Sidan 1 av 2 12 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Inte konstigt........

Junior Member
    Reg.datum
    Mar 2008

Cool Inte konstigt........

att vissa allianser växer...det är lite fegt att bara gå på mindre byar...... ge dom små en chans att etablera sig å växa till.... dom små utgör inget hot, d är väl bättre att låta dom "gro" å sen låta dom ansluta sig till alliansen lr?

Senior Member PeAwZs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Spelets regler är så.. så det finns inte så mycket o göra..

Moraliskt är det en annan sak

Senior Member FroliNs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av PeAwZ Visa inlägg
    Spelets regler är så.. så det finns inte så mycket o göra..

Moraliskt är det en annan sak
    Det finns väl inga regler som säger att du ska ge dig på de mindre spelarna? Däremot finns det heller inga som förbjuder detta.
    SEZ 2: CanCeL - [BB]
    SEZ 3: flayan - !|Crowd VINST
    SEZ 4: Grande Formica - Nexus/AntiCimexVINSTLVL 100
    SEZ 5: Pingu Pingvin - JOP
    SEZ 7: SKÄRPNING! - Rädda.. VINST
    SEZ 8: TÜRKSTARS_88
    SEZ 9: OhhBABY! - JOP
    SEZ 10: Satan Rock Fest - SKÄRP ER!
    com6: ALV&FRO Inc - Wild*R
    SEZ 11: GG LättGIBBAT! - AF
    com3(v. 2.5): Elvis Presley - DAS
    SEZ 14: Feed Me
    SEZ 15: Villemannen - ~OSF~ #FIKA

Ner med lergroparna.

Standard

men det är bara för dom små att bygga grottor.. jag har gjort så iaf.
    Jag Har 11 grottor på finska speed servern.. och 10 av dom e på nivå 10.
    För då lessnar dom på att farma en.. =)

Standard

Citat Ursprungligen postat av zesles Visa inlägg
    men det är bara för dom små att bygga grottor.. jag har gjort så iaf.
    Jag Har 11 grottor på finska speed servern.. och 10 av dom e på nivå 10.
    För då lessnar dom på att farma en.. =)
    Vad är vitsen med det då? Med 11 grottor i byn kan du ju inte göra något alla, då man ju lika gärna radera. Han kanske slutar farma dig- du river grottorna och börja bygga som folk, vad händer? Jo du växer i pop, detta ser din farmare och börjar anfalla igen.
    Om någon fyller sin by med grottor så finns det bara två saker att välja mellan i min värld - katta ner byn eller ta över den, troligen det första.

Grottor är bra i början så man kan bygga sig stark medan de första germanerna är ut å härjar. Efter hand har man dock nog med försvar för att klara sig ändå och då river man dem. Simpel as that
    Server 5: E-4-F - Roligt som tusan!

Member
    Reg.datum
    Oct 2007

Thumbs down

Vad är vitsen med att katta ner andras byar direkt, då kan det ju inte bli roligt alls. Tänkt dig själv om du inte har någon att kriga mot, Kul och härska över en egen 1:1.

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Tillbaka till ämnet. Anledningen till att många anfaller mindre byar är för att deras resurser. Sedan om det är sådana som har en pop på 300 eller 2000 kvittar för mig men för att en farm ska vara lönsam borde den vara större än 200 pop. Sedan vill man ha resurser, thats it.

På den tiden som det tar för dem att växa till sig kan man själv med hjälp av resurserna bygga en armé som man har mer nytta av osv.

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Jag kan bara hålla med Guterstam, många har problem i början & en del lyckas lirka sig ur det, andra gör en omstart, en del är bara en farm rundan igenom.

Om man bygger grottor, duckar & gömmer trupp, smyger iväg nybyggare & offrar startbyn eller kanske mutar sina anfallare är upp till var och en men det enda sanna är att man måste offra tiden på sitt spel. Ge inte bort råvaror, jag har sett sena starter som tagit sina tillfällen & skapat hyfsade konton bara dom har lagt tid på det.

Spelet är utformat så de starka blir starkare & de svagaste går under, tråkigt i sig kanske på sitt sätt men det är "naturens gång". Sen urminnes tider så har de starkare raserna härskat sitt område på jorden, en del klarar sig länge (tex hajar & sköldpaddor) andra går under av olika orsaker (tex dinosaurier).
    Jag finns därför är jag..

Slöspelar på x antal servrar tyvärr..

Sez 2 Kramner Sez 3 Dead Poetry Sez 4 Playboy Sez 5 Mr SimCity Sez 6 Vi hade otur
    Sez 7 Fluffig Bunny Sez 8 Kramner Sez 9 NaCl Sez 10 De Omutbara
    Sez 11 En Mutbar Sez 12 Nobody Sez 13 Don7an
    + en ansenlig mängd normalservrar..

Aldrig mer sen heter det väl?

Member
    Reg.datum
    Jul 2008

Standard Blää

Jag är helt ny på detta spel och tycker spelet är riktigt kul, men efter att ha läst denna tråd försvann en del av spelglädjen. Börjar förstå nu varför en av mina kompisar slutade så tvärt, han hann knappt börja innan han slutade.

Man får väl dra på sig blåstället och arbetshandskarna och göra en kraftinsats för att se hur långt det räcker helt enkelt. Allians någon?
    Senast redigerad av Spigg den 08-07-12 klockan 18:19

Standard

hur många pop har du?

Sidan 1 av 2 12 sistasista

Regler för att posta