Visar resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Filosofiska Nyheter

Senior Member Safirens avatar
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard Filosofiska Nyheter

Ett blad av en nyfiken ädelsten

I dagens nummer!

# Del 1
    - Safirens spalt
    - Vikingar i Travian, ett snedsteg eller en hit?
    - Det största blocket

# Del 2
    - KSEI
    - Övriga

Safirens spalt

Detta nummer på s4 har dragit ut väldiga på tiden. Först kände jag att jag inte orkade göra ett stort nummer till efter sez, så då gjorde jag ett nummer på s1 för det verkade lagom slött. Sen kom det några från sez och ville hjälpa till med att göra ett nummer där. Efter det så var det roligt att gräla lite med Onkel Tom, fast vi fick inte gräla färdigt, tråden blev låst, och sen skulle jag börja på s4numret igen. Då dök Archie upp och ville ha hjälp en lördag på x2.com vilket omedelbart innebar att jag fastnade där och gjorde ett nummer om våra VM-spelare.

Väl tillbaka på s4 upptäckte jag att mitt plus gått ut så att jag hade tappat mitt arkiv och hälften av mitt material. Tur nog fick jag tillbaka arkivet när jag betalade för plus igen *sic*

Så, vad händer på s4 då? Det vet ni nog bättre än jag, skulle jag tro. Jag har mest ägnat mig åt att samla in lite bakgrundsfakta om de olika allianserna. Som ni kommer att se har jag inget från SV, inga svar på mina frågor därifrån tyvärr och jag ger hellre ut tidningen nu med det material jag har än att försöka få in något mer.

När artefakterna släpptes dag 130 så var inte alla allianser beredda på det. Det gjorde att KSE och LSNS hade rätt fria händer att lägga beslag på så många artefakter som möjligt. De allianser som fick dåligt med dessa har nu valt att bilda ett större block tillsammans med LSNS. Men det är inte alltid störst är bäst som vi kunde se på förra s2. Lite trist tycker jag att blocken är fastställda allaredan. Trojanerna tillsammans med SWAT verkar vara serverns slagpåsar och GG än så länge den okända faktorn, iaf från min synpunkt sett när jag saknar info därifrån.

Inget Tio i topp i detta nummer, jag har inte hunnit med att ta kontakt med de som varit ute och krigat/deffat. Hellre ut med detta nummer nu som sagt..

Jag inleder med en artikel som kan vara intressant för alla spelare oavsett server. Jag ber att få tacka Petter@Bilen på sez för detta bidrag till Filosofiska Nyheter.

Jag hoppas ni ska hitta något läsvärt i detta nummer trots att jag inte fått med allt jag tänkt. Allianserna kollade jag igår lördag, artefakterna tidigare i veckan.

Safiren

Vikingar i Travian, ett snedsteg eller en hit?

I veckan blev det klart att en ny ras i Travian ska komma, Vikingar. "Vikingar är kända för sin råhet, uthållighet och brutalitet och detta var ett naturligt steg i utvecklingen av Travian.se" Man ansåg att det behövdes förnyelse i spelet och kom upp med den briljanta iden med en ny ras. Vikingar kommer att ge en ny upplevelse till spelet och det kommer förändra allt, framför allt kommer man behöva ändra sin spelstil för att kunna matcha den nya rasen.

Med en ny ras kommer självklart nya olika trupper som är väldigt intressanta. Jag har inte lyckats få reda på alla nya trupper till Vikingarna eftersom det är ett stort hemlighetsmakeri runt det hela innan "the big release" men en sak är säker, det kommer bli plundringstrupper som kan bära med sig väldigt mycket råvaror. Till exempel kommer det finnas en trupp typ som heter Nordmän och kommer kunna bära med sig 200 råvaror. Vikingarnas egna scouter kommer kallas sjörövare och kommer ha mer defensiva poäng mot infanteri och kavalleri än sina motståndarstammar, vilket kommer att underlätta för vissa spelare.

Nya byggnader kommer att komma så som offer plats. Där kommer man att kunna offra trupper som man har tagit med sig från sina plundringar och omvandla dom till kulturpoäng. Det kommer även finnas bryggeri för Vikingarna fast här har det en mycket större påverkan än hos germanerna.

Ett nytt inslag hos Vikingarna är att dom inte behöver använda sig enbart av katapulter när dom ska riva byggnader utan byar förlorar population när Vikingarna plundrar byarna beroende på med hur många trupper man kommer med.

