Sidan 1 av 17 12311 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 168

Ämne: Nu får det *** vara nog!

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard Nu får det *** vara nog!

Alla trådar o blandannat min tråd om problemet med att allianser guldat upp sina silos o magasin för att göra en återblick.

Vi i Nova har beslutat att avsluta våra konton den 22/7/07 i protest på att slappheten från admin är överdriven..Jag jobbar heltid jag sportar jag festar jag umgås med polare men jag hinner öppna och svara på mina mail.jag har fått över 100 mail om dagen flera gånger!

Visst admins får säkert fler mail än mig men det är ju trots allt deras uppgift inte min...

Här kommer saker som vi ska göra!

*Avsluta våra konton
    *aldrig starta ett konto på en svensk server
    *Meddela och uppmana andra att inte heller göra samma sak

Vad tomtarna missat är att folk lagt ner mycket pengar på detta!!och så ***** mycket tid för att sen bli spottade i ansiktet...

Tänk om tomtarna mot förmodan faktiskt diskuterar en lösning? ja isåfall så skulle det talats om...inte tystats ner o startat en tråd på ett visst forum utan att man kan svara o sen inte skriva någonting nytt.

hade ett vanligt företag skötts så som detta sättet hade inte det varit långvarigt i någon bransh...

Förresten det är kul att ligga under med 5 mål i en VM-final innan matchen ens börjat?

Ja spelet är avgjort inget konstigt med det! men sättet det skett på är en skandal...Grejen är att SE har inte gjort något fel utan det är de som sköter Travian.

Detta har hänt!

Travianteamet har "glömt" att stänga av guldfunktionen vilket gjort att SE i detta fallet har guldat upp sina silos/magasin så pass högt att ingen kommer någonsin komma ifatt.Det tar 20 timmar för ett stort magasin det innebär att det tar veckor att nå upp i SE nuvarande kapacitet.

Så som jag ser det är det uppgjort så att det kvittar vad alla andra allianser gör? ska WW avgöras på mindre än en vecka utan att alla allianser har ens krigat? Denna fördel är för stor för att blunda för.

Hur ska man lösa det? ja inte att sänka WW bara...Magasin o silo är kanske viktigare att bygga än WW i detta läget.

Hur ska de göra med SE? ska de få tillbaka allt guld?Ska de få tillbaka alla resurser?allt försvar som de skickat?Grejen är att de har fått attacker på sig o inte kunnat försvara sig som de hade kunnat annars o därmed förlorat soldater o resurser de inte skulle gjort annars!

Jag vill inte att Noobs skriver onödiga kommentarer utan vill ha en debatt om detta samt vill jag att ansvariga går in o skriver.Jag vet att varje enskild admin inte kan göra något eller kan försvara vad hela travianteamet misslyckats med.För enligt mig är det en pinsam "tabbe".Folk har lagt ner otroligt många månader i effektiv speltid o så ska det bli såhär.

Effekten kommer bli att folk slutar spela i större utsträckning vilket ger mindre pengar.Travian är grymt kul för att det är strategi o inte ett lotto spel men så som detta har utvecklats sig så är det ren o skär lotto.

//Hoffa

Ett stort magasin tar 168 timmar 28 minuter och 30 sekunder att f upp till nivå 20 om man har huvudbyggnad på nivå 20.

168:28:30 är 7 dagar 28 minuter och 30 sekunder. Alltså en vecka tar ett stort magasin att göra klart.

En stor silo tar totalt: 136 timmar 32 minuter och 10 sekunder. Det är 5 dagar 16 timmar 32 minuter och 10 sekunder.

Hur många timmar de har sparat via guldandet går inte att avgöra exakt. Men säg att de skaffat antalet stora magasin som behövs för att kunna slutföra sista nivån. Då har de gjort fyra st. Vilket bara det är en månads tids sparande.

Sen efter det lär de ha 2 stora silos. vilket innebär 10 dagar till.

