Sidan 1 av 27 12311 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 269

Ämne: Sagan om Forumsmedlemmarna 2

Senior Member King of Dooms avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard Sagan om Forumsmedlemmarna 2

DEL 1: Ett nytt hot

Det var en mörk natt i City of Torc'Qua, åskan dånade och regnet piskade. King of Doom kunde inte sova utan satt och diskuterade med sin general, Gnesta, om det Lord Revan hade sagt för tre år sedan, efter Slutstriden, som den hade kommit att kallas.

- Jag har fortfarande en känsla av att Lord Revan hade rätt, trots att det har gått tre år utan minsta skymt av odöda, sade King of Doom.
    - Jag är nog tvungen att hålla med, de högsta magikerna har också sagt att det är något i närheten som inte borde vara där, något som inte är från denna värld. svarade Gnesta ängsligt.
    - Så de har upptäckt något nu? frågade King of Doom.
    - De har känt av något under en längre tid, närmare bestämt tre år, men det är mycket starkare nu, som om något håller på att bli mäktigare för var dag... sade Gnesta osäkert.

Mer hann inte bli sagt då Axelorio, King of Dooms kunglige spanare, stormade in i rummet. Det syntes på hans andetag och svettiga kläder att han sprungit fort och långt, även jämfört med hur mycket han brukade springa.

- Jag och flera andra har sett mörka skepnader röra sig i skogen om natten, följda av lukten av förruttnelse och som lämnat kvar döda djur i skogen med huvudet avbitet på morgonen! lyckades han få fram innan han sjönk ihop på en stol.
    - De måste vara odöda... sade Gnesta med en rysning.
    - Så det är sant, Travianer har återvänt... mumlade King of Doom.

Första delen är en liten inledning, de andra kommer nog att bli längre
    Senast redigerad av King of Doom den 10-09-18 klockan 16:21 Anledning: Gramatik O.o Och stavning >.<
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Senior Member
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Äntligen! Nu får vi vänta och se hur detta utvecklas

Senior Member henkeeXXs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010

Standard

go KoD!
    Who can catch lightning in a bottle? Set fire to water?
    Comin' out the nozzle on the fire hose, flier than swatters?
    Cinderella man!
    There's a storm comin' that the weather man couldn't predict,
    I start the bug prick, you better flee cause I get tricked..

Senior Member MuHrEns avatar
    Reg.datum
    Sep 2009

Standard :D

Ja härligt Kod !
    MVH MuHrEn

Senior Member blixts avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Mycet bra. kan du försöka få in mig nånstans?
    Mvh blixt

The only difference between a problem and a solution is that people understand the solution.

Member Lord Revans avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Härligt att du har börjat skriva igen KoD, tog dock sin tid. Men det var värt att vänta på det.

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

DEL 2: Slutets början

Dagen efter stod hjältarna från slutstriden uppställda, Jason, Rarrasdas, Axelorio, Towan och några andra. En bit ifrån dem stod Gnesta och åt en macka medan han väntade på att King of Doom skulle börja tala. Och en bit bort stod Lord Revan och putsade sitt svärd.
    - Ni har samlats här för att en grupp ska väljas ut för att finna det nya hotet, Travianers återkomst. sade King of Doom till dem.
    Towan var snabbast att svara:
    - Jag är lite upptagen just nu, och troligen ett tag framöver...med...att dressera råttor, just det ja, dressera råttor! sade Towan föga övertygande och sprang iväg.
    Axelorio gav ett mer seriöst svar:
    - Ni kommer nog att behöva mig då jag sett dem och vet var de är vanligast.
    Sedan fortsatte dem andra:
    - Jag är vaktchef för norra porten, jag kan inte följa med... sade Jason och gick därifrån i riktning mot porten.
    Sedan sades inget intressant, Gnesta valde att gå med och Rarrasdas sade att han behövdes i armén. De skickades ut dit Axelorio senast sett de odöda, vid gränsen till det som en gång varit Lord Revans land, nära en tusenårig ek.

När de gått ett tag märkte Axelorio att det blivit mörkt och påpekade det för dem andra.
    - Men det var ju morgon när vi gav oss av och jag vet att vi inte gått så länge. svarade Gnesta.
    När de nådde eken, som var ett viktigt landmärke i skogen, såg dem att någon eller något skrivit med blod på det i en uråldrig runskrift och även målat en karta. Lord Revan kunde tyda runskriften, men hade inte behövt bry sig om den i tre år och hade därför glömt en hel del. Kartan var mer tydlig och visade skogen samt City of Torc'Qua. Den hade ett kryss målat utanför stadens södra port och en pil därifrån mot staden.
    - Det verkar vara en attackplan...mumlade Gnesta. De ska nog anfalla staden söderifrån.
    - De kan jag se, sade Axelorio. Men det verkar för enkelt. Sedan undrar jag vad runskriften säger, jag kan bara tyda orden Potho(port), Avassath, som betyder strunta i, och Dungelou(fängelsehåla)
    - Jag vet inte, svarade Gnesta. Men vi borde berätta det här för King of Doom.
    Lord Revan, som studerat runskriften mumlade något om "kodat ord".

EDIT: Nöjer mig med detta, men är inte särskilt nöjd med själva delen.
    Senast redigerad av King of Doom den 10-09-21 klockan 17:55
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Senior Member blixts avatar
    Reg.datum
    Mar 2009

Standard

Mycket bra del.
    Mvh blixt

The only difference between a problem and a solution is that people understand the solution.

Senior Member skanskans avatar
    Reg.datum
    Nov 2009

Standard

Hmm jag bara undar... får jag vara med i denna sagan?
    Sluta inte när det går dåligt, Sluta när det går som bäst.

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Ja

Sidan 1 av 27 12311 ... sistasista

Tags for this Thread

Regler för att posta