Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 39

Ämne: Nomineringar..

Standard

MvP (Most valuble Player):
    Alla Deffspelare som till 100% ställer upp med defftrupper o orkar prodda dom konstant
    åt olika offspelare, Vi som offspelar skulle inte komma någonstans utan er

MvO (Most valuble Officer):
    det är inte officern som är den värdefulle utan de som gör som officern säger som är de värdefulla.
    Bäste lagkamrat/teamspelare:
    svårt o säga nån specifik, alla vi hade tokplaner med i disney funka det med
    vill dock ge en extra eloge till de som hamna i samma stridsgrupp som oss i början, vi körde tokhårt o raderade allt i området som var av hot
    även några aktioner ihop med nön som gick som på räls där vi synkade lite anfall t.e.x när vi kontosvepte ceasar
    Bäst defensivt:
    psyche
    Bäst offensivt:
    psyche

Mest underskattade:
    Janne långben(disney) vill ja ge en extra eloge, sånt litet konto o bomba så mycket
    Sjoa(two) ända gången vi gjorde en 100% väggning hos two förutom hos matteus bp
    Mest överskattade:
    expro
    Bästa manipulatör:

Respekt åt:
    hela skärp er allyn
    Bästa team:
    skärp er
    Mest irriterande:
    minns ej något direkt super irriterande
    studion hade en välplanerad manöver o vete låste ett knippe supportbyar
    det var väl de mest irritrande o sitta o gulda upp dom en dag

Trevligaste spelaren:
    det var många trevliga spelare i disney o dubbel o även i nön
    ingen nämnd ingen glömd
    Bästa startspelaren:
    dr hus körde ju ganska hårt på alla plan i början

Att minnas:

Rundans SKÄRPNING:
    skärp er (hela teamet)
    ja satt o vänta o vänta , ja visste tiden, ja kolla veckans anfallare ser satan i topp
    klickar på vu ser 98, ja blir paff o kollar de andra vu, blir lika paff
    kliar mig i huvet o får tag i rapporterna o skrattar så tårarna kommer
    det är travian humor på hög nivå, det kan bara inte bli mer rätt än så

Sån miss när...
    när bimpen var så full så han trilla av stolen o somna mitt i en offmannöver vi styrt upp
    så vi fick kasta om lite offar i planeringen o fixa plan b tokfort
    men missa en plan för man är full är ALLTID godtagbart, tandläkarebesök,födslar o tv framträdanden går fetbort
    Sjukt skoj händelse:
    Personliga roligaste minnet .
    när vi kontosvepte miamivice(stort toppoffkonto i början/mitten av rundan), ledmotiv snodde hans mainoffby o vi scoutade hs före o efter o ser deras mainoff som var 2-3x större än våran bara försvinna
    samtidigt snoddes 4-5 byar till av miamivice varav minst 1 offby till
    sen plockades lite byar till av dom senare innan dom väggade sina resterande offar hos oss innan raderingen

Sen när vi fick nys om att two skulle sno en bp av D, det var åxå skoj, vi hjälpte ju naturligtvis till o se till att det inte lyckades

Sjukt tung händelse:
    inga direkta tunga händelser mer än att vi både tappa spelare o ork på slutet o inte orka köa på länge
    o andra sidan behövdes det inte köas då trupperna sällan dog när vi ranta runt o nolla byar
    Så här kommer jag minnas sez10:
    Satan rockfest gjorde gjorde en lervald det kommer vara det bästa minet, bygga det monstret till slägga o köra på hb o lerfält hihihihihi
    all respekt åt er
    o inte glömma bräckan före, den var lika vacker den hihi
    Omnia pro familia

sez1 eller2 minns ej
    sez6 - jutte2000/ s-soc offrank ca:50 som super noob
    sez7 - banditen deffrank1(raderat) p4f / mupp offrank11
    sez8 - Tittatitta / Tbwe offrank2 rank1 bland rommare http://travian-reports.net/se/report/371109cf2c1
    sez9 - Nightrider / TBWE rommarslägga nr 1 http://travian-reports.net/se/report/73371fb5026
    sez10 ledmotivkillen

samtliga konton är totalt oseriöst spelade

Senior Member Androozs avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Psyche

Micke!

