Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 58

Ämne: Topplista SEZ14 Top15 Nu med både T3 och T4 lista.

Senior Member tribes avatar
    Reg.datum
    Jun 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Deodorant Visa inlägg
    Å jag som trodde man spelade detta för att det är kul?
    Jajamensan! Men hur skoj är det att göra självmål? Även om man spelar på skoj...nääää!
    Du vet att väggen finns där!

Senior Member Modigs avatar
    Reg.datum
    May 2009

Standard

Hur kan du dra en parallell mellan att göra självmål och den släggan de byggt? Att göra självmål är det samma som att lägga sig, har de lagt sig? Nej, jag tror inte att man bygger en sån slägga om man ger upp, de har kämpat och tagit de motgångar de fått, men de lyckades. Så vad spelar de för roll vem de skickar på? Den blir ju inte mindre för att den går på ett VU, den hade sett exakt likadan ut.

Och vad jag fattat om servern så var de ingen som försökte sänka de VU som var på väg att vinna, så nåt som vore mer passande att säga är att de försökte slå rekord i antal mål, mot ett lag som hade 11 spelare i målet och försökte vinna genom att hoppas att någon gjorde mål åt dem.

Senior Member pasqals avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Modig Visa inlägg
    Hur kan du dra en parallell mellan att göra självmål och den släggan de byggt?
    För att det är Tribe? Där finns inte logiken
    Fr2 Äppelknyckarjazz - NWO
    S1 Pizzaboy - HBO
    S6 Miss Awesome - AP - Vinnare offrank och 2a i pop
    Sez14 Mr. Blue 99k pop och 83 byar.
    Sez16 Sleeping Beauty

Senior Member tribes avatar
    Reg.datum
    Jun 2010

Standard

Fattar bara inte logiken att bygga en slägga i den storleken & skicka den mot sig själv...Kommer jag aldrig göra. Så det kan vi ju sluta diskutera.
    Men alla med tid & stöd kan bygga en stor slägga. Så e det bara...inget speciellt med det. Att utnyttja den på ett bra sätt ger mer respekt. Men att gå med hakan uppe i luften & tro man är kung pga detta, då är man såååå fel ute. kom inte å säg att skärpningsgänget enbart består av folk som enbart spelar för skojs skull.....då tycker jag ni kan läsa rödluvan för mig istället. Va sååå längesen jag hörde en BRA saga!

Vi kan iaf enas om att vi inte är överens!
    Du vet att väggen finns där!

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard

Bry er inte om Tribe, han kämpar hårt med att ta sig från att skriva totalt efterblivna inlägg till att lyckas trolla på basal nivå.
    Avslutade
    Sez10 Enola Gay|SKÄRP ER!
    Sez11 Nelly Be In...?|AF
    S1 Auxilia|OpK-> Risplockarn|HBO
    Com7 CAPTAIN OBVIOUS
    Com3 Nirvana|DAS-classic v.2.5
    Sez 14 Feed Me|SkärpEr!

Pågående
    Com3 Classic 3.6 Walter White|Sutra

Senior Member _asmodean_s avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av tribe Visa inlägg
    Fattar bara inte logiken att bygga en slägga i den storleken & skicka den mot sig själv...Kommer jag aldrig göra. Så det kan vi ju sluta diskutera.
    Men alla med tid & stöd kan bygga en stor slägga. Så e det bara...inget speciellt med det. Att utnyttja den på ett bra sätt ger mer respekt. Men att gå med hakan uppe i luften & tro man är kung pga detta, då är man såååå fel ute. kom inte å säg att skärpningsgänget enbart består av folk som enbart spelar för skojs skull.....då tycker jag ni kan läsa rödluvan för mig istället. Va sååå längesen jag hörde en BRA saga!

Om de inte spelar för skojs skull, sitter någon och tvingar dem till att regga sig på servrarna? De kan inte ha det lätt de där skärpning-människorna =/
    //the one and only, Asmodean

Sez1: Asmodean - G2L
    Sez2: Asmodean
    Sez3: Ishamael - Crowd
    Sez4: SPQR - AiCi
    Sez5: Städarna - DX-AL
    Sez6: Asmodean (raderade i förtid) - UWS
    Sez7: The League - SAGA, senare Mupp-SW
    Sez8: Demon Gods - Crowd
    Sez9: Kali - GYMS
    Sez10: Cruella De Vill - Disney
    Sez11: Lone Starr - #1
    Sez14: Monarkerna - Tok

Usx - Almighty Thor - [North]
    Com2x - Sidrius Dx

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard

Men alla med tid & stöd kan bygga en stor slägga. Så e det bara...inget speciellt med det. Att utnyttja den på ett bra sätt ger mer respekt.
    Vad som är ett bra nyttjande av släggan är ju väldigt subjektivt. Vi utnyttjade den på ett sätt som uppfyllde rundans syfte, att höja standarden på det svenska släggrekordet. Förra byggdes till och med utan liten tränare liksom...

