Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Magin bakom anfall och ledarskap [Diskussionstråd]

Standard

Jag har uppdaterat båda guiderna nu. Allmänt är att vissa stavfel och meningsbyggnader har rättats till. Båda guiderna har anpassats något efter T4 versionen och det som inte längre är aktuellt i guiderna. Kommentarer har införts på de ställen där det skiljer sig mellan versionerna. Jag har dock inte gått så långt att jag skrivit om guiderna så att de är skrivna efter de nya versionerna utan det är fortfarande T3.0 som står i fokus men med vissa kommentarer om de senare versionerna. Guiderna i allmänhet fungerar ändå för både classic och T4 då det mesta är skrivet utifrån saker som inte har förändrats. Däremot saknar guiderna information om de nya funktionerna som har kommit till efter version 3.0 vilket gör att guiderna är inte lika "komplett" för en T4 spelare som för de som spelade T3.0. Det har dessutom gjorts vissa tillägg i båda guiderna. I Försvararens guide till galaxen har endast mindre, mer förtydligande tillägg gjorts men i Magin bakom anfall och ledarskap har det gjorts större tillägg.

Större tillägg i Magin bakom anfall och försvar:

- Grundläggande teori om anfall
    Texten om byar har utvecklats och mer tankar på vart man ska grunda byar har lagts till.

- Operationer
    Små tillägg i hela delen men den stora förändringen är under Attackplan med flera spelare där det är lagt in mer om vad man bör tänka på kring tider.

- Alliansstrategi
    Tillägg om hur man ska tänka när man sätter upp mål för alliansen.

/Krilee

Standard

Ser bra ut. Har lagt guiderna på classic guider. De känns i många fall relevanta även för nyare versioner av spelet egentligen. Har inte kört t4 så grundligt ännu, men det vore kul att höra vad andra tycker som spelat mycket T4?
    Stolt hövding för Norröner
    Norröners Skypechatt
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Standard

Ja, kom gärna med kommentarer om hur guiderna passar in i T4. Jag försökte "brygga" lite mellan versionerna genom att införa en del kommentarer om T4. Ifall någon hittar ställen i guiderna som bör ses över så att de även passar in på T4 så får ni gärna höra av er. Antingen att ni skriver direkt här i denna tråd eller skickar ett meddelande till mig så ska jag försöka förbättra guiderna när jag har tid över. Jag kommer dock inte att skriva om guiderna helt och hållet för T4 eftersom jag inte spelar helhjärtat T4 samt att jag anser att min tid här på travian är över. ^^

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Regler för att posta