Sidan 7 av 17 FörstaFörsta ... 56789 ... sistasista
Visar resultat 61 till 70 av 168

Ämne: Nu får det *** vara nog!

Standard

Kort:

Om man sätter regler bör man väl se till att dom efterföljs?

Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Va säger man.. SORLIGT!

Pinsamheter i rangordning:

1. Tyskarna.. skött sig som ett gäng pyromaner i en kärnvapenfabrik
    2. Admins... har man så extremt dålig kontakt med sina "arbetskamrater" nere i Tyskland så fattar jag inte varför man ens försöker..
    3. SE... Utnyttjande av buggen är pinsamt värre, funderade aldrig kring alternativet att spela enl. reglerna utan bara utnyttja alla buggar som finns? Måste förövrigt kännas jäkligt roligt att "vinna" servern! Måste va lika roligt som att spela på en travian server helt själv.. sorligt och pinsamt.

Känns förövrigt rätt skoj att ha slängt bort månader på denna skit...

Tycker förövrigt att alla istället för att deleta sina konton ska ligga på och försöka förinta de som förjänar de mest..

Thumbs up bra för alliansen Nova

Citat Ursprungligen postat av hoffa Visa inlägg
    Alla trådar o blandannat min tråd om problemet med att allianser guldat upp sina silos o magasin för att göra en återblick.

Vi i Nova har beslutat att avsluta våra konton den 22/7/07 i protest på att slappheten från admin är överdriven..Jag jobbar heltid jag sportar jag festar jag umgås med polare men jag hinner öppna och svara på mina mail.jag har fått över 100 mail om dagen flera gånger!

Visst admins får säkert fler mail än mig men det är ju trots allt deras uppgift inte min...

Här kommer saker som vi ska göra!

*Avsluta våra konton
    *aldrig starta ett konto på en svensk server
    *Meddela och uppmana andra att inte heller göra samma sak

Vad tomtarna missat är att folk lagt ner mycket pengar på detta!!och så ***** mycket tid för att sen bli spottade i ansiktet...

Tänk om tomtarna mot förmodan faktiskt diskuterar en lösning? ja isåfall så skulle det talats om...inte tystats ner o startat en tråd på ett visst forum utan att man kan svara o sen inte skriva någonting nytt.

hade ett vanligt företag skötts så som detta sättet hade inte det varit långvarigt i någon bransh...

Förresten det är kul att ligga under med 5 mål i en VM-final innan matchen ens börjat?

Ja spelet är avgjort inget konstigt med det! men sättet det skett på är en skandal...Grejen är att SE har inte gjort något fel utan det är de som sköter Travian.

Detta har hänt!

Travianteamet har "glömt" att stänga av guldfunktionen vilket gjort att SE i detta fallet har guldat upp sina silos/magasin så pass högt att ingen kommer någonsin komma ifatt.Det tar 20 timmar för ett stort magasin det innebär att det tar veckor att nå upp i SE nuvarande kapacitet.

Så som jag ser det är det uppgjort så att det kvittar vad alla andra allianser gör? ska WW avgöras på mindre än en vecka utan att alla allianser har ens krigat? Denna fördel är för stor för att blunda för.

Hur ska man lösa det? ja inte att sänka WW bara...Magasin o silo är kanske viktigare att bygga än WW i detta läget.

Hur ska de göra med SE? ska de få tillbaka allt guld?Ska de få tillbaka alla resurser?allt försvar som de skickat?Grejen är att de har fått attacker på sig o inte kunnat försvara sig som de hade kunnat annars o därmed förlorat soldater o resurser de inte skulle gjort annars!

Jag vill inte att Noobs skriver onödiga kommentarer utan vill ha en debatt om detta samt vill jag att ansvariga går in o skriver.Jag vet att varje enskild admin inte kan göra något eller kan försvara vad hela travianteamet misslyckats med.För enligt mig är det en pinsam "tabbe".Folk har lagt ner otroligt många månader i effektiv speltid o så ska det bli såhär.

Effekten kommer bli att folk slutar spela i större utsträckning vilket ger mindre pengar.Travian är grymt kul för att det är strategi o inte ett lotto spel men så som detta har utvecklats sig så är det ren o skär lotto.

//Hoffa

Ett stort magasin tar 168 timmar 28 minuter och 30 sekunder att f upp till nivå 20 om man har huvudbyggnad på nivå 20.

168:28:30 är 7 dagar 28 minuter och 30 sekunder. Alltså en vecka tar ett stort magasin att göra klart.

En stor silo tar totalt: 136 timmar 32 minuter och 10 sekunder. Det är 5 dagar 16 timmar 32 minuter och 10 sekunder.

Hur många timmar de har sparat via guldandet går inte att avgöra exakt. Men säg att de skaffat antalet stora magasin som behövs för att kunna slutföra sista nivån. Då har de gjort fyra st. Vilket bara det är en månads tids sparande.

Sen efter det lär de ha 2 stora silos. vilket innebär 10 dagar till.

Det ovan ang hur mycket silos och magasin de har byggt är ett antagande och ingen säker fakta. Antagligen har de fler magasin & och silos än så.

En WW tar rät exakt 50 dagar att bygga. Även själva förberedandet i byn för att kunna bygga sisa nivåerna på WW tar 50 dagar. Så hela processen tar från start till slut ungefär 100 dagar. Alltså lite över 3 månader.

om mitt antagande stämmer så sparade de i princip hälften av tiden på en helg via guldandet.

Frågan är i så fall hur ska man lösa detta problemet?
    Jag har hört talas om rykten om ett sätt som admins ska kommit fram till vet dock ej om det stämmer så tänker ej uttala mig ang det.

De sätt som finns för att lösa detta är i princip följande: Ge de andra allianserna möjlighet att gulda upp sina byar utom WW.

