Sidan 1 av 3 123 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 29

Ämne: Utveckling av reglerna

Senior Member Conundrums avatar
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard Utveckling av reglerna

Här tar vi diskussionen angående reglerna. Både team och användare är väl medvetna om att de behöver finslipas, så här kan vi alla göra vår röst hörd och argumentera för vår sak för att forumet ska bli en så trevlig plats som möjligt för alla. Det hela är en process som kan behöva mycket arbete och vi hade uppskattat att få höra användarnas åsikter om saken.
    Vi vill ha diskussionen på en hög nivå och kortare och mindre informativa inlägg undanbes. Det här ska vara en konstruktiv och effektiv tråd.
    Ändra användarnamn? Behov av hjälp? Kritik? Förslag? Frågor? Skicka PM

Senior Member radikons avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Regler angående forumet:
    Jag skulle gärna se att det sattes upp en IP ban om man blev bannad från forumet. Jag vet, jag vet(så ni behöver inte skriva det och spamma ner tråden med det sen) att det kan finnas mer än 1 person på jobbet/familjen som är aktiv på forumet. Men om någon beter sig illa på sin IP adress ska den bli spärrad istället. Då slipper man sådana användare som bara skapar nya användarnamn och fortsätter på samma stil som dom gjorde på kontot som blev bannat. Vid första ban så kan det ju vara ok att bara banna användaren. Men sker det från samma IP adress igen så ska man banna IP adressen(även om det finns fler på den datan!!) Så får alla som använder den IP adressen vänta i några månader. Och sen får dom hoppas att den användare som agerat felaktigt på forumet skärper sig och FÖLJER REGLERNA.// mvh Jacob
    Senast redigerad av radikon den 09-02-04 klockan 22:53
    Citat Ursprungligen postat av Linus Da Påve Visa inlägg
    jag tycker radikon har varit en utmärkt skicklig allians ledare och vill nominera honom till den bästa allians ledaren har varit med i samma allians som honom sen vi hette SvE .

Härjat runt på Travian sen 2006
    Härjat runt på forumet sen 2007

Sez 1-14 massa gamla meriter jadi jadi skryt skryt
    Sez 15 Fina Fisken
    Sez 16 Chapter1
    Sez 18 Illustration
    Sez 19 Kärlek http://forum.travian.se/showthread.p...71#post1042671

Jag är en sådan där Pingvin

Hejja
    Guest

Standard

Jag tycker man ska ha rätten att klaga öppet... På alla möjliga beslut som Teamet tar. Tar man ett beslut som på verkar en person ska man kunna försvara det öppet!

eis39
    Guest

Standard

Forum eller spel?

Gexern
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hejja Visa inlägg
    Jag tycker man ska ha rätten att klaga öppet... På alla möjliga beslut som Teamet tar. Tar man ett beslut som på verkar en person ska man kunna försvara det öppet!
    Uenig, teamet skal alltid ha siste ord, og det er vanskelig å lage regler som dekker alle områder. Men det er viktig å skape en definisjon på hva som er lov og ikke lov, og hvis moderator mener at det er et regebrudd, som er dårlig forklart i reglene eller ikke tilstede, men som klart bryter noen form for f.eks. netettetiket, så kan teamet gi advarsel uten begrunnelse. Men ved banning for over 24 timer bør teamet ha en god begrunnelse. Og ved baning for et år og mer så bør begrunnelsen være at personen bryter regler om og om igjen, og personen vil ikke forbedre seg. For det er ved advarsel, straffepoeng og bannng hvor de fleste brukere blir sinte. Det er alltid veldig greit å ha en god begrunnelse som vi pleier å ha på NO Travian Forumet, men en moderator har lov til å straffe uten å svare på spørsmål og komme med begrunnelse.

Luxaxix
    Guest

Standard

Jag har nu två kvällar i rad valt att prata med ett fåtal personer ur en msn-grupp. Många i gruppen är användare utan egen åsikt om reglerna, som bara hänger på de andra för att det är coolt. Men några stycken har faktiskt en egen åsikt och de har hittils mest berört §3.

§3

En moderator har redovisningskyldighet för berörd användare samt användare med samma eller högre rang. Detta gäller både radering/redigering av trådar och inlägg, samt utdelning av straffpoäng och varningar. En moderators beslut kan överklagas, men om moderatorn klargör fallet så ska vidare överklagan skickas till administratören.
    Något sådant ska ersätta de punkter i paragrafen som det tar upp... (Enligt mig) Det övriga som finns i reglerna ska också föras in.

Sen var det §4 också, men där var jag oenig med användaren jag pratade med, som förövrigt ansåg att man skulle få lägga ut konversationer med någon ur teamet officiellt.