Det finns många frågor som lämnas obesvarade men framför allt kommer en fråga upp i mitt huvud, har man lyckats finna balansen mellan de tre nuvarande stammarna och vikingar eller kommer allt att falla pladask?

Petter, FN reporter.
    Bilen/sez9

Det största blocket

VVV®
    59 medlemmar, 368K pop, rank 1.

VVV
    26 medlemmar, 123 K pop, rank 11.

Liten arkitekt, diet och rival. Stor diet och byggnad.

BoB en allians med 2 medlemmar som kommer från VVV. 19K pop rank 21.
    Ett stort örnöga och det unika örnögat.

King Kong ledare VVV - alliansintervju

Tja, alliansbildning: En stor del av de som var i VVV på s2 började på s4 med, så kändes naturligt att samlas under samma fana. Sen har en hel del nya kommit till.
    Viktigaste händelsen i början var väl att vi genast fick IAP med den då största alliansen AoW och därigenom säkrade vår tillväxt då inte många försökte farma oss. Sen blev samma AoW:s sönderfall ett stort tillskott i VVV-s medlemsskara och satte oss som en topp3 allians. Sedermera blev det fler sammanfallande allianser och nya medlemmar så vi blev tvungna att göra en vinge.
    Största negativa händelsen var den usla informationen om tidigareläggningen av artefakterna som gjorde att VVV inte kunde ta några av de viktiga artefakterna pga truppbrist, och det betydde slutet för VVV:s planer att bilda ett eget EG-block.
    Pga att vi av tidigare nämnda orsaker inte fick artefakter så blev vi tvungna att söka samarbetspartners som har. Slutresultatet är, som väl borde va allmänt känt, att det blev VVV, L-S/N-S, och Bumbi som startade samarbete.

King Kong

Lejonstjärna - spelarintervju

Av Lejonstjärna kan man vänta sig både det ena och det andra när an ska intervjua, till slut börjar hon prata med sig slälv...

Hej Safiren, hoppas den är okej, ställ gärna mer frågor, Lejonstjärna är lite uppkäftig på slutet men det är på skämt hoppas du inte tar illa upp.

Mvh Lejon

1. Vem är du?

Bra fråga. Jag är känd under många namn men det kändaste nicket är Lejonstjärna, som är en fiktiv personlighet jag har skapat för tornerspelsvärlden och det är mitt riddarnamn. Men hon har blivit ett litet varumärke som jag jobbat hårt för att fastställa. Lejonstjärna är dryg , obekväm och säger alltid vad hon tycker och tänker. Hon är även grov i mun och tvekar inte, men hon står även på de svagas sida och beskyddar dem som inte kan skydda sig själva. Hon är som sagt dryg och hävdar alltid att hon är bäst och inget är hennes fel, aldrig skulle hon erkänna att hon gjort ett misstag. Bortförklaringarna haglar och hon är långsint som få.Lejonstjärna är flirtig och har ett bekräftelsebehov och måste alltid synas och höras.

Privat är jag så långt ifrån Lejonstjärna som man bara kan vara. Jag tycker personligen att Lejonstjärna är rätt jobbig och orkar inte hålla henne vid liv i längre stunder. Hon har ju orsakat en del konflikter då folk inte kan se skillnad på Lejonstjärna och mig som privat. Lejonstjärna och jag driver en blogg, hon bloggar travian medan jag bloggar om mig själv. Det blir lite schitzofrent med att blanda oss i bloggen och det har nog gjort att folk har fått en väldigt sned bild av mig privat.

2. Hur kom det sig att du började spela travian?

Ett ex och mycket god vän till mig spelade och lyckades locka in mig på speed när den startade i Sverige (han hade spelat i tyskland innan). Vart nyfiken då han skickade länk och reggade mig. Spelade i en månad innan jag vart upptäckt som deffspelare av min vän och jag fick radera mitt konto som hette prinsessan och bli co på ett farmande germankonto. Där började det..

3. Vilka servrar/konton har du spelat på?

Oj, jag har spelat på väldigt många konton över travianvärlden. Men på de svenska servrarna så har jag varit på s4-1 lejonstjärna, s1-2 Lejonstjärna, nuvarande s1 spelar jag solo som bad ghost,
    men jag har även varit på s3, s7, de flesta speed.

Jag spelar även ofta som bad ghost på utlandservers. Just nu sitter jag även på comx2 på the butcher. Jag har spelat på ungefär 50 konton vi det här laget.

4.Vilken prestation är du mest nöjd med i travian?

