Sidan 1 av 4 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 34

Ämne: Den strategiska stridsleken

Senior Member King of Dooms avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Talking Den strategiska stridsleken

Denna lek går ut på att två eller fler personer strider om en viss punkt, till exempel en fästning, en kulle, en stad, ett tempel etc. Detta pågår tills någon har vunnit (så ingen oändlig king of the hill utan lite mer utdragna strider) och nya personer kan gå med när de vill men om man besegrats får man vänta till nästa strid.

Eftersom jag hoppas att ni alla är goda förlorare så finns för tillfället regeln att man måste själv skriva när man förlorar, det kan ingen annan göra åt en. (alltså kan spelare 1 inte skriva "jag dödar spelare 2 med en eldpil, jag vinner" utan detta måste spelare 2 själv skriva. Denna regel kan ju leda till att man ser till att förlora på ett komiskt sätt ("spelare 3 halkar på ett bananskal och dör, hans trupper skrattar och flyr sedan" till exempel), vilket är tillåtet.

Man kan kalla in förstärkningar fem gånger om ens förstärkningskälla inte förstörs, så se till att vakta den.

Jag börjar:

Plats: En övergiven atombombsbas
    Min armé: Utomjordingar (zerg närmare bestämt)
    Förstärkningskälla: Hatcheries i det området jag börjar i (norra delen av basen, med murar på alla håll utom åt söder)

Zerg sätter upp en bas i missilbasen (i put a base in yo base hahahaha...not) för att försäkra sig om att människorna inte använder atombomberna där. Deras startvåg är 100 zerglings, 20 roaches och 50 drones (arbetare) samt 5 spinecrawlers som försvar.
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Arthas Menethil
    Guest

Standard

Plats: icecrown
    Min armé: zombies och andra döda saker och några som återuplivar från döden som heter svm
    Förstärkningskälla: döda fiender.

(mina styrkor är ganska dåliga och om man bräner liken kan jag ej använda dem)

swm fortifierar gränsen melan zerg och icecrown med 200 zombies och 5 elite death knights och mig själv kungen. desutom sickar vi en diplomat för att förhandla
    Senast redigerad av Arthas Menethil den 11-08-07 klockan 21:40

Senior Member Jacces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Plats: En nybyggd militärbas
    Min armé: Robotar (väldigt få, men ack så farliga)
    Förstärkningskälla: En underjordisk fabrik i kärnan av öknen (lätt att förstöra om man på något sätt lyckas gräva sig till den)

Soldatlista (hade lust att ge mina soldater en mer detaljerad förklaring ):
    Legionaire
    Antal från början: 25
    Syfte: Soldater
    Beväpning: 12,7mm maskingevär och två antitankraketer
    Skydd: 8mm pansar
    Höjd: 1,5m
    Övrigt: Grundsoldaterna i armén

Drone
    Antal från början: 10
    Syfte: Arbetare
    Beväpning: 9mm halvautomatisk inbyggd pistol
    Skydd: 2mm pansar
    Höjd: 75cm
    Övrigt: Dessa arbetare kan reparera byggnader eller bygga nya saker. De är mästare i ingenjörskonst

Doombringer
    Antal från början: 2
    Syfte: Elitsoldater
    Beväpning: 12,7mm primärt maskingevär, 7,62mm sekundärt maskingevär, 9mm halvautomatisk inbyggd pistol, 10 antitankraketer, 2 laserguidade missiler och eldkastare
    Skydd: 25mm pansar
    Höjd: 2,5m
    Övrigt: Dessa tungt beväpnade elitsoldater kan förstöra det mesta, men deras stora nackdel är deras antal

25 legionaire, 10 drones och 2 doombringers går ut ur fabriken i den nybyggda militärbasen och ser till så basens försvarssystem funkar bra. De skickar sedan iväg två legionaire mot Zerg för att scouta.
    Senast redigerad av Jacce den 11-08-07 klockan 23:04
    Bäh bäh bäh

