Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Visar resultat 51 till 54 av 54

Ämne: Den stora travianguiden [diskussionstråd]

Senior Member Påskharen.s avatar
    Reg.datum
    Feb 2010

Standard

Bästa Guiden som finns! Tack för denna guide. Bra om du gör en Del 2

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

5. Tajma
    Jag har hört många prata om hundra och tiondels sekunder när de kommer till att tajma attacker och mellandeff. Men dom siffrorna finns inte. Det är attacken som skickades först som landar först. Tex. en katapult attack kommer fyra timmar bort och du petar in deff en timme bort och de båda landar samma sekund. Då är det attacken som landar först. Men säg att han skickar en senator attack från en annan by 40minuter ifrån, som också landar samma sekund. Då kommer du ändå kunna deffa ut senatorn även fast allt händer samma sekund.
    En fråga här.. Låt säga att någon försöker ta min by. Det kommer ett svep och sedan ett par attacker med senator/hövding/stamledare varav den ena på samma sekund som svepet. Samtliga skickade minst 2 timmar bort.

Om jag då har mina trupper i en oas för att dra hem dem så de kommer hem samma sekund som svepet och första hövdingen, och det tar bara 8-10 minuter för mina trupper att återvända hem, träffar då både svepet och första hövdingen före deffen kommer tillbaka? Om jag tolkat rätt i det du skriver så borde det vara så eftersom de skickades sist av allt som träffar samma sekund?

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lakrits Visa inlägg
    En fråga här.. Låt säga att någon försöker ta min by. Det kommer ett svep och sedan ett par attacker med senator/hövding/stamledare varav den ena på samma sekund som svepet. Samtliga skickade minst 2 timmar bort.

Om jag då har mina trupper i en oas för att dra hem dem så de kommer hem samma sekund som svepet och första hövdingen, och det tar bara 8-10 minuter för mina trupper att återvända hem, träffar då både svepet och första hövdingen före deffen kommer tillbaka? Om jag tolkat rätt i det du skriver så borde det vara så eftersom de skickades sist av allt som träffar samma sekund?
    Ja, både svepet och hövdingen landar innan deffen eftersom de varit på väg längst tid.

Senior Member
    Reg.datum
    May 2011

Thumbs up

Bra guide!

Jag lärde mig extra mycket på det där med timing.
    Spelar på se4 och heter Carl.H.

Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456

Regler för att posta