Sidan 15 av 17 FörstaFörsta ... 51314151617 sistasista
Visar resultat 141 till 150 av 168

Ämne: Nu får det *** vara nog!

Standard

tycker detta inte var riktigt schysst mot SE, eftersom vi har använt våra egna resurser till detta, så borde vi få magasin/silos fyllda eller något iaf....men men, vår ledning var med på det tydligen...

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Personligen tycker jag att det är löst så gott det går nu, som sagt är det en hel del problematik med en rollback, utan detta är en bra kompromiss, jag tycker vi har en chans nu iaf och att kontot inte behöver avslutas.
    Meep

Standard

Citat Ursprungligen postat av GunnarD Visa inlägg
    Praktiskt omöjligt eftersom man då även måste betala tillbaka pengar till alla som köpt guld under tiden plus att många spelares tid och jobb skulle vara ogjort, så det skulle ge betydligt mera protester än vad vi hittils sett.

Detta är den bästa lösningen, SE har fått sin VU sänkt från 24 till 12 tidigare plus att alla som nu har VU fått sina magasin och silos maxade och fyllda.
    Tssk, administrativa trivialiteter.
    Dock vad gäller, som någon annan skrev, att SE var före med att ta en Natar by kan bli lite luddigt.

Givetvis håller jag med dig att tiden från checkpointen till nu går förlorad, varvid rollback skulle varit något de haft som första alternativ och tagit på sig skulden. Sådana här saker får bara inte ske, speciellt när folk lägger ner mycket tid, och därtill pengar.

Men nu är det dock som det är, men poängterar ogillandet av situationen
    Flourtanten - Fruktad av nitroglycerin! :P

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fluortanten Visa inlägg
    Tssk, administrativa trivialiteter.
    Visst, men dessa "trivaliteter" är oftast dom största hindren.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Japp byråkrater och administrativa trivialiteter är det som stoppar och förstör för en i livet ....

Blir så mycket bättre med diktatur

Junior Member
    Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Bara en liten parentes; hur kommer det sig att ingen klandrar SE för det inträffade? De har utnyttjat en bugg, och det är mot reglerna? Jag bryr mig inte, jag avslutade mitt konto på servern, men alla andra?

Citerat från travians regler:

"§5 Program errors
    Program errors (also called bugs) have to be reported to an administrator immediately and may not be used to one's benefit. Abuse can lead to a punishment of the account."

Jag bara undrar, alla verkar ha bommat detta, och tråden där det diskuterades med administratörerna är låst nu, men även där sa ngn typ att "det gör väl inget om man utnyttjar en bugg?".

Ehm, bestämma sig kanske?

Senior Member Ernsts avatar
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Candi Visa inlägg
    Bara en liten parentes; hur kommer det sig att ingen klandrar SE för det inträffade? De har utnyttjat en bugg, och det är mot reglerna? Jag bryr mig inte, jag avslutade mitt konto på servern, men alla andra?

Citerat från travians regler:

"§5 Program errors
    Program errors (also called bugs) have to be reported to an administrator immediately and may not be used to one's benefit. Abuse can lead to a punishment of the account."

Jag bara undrar, alla verkar ha bommat detta, och tråden där det diskuterades med administratörerna är låst nu, men även där sa ngn typ att "det gör väl inget om man utnyttjar en bugg?".

Ehm, bestämma sig kanske?
    Läs alltihopa så hittar du ett uttalande från SE, där de förklarar vad som gick till, samt att det var de som anmälde det till admin i efterhand.
    Använd sökfunktionen INNAN du skapar en ny tråd ang. din fråga.

Nej, mina beslut kanske inte alltid är rätt till 100%. men vill du diskutera det så gör det mer än gärna i en Tråd, jag är öppen till disskusion

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard Slut på tråden!

Som trådmakare till denna tråden vill jag tacka de som stöttat vår väg till ett rättvisare travian.

Anledningen att jag vill avsluta denna tråd är för att den inte är aktuell mer...

Nu har det nämligen blivit så rättvist det kan bli...Visst man kan älta vad som varit mest rättvist osv.Men det som skedde att silos o magasin har byggts ut var vad jag personligen trodde på.

Jag tror alla har lärt sig något av detta inte minst tyskland o våra svenska admins. Men många spelare har lärt sig att man kanske kan få vad man vill bara man vill tillräckligt mycket.Misstag har gjorts misstag o misstag har delvis reparerats.

Jag vet att det är många inte minst de berörda allianserna som tagit detta beslutet o därav ingen skugga över SE vilket jag gjorde klart från början att jag inte skyllde på dem.

Mitt förtroende för svenska admins och tyskland är kanske lite naggat i kanten men jag uppmanar alla att fortsätta spela travian.se o bygg upp den svenska servern vi vill ha!

//Hoffa

Talking

Citat Ursprungligen postat av hoffa Visa inlägg
    Alla trådar o blandannat min tråd om problemet med att allianser guldat upp sina silos o magasin för att göra en återblick.

Vi i Nova har beslutat att avsluta våra konton den 22/7/07 i protest på att slappheten från admin är överdriven..Jag jobbar heltid jag sportar jag festar jag umgås med polare men jag hinner öppna och svara på mina mail.jag har fått över 100 mail om dagen flera gånger!

Visst admins får säkert fler mail än mig men det är ju trots allt deras uppgift inte min...

Här kommer saker som vi ska göra!

