Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Utveckling av reglerna

Senior Member Ford-Prefects avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Klippan Visa inlägg
    Jag tycker att nybörjare i spelet ska få nybörjarskydd
    tills dom iallafall har typ 70 invånare istället för att
    ha några dagars skydd......
    När jag typ var nybörjare så kunde jag knappt
    komma vidare bara för att någon gubbe farmade mig
    var 5:te min! (Han var rakt bredvid mig på kartan)
    Varning offtopic. Denna tråd handlar om forumet och inte om spelet.

Eventuella klagomål tas i PM

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard

Jag kom på en ny regel jag vet inte om den finns.

Men det finns flera person som kanske sitter vid samma konto. Jag tycker det ska vara en person på 1 konto/värld hur vet man att inte ngn av de personerna som sitter vid ett samma konto inte har ett varsitt spel konto. Hur skulle man få fram det ?. Jag tycker man ska kolla upp det på ngt sätt. För det kontot står kanske på en person t.ex

T.ex Karl, Lars, Olle, Ninna har ett konto tillsamans och kontot står skrivet på Karl.

Då tänker Lena att skaffa ett konto tillsammans med de andra 2 och sedan fortsätter det så tills alla har ett konto var. Men då spelar de på varandras konton. Jag var bannad från ett spel för jag och en kompis hade ett gemensamt konto sedan skapade min kompis ett nytt konto. Jag tycker att det bör kollas upp på olika konton som det står att det spelar fler på. På ngt sätt skulle man kunna få fram IP adresserna på och om man ser att

t.ex så här.

Jag tar kvälls tider för att man kan ju vara i skolan på förmidagen och eftermidagen.

IP. 567.112.345 var inne kl: 20.00 den 6mars 2009
    IP. 321.123.985 var inne Kl: 20:32 den 6mars 2009
    IP. 301.234.032 var inne Kl: 21.00 den 6mars 2009

Då kan upp först var den IP adressen kommer ifrån och sedan

Nu fattar ni nog vad jag menar. Men snälla ge synpunkter på detta. Men håller ni inte med att det blir mer spel om man är 1person per spelkonto och värld?

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av risande Visa inlägg
    Men håller ni inte med att det blir mer spel om man är 1person per spelkonto och värld?
    Jo, verkligen. Har själv klagat på detta ett bra tag nu.

Standard

Nej, det blir per definition mindre spel.
    Sez 1-6

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av risande Visa inlägg
    Då tänker Lena att skaffa ett konto tillsammans med de andra 2 och sedan fortsätter det så tills alla Nu fattar ni nog vad jag menar. Men snälla ge synpunkter på detta. Men håller ni inte med att det blir mer spel om man är 1person per spelkonto och värld?
    Herregud nej. detta skulle bara göra att eventuella helnördar skulle äta upp resten av servern, just nu sitter vi 3 pers på mitt konto - jag har hand om 08:00-17:00 mina co's har från 17:00-01:00 samt02:00-8:00

På detta sät behöver vi inte förstöra våra liv fullkomligt för att spela spelet, vi kan spela topp pga vårt samarbete och inget annat.

Standard Stoppa boostning under startperioden

Alla har sett utvecklingen där några konton på några få dagar blivit överlägsna i både storlek och truppinnehav då de skapa ett stort kontaktnät av spelare som enbart skickar sina resurser som deras byar ger till dem. Om man ändrar reglerna för resurssändning och har den funktionen avstängd de första dagarna så kommer ingen att få ett övertag så som de har idag, det är horribelt att när man kör ett guldat konto på det vanliga sättet och farmar in runt topp 10 blir frånsprungen så det ryker om det.

Ett stopp för detta gör så att det blir mer rättvist för de som spelat ett kortare tag och ändå har ambitionen att bli någon att räkna med, då de ej än hunnit bygga upp ett nätverk så har de då ej heller samma möjlighet till boostning. Det är sez10 nu och alla kan se detta själva.

Senior Member
    Reg.datum
    May 2010

Standard

För att göra forumet mer tillgängligt tycker jag att man även ska få skriva inlägg på dessa språk som är officiella språk i Sverige: Finska, meänkieli (tornedalsfinska), romani, samiska, jiddisch. Dessa språk kan vara svåra att förstå men man kan alltid använda Google translate.

Kommunist, snäll och en läskburk, det är vad jag är

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zingoo Visa inlägg
    För att göra forumet mer tillgängligt tycker jag att man även ska få skriva inlägg på dessa språk som är officiella språk i Sverige: Finska, meänkieli (tornedalsfinska), romani, samiska, jiddisch. Dessa språk kan vara svåra att förstå men man kan alltid använda Google translate.
    Kanske bör poängtera att de där är officiella minoritetsspråk.

Senior Member
    Reg.datum
    May 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av kanser Visa inlägg
    Kanske bör poängtera att de där är officiella minoritetsspråk.
    Japp men de är ändå officiella språk och pratas av tusentals personer i Sverige.

Kommunist, snäll och en läskburk, det är vad jag är

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Regler för att posta