Visar resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Speed?

Senior Member Safirens avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Speed?

Jag ser att speedforumet har stängts. Som jag ser det kan det finnas två orsaker.

1. Det kommer snart att startas en ny speed.
    2. Man önskar bli av med alla som frågar efter info om speed, vare sig det gäller svensk server eller utländsk.

Vare sig det gäller det ena eller det andra så är information något som är önskvärt om än sällsynt och den lilla info som går att få tag på bör inte förhindras att komma fram.

A newspaper about Travian since 2009

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Safiren Visa inlägg
    Jag ser att speedforumet har stängts. Som jag ser det kan det finnas två orsaker.

1. Det kommer snart att startas en ny speed.
    2. Man önskar bli av med alla som frågar efter info om speed, vare sig det gäller svensk server eller utländsk.

Vare sig det gäller det ena eller det andra så är information något som är önskvärt om än sällsynt och den lilla info som går att få tag på bör inte förhindras att komma fram.
    Någon ny server lär inte starta på ett tag. S3 startar om 2 november, speed lär inte starta om innan det. Detta innebär att det kommer ha gått minst tre månader från sez11 tog slut till sez12 startar om, varför kunde vi inte startat om en ny speed i 3.6? Hade uppenbarligen hunnits med.
    sez2: oowhla // L-G
    sez3: Ryz // Crowd
    sez4: oowhla // DOW/SOF
    sez5: Zeus // DGDF
    sez6: Stealth // S-Soc
    sez7: Paus
    sez8: DumHest // DM
    sez9: Tingeling // SOPA!
    sez10: DumHest // V.V. (raderade pga stora stygga Crash)
    sez11: u mad? // AF http://forum.travian.se/showthread.p...l=1#post972348
    sez12: Drunken Monkey // [DM]
    sez13: Paus
    sez14: DumHestFeed Me // Skärp Er! http://travian-reports.net/se/report/2362281618d

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Hej,

Det är brukligt att stänga ned forumsdelarna efter avslutad server. Det är så vi brukar göra.

Självklart önskar jag ha igång vår speed så snart som möjligt, och vill man fråga om den kan man mer än gärna fråga i den här
    forumsdelen.

Vad gäller utländska servrar så får man diskutera dem på motsvarande domäns forum. Det är därför de finns.

Mvh,
    Amaris

Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Amaris Visa inlägg
    Vad gäller utländska servrar så får man diskutera dem på motsvarande domäns forum. Det är därför de finns.

Mvh,
    Amaris
    Det är ju lite svårt att diskutera utländska servrar med svenska spelare på domäner/forum de förmodligen inte ens är reggade på..

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Hej,

Okey, med risk för att låta tjatig; -varje domän har ett forum. Forumet finns där för att spelare ska kunna diskutera och prata om spelet på domänen. Om man vill spela på den domänen får man registrera ett konto på motsvarande forum.

Mvh,
    Amaris

Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Du menar att det inte är tillåtet att diskutera andra domäner på detta forum?

Och att om man vill hitta andra svenskar som vill spela någon annanstans så ska man söka efter dem på en annan domäns forum?

Det garanterar ju att det inte blir av :P

Men det är väl så Traviangames vill ha det. Söndra och härska är en väl beprövad tes.

På andra forum finns speciella sektioner för utländska servar. Kan vi få en sådan här med tack.
    Senast redigerad av Safiren den 11-10-18 klockan 19:44

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Hej Safiren,

Nej, det kan du inte få.
    Du hittar inte reklam för Ica inne på Konsum. Jag måste se till Travian.se's bästa, dvs domänen i sig.

Om du önskar spela på annan domän får du registrera dig på den domänens forum.

Mvh,
    Amaris

Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Amaris Visa inlägg
    Hej Safiren,

Nej, det kan du inte få.
    Du hittar inte reklam för Ica inne på Konsum. Jag måste se till Travian.se's bästa, dvs domänen i sig.

Om du önskar spela på annan domän får du registrera dig på den domänens forum.

Mvh,
    Amaris
    Jag jämför inte Wow och Travian. Konsum finns både i Gävle och Malmö - samma reklam

Alltför mycket inavel på små servrar leder inte till något gott för domänen. Det behövs influenser från andra håll. Multikulturism påstås ju vara så bra, men inte för Travian då alltså?

Nu är det som så att jag spelar inte - jag skriver. OCH jag skriver på flera forum. Det är där jag hittar den informationen som jag vet att även svenska spelare är intresserade av.

[editerat av elaka Amaris som ser till Travian.se's bästa]

Det är inte till nackdel för travian.se att spelarna har något att syssla med medan de väntar här.

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Hej igen,

Du har redan haft diskussionen med Travian CM Agge om huruvida varför Travian inte har en officiell sida med alla serverstarter. Du fick beskedet att det inte är bra för de mindre domänerna, eftersom det får spelarna att flytta från de små domänerna till de stora.

Du visste om det här beskedet, men likafullt väljer du att envisas och driva frågan här om att använda travians serverutrymmen till att ha en slags lista med olika domäners serverstarter listade. Du väljer dessutom att medvetet nämna andra domäners omstarter i ditt svar till mig, fastän du vet att det är precis vi önskar undvika.

Jag personligen tänkte att jag "ser mellan fingrarna" på det här när du startade din tråd i forumsdelen speed om co-spel och uppstarter på andra domäner. Men du tog det hela ett steg för långt nu.

Det du gör är att du försöker driva igenom din vilja för att "du vill ha det så här", fastän du har fått det här beskedet från ännu högre ort än mig.

Det du gör är att du medvetet, och med full vetskap om vad jag ska göra nu, väljer att göra uttalanden som jag ser som inte i Travian.se's bästa.

I vanliga fall brukar jag inte vara så här öppen när jag skriver, men du har klivit över gränsen nu.
    Jag kommer inte att tillåta att någon gör listor/uttalanden som är skadliga för domänen.

*Klick*

//Amaris

Regler för att posta