Jag har ingen prestation jag är mest nöjd över men det brukar var det senaste anfallet som ligger närmast hjärtat just då. eller om jag lyckats deffa bort någon svår deff. Jag är rätt glad över att jag faktiskt lyckats bli en duktig deffare. Men det är många som är bra och ibland så blir de magiska och då undrar man vad man gjorde för rätt just den deffen.

5. Vilken prestation är du mest missnöjd med i travian?

Jag är mest missnöjd med att jag aldrig blir den perfekta travianspelaren. jag tycker personligen att jag alltid ligger ett par steg efter alla andra och det gör mig dålig och värdelös som spelare.

6. Vad för slags musik lyssnar du på när du spelar Travian?

Jag har ett par spotifylistor som jag har blandad musik på som jag lyssnar på men jag är allätare inom musiken förutom jazz och dansband det går inte. Sen lyssnar jag på det mesta men mycket Britney Spears när jag anfaller, speciellt Ops I did it again.

7. Guldar du mycket?

Ja jag guldar mycket, jag har just nu 7 konton igång och alla guldas förutom ett som är slöspel där jag försöker lära mig spela romare på en fransk server.

8. Vilka tror du vinner?

Jag önskar mig en vinst för den allyn jag är med i, men det är lång tid kvar allt kan hända.

9. Har du haft en personlig vendetta med någon?

Ja jag har några stycken, denna s1 spelar jag endast pga en personlig vendetta, samma med s4.

10. Vad tycker du om servern så här långt?

Den är lite tråkig, tyvärr påverkar den fiktiva Lejonstjärna diplomatin och jag önskar inte det var så utan folk skulle inse att hon just är fiktiv. Jag hoppas folk kan bortse från henne och gå vidare och samarbeta.

11. Övrigt?

Som Lejonstjärna skulle sagt. vad då övrigt? Kunde du inte komma på en bättre fråga? Alltså du kunde ju frågat om hur bra jag är för jag är jäkligt bra, jag är förbannat bäst! Alltså vem tror du att du är, komma här och driva en tidning! Finns ju liksom den bästa och mest lästa travianbloggen redan! Inse du kommer aldrig att bli lika bra som jag!

Safiren, jag ber om ursäkt för Lejonstjärna hon har pms igen och inte fått äta sin favoritfrukost utan fick nöja sig med taggtråd.

Vad då Maria , du är så jävla mesig ska förklara bort dig och verka sååååååå mogen , lägg ner du luktar bara illa! Klart Vi är bättre än den här blaskan bara inse anaras skulle vi inte få en intervju. Vi har ju ändå mer läsare än den här blaskan!

Lejonstjärna, vill du att Mulle ska sätta munkorg på dig igen?

Äh Mulle är så mesig han kan inte bestämma över mig det kan bara wolf göra!

*himmlar med ögonen* Lejonstjärna, knipp trut och gå och lägg dig i grottan igen innan Mulle och King Kong binder fast dig i svansen!

Jävla Maria, du är sååå märkvärdig , tur att du är mogen och bäst.

Lejon..... gå nu

Så Safiren, ber så hemskt mycket om ursäkt för det där. Hon blir bara lite grinig när inte allt kretsar runt henne. Ska be Ledningen koppla henne i grottan igen hon hör hemma där.

Gör jag inte alls det!!!!

L-S
    18 medlemmar 162K pop rank 8

N-S
    59 medlemmar, 330K pop, rank 3.

Små: 3 arkitekter, 2 skor, 2 ögon, 3 dieter, 3 tränare, 3 bygg, 1 rival och 5 dårar.
    Stora: 3 arkitekter, 2 skor, 2 ögon, 1 diet, 2 tränare.
    Unik: Arkitekt, Diet.