Tut i luren / Shadow

Bäst defensivt:
    Studio54

Bäst offensivt:
    Studio54

Mest underskattade:
    TP/NöN

Mest överskattade:
    Disney, Sorry lovers <3

Bästa manipulatör:
    Samma som alltid ^

Respekt åt:
    176 för ett vågat försök

Bästa team:
    VU-Gänget i Studion

Mest irriterande:
    NöN's eviga fejkande

Trevligaste spelaren:
    Cruella de Sötnosar<3

Bästa startspelaren:
    SunE!!

Att minnas:

Rundans SKÄRPNING:
    Lerfält och HB

Sån miss när...
    Vår mega off på typ 70 svärd bombade en HS i NöN

Sjukt skoj händelse:
    Allt evigt fejkande på vår totalt odeffade huvudstad

Sjukt tung händelse:
    -

Rundan där man "Gjorde det till det man själv ville". All in all, Den var grym
    Sez3 - Androoz
    Sez4 - Erath, OB.
    Sez5 - Kaninen, Ledare opus > Lindman, OS > Vinnare.
    Sez6 - Sidrius, FM. 18 år ;D |1:a försvarare
    Sez7 - Notoriouz, FM(7:de klättrare vecka 1)
    Bytt konto till Totoro (Slutat)
    S3 - Androoz, MBF-IRL.
    Sez8 - 3-2-1-Backstab, OS
    Sez10 - Cougar, Studio54

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2011

Standard

Eftersom jag tillbringat hela servern i skogen utan knappt ett enda anfall så blir min nominering såklart ganska alliansinriktad då jag inte sett nåt annat :P Ber om ursäkt för det då jag är säker på att det finns konton som presterat bra !

MvP (Most valuble Player): Finns ingen enskild spelare eller konto som hade klarat sig utan dom andra så får väl säga Team Skärpning Matty ska ha ett extra omnämnande som idemakare till lergropsbombningen när vi sökte en vettig ide till avslut

MvO (Most valuble Officer): Hans

Bäste lagkamrat/teamspelare: Team Skärpning

Bäst defensivt: Portal Kings scouter var sjuuuuuuuuuuuuuukt effektiva till att stoppa attacker.

Bäst offensivt: Tack För Senast med ricky som ensamspelare större delen av tiden gjorde mkt bra ifrån sig genom att reta upp dom flesta o dra på sig uppmärksamhet

Mest underskattade: Team Skärpning! Vi fick bygga ostört

Mest överskattade: Team Skärpning! Ingen vågade ens försöka ta ut oss

Bästa manipulatör: Pjotr

Respekt åt: Gör en avstickare här, denna går till The Crash, alliansen där kontot Enola Gay startade,många ovana o inte så aktiva spelare men som oavbrutet körde sitt race och inte alls misslyckades helt Tackar för tiden hos er !!

Bästa team: Team Skärpning

Mest irriterande: att bygga 15 c

Trevligaste spelaren: Mattytratty o Kakan

Bästa startspelaren: Boten som House hade ?

Att minnas:

Rundans SKÄRPNING: Team Skärpning såklart !

Sån miss när... Vet att jag garvat så jag nästan gjort på mig i kontochatten när vi failat ett flertal ggr men kommer inte på varför just nu så återkommer :P

Sjukt skoj händelse: Lergropsbombningen, sjukt bästa epic ever !!! På andra plats kommer väggningen av 33k scouter av SickBoy med litet öga på Portal King

Sjukt tung händelse: Att vi inte fått använda all fin deff som byggts

Så här kommer jag minnas sez10: Alliansmässigt/cospelarmässigt en av dom absolut roligaste rundorna, har spånats på så många ideer i vår chatt så man inte kan tro det. Servermässigt en av dom sämsta, ingen vettig satsning , förutom av TP, på EG som ju nånstans är essensen i Travian
    Senast redigerad av Deodorant den 11-03-12 klockan 06:13
    Avslutade
    Sez10 Enola Gay|SKÄRP ER!
    Sez11 Nelly Be In...?|AF
    S1 Auxilia|OpK-> Risplockarn|HBO
    Com7 CAPTAIN OBVIOUS
    Com3 Nirvana|DAS-classic v.2.5
    Sez 14 Feed Me|SkärpEr!

