Sidan 1 av 4 123 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 32

Ämne: Alliansanalys - Vecka 1-9

Standard Alliansanalys - Vecka 1-9

Åsikterna som framförs i denna forumstråd representerar inte min allians eller den grupp jag är ansluten till. Min analys. Mina tankar.

En fredags kväll, travian, skype och allmänt tyckande. Efter snart 9 veckor sedan serverstarten är det tid nog för att se var alla allianser står. Har jag fel? Kom gärna med egna kommentarer.

GG
    Medlemmar: 29
    Poprank: 1
    Topp 20 spelare: 13
    Invånare: 471 493
    Invånarsnitt: 16 258
    Offrank: 1
    Topp 20 off: 4
    Off-poäng: 2 764 217
    Offsnitt: 95 318
    Deffrank: 5
    Topp 20 deff: 2
    Deff-poäng: 599 595
    Deffsnitt: 20 676
    Veckans plundrare: 1

Kommentar: Ett gäng erfarna lirare, som inte bara lever på gamla meriter. GG dominerar statistiken på alla håll och skulle kunna radera alla från kartan. Men de tar inga onödiga krig, utan poppar främst på för sig själva ute i bushen medans andra tar tag i krigsyxan. Ingen verkar våga gå på dom, men ingen vet heller vad som gömmer sig därute. Det enda som verkar vara intressant är att ta så många artefakter som möjligt. Gillar dock inte spelare som deffar farms, din huvudstad är då i fara. Jag ser Pingu som den starkaste spelaren som utan tvekan går in i krigen och alltid ut som segraren.

RVS (nyskapad)
    Medlemmar: 39
    Poprank: 2
    Topp 20 spelare: 2
    Invånare: 401 475
    Invånarsnitt: 10 294
    Offrank: 38
    Topp 20 off: 5
    Off-poäng: 14 745
    Offsnitt: 378
    Deffrank: 50
    Topp 20 deff: 5
    Deff-poäng: 5 867
    Deffsnitt: 150
    Veckans plundrare: 5

Kommentar: RVS är en nyskapad allians, sammanslagning av TRAS och TI. De kände ett behov av att gå ihop med en annan allians av säkerhetsskäl. Denna grupp är en god 2a i alliansdominans pga att de är så många, men besitter också en stark offensiv, invånarantal. Har dock fortfarande mycket att bevisa. Kan en sån stor allians hålla ihop utan tvister, eller ser vi snart en splittring igen? Håller de ihop så är de en segerkandidat.

TS
    Medlemmar: 20
    Poprank: 3
    Topp 20 spelare: 1
    Invånare: 180 958
    Invånarsnitt: 9 048
    Offrank: 7
    Topp 20 off: 0
    Off-poäng: 967 476
    Offsnitt: 48 374
    Deffrank: 4
    Deff-poäng: 752 083
    Deffsnitt: 37 604
    Veckans plundrare: 0

Kommentar: Riktigt oskön allians, dåliga på att svara på meddelanden. Verkar inte kunna bestämma sig om man ska bo ute i bushen eller mitt i smeten. Har en hel del konstiga spelare som inte verkar tillföra något, men även några bra som har "stealth mode" på. Verkar bara vara få spelare som sitter med en VU hammare. Har inte hjälpt varandra tillräckligt på slutet, bättring krävs!

Medlemmar: 14
    Poprank: 4
    Invånare: 144 296
    Invånarsnitt: 10 307
    Offrank: 8
    Topp 20 off: 2
    Off-poäng: 801 849
    Offsnitt: 57 275
    Deffrank: 9
    Topp 20 deff: 1
    Deff-poäng: 419 808
    Deffsnitt: 29 986

Kommentar: Verkar vara en ganska liten allians till antalet, men har gjort det bra hittills. Är ganska utspridda men ändå har bra koll på vad de gör.

KR
    Medlemmar: 21
    Poprank: 5
    Topp 20 spelare: 0
    Invånare: 136 255
    Invånarsnitt: 6 488
    Offrank: 11
    Topp 20 off: 1
    Off-poäng: 492 046
    Offsnitt: 23 431
    Deffrank: 13
    Topp 20 deff: 0
    Deff-poäng: 201 585
    Deffsnitt: 9 599
    Veckans plundare: 3

Kommentar: Ingen aning om vad de här håller på med, men säger sig vara Ett trevligt gäng erfarna spelare.
    Ser bra ut på plundringslistorna men jag misstänker att de kommer behöva fler starka spelare för att lyckas.

$$ (nyskapad)
    Medlemmar: 16
    Poprank: 6
    Invånare: 115 494
    Invånarsnitt: 7 218
    Offrank: 46
    Topp 20 off: 0
    Off-poäng: 4 566
    Offsnitt: 285
    Deffrank: 54
    Topp 20 deff: 0
    Deff-poäng: 4 852
    Deffsnitt: 303

Kommentar:
    Nyskapad allians med en bra spelare, som verkar ha tagit in lite allt möjligt folk för att fylla platserna. Kommer de vika ner som MELLO gjorde?

teamP12
    Medlemmar: 13
    Poprank: 8
    Invånare: 96 334
    Invånarsnitt: 7 410
    Offrank: 9
    Topp 20 off: 2
    Off-poäng: 675 829
    Offsnitt: 51 987
    Deffrank: 10
    Deff-poäng: 406 215
    Deffsnitt: 31 247
    Veckans plundrare: 7

Kommentar: Till en början en allians med 2 spelare som helt plötsligt alla ville gå med i. Sammansvetsad allians där alla hjälper alla. Målsättningen med rundan är dock lika oklar som vem som leder alliansen.

