Sidan 4 av 224 FörstaFörsta ... 234561454104 ... sistasista
Visar resultat 31 till 40 av 2234

Ämne: Kritiken emot Moderatorerna

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2006

Standard

Blev lite missförstådd. Det jag skrev grundade jag på "jiggys" post om att folk borde veta vem han är.

Det är eran bubbla. Ni har bildat en "familj" här i forumen som t.ex gödselstacken och vid sidan om ämnet. Men alla läser inte här. (Jag vet inte ens varför jag själv gör det....).. Dock kan det vara så att "Jiggy" inte fick fram det han ville säga. Han menade säkert inte så.

Desutom leder detta till att det oftast tar längre tid innan trådar där folk bryter mot reglerna eller så som liger under t.ex politik och diplomati tar längre stund innan dom blir besvarade. (dock kommer det någon moderator dit då och då så trådar som borde låsas osv blir låsta till slut.

Angående regelbrottet så tyckte jag det var ett solklart regelbrott. Jag skrev vad, var och vem. Om detta inte stämde tycker jag att jag borde fått ett medelande tillbaka i varje fall. Det gällde regeln om namn i klart negativt samband.

Jag kommer nog behöva förklara igen.
    För ett bra tidfördriv, läs nästa rad.
    För ett bra tidsfördriv, läs raden innan.

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jigain To'lerean Visa inlägg
    Det enda jag fann där var:

There are three popular false etymologies of the word "spam". The first, promulgated by Canter & Siegel themselves, is that "spamming" is what happens when one dumps a can of SPAM luncheon meat into a *** blade. The second is the backronym "shit posing as mail." The third is similar, using "stupid pointless annoying messages."[citation needed]

Det står absolut inget om Monty Python. Dessutom, i min signatur står det absolut inget om att källan INTE skulle vara Monty Python, om det vore fallet.

Du kan ju kolla upp så att faktan du drar upp har en källa... :rolleyes:
    1. "It is widely believed the term spam is derived from the Monty Python SPAM sketch, set in a cafe where nearly every item on the menu includes SPAM luncheon meat. As the server recites the SPAM-filled menu, a chorus of Viking patrons drowns out all conversations with a song repeating "SPAM, SPAM, SPAM, SPAM... lovely SPAM, wonderful SPAM", hence "SPAMming" the dialogue. The excessive amount of SPAM mentioned in the sketch is a reference to British rationing during World War II. SPAM was one of the few foods that was widely available."

2. etymology = ett ords historia, "false etymologies" innebär alltså att historian är felaktig, det står alltså tydligt i den delen av källan som du quotade att grunden INTE är "stupid pointless annoying messages." : http://en.wikipedia.org/wiki/False_etymology

3. Besservisserdiskutioner är roliga \o/
    Meep

Senior Member Jigain To'lereans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Dags att plocka fram skrivarhänderna igen då...

Brev numero 1:

Citat Ursprungligen postat av Hegef Visa inlägg
    Blev lite missförstådd. Det jag skrev grundade jag på "jiggys" post om att folk borde veta vem han är.

Det är eran bubbla. Ni har bildat en "familj" här i forumen som t.ex gödselstacken och vid sidan om ämnet. Men alla läser inte här. (Jag vet inte ens varför jag själv gör det....).. Dock kan det vara så att "Jiggy" inte fick fram det han ville säga. Han menade säkert inte så.

Desutom leder detta till att det oftast tar längre tid innan trådar där folk bryter mot reglerna eller så som liger under t.ex politik och diplomati tar längre stund innan dom blir besvarade. (dock kommer det någon moderator dit då och då så trådar som borde låsas osv blir låsta till slut.

Angående regelbrottet så tyckte jag det var ett solklart regelbrott. Jag skrev vad, var och vem. Om detta inte stämde tycker jag att jag borde fått ett medelande tillbaka i varje fall. Det gällde regeln om namn i klart negativt samband.

Jag kommer nog behöva förklara igen.
    Det jag skrev grundade jag på "jiggys" post om att folk borde veta vem han är.
    Det är synd att inte alla förstår sig på min humor... det jag skrev skrev jag som ett skämt, eftersom jag har varit aktiv i de flesta trådar (fastän, medgivet, mycket färre sedan jag blivit moderator, men fortfarande en hel del). Om du tog illa upp, oavsett vilken anledningen är, ber jag uppriktigt om ursäkt. Och än en gång, det var humor från min sida. Jag skrattade när jag skrev det iallafall.

Det är eran bubbla. Ni har bildat en "familj" här i forumen som t.ex gödselstacken och vid sidan om ämnet.
    Så du menar alltså att alla moderatorer sitter i forumen Gödselstacken och Vid sidan av ämnet hela dagarna? I så fall kan jag upplysa dig om att du har fel. Det kan kanske vara så att vi skriver fler "normala" inlägg här, alltså inte varningar, hänglås, och dylikt - det har jag inte tänkt på, och du kan mycket väl vara den förste/ende. Man vet aldrig. Men, ärligt talat, vart skulle vi annars skriva? Ställa frågor i forumet Frågor? Jag har inget jag behöver svar på. Klaga i Klagohörnan? Jag har inga klagomål. Jaga allianser i diverse allianspolitikforum? Varför? Jag spelar inte ens längre... å andra sidan kollar jag alltid Frågor/Allmänt/Klagomål/Idéer/Buggar & Felanmälan/Grafikpaket & Egna projekt, et cetera, nästan alla trådar. Hittar jag något jag kan skriva något intressant (för andra) i, så skriver jag det intressanta. Om inte traskar jag vidare.
    Dessutom kan jag nämna att jag faktiskt bara kollar regelbundet i 5-10 trådar sammanlagt i de 4 nedersta forumen... (Vid sidan, Spel, RPG, Gödsel)

Du vet väl att till vänster om varje inlägg, där du kan se vem som postat, kan du även rapportera inlägg? Det skickas då ut till ALLA moderatorer. Så även om det ligger under alliansforum, som vi (jag, iaf) tyvärr inte hinner kolla så mycket på, så kan vi hitta sådana inlägg... om du bara hjälper till och rapporterar.