Pågående
    Com3 Classic 3.6 Walter White|Sutra

Standard

Ja, så var även sez 10 slut. Nomineringar alltså.. Yey!
    Känner att jag har så förbannat mycket gott att säga om sez10 så det är inte sant. Without further ado i den ordning jag kommer på dem:

W-T-F-have-you-been-up-to-lately Award:
    Grattis Herman! Ja, ni/du/whatever startade starkt i din normala pop-o-holic style och körde hårt på den. Sedan visade ni prov på lite FU när ni tog över byar från era uppenbara allierade för att på ett mycket effektivt vis bygga upp ert eget konto. Jag har inget ont att säga om det, så sett. It's just... Sen då? Pop för popens skull som vanligt, alltså!?

Nej, sorry. Jag ska inte vara negativ nu. Jag ska hylla! Skriva genomgående positiva nomineringar!

Victorious!
    Ja du, Chang. Äntligen vann du. Woho för dig! Grattis!
    Känn dig nu inte nere för sättet du vann på. Det gör ju ingenting att du efter nästan 3 års slit, och alla faktiskt riktigt duktiga insatser du gjort genom åren mot allt riktigt bra motstånd du haft, nu sez 10 slumpar hem detta på ungefär samma sätt på eVil sez 9. En vinst är trots allt en vinst. All heder åt TP! Vinnare sez 10! BÄSTA av alla de där jättebra eg-satsande allianserna!

Bästa alliansen:
    Klart att det är Disney som vinner den här. Jag menar.. Efter att ha planerat alliansen i tjugofem halvår innan serverstart och efter att ha försökt rekrytera bokstavligen varenda semiduktig spelare från både sez och slow som finns, så... Finns väl ingen chans att ni någonsin skulle kunna sluta som annat än BÄST, right?

Most Valuable Officer:
    Linken! Du byggde upp din allians från scratch och ledde den med beslutsamhet både i medgång - och framför allt även i motgång. Det sägs att duktiga seglare formas under stark motvind, och det har vi verkligen sett prov på här! You're not at all one of those pathetic quiters, mate! You're the real deal! En verklig man! En ny Winston F-ing Churchill!

Bästa Team:
    Obviously ässen i 176 som var... Bäst, helt enkelt. De kom, de sågs, de segrade. Där de drog fram föll murarna och städer sattes i brand. Inget kunde stoppa dem och deras monsteroffensivar när de i midgame totalt krossade sitt motstånd under sina hovar.

Bästa Krigsinsats:
    Detta är en draw mellan V.V. och Disney som båda valde ut att kriga mot det bästa motståndet de någonsin kunde hitta på servern. Inte alls rädda för att få anfall skickade tillbaka mot sig valde Disney att kriga mot TWO och V.V. att hoppa på The Crash. Känn er nu stolta för att ni ÄGT ert motstånd, båda två!

Bästa EG-insats:
    Denna award skulle jag vilja att serverns alla EG-ledningar kollektivt får dela på i sin grymma insats nu under sez 10 då de för andra sez i rad verkligen gjorde ett bra planeringsjobb. Speciellt med den avancerade matematiken som krävs för att räkna efter hur många timmar byggtid som är kvar av ett världsunder och med att sedan räkna baklänges för att lista ut när man bör skicka släggorna mot det för att hinna innan världsundret når nivå 100.

Bästa Fredsmäklaren:
    Alex, för hans insats som medlare mellan Izora och Doo i S54-chatten. Det såg allt mörkt ut där ett tag.... meeen tack vare dig tror jag allt löste sig på bästa vis.