Senior Member fpss avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hejja Visa inlägg
    Risken med det är att det går alltid ut över tråden och blir offtopic. Om sedan tjugo personer skall säga sitt i olika ärenden genom nya trådar så får vi tjugo nya trådar.

Vad man däremot skulle kunna göra, vore en "Idée & Kritik"-avdelning där forums användarna får säga sitt tycke utan att bli rädda för låsta trådar och dylikt, däremot så borde språket, samt bumpningar/spam osv regleras utav moderatorer. Då menar jag dock inte "Klagohörnan" utan något mer konkret, där varje medlem kan lägga upp sitt fall ifall de känner sig orättvist behandlade. Testmoderatorer, moderatorer samt Administratörer skulle då kunna gå in och förklara sitt agerande samt lyssna till kritik osv.

Denna avdelning bör även alla moderatorer ha som bokmärke.
    Senast redigerad av fps den 09-02-06 klockan 07:18
    Man is still as he was. Is still brutal, violent, aggressive, acquisitive, competitive. And, he's built a society along these lines. - J. Krishnamurti

: firstup.se - :
    Crash and burn.
    RA, där vi besegrar moderatorer - http://forum.travian.se/showthread.php?t=17818

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av fps Visa inlägg
    Risken med det är att det går alltid ut över tråden och blir offtopic. Om sedan tjugo personer skall säga sitt i olika ärenden genom nya trådar så får vi tjugo nya trådar.
    Varför skulle det bli offtopic?, så som jag ser det har inte våra kritik trådar varit så bedrövliga som ni verkar tycka. Givetvis, blir det lite offtopic när alla nämner vad teamet gör fel, så börjas allt diskutera. Låt detta ske. Lite offtopic ang. regler och forumet kan väl inte skada?
    s5 - Valhall (slut)

sez 5 - A-Lr (igång)

s4 - T-E (igång)

Senior Member Mr loves avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

(Nej jag har inte läst övriga inlägg så förlåt om det blir upprepningar)

Just nu finns 2 GIGANTISKA problem med reglerna. De har orsakat en masslämning. eErike, Spoofer, Bullen och co och många fler.
    Alla dessa var personer som är otroliga och helt fenomenala i diskussioner.

Men vänd deras "bortgång" till något possessivt istället.

Problem 1:
    §3 Moderatorer
    *Bla bla ni kan den*

När jag läste den trodde jag att det var ett skämt.
    Med annan text så är modsen och adminsen en diktator som blivit galen och bestämmer över folket.
    Snälla
    Bara ta bort regeln. Ingen har en aning om vad vi ska följa.
    Jag fick en varning för att jag skrev i en tråd liknande denna.
    Inte för vad jag skrev. Utan för att jag skrev.
    Ska man inte få skriva i trådar nu heller?

(Men det är visst en skillnad mellan admins och användare så man får skriva i deras trådar en vecka senare)

Problem 2:
    Här är det stora.
    Mods står tydligen inte bakom sina beslut.

Jag skrev som sagt i en tråd liknande denna och fick varning.
    När jag frågar varför får jag svaret att det inte var fel på det jag skrev utan ATT jag skrev.
    "Jasså. Får man inte starta trådar om saker längre?" var det som flög genom hjärnan.
    Så jag började ifrågasätta beslutet och blev skickad till Amaris.
    Då Amaris gör ett jobb som 3 pers borde ha så tänker jag inte ge henne skiten som någon annan förtjänar. (Ja, förtjänar.)
    Så jag fortsätter med motiveringen att om man sätter en varning så måste man stå bakom den. Och bör inte skicka vidare en användare till någon annan.
    Och det gick igenom. Så det blev lite mer PM.
    Men allt slutar ändå att moden får rätt för att h*n undviker frågan. Vilket får mig att känna en skam över att vara på forumet där man har varit med om diskussioner med användare som varit enormt bra.
    Men om man är mod är man visst mer värd än vanliga användare så man kan undvika allt om man så önskar.

Om moden känner igen sig får h*n gärna lägga upp våra meddelande för jag skäms inte för något. Och det bör inte du heller göra.
    För då passar du inte som moderator och bör avgå.

//Mr love
    Senast redigerad av Mr love den 09-02-09 klockan 22:38
    If you don't love anyone, then you are poor <3 (<---Click)
    Clicker bros
    ©licker Bros inc. is copyright property of Zenonira, Mr Love, Bullen och co and Meudwy.
    IAP
    -
    Krig
    Norrlänningen Jeppet.

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Tråd flyttad till "Forum :: Travian.se > Travian - Utveckling > Idéer > Utveckling av forumet"

hänvisning "skugga" ligger kvar i 48h.
    Vänligen
    Octavianus

Sidan 1 av 3 123 sistasista

Regler för att posta