Powkott - alliansintervju

Safiren: Jag såg att det i stort bara var ni och K/SE som tog artefakter i början, verkar som om det bara var ni som hade koll på den kortare serverlängden?
    Powerbank [powkott]: Koll på artefakter och planering kring detta har pågått redan sedans serverns start! Fast man får ju inte alltid alla man vill ha, men vi försökte göra det bästa av situationen.
    Safiren: Jag ser i profilen att en del av er är gamla s4-spelare, jag spelade i GOL, andra s4 tror jag det var..
    Powerbank [powkott]: Som det står i vår profil så spelade dom flesta av oss tillsammans under nästan hela förra S4.. Några få som kom in i samarbetet under EG.. Alliansen bildades redan innan starten av denna S4, då vi innan start "handplockade" spelare som vi kände höll våra mått! Alltså inga nytillkomna spelare under pågående server.. Främst pga spionrisk men även att vi känner oss trygga ihop och vill inte riskera att få in orosmoment.. Sen hör det även till saken att vi känner att alla blir mer delaktiga i en lite mindre allians och även så att man kan använda en fungerade demokrati vid beslut som rör allyn.. Spelarna i L-S kommer ifrån DEI-DÄ-HRA-LOST-pH7.. Dessa 5 allys är då från förra S4! För att binda till GOL så var det där dom flesta av oss började på förra S4.. Men ett otroligt onödigt krig pga missnöje från ledaren och sköldälskande Baltazar gjorde att vi var ett 20tal spelare som lämnade GOL och startade DEI.. Sen lärde vi känna folket från resterade 4 allianser som har spelare i L-S... Men det e ju ren historia och rätt onödig information!
    Safiren: Men kul med lite bakgrundsinfo om er.
    Powerbank [powkott]: Så N-S bildades pga stort ansökningstryck till L-S.. Då vi inte tar in spelare i L-S så ville vi ändå ta vara på dom som sökte och därav N-S..
    Safiren: Största faran för allianser av er typ är att inte alla orkar hela rundan ut. Normalt får man räkna med att en tredjedel av spelarna försvinner av olika anledningar. Hur tror du det blir för er?
    Powerbank [powkott]: Jag tror inte det kommer bli några problem alls.. Vi har grym sammanhållning och har inte sett något som helst tecken på att någon skulle få för sig att tagga ner.. Sen är alla konton CO spelade med..
    Safiren: Ja, det verkar ju som om ni har koll på läget.
    Powerbank [powkott]: Jodå men där finns en hel del starka allianser på servern. Sålänge det inte bildas för stora block så kan nog detta bli en kul server. Vi har ju redan avverkat ett krig.
    Safiren: Har hört lite om nått bråk
    Powerbank [powkott]: Lejonstjärna, hum.. mja hon drev ju AOW som inte finns mer, blev väl rätt sönderbombade av någon. Vi har krigat med UCK/Porseum i NV. Och dom finns nu inte mer..

Bumbi
    50 medlemmar, 284K pop, rank 4.
    Liten dåre.

Senast redigerad av Safiren den 10-10-04 klockan 00:35

A newspaper about Travian since 2009

Reg.datum
    Apr 2008

Standard v26 del 2

K
    45 medlemmar, 340K pop, rank 2.

SE
    22 medlemmar, 181K pop, rank 6.

Iap:
    I
    47 medlemmar, 145K pop, rank 10.

Små: 2 arkitekter, 3 skor, 4 ögon, 1 diet, 3 tränare, 3 bygg, 3 rivaler och 4 dårar.
    Stora: 2 skor, 1 öga, 2 dieter, 2 tränare, 3 bygg, 2 rivaler.
    Unik: Arkitekt, Dåre.

Aikarn@Slaik - alliansintervju och spelarintervju

Aikarn@Slaik: Vi var några från förra rundan som snackade lite smått med varandra inför denna om att lägga oss i alla fall i samma vädersträck, för att sen se hur det gick. De flesta av oss fick en bra start och vi satte ihop en allians för att se lite vilka det fanns från förra rundan och så.

Egentligen var väl inte tanken att starta en allians från början, utan att vi försökte hänga tillsammans och hamna i samma allians. Men det ena ledde till det andra och vi fick in mera folk (främst folk vi kände sen tidigare rundor, men även en hel del nytt) och vi märkte att detta kunde bli bra.

Det är väl "grunden".

Namnet Kartellen tillkom efter en liten omröstning. Så egentligen är vi inte farliga, utan har bara tagit oss ett farlig namn.. eller? ;-)
    Safiren: Ni var på när det gällde artefakter..
    Aikarn@Slaik: Ja, vi hade enligt mej en väldigt bra planering för dem. Bra information i förväg med förberedning för oss som skulle planera, samt att medlemmarna fick veta det man behövde veta om artefakterna och allt därikring. Sen handlar det även om en del tur såklart.

1. Vem är du?

Mitt namn är Jens, går under nicket Aikarn. Har lirat detta spel i ca 3½ år nu. Är rätt sportintresserad: cykel, hockey, fotboll o.s.v, det mesta går hem.
    Hmm, vad mer kan jag nämna.. ah, jo, mitt nick kommer ifrån det hockeylag jag håller kärt, d.v.s. Skellefteå AIK. Inte ifrån det AIK som kommer ifrån huvudstaden.