*Avsluta våra konton
    *aldrig starta ett konto på en svensk server
    *Meddela och uppmana andra att inte heller göra samma sak

Vad tomtarna missat är att folk lagt ner mycket pengar på detta!!och så ***** mycket tid för att sen bli spottade i ansiktet...

Tänk om tomtarna mot förmodan faktiskt diskuterar en lösning? ja isåfall så skulle det talats om...inte tystats ner o startat en tråd på ett visst forum utan att man kan svara o sen inte skriva någonting nytt.

hade ett vanligt företag skötts så som detta sättet hade inte det varit långvarigt i någon bransh...

Förresten det är kul att ligga under med 5 mål i en VM-final innan matchen ens börjat?

Ja spelet är avgjort inget konstigt med det! men sättet det skett på är en skandal...Grejen är att SE har inte gjort något fel utan det är de som sköter Travian.

Detta har hänt!

Travianteamet har "glömt" att stänga av guldfunktionen vilket gjort att SE i detta fallet har guldat upp sina silos/magasin så pass högt att ingen kommer någonsin komma ifatt.Det tar 20 timmar för ett stort magasin det innebär att det tar veckor att nå upp i SE nuvarande kapacitet.

Så som jag ser det är det uppgjort så att det kvittar vad alla andra allianser gör? ska WW avgöras på mindre än en vecka utan att alla allianser har ens krigat? Denna fördel är för stor för att blunda för.

Hur ska man lösa det? ja inte att sänka WW bara...Magasin o silo är kanske viktigare att bygga än WW i detta läget.

Hur ska de göra med SE? ska de få tillbaka allt guld?Ska de få tillbaka alla resurser?allt försvar som de skickat?Grejen är att de har fått attacker på sig o inte kunnat försvara sig som de hade kunnat annars o därmed förlorat soldater o resurser de inte skulle gjort annars!

Jag vill inte att Noobs skriver onödiga kommentarer utan vill ha en debatt om detta samt vill jag att ansvariga går in o skriver.Jag vet att varje enskild admin inte kan göra något eller kan försvara vad hela travianteamet misslyckats med.För enligt mig är det en pinsam "tabbe".Folk har lagt ner otroligt många månader i effektiv speltid o så ska det bli såhär.

Effekten kommer bli att folk slutar spela i större utsträckning vilket ger mindre pengar.Travian är grymt kul för att det är strategi o inte ett lotto spel men så som detta har utvecklats sig så är det ren o skär lotto.

//Hoffa

Ett stort magasin tar 168 timmar 28 minuter och 30 sekunder att f upp till nivå 20 om man har huvudbyggnad på nivå 20.

168:28:30 är 7 dagar 28 minuter och 30 sekunder. Alltså en vecka tar ett stort magasin att göra klart.

En stor silo tar totalt: 136 timmar 32 minuter och 10 sekunder. Det är 5 dagar 16 timmar 32 minuter och 10 sekunder.

Hur många timmar de har sparat via guldandet går inte att avgöra exakt. Men säg att de skaffat antalet stora magasin som behövs för att kunna slutföra sista nivån. Då har de gjort fyra st. Vilket bara det är en månads tids sparande.

Sen efter det lär de ha 2 stora silos. vilket innebär 10 dagar till.

Det ovan ang hur mycket silos och magasin de har byggt är ett antagande och ingen säker fakta. Antagligen har de fler magasin & och silos än så.

En WW tar rät exakt 50 dagar att bygga. Även själva förberedandet i byn för att kunna bygga sisa nivåerna på WW tar 50 dagar. Så hela processen tar från start till slut ungefär 100 dagar. Alltså lite över 3 månader.

om mitt antagande stämmer så sparade de i princip hälften av tiden på en helg via guldandet.

Frågan är i så fall hur ska man lösa detta problemet?
    Jag har hört talas om rykten om ett sätt som admins ska kommit fram till vet dock ej om det stämmer så tänker ej uttala mig ang det.

De sätt som finns för att lösa detta är i princip följande: Ge de andra allianserna möjlighet att gulda upp sina byar utom WW.

Alla andra allianser får en automatiskt boost så de får X antal stora magasin och silos.

Men som de festa vet så är SE by omöjlig att ta ut i dagsläget och de kan lungt utan problem fortsätta bygga klart sin WW.

Admin är fantastiskt slöa de svarar inte på mail de förhalar allting de vill inte ge några svar...vad i ******* gör admin?

Oj man kanske inte får svära eller kritisera admin...Men banna mig o krön era fantastiska prestationer eller rättare sagt inga prestationer alls.

Det kommer inte bara vara Nova...det är vingar plus diverse allianser o samtliga som skriver under här intygar på att de kommer avsluta sina konton. Om inte saken är löst innan den 22/7/07 o då menar jag inte isåfall att saken är på gång...för ert sölande har nog alla fått nog av.

Sorry SE jag gratulerar er till segern och anar att ni ville vinna men kanske inte såhär?

Varför ska vi ska vi ta skit för att vi valde en allians som inte stöttas av admin?

Du som skriver under intygar följande! (skriv nick o allianstillhörighet)

den 22/7/07 ska jag härmed!!

*Avsluta mitt konto
    *aldrig starta ett konto på en svensk server
    *Meddela och uppmana andra att inte heller göra samma sak

Nick: Hoffa

Allians: Nova

du måste vara pissoff om du skrev ett sånt jäkla långt meddelande för att klaga på admins

Junior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

pallade inte läsa x)
    // TRIGGER HAPPY^

Sidan 15 av 17 FörstaFörsta ... 51314151617 sistasista

Regler för att posta