Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Nomineringstråd

Kinder
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bamsefar Visa inlägg
    Om jag ska bli ihågkommen själv, så är det nog bäst att skriva några rader här.

För spionen älskas inte lika mycket som offensiva och defensiva spelare. Även om spionen kanske är en av viktigaste länken i en informationskälla till framgång, speciellt en lojal sådan, dubbelspioner är sällan lika förtroende ingivande. Det sägs ju att i Krig och Kärlek är allt tillåtet. Att vara spionen är varken fuskigt eller ojuste utan helt enkelt en ingrediens i spelet som alla krigsherrar/Pojkar/kvinnor/flickor och ledare får acceptera vare sig de vill eller inte.

MvP (Most valuble Player): : Jag själv plus många andra.

MvO (Most valuble Officer): Jag själv och ett fåtal andra, underrättelse officer är vi allihopa mer eller mindre

Bäste lagkamrat/teamspelare: Utan minsta tvekan Jag själv

Bäst defensivt: Definitivt jag själv över 55 000 druider och 6 000 Haeduaner, lyckades jag få ihop, trots att jag hoppade in i spelet 1 månad senare än de flesta. En ledare i Ninja klanen f.d. GLFH ansåg inte var värt så mkt när jag sökte dit till dennes allians/allieringar. De hade ju förvisso den tramsiga regeln att de var tvungna av göra en sittercheck, vad den nu skulle vara bra för. Såg ju inget av värde, för kunskapen syns ju ej om man döljer den väl, vliket jag gjorde.
    Allt detta skedde innan jag blev värvad som infiltratör i spion förmedlingen The Snaker´s

Bäst offensivt mot mig: Skulle vara Gutaboysen då, som snodde min första by med kravodlade morötter, fylld av grottor men framförallt av fällor som blev tomma rutor när han fick en välmående tom by att bygga upp allt i från början. igen .. Övrigt måste jag säga att Gutaboysen i varje fall en av dem som fanns på det kontot var en mycket sympatisk och trevlig person att skriva IGM till så all heder till dig. Annars klarade jag mig väldigt bra från att bli attackerad. helt otroligt faktiskt..

Mest underskattade: Förmodligen jag själv, ingen trodde på mig speciellt inte sitterchecks – alliansen
    som verkade se spioner överallt även hos sig själva.

Mest överskattade: Måste vara Squirrel´s fullständigt meningslösta SitterCheck för hennes del, men för min del som kommande spionen trevliga uppgifter att delge. Givetvis hade det varit det optimala att att skicka alla de trupper som Squirrel hade mot en säker död. När hon så blåögt släppte in mig på hennes konto för att som hon sa få titta på hur ett konto ska se ut om man är lika "duktig" som henne. Formulär all ära men att omsätta dem i praktiken måste man ju ha lite andra kunskaper än att att skicka sms.. tack för dem:rolleyes:
    Måste säg att jag blev inte speciellt imponerad, det var mest mycket ord och lite trupp, kravet att det skulle finnas 20k trupp efter 1 månads spel var nog mest ett sätt för denna ledare att missbruka sin egen makt.

Bästa manipulatör: Bästa Spion borde det stå, då det finns minst en manipulatörer i alla allianser. Alla manipulerar vi andra. Det sker hela tiden, varje dag, det är del av att vi är ”flockdjur” och i spelet travian i en allians och del av våra förhållanden. Enklaste definitionen för när det övergår från vanligt allians umgänge till att bli manipulation är om det är skadligt för dig. Detta kan vara i form av att någon utövar sin vilja på dig för att få dig att göra något du vill låta bli, eller genom underförstått hot i en maktsituation.

Respekt åt: Flickorna Tuttan och Fingerborg. Två välsvarvade fruntimmer i sina bästa gå-bort-lackstövlar.

Bästa team: O-ve såklart min egen allians och deras allieringar

Mest irriterande: Självklart Squirrel som ville göra sken av vara en mycket kompetent spelare, tacka vare en f.d spelare alliansen Divide för något år sedan. Säga vad man vill om Bone han var bra, synd bara att han satsade sin kunskap på någon fjortis som inte kunde förvalta den rätt.. utan trodde att är jag som honom så vinner jag Ps.

Trevligaste spelaren: Kanske ska vara Lorez och Snurra då de var ju verkligen trevliga men lite självupptagna ... men vem är inte det Puss och kramis på er.

Bästa startspelaren: Moroten

Att minnas: Bästa tiden när Moroten i begynnelsen färgade Kalastomtens by röd med morotssaft.