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

När de två legionaire når Zerg's mark ser svärmen dem och från ingenstans rusar zerglings från alla håll mot robotarna som inte hade någon chans utan krossas och hinner bara döda 3 zerglings. (zerglings är starka när de är många fler än fienden och kan omringa dem)

Sedan springer runt 40 zerglings till gränsen till icecrown där 15 av dessa zerglings muteras till banelings, uppsvällda varelser fyllda med syra och som exploderar vid kontakt med fienden. Sedan rullar banelings in mot zombie-gruppen och lyckas slå ut stora mängder men de efterföljande 25 zerglings blir enkelt dödade av death knights och zerg flyttar de flesta av sina spine crawlers för att försvara sig mot en attack från icecrown-området medan drones fortsätter arbeta.
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Senior Member Lord Beijers avatar
    Reg.datum
    May 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av King of Doom Visa inlägg
    När de två legionaire når Zerg's mark ser svärmen dem och från ingenstans rusar zerglings från alla håll mot robotarna som inte hade någon chans utan krossas och hinner bara döda 3 zerglings. (zerglings är starka när de är många fler än fienden och kan omringa dem)

Sedan springer runt 40 zerglings till gränsen till icecrown där 15 av dessa zerglings muteras till banelings, uppsvällda varelser fyllda med syra och som exploderar vid kontakt med fienden. Sedan rullar banelings in mot zombie-gruppen och lyckas slå ut stora mängder men de efterföljande 25 zerglings blir enkelt dödade av death knights och zerg flyttar de flesta av sina spine crawlers för att försvara sig mot en attack från icecrown-området medan drones fortsätter arbeta.
    Void Rays, Void Rays
    Gotta mass up my Void Rays
    Nerf them, Nerf them
    Void Rays, Void Rays
    Massing up my Void Rays
    PLEASE NERF THEM!

Var bara tvungen!

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lord Beijer Visa inlägg
    Void Rays, Void Rays
    Gotta mass up my Void Rays
    Nerf them, Nerf them
    Void Rays, Void Rays
    Massing up my Void Rays
    PLEASE NERF THEM!

Var bara tvungen!
    Sarah Kerrigan, The Queen of Blades skickar då in 10 000 mutalisks som krossar dina oseriösa voidrays

(och därefter lämnar mig, förstås)

Reg.datum
    Aug 2007

Standard

De två legionairerna hann, innan de blev förstörda, skicka iväg en signal till högkvarteret. De svarade genast med att skicka ytterligare 15 legionaire, 4 drones och en Doombringer. Trupperna marscherade snabbt på väg mot gränsen, med en legionaire som gick före för att rekognosera.
    Bäh bäh bäh

Arthas Menethil
    Guest

Standard

swm invarderar Zerg's teretorium men spine crawlers var för starka så jag drar tillbacka mina trupper till gränsen. sen så letar jag efter lik jag hitade 5 kroppar. efter min mislykade ofensiv så har jag 5 death knghits 100 zombeis och kungen mig

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

En av Zergs fem hatcheries börjar muteras efter attacken samtidigt som en drone går bort från resursinsamlingen och påbörjarna sin förvandlig till en Zerg-byggnad.

Samtidigt så upptäcker en Overlord robottrupperna som är på väg och zerglings ställer upp sig för att på bästa sätt möta hotet medan fienden går upp för en bred ramp på vägen till Zergbasen samtidigt som roaches placerar sig på sidorna av rampen (men på högre mark än nedanför rampen, alltså på den mark som rampen går upp till) för att skjuta på fienden när de är på väg upp.

Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Legionairen som gick före hann se roaches, men han blev skjuten innan han hann signalera. Den resterande styrkan ställde sig i stridspositioner och inväntade fiendens motattack.
    Bäh bäh bäh

Sidan 1 av 4 123 ... sistasista

Tags for this Thread

Regler för att posta