Visar resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Uträkningar

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2013
    Kan jag inte säga, då blir jag ju upptäckt!

Standard Uträkningar

Då jag inte hade något bättre för mig gjorde jag lite skojiga uträknar om guldkostnader!

Allt är räknat på att servern är 150 dagar och att t ex plus räcker i 3 dagar.

Guld som krävs för olika saker i hela rundan!

Plus - 500
    Trä/lera/järn/vete-prod - 250
    Alla prod - 1000

Vill du ha allt detta kostar det alltså 1500 guld 50 för guldklubb!

1600 guld kostar 49.99 euro (ca 500 kr) och då får du allt detta för en runda, tänk bara på all NPC-handling och växling mellan silver och guld!

Det skulle alltså kosta toppspelarna minst 1000 kr att hålla sig i toppen och då har de ändå inte lagt ner tillräckligt med pengar för att köpa på auktuionerna så jag skullle gissa att de flesta lägger ner flera tusen kr på denna runda!
    Kör alltid solo och har faktiskt aldrig tänkt tanken på att spela med någon men man måste ju testa åtminstone!
    Om du skulle vilja coospela med mig på kanske en speed eller gärna någon oseriöst så kontakta mig!

Aktuellt
    TT 2013, finalen - Testar på lite seriöst deffspel för första gången på länge!

Avslutade servers
    TT 2013 Scandinavia - Citrus - SW-PoW - Hade skojsigt, kom till 12 689 poäng... :rolleyes:
    S5 - Spelade lite oseriöst vilken inte höll särskilt långt

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2011

Standard

Hva rekner du for å henge med i toppen?

Tusen kroner? rekner du da for dagen, uka, måneden eller hele runden?
    Av det jeg har sett så skulle jeg tippe flere tusen i uka på de som bruker mest penger, (gullklubb, pluss, npc, utstyr til helten, salver, bøtter, kunstverk og feller... kunstverkene går heller ikke til "normale com. priser men til nordiske priser, selv om helteutstyr og feller etc har rast nå da så trenger man en del av det også for å henge med i toppen...
    Senast redigerad av Eora den 13-03-29 klockan 17:25

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2013
    Kan jag inte säga, då blir jag ju upptäckt!

Standard

1000 kr = 3200 guld

Det är verkligen ett minimun, med det är det svårt att hålla sig kvar i toppen, som sagt så tror jag de flesta lägger ner flera tusen kr...
    Kör alltid solo och har faktiskt aldrig tänkt tanken på att spela med någon men man måste ju testa åtminstone!
    Om du skulle vilja coospela med mig på kanske en speed eller gärna någon oseriöst så kontakta mig!

Aktuellt
    TT 2013, finalen - Testar på lite seriöst deffspel för första gången på länge!

Avslutade servers
    TT 2013 Scandinavia - Citrus - SW-PoW - Hade skojsigt, kom till 12 689 poäng... :rolleyes:
    S5 - Spelade lite oseriöst vilken inte höll särskilt långt

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2011

Standard

nå har jeg vel bare middels høyt forbruk, men skulle tippe jeg bruker 1600 gull som et absolutt minimum i måneden.... her det dobbelte... 4-600 gull på å simme opp en ny by... da er ikke auksjoner og heltetull innreknet

Gulle ferdig bygg tar en bit, men det det er mest å spare på er nok på npc, at man kjører de mer klokt...

Regler för att posta