den 13-12-02 klockan 17:30
    06-09 3 rundor s1 och 1 runda s1.com
    sez 10 The Body, sez 12 Old Sparky
    x10.com The Sun sez 13 Trassel sez 14 Katla
    sez 15 Borderline dkx 16 Thenoob
    sez 16 Hel sez 17 Roxette
    comX Johan&Linda NoX 18 Sven-Sten
    sez 19 Kärlek ♥ http://forum.travian.se/showthread.php?t=49685
    comX 50ShadesOfLove ♥ http://i.imgur.com/O77sS0I.png
    sez 20 Sommar http://forum.travian.se/showthread.php?t=49801
    TT MyLittlePony, sez 22 Tsunami

Senior Member GranatGlenns avatar
    Reg.datum
    Oct 2010

Standard

tjaffs, diskriminering, snudd på mobbning osv är självklart _aldrig_ okey.

men detta är så typiskt sverige, eller kanske också norden. vi har för mycket hjärta, i ett krigsspel.

spelare som grinar över att de blir sönderfarmade, losar trupper, och inte kan spela. nej, tough luck, men nu ska vi se, sa den blinde till den döve, det är något man måste acceptera.

saker o ting är svart på vitt i spelet, och jag har märkt en större tendens hos servarna här i sverige, att när folk inte folk som de vill, eller vad de förväntar sig få, börjar de grina också.

tar vinster med lycka, ta förluster som man kan förbättra något. svårare än så är det inte.

ingen tvingar en att spela. så frågan man kan ställa sig egentligen är; var hände med frasen, är man med i leken, får man leken tåla?
    Pågående
    ----------------
    S3

Avslutade
    ----------------
    För mågna. Vinstprocent : 90.88%. Alltid off.
    Start 2007. No break.

Senior Member solbackaas avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av GranatGlenn Visa inlägg
    tjaffs, diskriminering, snudd på mobbning osv är självklart _aldrig_ okey.
    Just denna delen jag menar, IGM som skrivs till personer som blir totalt mosade. Räcker man mosar de liksom? Varför mobba också?
    06-09 3 rundor s1 och 1 runda s1.com
    sez 10 The Body, sez 12 Old Sparky
    x10.com The Sun sez 13 Trassel sez 14 Katla
    sez 15 Borderline dkx 16 Thenoob
    sez 16 Hel sez 17 Roxette
    comX Johan&Linda NoX 18 Sven-Sten
    sez 19 Kärlek ♥ http://forum.travian.se/showthread.php?t=49685
    comX 50ShadesOfLove ♥ http://i.imgur.com/O77sS0I.png
    sez 20 Sommar http://forum.travian.se/showthread.php?t=49801
    TT MyLittlePony, sez 22 Tsunami

Senior Member pasqals avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av solbackaa Visa inlägg
    Just denna delen jag menar, IGM som skrivs till personer som blir totalt mosade. Räcker man mosar de liksom? Varför mobba också?
    Mobbning måste ju vara helt fel ordval? Det är ett SPEL. Skulle snarare kalla det att "retas" eller "jävlas". Men mobbning? Nej inte direkt. Tar man så illa upp vid något sånt bör man inte spela, eller så tar man ignore-knappen.

Mobbning är förövrigt något som upprepas, så grymt tvek att man kan kalla det att mobbas genom att skicka ett igm. Isåfall får du dra X-antal igm under en tid.
    Senast redigerad av pasqal den 13-12-03 klockan 22:07
    Fr2 Äppelknyckarjazz - NWO
    S1 Pizzaboy - HBO
    S6 Miss Awesome - AP - Vinnare offrank och 2a i pop
    Sez14 Mr. Blue 99k pop och 83 byar.
    Sez16 Sleeping Beauty

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av pasqal Visa inlägg
    Mobbning måste ju vara helt fel ordval? Det är ett SPEL. Skulle snarare kalla det att "retas" eller "jävlas". Men mobbning? Nej inte direkt. Tar man så illa upp vid något sånt bör man inte spela, eller så tar man ignore-knappen.