Sån miss när... .. jag skickade förstärkande trupper till fel oas och förlorade alla..

Så här kommer jag minnas s4: Att spionjobbet är nästan det roligaste på hela travian, speciellt när man inte blir avslöjad. Samt att jag vann tillsammans med den alliansen som var de rättmätiga vinnarna i alla kategorier..

Ps.
    Vill du bli spion åt någon så kan du kontakta mig.

Finns några enkla regler att komma ihåg om du ska bli minst lika bra som jag. Ds.

//Moroten
    Fy fan vilken vidrig spelare du är, skryta om spioneri. Nu kan du nog aldrig använda samma nick igen.

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kinder Visa inlägg
    Fy fan vilken vidrig spelare du är, skryta om spioneri. Nu kan du nog aldrig använda samma nick igen.
    Oj en sådan här kommentar kan inte få stå oemotsagd

Du skriver att du tycker det är vidrigt att jag skryter om att jag var spion. Tja smaken är ju som baken delad.
    Man behöver inte läsa många rader i denna nomineringstråd utan att stöta på skryt .

Kan inte se att det är någon skillnad i skrytet i denna nomineringstråd än i någon annan, alla skryter om deras egna förträffligheter och slänger ut lite sötsaker och beska karameller här och där till andra som förtjänar det.
    Du har givetvis rätt i att jag kan ju inte använda Morots nicket igen, nu när jag av egen fri vilja berättar eller som du uppfattar det skryter om mitt liv på Travian som spion.

Men för din vetskap så det är väldigt få spioner som använder samma namn två gånger.
    "Nicken" är förbrukningsvaror och det är precis lika vanligt att byta nick på travian för en spion
    som för alla andra spelare som börjar på en ny server.

Lite roligt är det att du tycker det är vidrigt, känns nästan som du vill få mig att skämmas för att jag var en spion. Varför ska jag göra det?

Nej jag tycker inte det är vidrigt än mindre att berätta/skryta om det, men däremot väldigt ovanligt är det.

Därför att som jag skrev inledningsvis så är det en ingrediens i spelet, finns spioner i alla krig från lek till verklighet. Vidrigt och tramsigt är det att höra ledare i allianser som påstår att deras allianser är helt spionfria, för de är de inte. Finns dessutom en dubbelmoral hos dessa, då de säger att får de höra något om motståndarna så tar de givetvis emot sådan info. Och sist men inte minst alla i sådana här spel har kontakter sedan flera år tillbaka, goda vänner som spelar i andra allianser så det vore ju högst osannolikt om inte information läcker ut från spioner. Du kan inte bara leka krig och bortse ifrån spionverksamheten att den inte kommer att drabba din allians.

Travian är ett krigsspel ,inte något gulligt Teletubs program där alla är snälla och gulliga mot varandra. Du får nog helt enkelt acceptera att spioner i Travian finns och kommer att finnas i all framtid. Så någon vidrig spelare är jag inte utan extremt skicklig som inte blev ertappad för min spionverksamhet.

Och du Kinder glöm inte bort att notera i din lista att Moroten berättade om sitt liv som spion i S4,s nomineringstråd 2013 så du har det färskt i minnet nästa gång du ser en morot i spelet..

Haha stackars alla kommande spelare som vill kalla sig moroten i framtiden, de kommer att vara spioner tror du inte det?

Moroten

En matematisk fråga till dig 2013-2004= ? blir det nio eller? :rolleyes:

Kinder
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bamsefar Visa inlägg
    En massa skitsnack....

Moroten

En matematisk fråga till dig 2013-2004= ? blir det nio eller? :rolleyes:
    Kul att du platsade som spion när du uppenbart var för dålig på själva spelet.

Syftar du på spelaren som spelat svenska travian i 9år så får du nog kolla upp lite fakta, använd lite spionverksamhet vet jag.

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2012

Standard Tråkigt att du uppfattade det jag skrev som "massa skitsnack".

Citat Ursprungligen postat av Kinder Visa inlägg
    Kul att du platsade som spion när du uppenbart var för dålig på själva spelet.

Syftar du på spelaren som spelat svenska travian i 9år så får du nog kolla upp lite fakta, använd lite spionverksamhet vet jag.
    Haha för dålig på själva spelet!!!! Haha du var riktigt rolig nu!!!

Men kan du inte skapa dig en egen tråd och brilljera med dina kunskaper om vad du kan typ " Kinders sanningar" Skulle verkligen vara trevligt att ta del av dina eventuella kunskaper om vad som är bra eller dåligt i spelet..

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Regler för att posta