Sidan 1 av 2 12 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Blitzz återkomst!

Junior Member
    Reg.datum
    Feb 2013

Standard Blitzz återkomst!

Hej alla glada!

Vet inte om det finns några "old school-forumiter" kvar men ifall det gör det, och självklart om ni kommer ihåg mig, så säger jag bara, trevligt att ses igen! För er som inte kommer ihåg mig, alternativt om ni kom efter "min" tid, så ska jag ta en liten kort presentation av mig själv.

Som ni kanske redan märkt så är det jag som är Blitzz och jag började hänga här i forumet för ungefär 5-6 år sedan, men beslutade mig för att ta bort mitt konto helt för cirka 2 år sedan då jag kände att forumet var på nedgång och att jag inte längre hade tid att sitta här hela dagarna.

Ni kan läsa om vem jag var för 5 år sedan här.

Men, vem är jag idag då? Idag är jag 19 år gammal, bosatt i Stockholm (precis som förr) och arbetar i en butik. Datorintresset försvann till förmån av idrottandet och gymmande, så man har väl ganska mycket bättre fysik idag än för ett par år sedan. Eftersom jag redan skrivit att jag är ute på arbetsmarknaden och far så kanske ni har listat ut att min tid i skolan är över (för tillfället iaf), detta efter tre år på den naturvetenskapliga linjen.

Är det något ni undrar över så är det bara att fråga på. Och för er som undrar vad jag gör hemma kl 23 på en fredagkväll så kan jag avslöja att jag ska jobba imorgonbitti så det blir en lugn hemmakväll för mig.

Senior Member cheffs avatar
    Reg.datum
    May 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Blitzz Visa inlägg
    Eftersom jag redan skrivit att jag är ute på arbetsmarknaden och far så kanske ni har listat ut att min tid i skolan är över (för tillfället iaf), detta efter tre år på den naturvetenskapliga linjen.
    Vad hade du tänkt dig att jobba som i framtiden när du valde naturvetenskapliga linjen?
    Tänker du följa den tanken?
    Tyckte du det var roligt med naturvetenskapliga saker? (biologi? fysik? kemi?)

Pågående:
    s3 - 16/17 - ??? [???]
    -----
    Avslutade:
    s3 - 14/15 - Traviusen [WoF]
    s1 - 15/15 - Lord Puff [#1] Raderat
    s3 - 15/16 - Inaktiv [Lords] Synd att jag klanta bort 108k klubbor några dagar innan

Senior Member jakks avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

You have no power here, Blitzz...

-07:orna är fortfarande kvar.

Junior Member
    Reg.datum
    Feb 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av cheff Visa inlägg
    Vad hade du tänkt dig att jobba som i framtiden när du valde naturvetenskapliga linjen?
    Tänker du följa den tanken?
    Tyckte du det var roligt med naturvetenskapliga saker? (biologi? fysik? kemi?)
    Anledningen till att jag valde naturvetenskap var att jag inte visste vad jag ville bli, och då passade natur perfekt eftersom det ger behörighet till allt.

Till hösten skall jag söka juristutbildningen, vilket inte är särskilt likt den naturvetenskapliga linjen.

Om man bortser från kemin så var det roligt att gå natur, dock var det ganska svårt (fysik B och matte E). Personligen tyckte jag att det var ganska slappt, pluggade i snitt 1 timme i veckan (efter skoltid) och gick ut med exakt VG i snittbetyg. Det som gjorde att jag kan söka, och dessutom komma in på, juridik är ett bra resultat på högskoleprovet.
    Undrar du över något? Använd gärna sökfunktionen eller FAQn

Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Natur på gymnasiet är lite som franska som B-språk, bara överklassbrats och kulturfjantar som väljer det.

Så jag antar att jag är antingen det först- eller sistnämnda.

Som jurist kan du komma att tjäna över 40k/månad brutto, hur känns det?

Junior Member
    Reg.datum
    Feb 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av jakk Visa inlägg
    Natur på gymnasiet är lite som franska som B-språk, bara överklassbrats och kulturfjantar som väljer det.

Så jag antar att jag är antingen det först- eller sistnämnda.

Som jurist kan du komma att tjäna över 40k/månad brutto, hur känns det?
    Jag läste italienska som B-språk, så du får göra din egna bedömning.

Pengar är ju alltid trevligt, men det är inte det som är största anledningen. Men för att svara på frågan så känns det riktigt bra.
    Undrar du över något? Använd gärna sökfunktionen eller FAQn

Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Italienare är världens bästa folkslag (jag vara rasist walla), så du är bra.

Senior Member cheffs avatar
    Reg.datum
    May 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Blitzz Visa inlägg
    Anledningen till att jag valde naturvetenskap var att jag inte visste vad jag ville bli, och då passade natur perfekt eftersom det ger behörighet till allt.

Till hösten skall jag söka juristutbildningen, vilket inte är särskilt likt den naturvetenskapliga linjen.

Om man bortser från kemin så var det roligt att gå natur, dock var det ganska svårt (fysik B och matte E). Personligen tyckte jag att det var ganska slappt, pluggade i snitt 1 timme i veckan (efter skoltid) och gick ut med exakt VG i snittbetyg. Det som gjorde att jag kan söka, och dessutom komma in på, juridik är ett bra resultat på högskoleprovet.
    Brukar inte de flesta (som inte vet vad de vill bli i livet) välja "samhäll" när de går över till gymnasiet?

Juridik? Det verkar faktiskt ganska spännande! Vad hade du tänkt dig bli inom Juridiken? domare? advokat? åtalare?

--------
    Nya frågor
    --------
    Vad är det största misstag du någonsin gjort?
    Vad krävs av dig för att klara av Juridiken? (tänker på utbildningen)

Pågående:
    s3 - 16/17 - ??? [???]
    -----
    Avslutade:
    s3 - 14/15 - Traviusen [WoF]
    s1 - 15/15 - Lord Puff [#1] Raderat
    s3 - 15/16 - Inaktiv [Lords] Synd att jag klanta bort 108k klubbor några dagar innan

Senior Member CoDs avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

trevligt att gamlat folk kommer tillbaka, the crew to the ghost ship is coming back to rearm the old beast
    Spelar du CoD 5 eller 6 (PC) och behöver polare så skicka ett Pm till mig då.

vill du veta något om mig

Har dyslexi så gnäll inte på stavningen

There's no such thing as an ex-marine. You may be out, but you never lose the attitude.

Senior Member Travianers avatar
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av cheff Visa inlägg
    Brukar inte de flesta (som inte vet vad de vill bli i livet) välja "samhäll" när de går över till gymnasiet?
    Jo om man inte är smart.
    "They say you die twice. One time when you stop breathing and a second time, a bit later on, when somebody says your name for the last time.”
    Banksy

Sidan 1 av 2 12 sistasista

Regler för att posta