Det var väl min bror som ledde mig in på detta spel. Han upptäckte det på något sätt och lyckades får mig och spela också. I början var man riktigt kass, men genom lite tur (eller ja, väldigt mycket tur) kom man in "i värmen" och träffade spelare som lärde en riktigt mycket, och genom det så stannade man kvar.

Har lirat ett antal servrar, har dock bara 2st servervinster (ifrån senaste Se4 & Se5). En del på 4an känner väl igen mig som "Passiv" från förra rundan. Har även lirat som "Mrs Amela." (2a Se3), Janos (senaste Se5), m.fl, m.fl.

Lirar denna server på Slaik tillsammans med min CO Slaytanic.

Hmm, svår fråga. Jag brukar sällan vara nöjd, då det mesta går och göra bättre när man ser på det i efterhand. Men tvingas jag välja så är det väl när vi vann Se4 förra servern, även om det inte var perfekt genomfört så var jag riktigt nöjd över det.

Ytterligare en svår fråga, men jag tar nog det också ifrån förra Se4. Det var när vi missade värdet på Unika Arkitektens Hemlighet förra Se4. I början så skrattade vi nästan åt den, för vad skulle den vara bra för? Visade sig sen att den skulle bli extremt värdefull i EG, dock så hade fiender redan tagit den (som tur tog vi tillbaka den innan EG, men det är en annan historia). Grämer mig fortfarande att vi missade det från början.

Lite blandat, men det brukar mest bli lite house eller liknande. (Ex. på min musiksmak: http://open.spotify.com/track/6AKIRiSl1PhyArvDBkmNmk )

7. Guldar du mycket?
    Guldar när det behövs gulda, använder dock inte allt för mycket guld. Är mera min CO som tar tag i det när det verkligen behövs gulda, tur det! ; -)

8. Vad tycker du om servern så här långt?
    Well, rätt oväntad serverutveckling. Starten var väl väntad, alltid någon allians som sticker upp och försvinner efter några veckor. Från dess till nu har det väl inte hänt allt för mycket, artefakterna var väl det som skapade en del action. Men förhoppningsvis så kommer det hända en del innan och under EG!

Aikarn@Slaik:
    Måste tro på min egna sida, så jag säger K, SE & I. Men det kan ju komma och ändras mycket innan EG.. det har man sett tidigare så jag tar inget för givet.

Aikarn@Slaik:
    Nu när jag väl har chansen så.. vill hälsa till min CO: Sveriges bästa AIK kommer från Skellefteå!

Gerd Müller skrev:

Hej!

Vi är ett gäng från s2. I grunden består SE av gamla PDA spelare från s2. Jag var ledare för PDA och har varit det väldigt länge men iaf. jag tog mina närmsta vänner från s2 och startade en allians på s4. Vi bestod av 11-14 spelare och därav namnet StartElvan, en liten tajt allians där vi alla känner varandra mycket väl!

Sedan har vi fått nya tillskott i alliansen som jag är mycket nöjd med. Alliansen Liberty började falla och vi fick in ett par bra spelare som verkligen har kommit in hos oss i SE.

Vårt mål med denna servern var ju att snabbt få upp vår andra by och plocka dem bästa 15croparna ute på landet i SÖ, bygga upp oss starka och ha kontroll över vårt område! När vi hade gjort det så satsade vi 100% för att plocka artefakter. Så vi har tjatat o tjatat att vi ska bygga mycket trupper för att vi skulle kunna plocka in en del artefakter, vilket vi gjorde också.

Framtidsplaner:
    Vi ska väl fortsätta som vi har gjort, poppa, bygga trupper och bli starkare och försöka vinna servern.

Mvh Rolf

-GG-
    47 medlemmar, 188K pop, rank 5.

GI
    38 medlemmar, 111K pop, rank 13.

INKASSO
    31 medlemmar, 173K pop, rank 7.
    Liten diet. Unik tränare.

Koff - alliansintervju

Tjena !

Vi är några som spelat ihop på både senaste S5 och S2, som fick för oss att även starta här med.
    Det har väl gått skapligt så här långt på denna servern.
    Alliansen K har varit på oss som flugor kring en hästmocka, men det har bara resulterat i att vi deffat bort deras offar.
    Så jag tror att 3 spelare ur K har valt att radera sitt konto efter att ha gått in i väggen hos oss.
    Det är väl det som jag på rak arm kan säga om oss.

/Koff

$
    6 medlemmar, 11K pop rank 24.

fiffel & båg, 11,5Kpop, rank 13, allianslös spelare i NV (-/+) Små titanskor.