Rundans Yoda:
    Ja, vi vet alla hur gullig du är, Alex, när du åtar dig rollen som uber-sensei åt en yngling som likt en svamp vill suga upp allt du någonsin har att lära ut. Gick dessutom grymt bra för'n, så du måste ha gjort ett grymt bra jobb

Bästa BOOST!
    Studio54 som under en hel månad BOOSTade upp och matade en grym off som sedan slog ut Knattes slägga.
    Bra planerat btw, Castor! Guldstjärna i kanten till dig.

Bäst offensivt (allians):
    Obviously 1337-haxxorzarna i den bästaste av de bästa leetallianserna - Studio54. Well done, mates! Ni äger! Ni har gjort starka intryck på sez den här gången med era tröttlösa anfall mot...... alla de där riktigt bra spelarna ni krigat järnet mot servern igenom.

Bäst offensivt (konto):
    Finns ruggigt många starka kort här. ledmotivkillen, t.ex, som gjort en grym insats mot alla tunga fiender i TWO. Ett annat starkt kort är Olympen som.... har fört ett väldigt successful krig mot Nataren. Men nej. Allt det satt åt sidan så får jag nog trots allt lägga min nominering på Psyches axlar. För ifall man har samlat ihop många offpoäng så är man obviously bäst offensivt. Right, everyone? Riktigt orginell grundide till kontot hade de också (Y)

Bästa förloraren sez 10:
    Linken, som tog den ganska milda motgången han led med både lugn och reson.

I Roidrages Fotspår (ally):
    TK - För att ha både modet och den taktiska expertis som krävs för att anfall efter anfall lyckas gräva upp den fetaste praetoreanmuren som finns och skicka offarna rakt in i dem. Starkt!

Voice of Reason:
    Går helt klart till Doo för hans, som vanligt, genomgående oklanderliga handlingar och resonemang.

Av Mig Mest Underskattade:
    Alla. Jag är ledsen att behöva säga detta, men jag gick in i sez 10 med kanske lite för låga tankar om både spelare, allianser och hur jag såg på serverutvecklingen som stort. Tyvärr måste jag verkligen idag meddela att jag hade väldigt, väldigt fel. Servern har varit förträffligt händelserik och underhållande, allianserna har gång på gång visat sig hålla högsta klass och spelarna har genomgående visat sig bättre än någonsin. Woho för sez 10!

Puss på er alla. Ni är bäst!
    Senast redigerad av kanser den 11-03-12 klockan 02:39

iRaven
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av kanser Visa inlägg
    sprider kärlek på forumet<3
    http://open.spotify.com/track/2sTRzPGQW6fXhMlXKB9fzz

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Deffspelarna som skapar väggar åt folk

Banditen

Flagg

Bäst defensivt:
    Ingen, då det oftast inte deffas ut själv.

Bäst offensivt:
    De som verkligen gör skada och inte skrammlar luftpoäng

Mest underskattade:
    Janne långben

Mest överskattade:
    Spökplumpen. Luftslottet som aldrig sprängdes

Bästa manipulatör:
    Skuggans rop på hjälp.

Respekt åt:
    Lagspelarna och deffspelarna.

Bästa team:
    De som deltog i de galna bombningarna med Banditen

Mest irriterande:
    Ineffektiv farmning

Trevligaste spelaren:
    De som tål motgångar och väggningar

Bästa startspelaren:
    Anabola steorider. Annars får jag nog söka Spökplumpen(apti) när han lirade där i starten. Fokuserade på rätt saker.

Att minnas:
    Manges72 guldning utav hs :P Grottor o lvl 1 ^^

Sån miss när.
    När man loggar in och märker att det är X antal minuter till en attack mot hs... o så duckar man inte offtrupperna utan man går och gör något annat istället.

