Sidan 3 av 148 FörstaFörsta 123451353103 ... sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 1476

Ämne: Gudarnas krig

Senior Member King of Dooms avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

En demonisk murbräcka tar hand om muren, och demonerna slåss till sista man.

Samtidigt i Throne of Secrets...

- Jag måste ta hand om detta själv!

I kaninköping:

- Dö era veklingar! ropade Eyeortorith medan han högg ner kanin efter kanin. En kanin hoppade upp och satte sig i hans ansikte, men han tog den och bet den i halsen, och sög ut all livskraft ur den. En demonbågskytt sköt extremt många pilar extremt fort, kaninerna kunde inte ens komma fram till honom. Men en hoppade upp på honom bakifrån och bet honom.

Just då blev himmlen kolmörk och en röd stråle skickades ner på marken, den dödade några tusen kaniner och gjorde de innan så självsäkra kaninerna en aning rädda, men de hade fortfarande övertaget.

I Doomville:

Stadens garrision på 20.000 tillsammans med förstärkningar på 10.000 förberedde sig på motangrepp. Befälhavare Lorerion ropade ut order.
    - Svarta änglar och bevingade demoner, mot skyarna! ropade han och 7500 av hans trupper flög upp i luften. Resten anfaller rakt mot angriparna! och de kvarvarande 25.000 började springa mot Lord Souls styrkor.
    - Seger eller död!
    Senast redigerad av King of Doom den 10-04-04 klockan 20:21
    Before the beginning, there was only darkness. In the end, there will only be darkness. Light is temporary.

Banned
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Paatte skuttade fram över slagfältet i Kaninköping, och använde sin specialattack - Pälsboll, för att kasta en fluffig, bomulsliknande pälls att kväva varenda fiende på slagfältet. Ninisarna hurrade över sin seger, och återgick sedan till sin upprustning.

Senior Member lost souls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Losts balistar sköt av en skur med harpuner mot KoDs flygare och 5000 av hans krigar flög sedan bort för att ta hand om de som var kvar. Resten av dem störtdök mot mot marktruperna med spjut och svärd. 3000 skyttar släpte även iväg en skur med pilar emot dem.
    "Framåt" vrålade Rem och hög svärdet i första bästa demon. Himmlen mörknade och det började mullra. Den här striden skulle vinnas!

Samtidigt fortsatte katapulterna att bombadera staden. Muren började ge vika på ett ställe och skulle snart falla.

--------------------
    Jag sattsar mer på krigsmaskiner och strategi än att ha starka trupper...uppskattar om ni spelar med på det så kör jag efter era krigares normer
    Bara döda fiskar följer med strömmen.
    Citat Ursprungligen postat av Lost Soul
    Om kunskap är makt, och makt är pengar, tänker jag bli allvetande!
    Skillnaden mellan ett geni och en dåre är hårfin.

Banned
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Ninisarna marcherade mot king of dooms chamber of secrets. Dom ulliga små varelserna tod sig snabbt fram över markerna.

--------------------------------
    Mina är många, men relativt svaga. Dom är svåra att träffa, men tål näst intill ingenting, dom är även snabba

Senior Member Axelorios avatar
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Då plötsligt bryter en solstråle ner genom de mörka molnen och en lysande, bevingad varelse skiner som solen över slagfältet.
    De stridande kaninerna stannar till. Tittar upp. Stirrar. Förhäxade.
    Ljust runt varelsen blir svagare och man börjar se konturerna av en ofantlig kanin. Men inte någon vanlig kanin utan en kanin med vingar.
    Då plötsligt börjar gudens öron snurra snabbare och snabbare och ett himmelskt glitter svävar ner över de förundrade kaninerna. Då träffar de första glittrena kaninerna.
    Hela fältet av kaninerna blir inom kort kritvitt. Och i tyst union så ser man kaninerna långsamt men säkert flaxa med vingarna och stiga upp i skyn.
    Deras ulliga päls fladdrade i vinddraget och man såg styrkan och tron på sin nyfunna gud i deras kolsvarta ögon.
    Redo att slåss. Redo att dö.
    Med alla kaninernas blickar riktade emot sig steg den skinande guden upp i skyn än en gång och kaninerna vände därefter blickarna ner emot slagfältet.

---
    Sådärja, förhoppningsvis har jag gjort allting rätt nu Måste ju skydda kaninerna från att bli nerhuggna överallt!
    Mvh Axelorio

"You can't slit the throat of everyone whose character it would improve."

