Visar resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Auktioner?

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2011

Standard Auktioner?

Hallå på er!

Både min polare och jag har problem med att köpa saker o ting på auktioner. Vet inte vad vi har missat.
    Vi har lagt högsta byte som t.ex salva x56 den låg på 800 jag bjöd 850 och kollade på den tiden tills den tog slut.
    Jaha detta va ju inte fel tänkte jag kollade sedan upp till höger på mitt silver de va lika mkt som innan kollade sedan i min hjältes bag fanns inget där heller och jag är till 100% säker på att ingen bjöd över och förstår inte va de är för något jag missar.

MVH //// Sigge

P.S sökte på efter auktion via sök i detta forum hittade inget.

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Alrion Visa inlägg
    Hallå på er!

Både min polare och jag har problem med att köpa saker o ting på auktioner. Vet inte vad vi har missat.
    Vi har lagt högsta byte som t.ex salva x56 den låg på 800 jag bjöd 850 och kollade på den tiden tills den tog slut.
    Jaha detta va ju inte fel tänkte jag kollade sedan upp till höger på mitt silver de va lika mkt som innan kollade sedan i min hjältes bag fanns inget där heller och jag är till 100% säker på att ingen bjöd över och förstår inte va de är för något jag missar.

MVH //// Sigge

P.S sökte på efter auktion via sök i detta forum hittade inget.
    Det bud man ser i auktionslistan är alltid det minsta budet som ledaren har. Dvs du kan aldrig veta vad han/hon lagt för maxbud.

Exempel så ville du köpa Salvor som låg på 800. Ledaren har troligen ett högre maxbud än så och du testar med ett bud på 850. Ledaren har även ett maxbud över detta bud och en röd text "Någon bjöd högre än dig" blir synligt för dig. Det som hänt nu är dock att budet ligger på 850, istället för 800 som tidigare, dvs ledaren kommer få betala mera för salvorna.

Låt oss säga att nuvarande ledare har maxbudet 900 för salvorna, och du lägger ett maxbud på 1500. Du tar nu över ledningen på auktionen, och det "synliga budet " är nu alltså 901 silver, även om du har lagt ett maxbud på 1500. Så länge ingen bjuder över dina 1500 så kommer du alltså vinna auktionen.

Lite krångligt förklarat kanske, men det finns ett par enklare förklaringar om du bläddrar i lite äldre trådar..

//z

Regler för att posta