Det ovan ang hur mycket silos och magasin de har byggt är ett antagande och ingen säker fakta. Antagligen har de fler magasin & och silos än så.

En WW tar rät exakt 50 dagar att bygga. Även själva förberedandet i byn för att kunna bygga sisa nivåerna på WW tar 50 dagar. Så hela processen tar från start till slut ungefär 100 dagar. Alltså lite över 3 månader.

om mitt antagande stämmer så sparade de i princip hälften av tiden på en helg via guldandet.

Frågan är i så fall hur ska man lösa detta problemet?
    Jag har hört talas om rykten om ett sätt som admins ska kommit fram till vet dock ej om det stämmer så tänker ej uttala mig ang det.

De sätt som finns för att lösa detta är i princip följande: Ge de andra allianserna möjlighet att gulda upp sina byar utom WW.

Alla andra allianser får en automatiskt boost så de får X antal stora magasin och silos.

Men som de festa vet så är SE by omöjlig att ta ut i dagsläget och de kan lungt utan problem fortsätta bygga klart sin WW.

Admin är fantastiskt slöa de svarar inte på mail de förhalar allting de vill inte ge några svar...vad i ******* gör admin?

Oj man kanske inte får svära eller kritisera admin...Men banna mig o krön era fantastiska prestationer eller rättare sagt inga prestationer alls.

Det kommer inte bara vara Nova...det är vingar plus diverse allianser o samtliga som skriver under här intygar på att de kommer avsluta sina konton. Om inte saken är löst innan den 22/7/07 o då menar jag inte isåfall att saken är på gång...för ert sölande har nog alla fått nog av.

Sorry SE jag gratulerar er till segern och anar att ni ville vinna men kanske inte såhär?

Varför ska vi ska vi ta skit för att vi valde en allians som inte stöttas av admin?

Du som skriver under intygar följande! (skriv nick o allianstillhörighet)

den 22/7/07 ska jag härmed!!

*Avsluta mitt konto
    *aldrig starta ett konto på en svensk server
    *Meddela och uppmana andra att inte heller göra samma sak

Nick: Hoffa

Allians: Nova

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Måste tillägga att "kompensationen" att sänka VU från 24 till 12 för SE's natarby var det mest skrattretande jag någonsin sett. Ett bra exempel på ogenomtänkt och snabb "lösning" på ett stort och komplicerat och allvarligt misstag.
    Sen att ni admins inte ens svarar eller läser ens meddelanden är ännu sämre.

Tack och hej!

användarnamn: henkeball

allians: ABS
    Senast redigerad av henkeball2 den 07-07-16 klockan 00:04

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Vad flummigt, både Hoffa o Keyser i samma mess ??

Jag fattar inte vad som hänt! Men har precis hört uttrycket ... guldat upp magasinet ... vad har det för innebörd? Antar att fler än SE har haft möjligheten? Eller ?

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2007

Standard

Håller fullt med och tänker inte ens lyssna på om sura SE spelare säjer att vi gnäller det är ett faktum att jag aldrig kommer spela mer på en svensk server och alla som jag känner som spelar travian att aldrig gör det heller. Tänker spela servern ut eftersom jag har en del guld kvar tänker inte ge dem det nöjet att dem tagit mina pengar för inget. Har sakt det förut och skiter i vem det var som missa att stänga av guld funktionen det ska inte hända så är det bara! Vet att jag kommer få med mig många som aldrig kommer spela på en svensk server igen.

//Nick: makavelli Allians WVinc.
    Senast redigerad av makavelli den 07-07-16 klockan 00:17
    Killumanati server 1 nu !

Junior Member gangztamackes avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Användarnamn: Gangztamacke

Allians: ABS

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Känns som man har lagt ner både pengar och framförallt tid så det liknar ingenting på detta spelet. Vet inte vad admins är för några om ni jobbar bara med detta eller har det som en hobby. Spelar upp mitt guld sen åker kontot i soperna. Gratis SE men tror inte ni heller ville vinna såhär.

Amfen Wvinc.