- Al Swearengen -

Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Från sitt tempel uppe på bergets top ser Lost allt, även den nya guden och hans kaniner som far upp till skyarna. Genast kallar han till sig ärkeänglen Mok. "Sök reda på denne kanins tillhåll och se om han är redo att slå sig samman. Redo att herrska med mig från ovan. Som två himmelska bröder. Hans antal och mina maskiner skulle bli en formidabel kraft, likt åska från klar himmel skulle vi kunna slå." Befallde han. Mok bugade sig djupt och värdnadsfullt och försvan sedan bort i en vagn dragen av jättelika örnar för att söka genom himmlen efter denna nya kanin.

Banned
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Paatte såg sin väldiga arme flaxa iväg.
    - Nej! Ropade han... Måste avla mer, fortare... Sätt igång avlingsproccerna!
    Han tjänare började med avlingen, och hans arme byggdes sakta upp igen.
    - Det här är inte bra... Inte bra alls... Muttrade han.

Senior Member Axelorios avatar
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Kaninerna svävar högt uppe i luften och spejar över fältet då de plötsligt får syn på en ängel flyga emot dem.
    Misstänksamt omringar dem honom så att han hamnar i ett moln av kaniner och en kanin med guldfärgade vingar börjat prata med ängeln.
    Långt över himlen så hörs ett hörbart mummel där endast kaninerna kunde urskilja de ord som utspelades i molnet men ett ord ekade över hela slagfältet och alla kunde höra och tyda vad det ordet betydde.
    "Överenskommet."
    Med det som ett avslutande ord begav sig ärkeängeln Mok sig iväg från kaninerna och den guldbevingade kaninen svävade upp så att han kunde blicka ut över kaninerna.
    "Mina kära vänner, som ni alla nog har märkt fick vi nyligen ett besök av denna ärkeängel Mok. Och han kom med ett erbjudande. Ett erbjudande om allians." Sa han och lät blicken glida över alla kaninerna.
    "Och vi antog det. Men inte gratis då såklart. Ni har alla hört talas om de mytomspunna chokladfröna. Frön som planteras i jorden. Får samma form som en morot. Lika nyttig, men med en enda stor skillnad. Den smakar som choklad."
    En flämtning kommer från kaninerna vid dessa ord.
    "Som ni då säkert förstår då så har dennes ängels gud tillgång till dessa frön. Och är därmed redo att erbjuda dem i utbyte mot en allians med oss! Så låt oss kämpa! Låt oss samla våra vänner och slåss för chokladen!" Sa han och avslutade talet med ett högt kaninskri.

Medan kaninerna började leta reda på fler villiga kaniner att slå följa med dem flög en av kaninerna upp till talaren.
    "Psst. Sir, jag fick nyss höra att den store Axelorio har blivit förhäxad och är i utkanten av de där fälten!" Viskade en liten vit kanin i talarens öra och pekade emot ena änden av krigsfältet.
    Med en kort förskräckt blick på den som viskat flög talaren snabbt ner emot änden av fältet så att innan någon hann stoppa honom lyfta han i en rungande fart upp den förskräckta lilla kaninen Axelorio.
    Mvh Axelorio

"You can't slit the throat of everyone whose character it would improve."

- Al Swearengen -

Banned
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

En kanin låg gömd på marken, bevittnade den nybildade alliansen och skuttade kvickt hem till Paatte för att berätta vad som hänt.
    - Förbaskat också! Utropade Paatte.
    Sen uppförde han Godisutopia, en fästning avsedd för att motstå attacker fårn luften, och runt omkring byggde hans tjänare upp läger får avling och framställning av vapen, och en stad växte snart upp runtom.

Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Lost glade sig åt attt erbjudandet godtagits. Så fort Mok återvänt sände han genast till bakshonom med ett kilo av frön. "Säg även till deras herre att de bör skaffa sig ett land." Mok bugade djuppt och var sedan på nytt iväg. Då vände sig Lost mot en ny ängel. Stor och med mekaniska vingar. Det avr losts chefs mekaniker.
    "Se till att få mina nya krigsmaskiner klara. Utan maskinerna är min armé inget att ha." Mekanikern bugade sig. "Givetvis min herre. Jag ska se till att mina gruvarbetare och skogs huggare arbetar hådare. Det finns skogar i väst som vi kan fälla. Sedan lär vi ha all matrial vi behöver för att bygga allt du kan tänkas behöva." svarade mekanikern vördnadsfullt och buggade. "Gott." svarade Lost.

Edit: vill bara tilläga att skogen ligger på min mark.
    Senast redigerad av lost soul den 10-04-04 klockan 23:24

Sidan 3 av 148 FörstaFörsta 123451353103 ... sistasista

Tags for this Thread

Regler för att posta