Sjukt skoj händelse:
    Effekten utav de massiva bombningarna som några i Disney gjorde

Sjukt tung händelse:
    Samma som *Sån miss när*

Poängk*tast vinner.
    Senast redigerad av warlock den 11-03-12 klockan 12:39
    Början på det nya; Sez17: Skolfröken
    Sez18: "lIlustration" Pop 2, Off 1
    Sez19: "Passion" Pop 1
    Kval 2014/Final 2014: Warlock, vinnare av ickeguldsfilosofin.
    Kval 2015: Warlock/ Final 2015: Das Båt, vinnare av guldfilosofin
    S19: "allane" Pop 1

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

MvP (Most valuble Player): Som alltid, Kontona i bakrunden som alltid ställer upp med deff! Ni är guld värda <3

MvO (Most valuble Officer): ehm jaa då jag inte har nån jätte koll så väljer jag Fantomas & Belsebub era eviga MM om fejks mot allt och alla. Tyckte NöN va ganska sorgliga ibörjan. Men dom växte och blev ju tillslut en av de vassaste allianserna.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Skel <3

Bäst defensivt: SG haha Grymma ni är!!

Bäst offensivt: Finns många jag tycker har vart duktiga, ledmotivkillen & Cruella de vill smällt på som attan, stackars two.. Men ofc så går ju första platsen till Psyche. Ni va helt enkelt outstanding. Världsrekord i offpoäng? Helt otroligt.

Mest underskattade:

Mest överskattade: (Menar i personlig synpunkt nu) manlove & star Då ni verkar gilla att ge er på mina offar så va det klart att vi blev lite bekymrade när ni byggde upp 30 rutor ifrån oss, Satt och planerade en hel del hur man skulle smälla bort er. Chocken vi fick när ni helt plötsligt blev helt inaktiva.

Bästa manipulatör:

Respekt åt: Chang, Det va verkligen på tiden att du vann. Igen stort grattis

Bästa team: TP med nollorna, Ni vann ju trots allt tämligen enkelt. haha

Mest irriterande: NöN´s fejkande

Trevligaste spelaren: Hela eVil

Bästa startspelaren: Spökplumpen va snabbt igång

Sötaste spelaren: Anne <333

Största failet. Citat från mig innan rundan började " Vi bör få ca 3 mille offpoäng det lär vi lätt vinna offranken med"

Att minnas:

Rundans SKÄRPNING: ... Obvious is obvious

Sån miss när... 75% av alla släggor sez 10 frös inne

Sjukt skoj händelse: När vi plockade tränaren från FGL, Drog upp en fireztream by som tokboostades under natten och byggde upp 20 talet kattas. Anföll sedan på morgonen och fick en gratis tränare.

Sjukt tung händelse: När vi slarvade bort våra skor.

Så här kommer jag minnas sez10: 120 dagar utan vettig sömn
    Sez3: Adria - Gosu
    Sez4: Adria - DoW
    Sez5: Wraith Shade - Nescio
    Sez6: Snuttekudden - LF
    Sez7: Amaranth - Ceres
    sez8: Superheroes - BR!
    sez9: Perseus - Sämst
    sez10: Blixtkrig
    Sez11: Amethyste Rose - DIC|DEC
    Com6: Mamboo - WILD*R

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2008

Standard

Kan bara tala för mig själv här och det måste ändå bli Fras/Mangevio. Alltid på humör och ställer (oftast) alltid upp =)

Mig själv såklart. Synd bara att man inte hade tid eller ork att visa sin oerhörda potential

XJX, Väldigt lojal, trots att han kanske inte riktigt passade in i V.V

Bäst defensivt:

I och med att jag inte vart så värst insatt i större delen av servern kan jag återigen bara tala för mig själv och det jag vet. Här bli det ändå Black Widow/Ylva. Ställer ALLTID upp och drar ett tungt lass, Imponerande.

Bäst offensivt:

Bra fråga. Vad jag sett i forumet så har ledmotivkillen vart på hugget och visat upp många rapporter. Vimplar och dyligt intresserar mig inte och jag anser inte att mest medaljer gör en till bästa offensiva spelare.