S.W.A.T

48 medlemmar, 146K pop, rank 9.

S.W.A.T2

52 medlemmar, 64K pop, rank 14.

S.W.A.T3

43 medlemmar, 43K pop, rank 17.

-IF-

31 medlemmar, 43K pop, rank 16.

Hemlig - alliansintervju och spelarintervu

Safiren
    skrev:

Jag skulle behöva lite bakgrundsmaterial om er allians. Hur det kom sig att er allians bildades och vad som hänt er hittills under servern. Har ni några framtidsplaner som är officiella så är jag naturligtvis nyfiken på dem.

----------------

Hemlig
    skrev:

Hej Safiren ! =)

Jag kan svara på dessa frågor.

Alliansen S.W.A.T bildades av mig och Looben. Men den startades inte direkt .. Vi var grannar en gång i tiden och då startade vi en allians som hette Solace(~SoL~) där vi kom högt upp på plundringslistan och även anfallare. men sen kom en spelare in.. han var spion.. Solace gick ner i grunden.. Men sen 4 dagar senare försöker vi igen .. Och då Blir det S.W.A.T som börjar växa lite smått .. Vi får in en spelare vid namn laddemannen och han är den bästa Absolut BÄSTA Rekryteraren man kan ha .. Han ställer upp på allt man ber om och han rekryterar spelare så att man undrar om han har nån fritid.
    Jo, det som har hänt oss under servern är att vi blir lite farmade och även attackerade .. vi brukar ta alla anfall lätt själva men ibland kommer T.ex OMG med 18000 klubbor, 4000 Gks och en hjälte och det förstör ganska mycket :P Men en gång när han tog full trupp på mig så dödade vi 26% av allt det där .. och det e framgång för mig .. hmm Framtids planer .. Jo vi behöver växa till oss lite först .. Vi har inte så många vidare framtidsplaner .. om du kommer tillbaka om nån månad så kan jag nog berätta mer.

Hej!

Ursäkta att jag inte har hört av mig. Jag verkar ha lite svårt att komma igång här på s4, har nog en svacka i tidningsmakandet i stort. Ändå är jag oavbrutet nyfiken på vad ni har för er och tänkte göra ett nytt försök .

Har du något att komplettera det du skrev tidigare?

Vänliga hälsningar

Safiren

----------------
    Hemlig skrev:

Jo .. Vi får tuffa attacker från L-S nu och vi har bestämt i alliansen att vi ska inte vara fega och hålla oss till försvar .. Nu ska vi boosta nåra spelare som bygger stora släggor i sina vetebyar. Sen ska dem anfalla spelare för spelare och förhoppningsvis få ner nån spelare (;
    Sen har vi växt lite dåligt men även plundrat dåligt .. men nästa vecka ska det bli ändring .. Mer information kan jag inte ge ut ..

Mvh
    Hemlig - Ledare För S.W.A.T

1. Vem är du?.
    Jag är Tobias Karlsson en 13 årig kille!

Jo jag var 7 år gammal och satt o kollade lite saker på datan, då såg jag en reklam länk om travian och såklart klickade jag på den och så har det varit har spelat travian i 6år.

Jag har spelat på : Sez(7 omgångar på kontona: Extreme prince, Scorpion, Hemligt, antoon) sedan s.4 3 omgångar på konton som heter Hemlig.

Hmm .. Det finns så många att bra att välja så det blir nog "ingen kommentar".

Allt bra så "ingen kommentar".

Min spotify lista som är lite random musik men här är den: http://open.spotify.com/user/tobbe_y...RsCf4uar4SoIyB

7. Guldar du mycket?
    Jag har under mina 6 år på travian guldat för ca 1000kr.

Tycker S.4 är toppen föutom L-S som är en feg allians!

9. Vilka allianser tror du på i EG?
    Jo L-S, S.W.A.T, K, VVV är dem jag tippar på.

10. Övrigt?
    Nej tror inte det.

Trojaner

49 medlemmar, 118K pop, rank 12.

Hotlady@3vil - alliansintervju

IAP L&F-T2

19 medlemmar, 24K pop, rank 19.

