Sidan 1 av 2 12 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 17

Ämne: [Guide] Lokalt grafikpaket med Firefox under Vista/Xp

Post [Guide] Lokalt grafikpaket med Firefox under Vista/Xp

Om man tycker att bilderna till Travian laddas så f-bannat långasamt när trafiken är som värst, kan det vara en idé att ladda ner alla bilder till datorn så att de hämtas därifrån istället- snabbt och smidigt. Dessutom minskar belastningen på serverarna.
    Detta kan du göra på http://speed.travian.se/spieler.php?s=4

Tyvärr funkar det sällan med en gång om du använder Firefox. Du kommer med största sannolikhet att mötas av en kort guide och ett felmeddelande.

Bakgrund
    Firefox 1.5 och senare har en säkerhetsfunktion som gör att lokala bilder, alltså bilder som ligger på din hårddisk, bara kan hämtas från sidor som körs lokalt på datorn. Detta skydd är till för att för att inte sidor på internet ska kunna komma åt dina personliga filer och bilder.

Första steget
    Detta står på inställningssidan men tar det här ändå.

1. Ladda ner standardgrafikpaketet, packa upp det och placera det på en lämplig plats på din hårddisk, t.ex. C:/Travian/
    2. Skriv in file:// och så din sökväg (t.ex. C:/Travian/) i rutan Plats: i inställningarna på travian, klicka på testa.

Guide under Windows Xp m.fl.
    Detta är i princip samma guide som du bör få upp om inte grafikpaketet kan hittas av travian.

Kopiera filen user.js (se bifogad zip) till mappen 'C:\Dokument och Inställningar\Inloggningsnamn\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiler\slumpvärde.default\' och startar om Firefox. Den kursiva delen till länken är olika på varje dator.

Ibland kan mappen även vara:
    'C:\Documents and Settings\Inloggningsnamn\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\slumpvärde.default\'

Du måste visa dolda mappar för att kunna se mappen Application Data (Verktyg > Mappalternativ... i utforskaren)

Guide under Windows Vista
    Använder du Windows Vista finns bara denna guide verkar det som. Det är därför jag skapar den.

Gör som guiden för Windows Xp, men mappen där user.js ska ligga ska istället vara något i stil med:
    'C:\Användare\Inloggningsnamn\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\slumpvärde.default\'

Hoppas någon hade nytta av guiden! Klister?
    Senast redigerad av nip3o den 07-09-12 klockan 23:15

Senior Member Jigain To'lereans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Mycket bra guide... kör själv med MF och har gått igenom allt det här.

*plockar fram snabblim*
    Ex Admin Svenska Travianforumet

Jag skriver det här inlägget med ett svärd i min vänstra hand och en pistol i min högra.
    Läs om månadens erbjudande!

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard Mac

Finns det garfikpaket att använda på Mac / Safari ?

Senior Member Florrpans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

ok..

Ibland finns det inte heller någon mapp som innehåller något Användningsdatum. Beror på OS, version, inställningar och platsen du installerade Firefox på.
    jag har inget, har du något svar på detta?
    vart lägger jag den om jag inte har dom mapparna?
    synd att guiden inte förklarar detta..
    //Florrpan | FortKnox
    The legend goes on
    From the ashes, the phoenix rises again with refreshed powers to control the world.
    Do you dare to challenge the Phoenix, the bird who was born from its own ashes?

Senior Member pontus98s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

och vad är andvändnings datum och slumpvärde
    och andväningsnamnet är väll ungefär Ex.per andersson om jag heter det

jag kom.
    jag såg.
    jag segrade.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Florrpan Visa inlägg
    ok..

jag har inget, har du något svar på detta?
    vart lägger jag den om jag inte har dom mapparna?
    synd att guiden inte förklarar detta..
    Var längesedan jag kollade in tråden, därav extremt segt svar.

Den guiden är travians egna som kommer upp när du får upp ett felmeddelande.
    Har nu ändrat den till vad jag tror att det ska vara, stämmer det inte så säg till så får jag blåsa igång någon gammal burk med Xp och Firefox och kolla efter.

Inloggningsnamn är det som står högst upp på startmenyn när du öppnar den.

Grafikpaketen funkar nog utmärkt med Safari men frågan är om den liksom Firefox inte tillåter travian att komma åt det. Har ingen fungerande Mac med OS X på så kan tyvärr inte kolla efter och se om jag kan komma på vart man ska ändra... men du sök på user.js och se om du hittar nåt, ersätt den filen om det verkar stämma. Ta en kopia först bara...

Question

är det bra eller ?????
    onepiece naruto de bra men vad är bäst naruto yay luffy yay rasengan vs gum gum pistol

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Fattar inte riktigt, iaf jag har laddat ner standard grafikpaketet, och jag ändrade bara en bild på ett hus, nu vill jag gärna testa den på travian, fast jag vet inte hur jag ska få det att funka

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

jag kör mozilla firefox, men det går snabbt för jag har 8 mb bredband
    Tommy__
    på speed

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Thumbs down Safari

Citat Ursprungligen postat av CarlitosMBA Visa inlägg
    Finns det garfikpaket att använda på Mac / Safari ?

Ett tips: Använd inte Safari som webbläsare... Det går så f*bannat sakta med det.
    Det är bara om man ska spela onlinespel som det är bra till typ. Använd annars Mozilla Firefox till Travian.

http://www.firefox.com
    Nåt Kul HÄR!! <-- Klicka
    Spela Nord! <-- SNÄLLA KLICKA HÄR OCH BLI MEDLEM!

Speed: murein (Blev utslängd) spelar som TommY__ nu..

En Cigg Förkortar Livet Med 2 Min, En Öl Med 4 Min Och En Skoldag Med 8 Timmar.

Sidan 1 av 2 12 sistasista

Regler för att posta