Vad gjorde det mer okej att sikta lergrop i en vu by med skärpnings gamla rekordslägga? Tycker du det är bättre användande?
    Jag menar hade vi skickat den emot TT's vu nu, så hade det ändå inte blivit sänkt. Eftersom vi siktat på något annat än VU och ingen annan hade skickat eftersom de räknat med att vi skulle sänka. Roligare att då få använda den deff vi byggt under rundan och inte ge TT deffpoängen =)

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av _asmodean_ Visa inlägg
    Om de inte spelar för skojs skull, sitter någon och tvingar dem till att regga sig på servrarna? De kan inte ha det lätt de där skärpning-människorna =/
    Jag blev tvingad... Jag tycker inte spelet är kul.
    sez2: oowhla // L-G
    sez3: Ryz // Crowd
    sez4: oowhla // DOW/SOF
    sez5: Zeus // DGDF
    sez6: Stealth // S-Soc
    sez7: Paus
    sez8: DumHest // DM
    sez9: Tingeling // SOPA!
    sez10: DumHest // V.V. (raderade pga stora stygga Crash)
    sez11: u mad? // AF http://forum.travian.se/showthread.p...l=1#post972348
    sez12: Drunken Monkey // [DM]
    sez13: Paus
    sez14: DumHestFeed Me // Skärp Er! http://travian-reports.net/se/report/2362281618d

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard

Om det bara är logiken du är ute efter så är den ganska enkel, det är ren strategi.

1. Vi har IAP med TT DGDF och hjälper dom att spela mot en vinst.
    2. Vi vet inte exakt hur släggorna ser ut som vandrar mot TT, även om man kunde plocka bort en del fejker. Vi vet alltså inte om dom kommer sänkas. Det är 17 min mellan att sista släggan landar på TT och när dom når lvl 100.
    3. Med punkt 1 o 2 som bas så vill vi givetvis inte skicka släggan i onödan.
    4. Genom att skicka på oss själva ( 21 min restid och vi själva styr deffen) så kan vi alltså styra vad som ska hända om TT sänks, vi kan ducka deffen o ha kvar släggan för att hjälpa TT att sänka annat VU i senare skede.

Sen tillkommer givetvis andra faktorer såsom att det är ganska skoj att alla tror att vi ska brinna inne (tack för alla igm!) , det är skoj att ha med vår egen deff i rapporten, det är sjuuukt skoj att slippa ha -2500000 vete att passa i 13h :P

Men alla med tid & stöd kan bygga en stor slägga. Så e det bara...inget speciellt med det.
    Helt riktigt, inget svårt alls att klicka på barack/stall/verkstad och köa. Det trixiga ligger i att se till att skaffa sig rätt artefakter (vi hade väl 1 unik, 4 stora, 3-4 små) och ha svep för det, samt att kunna föda både den deff och off som byggs. Sen ska man se till att allt överlever anfall oxå helst.

Att utnyttja den på ett bra sätt ger mer respekt. Men att gå med hakan uppe i luften & tro man är kung pga detta, då är man såååå fel ute. kom inte å säg att skärpningsgänget enbart består av folk som enbart spelar för skojs skull.....då tycker jag ni kan läsa rödluvan för mig istället. Va sååå längesen jag hörde en BRA saga!

Vad innebär det att utnyttja släggan på ett *bra sätt*? Du har inte nånstans förklarat logiken i att vi hellre skulle skickat på ett lvl 57 VU med taskig deff? Hur blir det mer ärofullt ? Handlar det om att alla måste göra lika? Precis som du hävdar att alla är lika bra spelare ?

Hela servern, chatter, FB snackar om vårt konto/släggan och det har spekulerats om det ena vildare än det andra om hur vi spelar. En sak är dock kristallklar, vi har satt våra avtryck i Travians historieböcker. Vad har du själv sysslat med alla servrar?
    Senast redigerad av Deodorant den 13-04-04 klockan 10:17
    Avslutade
    Sez10 Enola Gay|SKÄRP ER!
    Sez11 Nelly Be In...?|AF
    S1 Auxilia|OpK-> Risplockarn|HBO
    Com7 CAPTAIN OBVIOUS
    Com3 Nirvana|DAS-classic v.2.5
    Sez 14 Feed Me|SkärpEr!

Pågående
    Com3 Classic 3.6 Walter White|Sutra

Standard

Postar en rapport åt Durub spelarna från sez 13.

Blir största galler släggan i t4 och tar sig även in på topplistan för bräckor i t4.

http://travian-reports.net/se/report/2092695329f

//Henrik
    s2 (Första) Hund - Pretige/CMB
    s2 (Andra) Hund - 2nd http://www.linkans.net/2nd/
    s2 (Tredje) Henricus - PDA|A

sez (Elfte) Henricus - Xzagt
    sez (Tolfte) The Nameless - WC/NC
    sez (Trettonde) Skogsmulle - The Whos

Tt scandinavian (2013) Vilse i travian - Sverige

Riktigt bra guider:
    http://forum.travian.se/showthread.p...Travianhandbok

http://forum.travian.se/showthread.p...Travianguiden!

Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... sistasista

Regler för att posta