Bäst på att vara sämst offensivt:

Alla mongon som underskattar attackplanering och bara kör utan att anfalla med nogrannhet.
    I övrigt TC - DÄR snackar vi oplanerat och ogenomtänkt

Mest underskattade:

V.V's potential

Mest överskattade:

V.V

Bästa manipulatör:

Dennis. Innerst inne sosse men försöker manipulera alla att han inte är det...

Respekt åt:

Alla som orkar med att sitta här och klaga och tjöta skit på forumet och tjafsa. Samt ni som BYGGER UPP ERA LIV krig travian och prioriterar detta spel framför vänner, hälsa etc.

Bästa team:

Svårt att säga!

Mest irriterande:

1. Att man inte kunde ha sin forna aktivitet pga jobb, b-rudar och motivation.

2. När Busfröna kommer in med dumma kommentarer och helt insane åsikter om allt

Trevligaste spelaren:

Ola <3

Bästa startspelaren:

Någon hybrid av Rollergirl på comx2 hade nog funkat jävligt bra. (Ola, Stealth, Conny, Dennis, & jag)

Att minnas:

Sån miss när...

När man överlät planeringen av artefakter till Safiren. Gick ju som det gick!

Sjukt skoj händelse:

En sjukt skoj händelse är att sitta och föreställa sig alla andra som spelar travian. Tänka på hur de ser ut, hur fan de måste bete sig i riktiga livet och hur mycket tid dom lägger ner på skiten. Hur mycket man missar och kommer med ursäkter för att man ska sitta och köa trupper/farma etc. Tänker speciellt på dom som klagar över hur dålig man är för man lägger ner osv, ni kan ju verkligen inte ha något liv, haha.

Sjukt tung händelse:

Förlora mainen man suttit och trökat med 3 platser i palats, baracker stall och skit med den aktiviteten man hade. Att göra detta 3-4 timmar innan man åkte på semester i 3v va väl det tyngsta man var med om, men det gick över det också!

Som sista rundan att spela med en v3.x-server och den rundan man verkligen bestämde sig för att avstå från det nya barnspelet Travian 4.

Tack för mig
    Sez 5 Zoting|Nescio/Drunken Monkey
    Sez 6 IronMonkey|Drunken Monkey/Just Delete Rapport
    Sez 7 Mighty Angels!|Rest In Pieces
    Sez 8 Mr T -> St. Anger|Drunken Monkey
    Sez 9 Flawless|NG
    Sez 10 Instant Karma|V.V
    Sez 11 Nelly Be In...?|AF
    comx2 Rollergirl<3 - ett avslutat kapitel

[19:20:50] Indianen: om någon hade haft 1337 så hade det vart jag dock
    [19:22:07] janbanan: Sant

Senior Member Påskharen.s avatar
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Finns många.

Bäst defensivt:
    Ingen aning...
    Bäst offensivt:
    Psyche

Mest underskattade:
    Fanta Exotic
    Mest överskattade:
    Coca Cola
    Bästa manipulatör:
    Blev nån manipulerad denna runda?

Respekt åt:
    Nästan alla

Bästa team:

Mest irriterande:
    Skäggödlan

Trevligaste spelaren:
    Skäggödlan

Bästa startspelaren:
    Minnet sviker.

Att minnas:
    Spänningen som fanns före rundan började.

Rundans SKÄRPNING:
    .....
    Men vackert var det

Sån miss när...
    Jag räknade fel på klockan

Sjukt skoj händelse: Alla roliga MM:s vi fick i Disney som inte hade med travian att göra

Sjukt tung händelse: När jag inte hann vägga offen.

Slutade på hälft...
    Sez1:Rönnedal
    Sez2:ram(raderade) --->xdvert
    Sez5:ram
    Sez6:Påskharen
    Sez7:Påskharen
    Sez8:Jokers
    Sez9:Brennus
    Sez10:Påskharen(raderat) --->Sylt
    Sez11: Dr. Neo Cortex

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista