Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 34

Ämne: S4 Awards!!

syagrius
    Guest

Standard

Jag har varit en liten spelare på ett litet hörn alldeles för länge, och har ingen koll på de gammla krigen mellan Ge/S/GOL. Så jag kan inte säga annant än att Ge/Gols VU-offensiver var de mest imponerande. Jätteattacken på Ill's och den improviserade på TSU's.

Bästa ledare har jag också svårt att få ihop, då jag inte har haft kontakt med de flesta. Dock så tycker jag Safiren och Gondorian ska ha all heder för att de fick små spelare i små allianser at bli stora spelare i en stor allians.

Stösta blunder finns det två:

Tyvärr: travian teamets försäkran att Natarerna skulle hamna som vanligt.

Och sedan följden av det: GOL SKOs första försök att ta ett VU. När VU:na hamnade slumpvis var all planering omkullkastad och det blev först till kvarn som gällde. TSU och GOL SKO bestämmde sig för samma, och det sa dom inte till varandra. TSU hann dit först och sen så gick det som det gick, enomra mängder trupper gick under i friendly-fire pga dålig komunikation.

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2008

Standard

Bästa spelare: Zydox

Bästa anfallare: Everlasting. Slog ut spelare på löpande band runt mitten. Även Winters och Leyan stog för en hel del snygga attacker.

Bästa försvare: Hmm..deffningen av bullkattens huvudstad den där hemska natten för ett par månade sedan Kom minst sagt överraskande och kostade oss i S flera stora svep. Sedan stog Tabris för en del fina deffningar också.

Bästa alliansledare:Styrbjorn

Kan ju även passa på att gratulera ge och gol till vinsten. Speciellt ge som stog för imponerande off och deff insatser under hela servern gång.

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Bästa spelare: Ballo

Bästa anfallare: Maxodd

Bästa försvare: ZiiP

Bästa alliansledare: Floragunn

Bästa diplomat: Floragunn

Mest underskattade:

Bästa/mest respekterade motståndaren: Leyan / LT Winters

Bästa team: Ge-GOL och vingar

Största tabbe: Parkerade mitt off i en farm skulle göra en plundring under natten Rolle kom oxå poff borta

Bästa/roligaste händelse: När Pro W försvann

MVP (Most valuable player): Maxodd och vsk

Standard

Bästa spelare: spelat med rätt många , men har inte sett så mycket bättre organisatör/spelare än Marxus/grafikern

Bästa anfallare: Zydox

Bästa försvare: Hela jäkla TSU . aldrig varit med om en allians som varit så grym på deffningar

Bästa alliansledare: Mad2000 . bättre egenskaper hos en ledare är svårt att hitta

Bästa diplomat: Isun . Gissa varför ?

Trevligaste Forumdeltagaren: ?

Mest underskattade: ?

Bästa manipulatör: Baltazar

Bästa/mest respekterade motståndaren:

Bästa team: TSU på deff/lojalitetssidan . GE på resterande

Största tabbe: När jag en sen fredagkväll kommit hem från krogen lagom dyngrak och lyckades först skicka deff till en by jag skulle ta över och sen attackera den

Bästa/roligaste händelse: ?

MVP (Most valuable player): Everlasting
    AeM - s2

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2008

Standard

Bästa alliansledare: Råttan, det finns ingen annan som kan leda en allians på samma sätt och lära ut travian på det sättet, själv tyckte jag inte travian var något särskilt, men nu vet jag hur det är att spela det och hur man gör, tack råttan!

Bästa diplomat: Isun, disskuterade med honom/henne tidigare i servern, riktigt duktig på sitt ämne

Bästa/mest respekterade motståndaren: Maxodd, min idol på S4, han spelar stilen jag skulle vilja spela, men nu blir det en paus

Bästa/roligaste händelse: Helt klart Illuminati´s krig mot Mu Leg X, snacka om att jag lyckades med att svänga om servern ett slag

Sedan måste jag tacka alla Illuminati spelare för att det klarat av mitt skitsnack hela servern, det har ni gjort bra

Senior Member Cykelsparks avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Bästa enskilda anfall/offensiv
    Självklart nollningen av Il's VU. Riktigt bra planerat och genomfört. Var sjukt kul att sitta i IRC-en gjord för offensiven på morgonen och se popen försvinna. När Levve nollade VU-et var episkt.

Fick bra med offpoäng där också: http://travian-reports.net/se/raport.php?id=8469b75f9

Bästa enskilda deffninig
    Bullkatten =D Vilken deff vi fick till

Bästa spelare:
    Hm... Första Everlasting rensade upp bra i mitten.

Bästa anfallare:
    Korgarth tror jag. Killen är kung på att slå ut andras offar Chievous fick in några bra träffar även han..

Bästa försvare:
    Eh.. måste säga bullkatten

Bästa alliansledare:
    Klaus Everlasting, han värvade mig till Ge32 i november och sen dess har jag hängt med han.

Bästa diplomat:
    Greatass var diplomat i Ge32 va? Säger han då

Trevligaste Forumdeltagaren:
    Styrbjorn!

Mest underskattade:
    Ollboll, mannen med katapulterna! The pope hade ett fint svep för sin pop också.

Bästa manipulatör:
    GIA under ledning av Levve

Leyan och Lt. Winters när de var igång.

Bästa team:
    Greken/mikaj, vilket radarpar! Väldigt noggranna och duktiga.

Största tabbe:
    När min off dog vid ett anfall mot mig i april. Skulle skickat iväg den

Bästa/roligaste händelse:
    Nollningen av Ill's vu

MVP (Most valuable player):
    De två som spelat på Everlasting-kontot
    Senast redigerad av Cykelspark den 08-10-05 klockan 21:04
    Qbert (RIT) @ sez-1 |-| RUSSIAN CLUBBER/BamBiss (RA/D.X) @ sez-3 |-| cykelspark (SFI) @ se1-2

Fluffy (Geisha) @ se4-1 (offrank 19, poprank 11) Rapport 1 Rapport 2

EKG (DX-AL) sez-5 Rapport

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Skall försöka mig på detta också, trots att jag inte spelat de senaste månaderna.

Bästa enskilda anfall/offensiv:
    Någon av offensiverna ledda av maxodd mot S spelarna i NV. Riktigt fin planering och utmärkt resultat.
    Kan nästan se allting där som en enda stor offensiv.

Bästa enskilda deffninig
    Lt.Winters när vi nollat alla hans vetefält och silos i hans huvudstad lyckades gulda upp den till ett försvarsbart skick och få dit en mur innan vi hann komma tillbaks och slutföra jobbet. Det var dock på gränsen.

Bullkatten's by hade ett trevligt litet blodbad en gång i tiden också.

Bästa spelare:
    Svårt att definiera då det finns så många olika spelstilar. Några duktiga spelare jag haft att göra med, som alla spelat travian helt utmärkt fast på helt olika sätt är:
    Sianna, Maxodd, Levve och Gamla Scipio.

Bästa anfallare:
    Maxodd och Lt.Winters.

Ett bra anfall är inte en enorm slägga som lyckas bryta igenom en mur, utan en attack som vandrar in i en oskyddad by när muren står i byn brevid.

Maxodd för hans storskaliga välgenomtänkta planer som petade ut S helt ur NV.

Lt.Winters för hans fina ogenomskådliga attacker där man fick lita helt på turen för att deffa rätt by. Kriget skulle blivit betydligt jämnare om han lyckats dela med sig mer av sina attackkunskapar till sin allians.

Bästa försvare:
    Den gamla Scipio. Hans byar låg helt insnöade i fiendelandet när kriget mot S drog igång, ändå vek han sig inte en tum och lyckades slå en hel del S spelare på fingrarna. Tyvärr föll allt väldigt snabbt när han slutade.

Också hedersmedalj till Molle och captainzolo som var riktiga hjältar när det gällde att försvara andra.

Bästa alliansledare:
    Mad2000 och Clausewitz.

Mad2000 för att han lyckats skapa en väldig lojalitet i sina medlemmar. och för att han trots en chans att vinna tillsammans med de större allianserna valde att leda T.S.U så långt de kunde gå själva som allians.
    Jag håller helt med honom om att det är meningslöst att vinna i en union med över halva servern. Starkt gjort av T.S.U att stå på egna ben.

Clausewitz för att han hållit samman en så enorm allians och lett den mot en säker vinst.

Styrbjorn ska också ha ett tack för att han hjälpte till att döda det ultratråkiga samarbetet mellan Ge och S. Det må ha lätt till ett lika tråkigt samarbete med Ge och alla förutom S, men det var kul så länge det varade.

Bästa diplomat:
    Mad2000.
    Han har lett sitt T.S.U på den helt klart bästa vägen för att överleva så länge som möjligt som allians. Också varit en riktigt bra och trevlig allierad.

Trevlig o trevlig ja ***** hoffa var väl en trevlig snubbe? han skapade iaf lite drama, och det måste väl räknas för något?

Mest underskattade:
    Gammla Flash Gordon.
    Skulle aldrig klarat att ficksa deff och vete åt våra utsatta spelare i fronten utan hans hjälp. Tack också till alla andra som hjälpt till med det otacksamma arbetet att fixa vete åt deffmurarna.

Bästa manipulatör:
    En viss räv äger den här positionen totalt. Ni som vet vad han gör/gjort vet också vem han är

Lt.Winters och Leyan. Dom två gjorde nästan mer skada på Ge än vad resten av S gjorde tilsammans. Skulle de bara fokuserat mer på att leda sin allians istället för att göra farliga attacker på egen hand skulle det bli en ordentlig fight.

Bästa team:
    Här måste jag väl säga Germanium 32

Största tabbe:
    Jag gjorde själv en serie tabbar i ett försök att ta en by från mad2000 en gång i tiden. Förlorade en del stamledare och ett litet svep. Blev för oförsiktig när jag varit nära att ta byn, vilket ledde till att jag blev murad av en allians som jag inte förväntade mig något motstånd ifrån. Lärde mig att inte underskatta uppslutningen en liten allians som T.S.U kan ha iaf. Snyggt jobbat av er.

När kriget imellan Ge och S bröt ut.

De flesta som står ovan, kan inte ge bara ett namn här.

P.S: Det var riktigt kul att spela på denna servern ett tag. Hoppas på att få träffa några av er trevliga spelare igen i framtiden. Jag kommer spela på s1 nu som precis startat om, skulle vara kul att bli allierad med några gamla fiender där
    Senast redigerad av Everlasting den 08-10-05 klockan 21:22

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Bästa spelare: Gamle Everlasting
    I början av kriget erövrade han by efter by samtidigt som han lär ha varit en av de mest utsatta. Om jag inte minns fel toppade han både pop/off/def ett tag.

Bästa anfallare: Zydox
    Fick känslan av att han skötte Il:s offensiv på egen hand ett tag.

Bästa försvare: Vakant

Bästa alliansledare: Mad2000
    Ett stort föredöme som ledare som utan en auktoritär ledarstil lyckades styra TSU på ett bra sätt genom att låta alla säga sitt och sedan jobba efter de linjer som framkom, något som var en av anledningarna till att den gemenskap som fanns i TSU skapades.

Bästa diplomat: Mad2000/Klaus Everlasting
    Båda dessa herrar har en enorm förmåga att lyckas få orden att falla på rätt plats.

Trevligaste Forumdeltagaren: Styrbjörn/Greatass
    Deras konvensationer med budskap mellan raderna och klockrena kommentarer har nästan varit en av höjdpunkterna på servern.

Mest underskattade: AiE
    Vem skulle kunnat tro att dom skulle sluta 2:a?

Bästa manipulatör: Baltazar I
    Måste säga att jag är smått imponerad över hur han lyckats hålla sig kvar som ledare under hela servern utan någon splittring så något speciellt har han.

Bästa/mest respekterade motståndaren: Zydox
    All respekt till Zydox som stannade servern ut och bjöd upp till motstånd.

Bästa team: TSU
    Oerhörd sammanhållning där alla ställer upp för varandra utan att tveka samtidigt som det är en härlig blandning människor med mycket offtopic snack som gör dom till ett sant team!

Största tabbe: Måste vara alla som jag sett deffa ut sina egna övertagningsförsök, något som alltid är lika underhållande.

Bästa/roligaste händelse: När Ge och S bröt alliansen.
    Helt plötsligt blev det spel på servern!

MVP (Most valuable player): För servern i sin helhet skulle jag säga Klaus Everlasting.
    Han har gjort ett riktigt bra jobb med Germanium och Geisha när det gällde att skapa goda relationer och lyckades till en början nästan få med sig alla allianser mot S.

För mig personligen har det annars varit Mad2000 som varit en riktig klippa i TSU samt Grafikern (på kontot Marxus) som har varit enormt värdefull för hela TSU under endgame då vi annars inte hade haft mycket till VU att förstöra.
    Senast redigerad av isun den 08-10-07 klockan 00:39

Senior Member
    Reg.datum
    Oct 2008

Standard

Bästa enskilda anfall/offensiv
    Har läst många underbara rapporter, men denna fick mig att gråta
    http://travian-reports.net/se/raport.php?id=1c3f8dfd6

Bästa enskilda deffninig
    Oj finns massa godingar där.
    Men bort defningen av några V spelare. Jag syftar på attacken mot SunSun
    men denna kommar jag alltid att minnas.
    http://travilog.org.ua/se/8482802/30...d31efc43283eff

Bästa spelare:
    Alla som deltog i detta stora krig.

Bästa anfallare:
    Finns många.
    Men Aragon i Ge.
    Zydox i IL.

Bästa försvare:
    Hehe. vet inte om man får skriva sig själv.
    Men jag var anfallen från dag 3 till den sista dagen.
    måste erkänna att det var tyngt när La Emp., Malle, Bombastic, Hendrix, Saga,
    tyckte på för fult. Tack HRA annars hade jag get upp.

Bästa alliansledare:
    Floragun. Vi spenderade många timmar tillsammans, Tyvärr så orkade jag inte hjälpa dig fult ut med alliansen EP och röstade för att gå med i Ge.

Bästa diplomat:
    Är den med största klubban.

Gillade Fo0o, Det hände alltid något.

Mest underskattade:
    Fenrisulven, Munken o Buffy. Ni bara hjälpte mig utan att be om hjälp tillbaka.
    Stort tack till er.

Bästa manipulatör:
    No Comments

Har all respect för hela Il. dock så kostade Poix mig mest förluster.
    Spelare Kathan för att våga ta upp en debatt om hennes fångar.
    (Tror att jag höll mitt avtal och släppte några varje dag)

Bästa team:
    Ge.

Största tabbe:
    När Sianna krossar sitt eget svep.
    och kommentaren där efter. "Ajdå. skicka aldrig trupperna innan en kopp kaffe"

Defningen av spelare i Nord östra regionen.

Ni Ge spelare som överlevde i NÖ,
    Ni vet vilka ni är.

Tack
    CaptainZolo, maxodd, Clausewitz nya o gamla.
    plus alla andra som har funnits med oss här under året.
    Vi ses väl snart IRL.

Mvh Lord Gynter
    Senast redigerad av Lord Gynter den 08-10-05 klockan 22:38

Junior Member
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Bästa enskilda anfall/offensiv:
    Sänkningen av ILs VU, säg vad ni vill, bättre än så blir det inte gott folk

Bästa enskilda deffninig
    Milunas deffning av mitt första riktiga svep tycker jag är bra gjort.

Bästa spelare:
    Everlasting. I början av kriget nollade han fler byar än S-SF tillsammas, roligare är så blir det inte gott folk

Bästa anfallare:
    Everlasting, se ovan

Bästa försvare:
    Dater GE
    Slagen om Italien har fått servern att skaka... Nästan...
    Några smakprov från slagen:
    http://travilog.org.ua/se/4012937/37...e8626ab4d313fa
    http://travilog.org.ua/se/3646096/f5...a8d8579317cc53
    http://travilog.org.ua/se/5709038/68...4ea380518f575a
    Självklart endast de rapporter då det gått bra för mig!

Jag använder Tacticus här, för det är mina imeprieriddare som står emot där ett tag När dater deffar står tiden stilla

Bästa alliansledare:
    Råttan, utan tvekan. Ingen har någonsin gjorde så mycket som hon mot oss mindre spelare.

Bästa diplomat:
    Inte en aning. Diplomati är inte med grej

Daters sätt att dra ner en diskussion under sandlådenivå har gjort min dag iaf =)

Mest underskattade:
    Svårt här, men skulle säga slagkraften som blev när Jag och Dater satte igång. Knuffade bort några spelare från kartan när SWAT fortfarande existerade och SF var en fruktad allians.

Bästa manipulatör:

inte den blekaste

tacticus IL!
    Vad finns det att säga? hahaha

Sebbed IL!
    Samma här, skön motståndare vars plndringar drev mig till vansinne =)

Bästa team:
    Jag Dater och Lurken

Största tabbe:
    Anföll mig själv med tre senatorer... har gjort bättre val

Fejkkriget med Tacticus

MVP (Most valuable player): Svårt val. Vet att Dater är med mycket på min lista, men låt så vara. Han är MVP för min del.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 sistasista

Regler för att posta