Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 21 till 30 av 30

Ämne: vNations

Senior Member
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av jakk Visa inlägg
    Så wannabe eRep...
    Japp, det är ett spel som tagit idéer ifrån eRepublik, och det är till stor del samma folk som spelar båda också.

Skillnaden är att i vNations har du lättare att bygga ett namn iom att det är nyare och färre spelare. Så om man vill spela något och bli president eller sådant så är det lättare i vNations =)

Senior Member Jacces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av jakk Visa inlägg
    Så wannabe eRep...
    eRepublik-Plato=Win!

Kanske ska börja med vNations igen?
    Bäh bäh bäh

Senior Member
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Såg att du titta in igen Jacce =)

England försöker atm ta tillbaka sin region (som också heter England... påhittiga regionsnamn..)
    Dock gick det inge bra för de alla deras dog och vi tjänade 200 meter =)

Senior Member champiss avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Hur har spelet utvecklats den sista tiden?
    Spelade för några månader sedan, jobbade/tränade osv men när maten tog slut så kunde jag inte köpa nytt, så gav upp, fortsatte med erep iställe
    Men kan kolla upp det på nytt om det funkar bättre nu.
    Spela e-sim. Hjälp Sverige att dominera världen.
    http://e-sim.org/lan.4118/

Senior Member
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av champis Visa inlägg
    Hur har spelet utvecklats den sista tiden?
    Spelade för några månader sedan, jobbade/tränade osv men när maten tog slut så kunde jag inte köpa nytt, så gav upp, fortsatte med erep iställe
    Men kan kolla upp det på nytt om det funkar bättre nu.
    Jodå, spelet i sig har utvecklats mycket och även Sverige.
    Vi har nu fått igång produktion på alla produkter som behövs och det finns på marknaden. Dock köps vissa saker så som böcker upp väldigt snabbt så det finns inte alltid =)

Det finns nu en fungerande stridsmodul vilket gör det hela mycket roligare. Dessutom är det mer team-känsla när man krigar här iom att man som ensam soldat inte gör mycket för landet, utan man behöver ett team av soldater och medics. Just nu inväntar vi ett anfall ifrån Ungern (som blandar sig in i kriget och ska hjälpa UK). De anländer om ca 1 timme så då förväntar vi oss en av de största striderna hittills.

När vi tog över regionen England så fick vi den största regionen som UK hade, vilket tog oss upp på topplistan (rank 7 tror jag) samt ger oss en bra boost för varje dag vi håller den.

Så nu ska vi göra allt för att skydda den och sedan gå vidare in i UK och hoppas på att ta över hela landet. Men vi behöver hjälp =)

Så regga er och testa ett par dagar, det är kanske segt första 2-3 dagarna men sedan kan man börja kriga och då kommer man igång.

Reff-länk: https://www.vnations.net/php-bin/refer.php?r=Larm
    Vanlig länk: https://www.vnations.net/

IRC: #vnations.se
    Server: irc.rizon.net

Forum: www.vnations.se

Kontakta mig Larm ingame om ni har frågor eller behöver mat/pengar

Lets kill some UK'ers

Senior Member champiss avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Okej, jag lovar att jag ska återuppliva mig själv och kolla in det ikväll.
    Men hur funkar det när man strider? uppbyggt på ett liknande sätt som någon av ereps eller är det annorlunda?
    Spela e-sim. Hjälp Sverige att dominera världen.
    http://e-sim.org/lan.4118/

Senior Member
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

I striderna deltar man antingen som Soldat eller Sjuksköterska (medics).

Soldaterna kan healas 500 health per dag, vilket gör att det är viktigt att räkna hur mycket skada man tar så man inte hamnar på 0 hälsa när man stridit klart.
    Soldater kan bli skjuten av fienden när de är i striden, det är därför viktigt att inte gå AFK när man går in i en strid. Utan vänta tills man kan retreata (vilket är efter 15 min).
    Om det inte finns några fiender när man är i striden så kan man rusha var 30e minut och då flyttar man stridslinjen.
    Finns det fiender så ska man skjuta ner de och de försöker skjuta ner dig.
    Medics kan heala obegränsat och kan inte bli skjutna på. De kan helt enkelt alltid vara inne i en strid för att övervaka och inte ta skada.

Med de senaste ändringarna om 500 wounds limit så är det soldater som det är brist på. Därför rekommenderar jag nya spelare att träna infantery när de gjort klart boot camp.

Nu under natten sitter vi och försöker försvara Smaland som Ungern anfaller.
    Ungern tog över Gotaland igår och England i förrgår. Förmodligen kommer de fortsätta in i Sverige om de vinner i Smaland, men jag tror vi vinner Smaland.
    Lite buggar som ställer till det för oss så våra allierade kan inte strida åt oss.

Senior Member krigarmarkuss avatar
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Larm, är du Larm på eRepublik?

Stöd min stad, KRIGARMARKUS eller Kolla in min YouTube-kanal! Kanske vill du försöka göra eVärlden lite bättre och Bli en medborgare av The New World i eRepublik?
    Skicka ett meddelande till mig? Gör det här, är ni snälla!
    _____
    Är aktiv på forumet: JA/Nej

Senior Member
    Reg.datum
    May 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av krigarmarkus Visa inlägg
    Larm, är du Larm på eRepublik?
    Stämmer

Kommunist, snäll och en läskburk, det är vad jag är

Senior Member krigarmarkuss avatar
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zingoo Visa inlägg
    Stämmer
    :O

Var hälsad mäktiga citizen *knäböjer inför Larm*

Stöd min stad, KRIGARMARKUS eller Kolla in min YouTube-kanal! Kanske vill du försöka göra eVärlden lite bättre och Bli en medborgare av The New World i eRepublik?
    Skicka ett meddelande till mig? Gör det här, är ni snälla!
    _____
    Är aktiv på forumet: JA/Nej

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Tags for this Thread

Regler för att posta