GOBST
    Medlemmar: 3
    Poprank: 13
    Invånare: 34 882
    Invånarsnitt: 11 627
    Offrank: 10
    Topp 20 off: 1
    Off-poäng: 675 829
    Offsnitt: 173 101
    Deffrank: 14
    Topp 20 deff: 1
    Deff-poäng: 193 736
    Deffsnitt: 64 579

Kommentar: Tre goa gubbar som känt varandra sedan dagis. Kallas för "nattvandrarna" då det är då som attackerna kommer. Är farligare än vad som ser ut i första anblick.

Standard

Tycker du var lite väl snäll mot vissa allianser (RVS å TS).....

RVS kommer aldrig hålla, de är bara egentligen ett gäng medelmåttor utan någon sammanhållning. Pappa kommer snart lämna då han inte får farma i fred.

TS har guldat mer på 1 vecka än vad alla andra gjort på hela rundan. Borde även kanske byta namn till typ "VHIV, Vi Hjälper Inte Varandra". Alliansen är full med spioner, så om jag var er i TS så skulle jag inte lita på någon. MOAHAHAHAHA

OscarNordin
    Guest

Standard

Analyser! Skoj! Några fler saker som kanske kan vara intressant i analysen kan exempelvis vara:

Hur många artefakter man har, och vilka, och hur är dom placerade. Hur kan detta påverka slutspelet?

Hur ligger allianserna till geografiskt. Vart kan vi förvänta oss krig? Varför?

Ingen har än så länge tagit VU. Varför? Finns det ens någon/några allianser som är beredda på att plocka ett? Varför/Varför inte?

Vart kan vi förvänta oss fina VU-släggor?

Senior Member Loffes avatar
    Reg.datum
    Jan 2015

Standard

Pingu skall segra.

Tratt sevrar - Fåglarna
    Tournament kval 2015 - Warlock
    Tournament final 2016 - Das Båt
    Tournament kval 2016 - Das Båt
    Tournament final 2017 - illicit trippel slägga Ping, Pong & PangPang
    Sez 22 - "Pingu" var härskare över det största personliga riket & "Pingu" slaktade mer än någon annan.
    S1 2016 - "DjungelVrål" var härskare över det största personliga riket

Pågående Rundor:
    SE3 - Krokodil
    TT Kval RU - Chip&Dale

Standard

Citat Ursprungligen postat av OscarNordin Visa inlägg
    Analyser! Skoj! Några fler saker som kanske kan vara intressant i analysen kan exempelvis vara:

Hur många artefakter man har, och vilka, och hur är dom placerade. Hur kan detta påverka slutspelet?

Hur ligger allianserna till geografiskt. Vart kan vi förvänta oss krig? Varför?

Ingen har än så länge tagit VU. Varför? Finns det ens någon/några allianser som är beredda på att plocka ett? Varför/Varför inte?

Vart kan vi förvänta oss fina VU-släggor?
    Mm, får se om det blir lite djupare tankar nästa gång, då vi närmar oss slutspelet!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Loffe Visa inlägg
    Pingu skall segra.
    Pingu har segrat, Pingu har vunnit allas hjärtan <3

Senior Member Sonnys avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr24+ Visa inlägg
    Pingu har segrat, Pingu har vunnit allas hjärtan <3
    Pingu är ju riktigt kass
    Jag är riktigt vild!

Nyligen avslutade:
    Sez 20: KebabPanda
    S1: Turkisk Peppar - "DjungelVrål" var härskare över det största personliga riket, följt av "Turkisk Peppar" och "Polly". "Turkisk Peppar" slaktade mer än någon annan, och var den starkaste, mest skräckinjagande befälhavaren.
    TT kval: Speciella
    S2: Jotten, kastat på mig i EG, MYSA <3

Nuvarande:
    TT-Finals - Illicit (Support konto)

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2016

Standard

GG är USA och kan göra lite som de själva vill denna runda.
    Ingen kan riktigt hota dem tyvärr. Det manligaste borde vara att bryta upp GG i två eller tre allianser och kriga till döden mot varandra

Om GG är USA är RVS Sovjetunionen de kan utgöra ett hot. Men jag tror de kommer att splittras om de utsätts för några större påfrestningar.

$$ har jag förhoppningar på att de ska leva upp till namnet och röra om lite i grytan.

Teamp12 villka är det?

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2015

Standard

När GG är så överlägsna som de nu är blir det roligare att kriga mot andra allianser, vilket i sin tur leder till att GGs överlägsenhet blir ännu större.

Fin analys (även om du inte verkar ha räknat riktigt rätt på antalet spelare på topp 20 här och var), mer sånt!

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2013

Standard

Utveckla och fyll gärna på mer om de olika allianserna, spekulationerna och så vidare jag spelar själv på ett litet och anonymt konto för att fördriva tiden så egentligen nada koll

Sidan 1 av 4 123 ... sistasista

Regler för att posta