När?
Sammanslagningen av forumen kommer att starta den 16 juli och vi siktar på att bli klara till den 31 juli.

Vad bör jag göra innan sammanslagningen?
Om du inte har loggat in på forumet på lång tid, så bör du göra det nu.

Observera: Vi kommer att radera alla forumkonton som inte har varit aktiva de senaste 365 dagarna (dvs det har inte varit några inloggningar).

Om du har ett konto på olika forum så kontrollera att båda kontona har samma e-mail-adress; på så sätt så kommer alla dina forumposter att bli hopslagna. Notera att efter att forumet slagits samman kommer du endast vara tillåten att använda ett konto och det kommer inte att vara möjligt att slå samman konton manuellt efter att sammanslagningen av forumet är klart.

Jag har flera konton på olika forum; vilket användarnamn kommer jag att få?
Vi kommer att slå samman forumen ett efter ett; detta betyder att du kommer att få användarnamnet_suffix (se, dk, com osv) från det forum vi slog samman först och poster från andra konton kommer att slås samman med det. När sammanslagningen är klar, kommer du att få möjlighet att ändra ditt användarnamn.

Vad händer om mitt användarnamn redan är taget?
Som vi nämnde vid annonseringen, kommer alla användarnamn att få landets tag som suffix (se, dk, com osv) för att undvika dubletter. Du har sedan möjlighet att ändra ditt användarnamn till ett nytt om du så önskar. Om någon annan önskar ett brukarnamn som du gärna vill ha, så kontakta Community Manager i ditt land, så kommer de att bedöma situationen och ta ett beslut.

Hur ska jag kunna logga in om jag inte vet vilket användarnamn jag har fått?
Det finns två sätt att logga in på, antingen genom användarnamn eller genom e-mail-adress. Om du inte kommer ihåg dom, kan du använda återställ lösenords-funktionen.

Vad händer med mina antal inlägg?
Vi kommer inte att importera alla meddelanden som finns på det nuvarande forumet till det nya; dina antal inlägg kan därför skilja sig från nuvarande antal. När sammanslagningen av forumen är komplett, kommer vi att räkna om allt och du kommer att bli tilldelad ett antal inlägg beroende på hur många av dina inlägg som har flyttats till det nya forumet. Det kommer att finnas ny statistik för profilerna, kallat aktivitetspoäng, dessa kommer också att räknas om efter sammanslagningen av forumen.

Vad är aktivitetspoäng?
Vi vill gärna ge lite värde till att använda forumet. Man kommer att få 10 poäng för varje tråd man startar, 5 poäng för varje inlägg och 2 poäng för varje gillande du får.

Observera: Vi kommer endast att ge poäng i sektioner som är direkt relaterade till spelet.

Vad händer med mina privata meddelanden och anteckningar?
Tyvärr är detta några av de saker som vi inte kommer kunna föra över till vårt nya forum, så dina privata meddelanden och anteckningar kommer att försvinna. Allt som du vill ha kvar, får du själv spara.

Vad händer med allt det gamla som inte kommer att föras över till det nya forumet?
Vi arbetar på en arkiv-lösning, där man endast kan läsa de gamla inläggen. Denna lösning kommer inte att vara tillgänglig direkt efter sammanslagningen, men kommer att komma strax efter. Vi har ingen tidsplan på när det kommer att ske, men vi siktar på att detta är klart till slutet av året.

Vad är flerspråkighets-funktionen (multilinguism)?
Detta är en Burning Board-funktion som tilldelar brukar-genererat innehåll på ett specifikt språk, som tillåter att olika språk kan användas i samma forum. Forumet kommer att vara unikt och du kommer inte att se alla länders forum. Det betyder att om du har valt mer än ett språk kommer du att se inlägg från de länder du valt.

Exempel:
Om du har valt Engelska UK som brukar-gränssnitt och Engelska UK och Franska i din profil:
Du kommer att få gränssnittet för forumet och sektionstitlar och beskrivningar på engelska. När du går in i en specifik sektion så kommer du att se trådar med UK-flagga och trådar med FR-flagga.

Om du väljer Engelska UK som gränssnitt och Engelska UK som språk:
Du kommer att se gränssnittet för forumet samt sektioner och beskrivningar på engelska och endast trådar för Engelska UK utan andra flaggor.

Hur många språk kan jag se på samma gång?
Om du vill, kan du välja alla språk, men var noga med att välja rätt språk i drop-down-menyn (rullgardinsmenyn) när du postar en ny tråd.

Kommer gränssnittet att vara tillgängligt på mitt språk?
Gränssnittet (knappar, profil-gränssnitt, mm) kommer från början att vara tillgängligt på följande språk: AE, AU, CL, COM, DE, ES, FR, IT, NL, PL, RU och TR; om du vill hjälpa oss att översätta gränssnittet så vänligen kontakta Community Manager för din domän.

Hur kommer forumet att se ut?
I början kommer vi att använda standard-stilen för Burning board med olika färger, och senare kommer vi att anpassa stilen till den nya startsidan.

Här kan ni diskutera sammanslagningen av forumet: Diskussionstråd