Sidan 1 av 2 12 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Magin bakom anfall och ledarskap [Diskussionstråd]

Standard Magin bakom anfall och ledarskap [Diskussionstråd]

Frågor eller synpunkter om guiden Magin bakom anfall och ledarskap får gärna tas här.

Guiden finns här: Magin bakom anfall och ledarskap

Mvh
    Krilee (maxodd)
    Senast redigerad av Krilee den 10-03-06 klockan 14:46

Senior Member felleklonkans avatar
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard

Oj, den guiden var lite för lång för att jag ska orka läsa den, men eftersom den är lång så måste du ha gjort ett bra jobb ! Bra jobbat
    Executioner of GoD!

Se3: Sage

Standard

Ett stort tack till Krilee för ännu en utmärkt guide. Ett extra plus för att du skrivit en LÅNG guide så att inte alla orkar läsa den. Det ger ju oss som orkar enorma fördelar.

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2008

Standard

Mycket bra guide för både erfarna och nya spelare, ger vinklar och perpektiv på saker man inte tänkt på tidigare.

Bra jobb Krilee maxxodd

// lillsnorre

Standard

Tack, det värmer att höra att guiden blev omtyckt. =)
    Senast redigerad av Krilee den 10-03-07 klockan 23:08

Standard

Riktigt fin guide! Tog mig tid att läsa första 2 sidorna och det fanns en del användbart.

Bra jobbat!
    Arkiv:
    s1 -07: Hjelm__/CoT
    s5 -09: Frukta/NN sedan Burnsak/NN
    s4 -09: Taengmo/HRA
    s3 -09/10: NIN/ANGEELS
    s1 -10: Paradise/KAOS Rekordsläggan

s2 -10: Taitas
    s1 -15: Slöspelar...

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Standard

Fin guide! Jag undrar bara vad som är att föredra bland de flesta offensiva spelarna? Är det att ha en separat offby eller att bygga offen i huvudbyn? Är lite kluven vad som man ska satsa på?

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vreten Visa inlägg
    Fin guide! Jag undrar bara vad som är att föredra bland de flesta offensiva spelarna? Är det att ha en separat offby eller att bygga offen i huvudbyn? Är lite kluven vad som man ska satsa på?
    I dagsläget har dom flesta en separat offby.
    Arkiv:
    s1 -07: Hjelm__/CoT
    s5 -09: Frukta/NN sedan Burnsak/NN
    s4 -09: Taengmo/HRA
    s3 -09/10: NIN/ANGEELS
    s1 -10: Paradise/KAOS Rekordsläggan

s2 -10: Taitas
    s1 -15: Slöspelar...

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2007

Standard

Sitter här med lite tid över och bestämde mig för att börja läsa din guide, har hört mycket gott om den och hittills verkar det mycket lovande meden hel del intressanta tankar
    Följande stycken är jag dock lite fundersam över....

1, Grundläggande teori om anfall > Beräkningar
    Citat Ursprungligen postat av krilee
    Nu när vi har pratat om hur katapulter sänker byggnader så kanske det vore lite intressant att veta vilka byggnader katapulterna sänker. När du låser ett mål och det finns flera byggnader av samma sort så kommer den byggnad med högst nivå att sänkas. Låt oss säga att försvararen har 2 magasin, ena magasinet är på nivå 20 och det andra är på nivå 10. Siktar du på ett magasin så kommer du att sänka magasinet på nivå 20. Vi säger istället att försvararen har 5 magasin som alla är på nivå 20. Vilket av magasinen kommer då katapulterna att sänka? Om du går in i huvudbyggnaden så har du en lista där med byggnader som du kan riva. Varje byggnad har ett nummer, dvs. byggplatserna är numrerade. Råvarufälten är numrerade från 1 till 18 och inne i byn är byggnaderna numrerade från 19 till 40 där byggplats 39 är samlingsplatsen och 40 muren. Nu går vi tillbaka till de 5 magasinen och jag kan säga att det magasin som har lägst byggplatsnummer kommer att sänkas.
    Jag har tidigare hört misstankar att det är som du säger, att bygg id spelar roll i vilken byggnad som blir träffad. Men aldrig nån som vet säkert. Hur har du kommit fram till detta ? Genom praktiskt utövande ?
    Nu har jag inte läst igenom allt så du kanske ta upp detta längre fram i guiden , men om man ta det hela ett steg längre och siktar på random eller att byggnaden du siktar på inte finns ? Kommer bygg id in i rollen även om vad som ska träffas ?

Standard

Citat Ursprungligen postat av teamnisseelit Visa inlägg
    Sitter här med lite tid över och bestämde mig för att börja läsa din guide, har hört mycket gott om den och hittills verkar det mycket lovande meden hel del intressanta tankar
    Följande stycken är jag dock lite fundersam över....

1, Grundläggande teori om anfall > Beräkningar

Jag har tidigare hört misstankar att det är som du säger, att bygg id spelar roll i vilken byggnad som blir träffad. Men aldrig nån som vet säkert. Hur har du kommit fram till detta ? Genom praktiskt utövande ?
    Nu har jag inte läst igenom allt så du kanske ta upp detta längre fram i guiden , men om man ta det hela ett steg längre och siktar på random eller att byggnaden du siktar på inte finns ? Kommer bygg id in i rollen även om vad som ska träffas ?
    Jag har kommit fram till ovan genom praktiskt utövande på ett testkonto. När du siktar på slumpmässigt så kommer den att välja en byggnad slumpad. Finns inte byggnaden du har siktat på så agerar katapulterna som att du har tagit på slumpmässigt. Bygg id kommer in i bilden i den form av att slumpfunktionen går över bygg id. Du kan se det som ett lyckohjul på tv med de olika byggnaderna, hjulet sätter igång och stannar tillslut på en godtycklig byggnad. =)
    Senast redigerad av Krilee den 10-04-17 klockan 15:22 Anledning: Konstig meningsbyggnad

Sidan 1 av 2 12 sistasista

Regler för att posta