Mobbning är förövrigt något som upprepas, så grymt tvek att man kan kalla det att mobbas genom att skicka ett igm. Isåfall får du dra X-antal igm under en tid.
    De skriver i och för sig snudd på mobbning vilket jag kan tycka stämmer ganska väl, om än på ett ganska indirekt sätt. Det är väl inte så att samma person skriver IGM på IGM och retas, men det är absolut tillräckligt många som håller på med det för att det ska bli redigt tröttsamt för vissa.
    Jag började spela travian nu efter några års uppehåll och tycker verkligen att situationen har förvärrats, alldeles för många som sitter på ett alldeles för stort "jag" och sätter sig själv i första rummet, alldeles för många som ska vara dryga mot en motspelare.

Tyvärr stämmer det väl att spelare skickar IGM för att jävlas med en spelare de är påväg att slå ut. Jag undrar varför man spelar ett krigsspel om man inte får ut tillräcklig tillfredsställelse av att slå ut en spelare, utan känner ett behov av att trycka till den som redan ligger än mer. På denna punkten håller jag Verkligen inte med dig om att man får tåla lite, det är ett grisbeteende som borde vara straffbart. Däremot om man får lite skitmeddelanden av en spelare man slår ut så kan jag väl tycka att det räcker med att ignorera dennes meddelanden.

Finns väl tyvärr inget man kan göra åt saken, annat än att spela med folk som delar ens värderingar och se till att avlägsna/tillrättavisa folk med detta grisbeteende.

Standard

Citat Ursprungligen postat av JazzyPimpton Visa inlägg
    De skriver i och för sig snudd på mobbning vilket jag kan tycka stämmer ganska väl, om än på ett ganska indirekt sätt. Det är väl inte så att samma person skriver IGM på IGM och retas, men det är absolut tillräckligt många som håller på med det för att det ska bli redigt tröttsamt för vissa.
    Jag började spela travian nu efter några års uppehåll och tycker verkligen att situationen har förvärrats, alldeles för många som sitter på ett alldeles för stort "jag" och sätter sig själv i första rummet, alldeles för många som ska vara dryga mot en motspelare.

Tyvärr stämmer det väl att spelare skickar IGM för att jävlas med en spelare de är påväg att slå ut. Jag undrar varför man spelar ett krigsspel om man inte får ut tillräcklig tillfredsställelse av att slå ut en spelare, utan känner ett behov av att trycka till den som redan ligger än mer. På denna punkten håller jag Verkligen inte med dig om att man får tåla lite, det är ett grisbeteende som borde vara straffbart. Däremot om man får lite skitmeddelanden av en spelare man slår ut så kan jag väl tycka att det räcker med att ignorera dennes meddelanden.

Finns väl tyvärr inget man kan göra åt saken, annat än att spela med folk som delar ens värderingar och se till att avlägsna/tillrättavisa folk med detta grisbeteende.
    Det är väl i slutändan bara de faktiska handlingarna som räknas... Om man vet hur man gör är väl mer värt än vad man säger? Och forum... Allvarligt? Det är optional, och har alltid varit en retsam samling inlägg. Klarar man inte värmen ska man inte vara i köket!

Senior Member GranatGlenns avatar
    Reg.datum
    Oct 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av solbackaa Visa inlägg
    den här delen är hårfin. men sparka på dem som ligger ner i ett krigsspel? tja, varför inte liksom.
    men sen går det ju helt klart ned till vad man gör för sparkningar, och hur mottagaren tar det.
    men det är mottagaren som ska ha ett ganska brett perspektiv, när vi spelar just ett krigsspel. men vissa grejer ska ju vara fundamentala.
    Pågående
    ----------------
    S3

Avslutade
    ----------------
    För mågna. Vinstprocent : 90.88%. Alltid off.
    Start 2007. No break.

OscarNordin
    Guest

Standard

Är man med i leken får man leken tåla! Att retas med folk är det ju bland det bästa som finns liksom! Sjukt viktig del i spelet

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2007

Standard

Tycker nog också att folk är väääldigt känsliga just nu. Men det är väl bara så allting är just nu, vääääääldigt PK
    Dina katapulter kan inte skada mig!

Regler för att posta