Senior Member Decas avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Skandal! Det är allt jag har att säga.
    Knowledge is power, don't make me use it

Support
    Travian Sverige

Member Antonias avatar
    Reg.datum
    Feb 2007

Standard

word, hoffa.

Visserligen har Balbor inbjudit mig och de andra inblandade till en diskussion där vi skulle försöka lösa problemet. Men våra kära admins klantade sig återigen och lyckades göra så ingen kunde skriva i den forumsdel där diskussionens skulle hållas. Jag har försökt få tag på admins sedan i onsdags. Det är lite konstigt när man säger att han vill lösa problemet innan torsdag och sen inte en läser ett enda mail sedan i onsdags. Det inlägg som jag sedan i onsdags har försökt få publicerat i den interna diskussionen är följande:

Jag tror det enda vi andra, som inte fått bygga upp våra byar med 800 guld vill, är att få spela på samma villkor som alla andra i detta spelet. Om admins tar beslut som gagnar en allians så oerhört mycket som nu skett tycker jag inte det är möjligt att utse en vinnare på denna servern. Får man inte använda guld i WOW byar får man inte använda guld, så enkelt är det. Således måste detta korrigeras, eller så får ni inse att det inte går att utse en vinnare.

Vad jag förstår så har SE fått behålla byggnader som tar säkert en månad att bygga upp, samtidigt som SE får en bestaffning på wow-byggnationen som motsvarar några dagars byggande. Således har beslutet av admins gjort att de tilldelat SE ett försprång på ungefär en månad, kanske mer, när det egentligen ska vara några dagar mellan oss i byggtider. Hur kan man påstå att man är rättvis när man tilldelar en allians en månads försprång?

Jag anser att de enda utvägen är att antingen låta alla bygga upp sina byar med guld i samma proportioner som SE har fått göra, eller så får ni nergradera allas byggnader så att SE:s försprång blir proportionerligt med det egentliga försprång de har dvs några DAGAR, inte MÅNADER.

Antonia.inc
    Freedom- Skotska Eliten

Braveheart-s1

http://www.youtube.com/watch?v=WLrrBs8JBQo

Senior Member Lord Nasses avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Bra att du visat dina åsikter. och jA SE har TJÄNAT GRYMt med tid. Men andra allianser har gjort samma sak. Det gör itne saken bättre men mer rättvis. Sen trodde jag aldrig att det skulle ta så lång tid att avlsuta ENDgame men skönt att hinna vara ute mer.

Jag är också överraskad att så många i Nova som du säger ska deleta konton.

Man kan inte förvänta sig att första gången på en svensk server att allt går perfekt.

Det är vell nya admins också elr???

Sen är ajg säker på att det nånsin kommer ske ett sådant stort misstag igen på svenk server historia.

Det som jag kommer skriva mig nu irreterar mig väldigt mycket och det visar att Admins är väldigt dåliga.

En Admin gjorde en tråd för någon dag sedan där han skrev att alla ledare på S1 hade kommit överrens om ett beslut.

Det var att alla som hade en Natarby på S1 skulle får Maxade stora silos och magasin på varenda ruta i byn som fanns kvar.

Jag tyckte detta var ett bra beslut och det stog att det skulle fixas den morgonnen.

Men det hände aldrig. Trådarna på forumet försvann och ingen Admin har prata med nån ledare på S1 som har en natarby.

Så störd på dom nu.

//LordNasse

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Ja får massor utav brev från olika personer och ett axplock är från spelaren arkantos

Grattis******admin, du har nu förlorat ännu en spelare på varenda server (mina konton) ska det se ut såhär på travian?
    NEJ, detta har spårat ur för länge sen...jag önskar att jag kunde skriva detta med egna ord men om jag skulle betala för detta skulle jag ångra mej sen, för vem skulle betala för att bli spottad och trampad på?? INTE JAG!!
    gå och lägg er, nu lägger jag av.

Sidan 1 av 17 12311 ... sistasista

Regler för att posta