Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Tack Amaris

Senior Member Påskharen.s avatar
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Börjar verkligen ta länge detta. Allting har sin förklaring, men vi väntar fortfarande på den förklaringen... Borde ju åtminståne skrivas att det inte finns någon info att ge eller förklara vad som egentligen pågår. Tror att spelar antalet kommer minska ganska mycket av detta. Vi får vara nöjda om sez 12 har 1000 spelare.
    Sez1:Rönnedal
    Sez2:ram(raderade) --->xdvert
    Sez5:ram
    Sez6:Påskharen
    Sez7:Påskharen
    Sez8:Jokers
    Sez9:Brennus
    Sez10:Påskharen(raderat) --->Sylt
    Sez11: Dr. Neo Cortex

Senior Member FroliNs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av J&D Visa inlägg
    Jag insåg snabbt att slow blivit snabbare än speed så jag reggade mig på en sån, men efter den rundan så är det finish för mig med kan jag säga! Gillar inte attityden som Travian har!!!

// J&D
    Vad hände med VM-projektet då?
    SEZ 2: CanCeL - [BB]
    SEZ 3: flayan - !|Crowd VINST
    SEZ 4: Grande Formica - Nexus/AntiCimexVINSTLVL 100
    SEZ 5: Pingu Pingvin - JOP
    SEZ 7: SKÄRPNING! - Rädda.. VINST
    SEZ 8: TÜRKSTARS_88
    SEZ 9: OhhBABY! - JOP
    SEZ 10: Satan Rock Fest - SKÄRP ER!
    com6: ALV&FRO Inc - Wild*R
    SEZ 11: GG LättGIBBAT! - AF
    com3(v. 2.5): Elvis Presley - DAS
    SEZ 14: Feed Me
    SEZ 15: Villemannen - ~OSF~ #FIKA

Ner med lergroparna.

Senior Member Safirens avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av FroliN Visa inlägg
    Det står ju lika stilla det. Ligger väl längst ner på TGs "att göra"-lista.

Även om det inte gått att få svar från dem anser jag nu att det är väldigt osannolikt att VM blir något annat än T4. Eftersom många gick med i Team Scandinavia under förutsättningen att vi skulle få spela 3.6 lär en hel del försvinna. Rätt många spelare lär ha tröttnat på att vänta vid det här laget oxå.

A newspaper about Travian since 2009

Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av henkeeXX Visa inlägg
    why shoot the messager ?
    det är väl tyskarnas fel att dom inte ger ut info till admins som gör att admins inte kan ge mera info än vad de själva vet....Eller?

Budbärare? Var finns de?
    Är det inte det som de allra flesta efterfrågar här, en budbärare med någon som helst information?

För övrigt kan jag bara instämma i Castors inlaga, abstinensen är borta, trodde aldrig att det skulle hända... men känner mig fri från travian och signar ut.
    Ha ett gott travianfritt liv alla!

Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2009

Standard

Uppstart av nya servrar!
    Hej alla!

Just nu är det många som frågar när nästa server startar upp (frågorna gäller både speed-servern och vanliga servrar).

I skrivandets stund startar inga nya T4 servrar upp pga av de buggar som nu håller på att åtgärdas.

Vi har en version 3.6 server igång per domän, och för oss är det server 6.

Så snart jag har datum för omstarter kommer jag att publicera dessa på första sidan och här inne i forumet.

Mvh,
    Amaris med Team

Så skrev man den 22/8 och det stämde kanske då men det gör det ju inte längre. Det startas upp servrar så iaf av den anledningen kunde ju kanske admin offra sig och uppdatera läget...även om man inte fått något precist datum ?

Eller så gör man som några tyvärr redan gjort, skiter i det här och låter dom fortsätta med sin leklåda utan ngt eget deltagande.

