Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Visar resultat 41 till 50 av 50

Ämne: Kristen Alians?

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Jag fick en tanke på att starta en allians som heter Al Jihad bara för att ni skall ha några att kriga mot. Nej föresten, jag nöjer mig med min allians, vars namn är hämtat från bibliska karaktärer (som finns att läsa om i uppenbarelseboken).

Standard

Inget illa menat, men måste man börja blanda in religion i travian? Räcker det inte med att religionerna härjar i den vanliga världen? Jag tycker iallafall att travian ska fungera som ett spel där alla kan spela med eller mot varandra oavsett vilken trosinriktning man själv tillhör. Hur kul skulle Travian bli om det skulle bli kristna mot ateister?

MVH//
    litchi

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av litchi Visa inlägg
    Inget illa menat, men måste man börja blanda in religion i travian? Räcker det inte med att religionerna härjar i den vanliga världen? Jag tycker iallafall att travian ska fungera som ett spel där alla kan spela med eller mot varandra oavsett vilken trosinriktning man själv tillhör. Hur kul skulle Travian bli om det skulle bli kristna mot ateister?

MVH//
    litchi
    Det blir ju ofta att det bildas grupper, både i och utanför "cyber-världen". Hårdrockare hänger gärna med varandra, fotbollsspelare hänger gärna med varandra, osv..

Jag tror det skapar en trygghet när man är med folk som har samma intresse, värderingar ....

För att dom kristna tror på en gud och ateisterna inte gör det, så behöver inte det betyda att dom automatiskt krigar. Att alla har olika åsikter gör världen till en bättre och roligare plats att leva på

Jag menar.. Moderater kan ju umgås och ha enormt roligt med socialdemokrater, även om deras politiska åsikter skiljer sig åt.
    Senast redigerad av Michaelk den 08-01-22 klockan 17:21

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

MVH//
    litchi
    Vilken tråkig inställning du har till religion. Jag förmodar att de religioner som härjar enbart är de som du inte själv tillhör eller som du särskilt ogillar. När jag säger religioner så menar jag övertygelse/trosuppfattning/världsåskådning. Jag inkluderar alltså agnosticism, ateism osv, och jag tycker att det känns naturligt att alla har någon form av religion, oavsett om den innebär att man tror på någon form av gudomligt väsen eller inte. Självklart finns det ingen risk att folket på travian skulle mobilisera sig i allianser utefter vad de tror på, jag själv har inget intresse av något sådant eftersom det inte är särskilt seriösa allianser som bygger upp sig på det. Tror inte att särskilt många seriösa spelare (alltså med sikte på endgame) skulle få för sig något sådant heller.

Standard

Min inställning till religion har blivit lite dålig den senaste tiden efter att ha nött en massa religion på SOn den senaste månaden. Jag tycker att travian inte ska behöva ha något alls med religon att göra, men det är ju upp till var och en att bestämma. Varför ska man egentligen behöva blanda in något som religion i ett krigsspel som travian? Det här spelet utspelar ju sig före kristi födelse eller har jag fel?

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Min inställning till religion har blivit lite dålig den senaste tiden efter att ha nött en massa religion på SOn den senaste månaden. Jag tycker att travian inte ska behöva ha något alls med religon att göra, men det är ju upp till var och en att bestämma. Varför ska man egentligen behöva blanda in något som religion i ett krigsspel som travian? Det här spelet utspelar ju sig före kristi födelse eller har jag fel?
    Njae, det sträcker väl sig i alla fall 100 år efter Jesus död?
    //Swempa,
    Ledningen i mitt hjärta!

Senior Member Ford-Prefects avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Rent generellt så är det lite spännande rent historiskt dethär spelet...

Vissa av trupperna som förekommer är från 1300 talet medans andra är från 200 talet... Men generellt sett utspelar sig spelet mestadels efter år 0. Det som ger mest tips om det är förutom det faktum att de har teutonic knight och palladin (en palladin är rent generellt ett påfund som faktiskt kom med kristendomen). Några av trupperna är tom inte i samma tidsgenre .

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Det är inget historiskt spel kan vi nöja oss med. Isåfall så hade de nog försökt vara mer exakta med sina ppgifter, tillverkarna av spelet. Kartan ser t ex inte riktigt ut som världen sjorde på den tiden. Man kan nog sluta sig till att detta spel utspelas i en fiktiv värld.

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Jag brukar tänka att Gallerna är Asterix och Obelix och Romarna... är romarna :P

Wink

Travianvärlden är ju platt, precis som man trodde att världen va förr i tiden, så lite tidsriktigt är ju spelet iallafall.

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Regler för att posta