Jag upprepar, det är möjligt att moderatorn i fråga bestraffade utan att skriva ut det till omvärlden. Men om du kan hitta inlägget och skicka en länk i PM till mig kan jag ta mig en titt på det, om du vill.

Brev numero 2:

Citat Ursprungligen postat av Awle Visa inlägg
    1. "It is widely believed the term spam is derived from the Monty Python SPAM sketch, set in a cafe where nearly every item on the menu includes SPAM luncheon meat. As the server recites the SPAM-filled menu, a chorus of Viking patrons drowns out all conversations with a song repeating "SPAM, SPAM, SPAM, SPAM... lovely SPAM, wonderful SPAM", hence "SPAMming" the dialogue. The excessive amount of SPAM mentioned in the sketch is a reference to British rationing during World War II. SPAM was one of the few foods that was widely available."

2. etymology = ett ords historia, "false etymologies" innebär alltså att historian är felaktig, det står alltså tydligt i den delen av källan som du quotade att grunden INTE är "stupid pointless annoying messages." : http://en.wikipedia.org/wiki/False_etymology

Åhå, jag måste ha missat ett stycke när jag sökte efter "Stupid Pointless Annoying Messages", vilket jag trodde du syftade på kom från Monty Python.

1. "It is widely believed the term spam is derived..."
    Då är frågan om man verkligen ska lita på vad allmänheten tror... allmänheten har haft fel förut, måååånga gånger, och gällande mer allvarliga saker.

2. etymology = ett ords historia
    Nej, inte riktigt. Etymologi är läran om ords språkhistoriska ursprung och släktskap.

det står alltså tydligt i den delen av källan som du quotade att grunden INTE är "stupid pointless annoying messages."
    Men betyder det verkligen att det inte är en godkänd förklaring på vad spam är? Nej. Jag tycker att det är en fullgod förklaring på vad spam är, oavsett källa, ursprung, eller mening.

Tycker du det får du gärna fortsätta den här diskussionen i PM, för offtopicdiskussioner tycker inte jag är lika roliga...:rolleyes:

Mvh
    Jigain
    Ex Admin Svenska Travianforumet

Jag skriver det här inlägget med ett svärd i min vänstra hand och en pistol i min högra.
    Läs om månadens erbjudande!

Senior Member beggar_sus avatar
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vince Visa inlägg
    Bra tänkt men. Moderaterna är väll blåa? Och moderatorerna är ...?
    haha precis vad jag tänkte

Senior Member ForceFists avatar
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Ja angående Hegefs "Klagomål" så att säga om att vi inte kollar Politik & Diplomati till exempel så vill jag som Jigain meddela att allmänheten skulle kunna ta för sig lite och anmäla det de tycker är fel. Jag kollar min mail varje och jag får inte särskilt många anmälningar.
    "It's all fun and games 'till someone loses an eye, then it's just fun you can't see" -Hetfield

Russel's Teapot

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
    — Stephen F. Roberts

Valter
    Guest

Thumbs up Åt Jiggy

Grymt bra jobb av jiggy låste en tråd som redan fanns på ca 5 minuter och är annors väldigt aktiv (som de andra modsen också såklart)

Senior Member Jigain To'lereans avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Alltid roligt att höra att man uppskattas!
    Ex Admin Svenska Travianforumet

Jag skriver det här inlägget med ett svärd i min vänstra hand och en pistol i min högra.
    Läs om månadens erbjudande!

Senior Member ForceFists avatar
    Reg.datum
    Mar 2007

Standard

Ja jag kan ju säga att det är lite mer ordning på forumet än det var när alla förutom Aczel var inaktiva.
    "It's all fun and games 'till someone loses an eye, then it's just fun you can't see" -Hetfield

Russel's Teapot

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
    — Stephen F. Roberts

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2007

Standard

Jag tänkte ta och ge lite kritik till er nu

Jag tycker ni är lite väl mjuka i många fall, anser att många trådar är fulla med spam och inget görs inget vidare åt det... Svar som "Jag håller med", "Det är precis så" "jag tycker också så" Och liknade inlägg i trådar som inte skapar en diskussion utan är endast till för att få en till post ska tas bort samt ska postaren varnas direkt.

Någon klagade tidigare på att trådar låses för snabbt. Ett bra sett att sköta trådar då folk frågar är att så fort en fråga blivit vettig besvarad av antingen en moderator eller någon annan är att rensa bort allt onödigt i tråden och sedan låsa den. Även det drar ner möjligheten att posthunta. Även att rensa bort tråder där frågan/frågorna blivit besvarade flera gånger att då endast behålla det vettiga svaret.

Genom att hålla hårt på gamla medlemmar som ska kunna reglerna och förstå vad ett regel brott innebär visar nya medlemmar att det inte är okej att bryta mot reglerna. Just nu ser man sällan straff eller liknande. Man behöver inte se att de blir straffade men enkla varningar endags banningar och liknade straff brukar visa rätt ordentligt vad som inte är OK.

Mvh KeySer.
    KeySer...

Nonian.
    Guest

Standard

Tyvärr så är ibland poster som "Precis så." "Jag håller med." och liknande nödvändiga för att bekräfta att något stämmer eller visa att det faktiskt finns en till som tycker så.

Sidan 4 av 224 FörstaFörsta ... 234561454104 ... sistasista

Regler för att posta