Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 11 till 18 av 18

Ämne: undersökning

Senior Member Brouhahas avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Travianer Visa inlägg
    Korallreven tar skada vid bara någon grads höjning i haven.
    Av temperaturen? Finns väl ingenting som påvisar att koldioxidutsläppen skulle påverka temperaturen.
    If we're still alive in the morning, then we'll know we're not dead.

Senior Member mjaus avatar
    Reg.datum
    Jun 2011

Standard

Klodioxid åker upp i atmosfären, solens strålar som träffar jorden och sedan ska ut i rymden igen kommer tillbaka och värmer upp jorden åter en gång, vilekt höjer jordens medeltemp.

Jag är inte så insatt, när jag svarade på fråga 3 menade jag mer "människan" och inte bara sveige, men Usa, Kina och tyskland, slutar de så blir nog allt bättre.
    YOLO SWAG MONEY 2012 FLAVOR!

Senior Member Brouhahas avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av mjau Visa inlägg
    Klodioxid åker upp i atmosfären, solens strålar som träffar jorden och sedan ska ut i rymden igen kommer tillbaka och värmer upp jorden åter en gång, vilekt höjer jordens medeltemp.
    Det finns en sådan teori ja.
    If we're still alive in the morning, then we'll know we're not dead.

Senior Member Martrixs avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Brouhaha Visa inlägg
    Det finns en sådan teori ja.
    Nope, det är ingen teori. Att koldioxid reflekterar infrarödstrålning som annars skulle lämna atmosfären är fakta. Det har man vetat sen 1800-talet.

Debatten, som inte är mycket av en debatt för som nån smart person sa "alla som inte håller med har inte läst tillräckligt mycket", är om huruvida de koldioxidutsläpp som människan stått för sedan den industriella revolutionen är anledningen till de ändringar av klimat som skett sedan man började samla fakta om sånt.
    I have no use for people who have learned the limits of the possible.
    Terry Pratchett
    When in doubt, choose to live.
    Terry Pratchett, Thief of Time
    It's not worth doing something unless someone, somewhere, would much rather you weren't doing it.
    Terry Pratchett

Senior Member Travianers avatar
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av MODERATOR Martrix Visa inlägg
    Nope, det är ingen teori. Att koldioxid reflekterar infrarödstrålning som annars skulle lämna atmosfären är fakta. Det har man vetat sen 1800-talet.

Debatten, som inte är mycket av en debatt för som nån smart person sa "alla som inte håller med har inte läst tillräckligt mycket", är om huruvida de koldioxidutsläpp som människan stått för sedan den industriella revolutionen är anledningen till de ändringar av klimat som skett sedan man började samla fakta om sånt.
    What he said.
    "They say you die twice. One time when you stop breathing and a second time, a bit later on, when somebody says your name for the last time.”
    Banksy

Senior Member MuHrEns avatar
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av MODERATOR Martrix Visa inlägg

Låter troligt
    MVH MuHrEn

Member
    Reg.datum
    Aug 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av wobbe Visa inlägg
    Åker du ofta bil?
    Tror du att koldioxidutsläppen är ett stort problem?
    Tycker du att vi ska minska koldioxidutsläppen?
    Är du medveten om hur mycket koldioxid du släpper ut?
    Tror du att koldioxid utsläppen kan orsaka några konsekvenser?
    Tror du att djuren och växterna tar skada av koldioxidutsläppen?
    -Nej, har ingen bil så blir när jag lånar en av farsa, typ när jag ska storhandla eller så...

-Ja och nej, debatten har blivit infekterad av oseriösa miljömuppar som skrämt upp allmänheten som värsta domedagsprofeterna... Sedan visar det sig att deras vetenskapliga grund inte är särskilt välbygd. Ta t.ex. det här med FNs klimatpanel, dom har ju ändrat sig lite emellanåt. Känns lite som att klimatdiskussionen är vår tids förintelse, man tar en situation och gör den värre än den är för att skrämma upp folk och få oss att känna oss dåliga. Skräck är bästa vägen till makt...

-Nej egentligen inte, räknas t.ex. indirekta utsläpp? Hur som helst kan jag inte påstå att jag har särskilt bra koll på hur många kilon koldioxid jag släpper ut per år.

-Ja självklart, däremot är jag inte lika övertygad om att koldioxidutsläppen av idag påverkar oss.

-Jo om deras biotoper förstörs p.g.a förhöjd koldioxidhalt så givetvis. Inte annars.
    Jag är din stränge lärare och tolk, jag är Åsa Nietzsche...

Member Tixuzs avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Frågor

Åker du ofta bil?
    Tror du att koldioxidutsläppen är ett stort problem?
    Tycker du att vi ska minska koldioxidutsläppen?
    Är du medveten om hur mycket koldioxid du släpper ut?
    Tror du att koldioxid utsläppen kan orsaka några konsekvenser?
    Tror du att djuren och växterna tar skada av koldioxidutsläppen?

Jag har ingen egen bil, tänker inte skaffa, tänker inte ta körkort. Inte främst pga miljötänk, utan snarare att jag föredrar kollektiva transportsätt, för mnskorna, för gemenskapen, för en chans att mötas, för att kollektivtrafiken är för alla, vilket inte bilismen är.

Självklart ska vi minska koldioxidutsläppen, det är direkt oansvarigt så mycket som vi släpper ut idag.

Ja, för mycket.

Självklart.

Ja, de tar skada.
    "The question is not, wether you are paranoid, but wether you are paranoid enough.''

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Tags for this Thread

Regler för att posta