Alla andra allianser får en automatiskt boost så de får X antal stora magasin och silos.

Men som de festa vet så är SE by omöjlig att ta ut i dagsläget och de kan lungt utan problem fortsätta bygga klart sin WW.

Admin är fantastiskt slöa de svarar inte på mail de förhalar allting de vill inte ge några svar...vad i ******* gör admin?

Oj man kanske inte får svära eller kritisera admin...Men banna mig o krön era fantastiska prestationer eller rättare sagt inga prestationer alls.

Det kommer inte bara vara Nova...det är vingar plus diverse allianser o samtliga som skriver under här intygar på att de kommer avsluta sina konton. Om inte saken är löst innan den 22/7/07 o då menar jag inte isåfall att saken är på gång...för ert sölande har nog alla fått nog av.

Sorry SE jag gratulerar er till segern och anar att ni ville vinna men kanske inte såhär?

Varför ska vi ska vi ta skit för att vi valde en allians som inte stöttas av admin?

Du som skriver under intygar följande! (skriv nick o allianstillhörighet)

den 22/7/07 ska jag härmed!!

*Avsluta mitt konto
    *aldrig starta ett konto på en svensk server
    *Meddela och uppmana andra att inte heller göra samma sak

Nick: Hoffa

Allians: Nova

en stor varm applåd för alliansen Nova
    som alla vet så är inget bättre i världen än the simpsons...

joina alliansen HOMER S™ på sez speed

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Det värsta är ändå att så många lagt ner pengar på det här spelet, inklusive jag själv, så går det åt ******* på det här sättet, det är ju sjukt att vi ska sitta och göda tyskarna med pengar för att de sedan ska skita i vad som händer när de gör fel, vilka j***a svin de är igentligen.

Av alla MMOGs jag spelat har jag aldrig blivit behandlad såhär, men de kan ta sitt travian och köra upp i arslet, jag tycker om idén och spelsättet, och den enskilde spelarens makt att försändra världen, men sån här skit tar ju musten ur allt sådant.

Awle, ABS
    Meep

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Asså lilla kära nasse.
    Det är väl mer viktigt om det är ett jobb än om det är en hobby.
    Jag skule inte kunna jobba på ett företag där jag inte vågar säga emot chefen.
    Jag har många gånger gått emot chefen om jag anser att han har gjort ett stort misstag.
    Man kan inte vara en mes och alltid föja chefen. En bra chef ska klara av att anställda vågar säga emot och ha sina egna åsikter.

Jag förstår inte hur man kan jobba på ett företag där man inte vågar stå för sina åsikter och också våga kämpa för dom.

Member
    Reg.datum
    Jan 2007

Standard

Vad hände med detta, som man kunde läsa på forumet för några dagar sedan?

ENDGAME] - slutkorrigering fredag

--------------------------------------------------------------------------------

Hej,

efter att ha lyssnat på alla era diskussioner bestämde vi oss för att någonting måste göras för att få slutspelet mer rättvist. Vi bjöd in ledarna för de största allianserna till ett speciellt forum för att tillsammans diskutera vilka möjligheter som är genomförbara och för att nå ett gemensamt konsensus så att ingen blir överkörd i detta kritiska skede.

Vi har under natten bestämt oss för vad som kommer ske och detta är även sanktionerat hos ledarna för SE, då dem kommer att bli mest berörda av det som nu sker. Det vi vill undvika är att förlänga slutspelet eftersom jag vet att många av er redan har slitit hårt och vill få lite ledig tid i sommar också.

Under morgonen idag så kommer alla som innehar en Natarby att få dess byggnader uppgraderade till högsta nivån och dessutom få Silos och Stora Magasin på de tomma platserna (i ration 10/6) och dessa på nivå 20.

På detta sätt så kapas försprånget som SE fick genom att kunna gulda upp byggnader (förutom VU) gentemot de andra allianserna och spelet fördröjs inte. Det är en drastisk åtgärd men det var också dels vad som efterfrågades av er och vad som krävs för att förändra den här situationen. Beslutet stödjs av SE.

Admin Travian Sverige
    admin@travian.se
    //GarmXII

Standard

§4 Programfel i spelet
    Programmfel (kallas också buggar) måste rapporteras till en administratör omedelbart och får inte användas till någons fördel. Överträdelse kan leda till en bestraffning för det kontot.

Denna paragraf säger väl egentligen allt. Medlemmar i olika allianser har straffats för småsaker, men när SE bryter mot en regel som avgör spelet, så händer uppenbart ingenting.

Det tyska överhuvudet och svenska admins kan väl ändå inte mena att de uppsatta reglerna inte gäller, bara ibland.

Jag undrar hur svenska admins ska kunna utdöma straff på andra servrar, när man inte gör det i ett sånt här flagrant fall.

Shmrg/KBInc

Standard

Ja pinsamt är ett bra ord för denna skandal.. kommer köra denna server ut men blir inget mer travian för min del nu efter all den tid och de pengar man lagt ner till ingen nytta alls..

Kan bara instämma med tidigare talare.. även om min allians inte skulle ha någon chans att vinna så ville man ändå ha en rättvis fight.. Nu hinner vi ju knappt få upp WW på någon bra nivå innan SE har vunnit.
    /

Junior Member
    Reg.datum
    Feb 2007

Thumbs down

Pinsamt...

användarnamn: frenzy

allians: Nova

Junior Member
    Reg.datum
    May 2007

Thumbs down

Det här är ju grymt dåligt!!!
    Fy f*n för fusk!!! Palla skaffa sig ett orättfärdigt försprång!!!

/Böckling PCBinc

Sidan 7 av 17 FörstaFörsta ... 56789 ... sistasista

Regler för att posta