Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Inte konstigt........

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Eftersom du är helt ny kanske du har en chans pga storkriget som pågår. Sedan är det alltid bra att köra en omgång där du lär dig spelet och märker vad som är bra och vad som är dåligt. Sedan när du är redo bör du gå med i en nystartad server och vara med från början, då blir det genast mkt roligare, om du bara ska spela simcity så flyttar du ut på landet men vill du vara där action sker så stannar du kvar osv.

Senior Member SteveMMeisters avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Det känns taskigt och fegt när man blir utsatt av plundring/nollning, men när man själv gör det, är det riktigt roligt! Det är inte så lätt att ta sig ur en farmares grepp som alla säger, det måste vara rätt person också, visa som har tråkigt bara bombar dig just därför. Lär dig av vad som hänt nu tills nästa omgång och var med i början. Kåt dig inte farmas :P

Standard

En del mindre spelare, tyvärr, blir mål till militaria övningar - då katapulter faktiskt ingår ibland. Sedan trippar väl folk på att mosa småfolk ibland...
    In mother russia, beer drinks you!

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard tips

Ett tips är att köra en testrunda på en server först och lära sig av alla misstag och sen vänta på att nästa server startar om.

Det gjorde under för mig och jag visste precis hur jag skulle etablera mig.

Senior Member
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av lynxus Visa inlägg
    Ett tips är att köra en testrunda på en server först och lära sig av alla misstag och sen vänta på att nästa server startar om.

Det gjorde under för mig och jag visste precis hur jag skulle etablera mig.
    Aha, jag som trodde detta var testrundan :p

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard det är det

det är det också fast det är en ruggigt lång testrunda..... :)

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

det är det också fast det är en ruggigt lång testrunda..... :)
    Om inte jag minns fel så brukar testrundan bara vara i 1 eller två månader tills man har fått lite koll på grejorna. Iaf i 6av10 fall. Sedan finns det ju undantag med dem som brassar på för fullt direkt.

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard jepp

Spelade ett tag på S1 innan S5 där jag blev totalt krossad. Katapulterna vandrade in i byn som om det vore den lokala tunnelbanan. Lev och lär och nu rullar det på S5.

Dock fick jag aldrig chansen att vara med om ett regelrätt krig vilket det är nu och jag var lite trög i starten. Önskar att det hade kommit tidigare men som alla vet har det området rent globalt sett gått lite trögt.

Senior Member
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Spelade ett tag på S1 innan S5 där jag blev totalt krossad. Katapulterna vandrade in i byn som om det vore den lokala tunnelbanan. Lev och lär och nu rullar det på S5.

Dock fick jag aldrig chansen att vara med om ett regelrätt krig vilket det är nu och jag var lite trög i starten. Önskar att det hade kommit tidigare men som alla vet har det området rent globalt sett gått lite trögt.
    Min testrunda va på com s2, där spelade jag i några månader, gick med i en allians som jag var helt malplacerad i geografiskt sett. Dock fick jag ta över ett konto efter att mina invånare beslutat att jag var en dålig herre och gjorde uppror. På det nya kontot gick det betydligt bättre och jag fick vara med om ett regelrätt krig och ett riktigt slutspel. Mkt lärande den där rundan. Och nu går det betydligt bättre.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Regler för att posta