Safiren: Jag undrar om du kan Berätta för mig lite om Trojanerna, hur ni bildades och hur det gått för er på servern hittills.
    3vil=Hotlady: Aha, egentligen är det Bobo du ska prata med. Det jag kan säga är att jag och bobo och några till kom hit med flera andra som kom från Troja. Då hette inte den alliansen TROJANERNA, vi var 13 kvar och de flesta trojaner när Libertys ledning och de flesta spelarna där antingen raderade eller gick över till andra allianser. Alliansen då var Liberty....men eftersom Trojafolket var i majoritet av de som var kvar så döpte vi alliansen till TROJANERNA. Men innan de förra ledarna som var kvar här avgick så tillsatte de Bobo som ledare och gav henne rättigheterna...och då hon varit med i ledningen i Troja tillsammans med oss andra som är i ledningen nu, så tillsatte hon oss för att hjälpa till.
    Själv var jag vanlig spelare, men hon behövde min hjälp så då svarade jag ja att gå med här.
    men 13 pers allt som allt kvar i alliansen... så började vi prata med några allianser om att slå sej ihop med oss + att det började söka sig andra hit...vi växte då så klart...och nu är vi här.
    3vil=Hotlady: det är vad jag lite "kort" kan säga.....resten kan du prata med Bobo om...det är hon som har stenkoll.

Bobo - spelarintervju

1. Vem är du?.
    Jag är en medelålders tjej från Enköping

Satt och slösurfade och hittade en länk till Travian, reggade mig och tyckte det var lite roligt och sen var jag fast. Lärde känna en hel del trevliga människor och gemenskapen med dem är nästan viktigare än spelet.

Jag är nog bättre känd som Ursus, brukar spela under det nicket. Bobo blev jag för att jag övertog ett konto här på S4 för att hjälpa hotlady. Hon är en av mina kära travianvänner. Jag har spelat ett par omgångar på speed samt 1 hel omgång på S2. Jag började dock på S1.

Hur vi lyckades hålla Troja vid liv på S2 och bli en faktor att räkna med, speciellt efter att förre ledaren stack oss i ryggen och sålde ut oss till fienden.

5. Min första runda på S1, gjorde nog allt fel del.

Jag brukar ha tv'n på, lyssnar inte så mycket på musik.

7. Guldar du mycket?
    Japp, tyvärr blir det en hel del guld men jag tycker spelet är så tråkigt när man inte har guld. Då går allting alldeles för långsamt.

Det har varit en konstig server, ibland seg som attan med vissa aggressiva individer som bara verkar tycka det är kul att banka på andra. Sen är man snabb att radera när sakerna inte fungerar längre. Nu börjar det dock röra på sig en hel del.

9. Vilka allianser tror du på i EG?
    Självklart tror jag på oss Trojaner! Vad gäller de övriga allianserna så ser man hur de grupperar sig till höger och vänster men men jag kan inte se att någon har tagit någon direkt ledning. SE och K ser starka ut och i ledningen i K finns personer som jag vet är duktiga. Så jag tror de kan gå långt om de knyter till sig bra samarbetare.

10. Övrigt?
    För mig så handlar Travian inte så mycket om prestige som det verkar göra för många andra. Detta är ett spel med en rolig gemenskap och mitt mål är att ha kul med goda vänner. Och jag har fått lära känna många sådana under mitt Travianspel.

Vargen@Ushlife - spelarintervju

1. Vem är du?
    Vargen, har spelat som galatasaray oxå.

Jag började spela pga att en arbetspolare spelade travian så jag började oxå lira då i sez ca: 3 år sen

Jag började spela sez konto=Galatasaray sen s5 samma nick. sen s7 konto=Vargen samtidigt i sez9 konto=Dark night nu s4 konto=Ushlife fick ta över denna konto och co på sezkontot balkongus.

4. Vilken preatation är du mest nöjd med i travian?
    Att vara med och vinna i s7 allians TGS.

Att komma på plats 3 med allyt då jag började lira sez.

Jag yssnar inte på musik när jag lirar travian. Vi chattar för det mesta, men nuförtiden lyssnar jag på våran lilla bebis som e 4 månader gammal. hon kallas Vargtösen av mina kompisar här i travian.

7. Guldar du mycket?

Vanlig server guldar jag måttligt men på sez blir det mycket när man vill komma upp i position.

Just nu går det ej som det brukade men e en seg jäkel så det blir bättre :-))

9. Har du haft en personlig vendetta med någon?

Jepp det var i sez när jag började spela första gången men vi vart bra grannar till slut.

10. Vad tror du det gör för servern att så många allianser inte var medvetna om att artefakterna skulle komma tidigare?
    Vet ej vad det skulle göra faktiskt, kanske att dom som var ej medvetna halkar efter lite.