Senior Member
    Reg.datum
    May 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av FroliN Visa inlägg
    Det ska börja sommaren 2011. Notera enligt travian-tid så är det 2 veckor efter jag fyllt 87år
    och nu är jag 33 så det är ett litet tag kvar.
    AVSLUTADE
    sez 7: plumpen
    sez 8: J&D -Väggad http://j.mp/1nNmT53
    sez 9: Avstängd
    sez 10: Jessica Rabbit
    s2 [5]: Spenser (se nedan)
    Allyn: http://oi49.tinypic.com/2gxjp1i.jpg
    Profilen: http://oi48.tinypic.com/54diiw.jpg
    Hjälten: http://oi45.tinypic.com/141hy80.jpg
    Offrank: http://oi49.tinypic.com/3343sx5.jpg
    sez 13: kimmalle -Svepet--> http://j.mp/1ldNtS9 -Vågorna--> http://j.mp/1ldMSjF
    s5 [?] Trinity -Nollat VU http://j.mp/1oqGURo

Senior Member _asmodean_s avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Vad många inte verkar förstå om jag uppfattat saker och ting rätt är att T4 fortfarande behöver utvecklas och att det förmodligen är därför de inte startar upp några servrar med T4 (man har redan gått ut med allmänna meddelanden på alla domäner om att de servrar som startas upp kommer vara T4 så det kommer jag inte ens beröra). För några veckor sedan stängde man mer eller mindre ner hela usx för att försöka fixa ett gäng buggar samt implementera lite ändringar. Ta samlingsplatsen och dess farmlistor som exempel. Innan fanns det ingen gräns för antal länkar i listorna vilket gjorde att ett par superkonton kunde lägga till tusentals byar och farma in åtminstone 1.5 miljoner resurser/timmen redan 5-6 veckan. Detta leder oss till en annan bugg i T4 systemet, nämligen uppdateringen av samlingsplatsen, varje gång en trupprörelse anlände någonstans uppdaterades sidan, så attackerades du helt plötsligt hade du inte en chans att kolla ens vem det var som var påväg mot dig och vilken by det kunde röra sig om (det räckte att du hade kanske 500 rörelser ute för att detta problem skulle komma att bli ohanterligt). Jag vet inte riktigt om detta problem är fixat än... Och fortfarande nu, när servern är inne i EG finns det fortfarande problem med andra saker.

Nu kan jag se framför mig kommande inlägg "ja men starta upp en 3.6 blablabla" "varför startar packet inte upp en 3.6" " jäkla tyskar, ingen respekt för spelarna".

De har redan gått ut med meddelanden för länge sedan att det inte kommer ske mer än 1 3.6 uppstart/domän. Varför skulle de inte tillåtas hålla detta löfte? Det skulle bara påvisa obeslutsamhet. "jamen de förlorar jättemycket pengar på att inte starta upp servrar". Tror ni inte de skulle förlora mer pengar på att strunta i att bruka programvaran de utvecklat i och med t4? De tjänar förmodligen mer pengar i längden på att försöka reparera T4 till en tillfredsställande nivå så snabbt som möjligt snarare än att lägga versionen på hyllan spola ner pengarna i toaletten.
    //the one and only, Asmodean

Sez1: Asmodean - G2L
    Sez2: Asmodean
    Sez3: Ishamael - Crowd
    Sez4: SPQR - AiCi
    Sez5: Städarna - DX-AL
    Sez6: Asmodean (raderade i förtid) - UWS
    Sez7: The League - SAGA, senare Mupp-SW
    Sez8: Demon Gods - Crowd
    Sez9: Kali - GYMS
    Sez10: Cruella De Vill - Disney
    Sez11: Lone Starr - #1
    Sez14: Monarkerna - Tok

Usx - Almighty Thor - [North]
    Com2x - Sidrius Dx

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Och så tänker vi på formulering, ordval och språkbruk. Tack

Standard

Synes alle de som jobber for travian Swe burde byttes ut. Dette er bare dårlig. Ingen kommer med nyheter og ingen svarer på postene som blir laget. Ta kvelden mens den enda er ung!

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av skusers Visa inlägg
    Synes alle de som jobber for travian Swe burde byttes ut. Dette er bare dårlig. Ingen kommer med nyheter og ingen svarer på postene som blir laget. Ta kvelden mens den enda er ung!
    Då tar vi det här en gång till. Det finns bara en som jobbar för Travian i Sverige, nämligen Amaris. Vi andra gör detta på vår fritid och svarar så gott vi kan. Nu kan jag bara tala för mig själv och jag har inget svar som är relevant att säga och som jag inte redan sagt i forumet tidigare.

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 sistasista

Regler för att posta