11. Övrigt?
    Det skulle vara bra om det kom nån ny soldat så det blir mera spänning kanske nån bågskytt men det skulle kosta att få den typ, Dästa med travian e att man blir polare med många, så man håller kontakten efter varje omgång. Just nu har jag en polare från s5- s7 som vi snackar privat och har kontakt privat oxå.

- - - - - - - - - -
    Vill ni komma med egna åsikter och kommentarer? Kontakta Safiren så kanske just ditt uttalande eller din rapport kommer med. Detta var ett nummer av Filosofiska Nyheter för server 4.

Nytt blad varannan Tisdag klockan 22.00, ehmm... Edit: Den kommer när eller kanske lagom Filosofiskt inte alls.

Kommentarer angående tidningen tas i Filosofiska Nyheter - Kommentarer.

Ansvarig utgivare: Safiren

Copyright © 2008-2010 Filosoferna
    All Rights reserved
    Senast redigerad av Safiren den 10-10-04 klockan 00:10

Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Det kom in ett par alliansintervjuer till. Varsågoda

Gurkolle/GG

Denna allians består till stor del av spelare som sedan tidigare spelat med varandra. I vanlig ordning valde vi att försöka etablera en egen koloni för att där i lugn och ro bygga upp våra byar och trupper.

Vi har inte haft för avsikt att dominera på något sätt i början av spelet på denna server. Det lämnar vi med varm hand till andra allianser att göra. Alla vet att det är i slutfasen av spelet på varje server det verkligen avgörs. Den allians som är tålmodig i början kan därmed sitta med en hel del trumf i slutfasen.

Självklart har vi under den första tiden på denna server haft en del omsättning av spelare men de allra flesta som "hoppat av" vår allians har gjort det pga tidsbrist och inte för att byta till en annan allians.

Vår ledstjärna, eller vårt motto, kan beskrivas ganska enkelt: Tålamod.

Då ingen allians kan klara sig utan allierade har även vi ingått sammarbete med andra allianser. I detta fallet INKASSO. Valet av den alliansen som partner är inte slumpmässig utan ligger helt i linje med vårt långsiktiga tänkande. Vi är övertygade om att vi kompletterar varandra på ett mycket bra sätt.

Om inte annat har vi bevisat det gång på gång då vi tillsammans med stor framgång slagit ned, och ut, illasinnade försök till attacker mot för oss viktiga byar.

I dagsläget har minst tre spelare, offensiva spelare, raderat sina konton efter dessa kontakter med oss.

Hur är då vårt spelsätt? Det är lite av en hemlighet men man behöver inte vara någon Einstein för att lista ut vad vår styrka kan vara. Vi överlåter dock åt våra kommande motståndare att på egen hand prova sig fram och leta efter våra eventulla svagheter eller styrkor.

Så mycket kan jag i alla fall säga att alliansen -GG- redan från dag ett på denna server hade en uttalad strategi som följts minutiöst fram till nu.

För alliansen -GG- : GurkOlle

Troll/Bumbi

Tjena
    Ursäkta, mitt sena svar.

Bumbi bildades av en grupp spelare som träffades i C!, en allians som fanns under tidig server.
    Vi var länge kring 12 spelare. Vi var mest offspelare och plundrade så mycket vi orkade och då vi har varit i stort sett befriade från angrepp så var det inget problem.

Sedan start hade vi ett nära samarbete med Team R. Vi valde efter ett tag att slå oss ihop men kastades rakt in i en splittring och inre konflikter. Därför valde vi snart att återgå till vår tidigare allians och Bumbi bildades på nytt.

För en tid sen utvecklade vi ett samarbete med Exodus vilket fungerade bra och vi visade kunna komplettera varandra väl. Vi har därför inför EG slagits ihop med dessa och nu spelar vi alla i Bumbi.

Detta är väl en liten historiebeskrivning, om du har några fler frågor så svarar jag gärna på dessa.

Mvh. Troll

- - - - - - - - - -
    Vill ni komma med egna åsikter och kommentarer? Kontakta Safiren så kanske just ditt uttalande eller din rapport kommer med. Detta var ett nummer av Filosofiska Nyheter för server 4.

Nytt blad varannan Tisdag klockan 22.00, ehmm... Edit: Den kommer när eller kanske lagom Filosofiskt inte alls.

Kommentarer angående tidningen tas i Filosofiska Nyheter - Kommentarer.

Ansvarig utgivare: Safiren

Copyright © 2008-2010 Filosoferna
    All Rights reserved
    Senast redigerad av Safiren den 10-10-07 klockan 00:25

Regler för att posta