Sidan 1 av 2 12 sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 13

Ämne: S1 och engagemang på forumet

Junior Member
    Reg.datum
    Feb 2016

Standard S1 och engagemang på forumet

Kamrater och Travianspelare.

Forumet är dött, länge leve forumet! (eller vad man nu säger)
    Vi förlorade själar och inbitna Travianfantaster, minns hur forumet en gång var; fantastiska diskussioner, munhuggande och långa taktiska utläggningar var vardagsmat. Engagerade medlemmar som höll forumet vid liv, skrev långa artiklar och gjorde det möjligt och till och med roligt och intressant att följa en server endast via forumet. All heder till dessa, men också – det är dags för dem att återuppstå eller för oss att ta deras plats.

Givetvis är också jag medveten om att mycket av den kommunikation som tidigare skedde offentligt här på forumet nu sker bakom lykta dörrar. Att de roliga konversationerna och ordkrigen nu sker på andra plattformar. Inget konstigt med det, men jag vill problematisera fenomenet.
    Liksom Vargmannen skriver (länk nedan) så finns det drygt hundra erfarna och aktiva konton som drar ifrån. Jag menar att de stora skillnaderna i kvalité (kanske tid och guld påverkar), riskerar att slutgiltigt döda Travian. De mindre spelarna står utanför allt som utspelar sig på servern, de deltar inte i krigen och ofta märker de inte ens av dem. Det är alltså inte enbart en enorm skillnad i kvalité utan också i vilken mån dessa tillåts delta i servern.

Jag vill med det här inlägget uppmuntra er mer aktiva spelare att, genom att kommunicera mer offentligt, munhuggas, diskutera och skälla, låta de mindre aktiva ta del av vad som händer på servern. Presentera er själva och era allianser, reflektera offentligt över varför ni ständigt springer in i väggar med er off eller avslöja fienders taktik och deras brist på trupper.

Alltså:
    Organisera era främsta propagandaspridare, ordkonstnärer och se ta mig tusan till att den lata journalisten i er allians skriver något intressant här på forumet.

Länge leve forumet!
    /Alderland, Marcus.

Länk: http://forum.travian.se/showthread.p...=1#post1049061

Senior Member Vargmannens avatar
    Reg.datum
    Dec 2006

Standard

Jag har varit för mycket på 9gag, letade efter uppröstningsknappen. ^^
    Fem dagar är fler än fyra veckor.
    Det svåraste är inte att ta första steget utan att övertyga sig själv om att steget är värt att ta.

Senior Member jaackies avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

Standard

Jag är nog en av de som kan kalla sig för gammal räv i detta spel, och har slängt käft över detta spel både en och två gånger.
    Har inte spelat på ett par år, men är med lite vid sidan av på S1 och slöspelar.
    Såsom jag tror om servern, är att den kommer att vara relativt kall i åtminstone en månad till, sen drar krigandet igång. Situationen i grå området mellan TDDD och Deity är nog en av de första där det sker något, där kommer TDDD smiska på deity så det sjunger om det.
    Utöver det så kommer väderstrecken att rensas och mer än så händer nog inte innan AF.
    När AF's är tagna så börjar det riktiga spelet, och där kommer många allianser att splittras, och nya konstellationer att uppstå där det blir 3 block.
    Starkaste allianserna är och kommer att vara:
    1. Godis
    2. TDDD
    3. Metablock
    Det finns ett par guldkorn till konton/spelare i flera av de andra allianserna, och jag hoppas de ser till att de spridda allianserna står på sig och håller. Har dock svårt att tro att någon allians går vinnande ur en kamp med Godis eller TDDD
    Arkiv:
    S1(5) Velites (OpK) Park/deffkonto
    Dk3(3): Taitas (Blood-S) http://travian-reports.net/dk/report/140233d8600
    S1(4): Paradise (Kaos) Släggrekord!
    S2(4): Topboys (SSB) Vinnare Offrank
    S2(3): Austin Powers (LCN/-ROS-) http://travian-reports.net/se/report/497148fe74c
    S5(2): Frukta (NN) Min första server (med hjelm)
    Sez(7): Nuls (FM) http://travian-reports.net/se/raport.php?id=23556275e7b
    S4(3): Taengmo (HRA) VU-konto
    Dk3(2): Nuklear (Pi) Offkonto
    S3(3): Pärlan (ANGEELS) Offkonto

Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2014

Standard

Citat Ursprungligen postat av jaackie Visa inlägg
    Jag är nog en av de som kan kalla sig för gammal räv i detta spel, och har slängt käft över detta spel både en och två gånger.
    Har inte spelat på ett par år, men är med lite vid sidan av på S1 och slöspelar.
    Såsom jag tror om servern, är att den kommer att vara relativt kall i åtminstone en månad till, sen drar krigandet igång. Situationen i grå området mellan TDDD och Deity är nog en av de första där det sker något, där kommer TDDD smiska på deity så det sjunger om det.
    Utöver det så kommer väderstrecken att rensas och mer än så händer nog inte innan AF.
    När AF's är tagna så börjar det riktiga spelet, och där kommer många allianser att splittras, och nya konstellationer att uppstå där det blir 3 block.
    Starkaste allianserna är och kommer att vara:
    1. Godis
    2. TDDD
    3. Metablock
    Det finns ett par guldkorn till konton/spelare i flera av de andra allianserna, och jag hoppas de ser till att de spridda allianserna står på sig och håller. Har dock svårt att tro att någon allians går vinnande ur en kamp med Godis eller TDDD
    En kamp mellan GODIS och TDDD då? Vilka går segrande ur den?
    Servrar på senaste tiden:
    Sez 20: KebabPanda
    TT Kval: Speciella
    TT Final: Speciella - Dopad ryss mot Svenska vikingar gick inte så bra

Nuvarande:
    Se1: Surskallar

Senior Member jaackies avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Björn Visa inlägg
    En kamp mellan GODIS och TDDD då? Vilka går segrande ur den?
    Beror helt på hur krigandet har gått innan och vem som har mest truppmängder där och då. Tror nog att Planerings och aktivitetsmässigt så tror jag att allianserna ligger hyfsat nära varandra.
    Arkiv:
    S1(5) Velites (OpK) Park/deffkonto
    Dk3(3): Taitas (Blood-S) http://travian-reports.net/dk/report/140233d8600
    S1(4): Paradise (Kaos) Släggrekord!
    S2(4): Topboys (SSB) Vinnare Offrank
    S2(3): Austin Powers (LCN/-ROS-) http://travian-reports.net/se/report/497148fe74c
    S5(2): Frukta (NN) Min första server (med hjelm)
    Sez(7): Nuls (FM) http://travian-reports.net/se/raport.php?id=23556275e7b
    S4(3): Taengmo (HRA) VU-konto
    Dk3(2): Nuklear (Pi) Offkonto
    S3(3): Pärlan (ANGEELS) Offkonto

Banned
    Reg.datum
    Sep 2008
    i mitt slott i mitt land där jag rigerar.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Alderland Visa inlägg
    Kamrater och Travianspelare.

Forumet är dött, länge leve forumet! (eller vad man nu säger)
    Vi förlorade själar och inbitna Travianfantaster, minns hur forumet en gång var; fantastiska diskussioner, munhuggande och långa taktiska utläggningar var vardagsmat. Engagerade medlemmar som höll forumet vid liv, skrev långa artiklar och gjorde det möjligt och till och med roligt och intressant att följa en server endast via forumet. All heder till dessa, men också – det är dags för dem att återuppstå eller för oss att ta deras plats.

Givetvis är också jag medveten om att mycket av den kommunikation som tidigare skedde offentligt här på forumet nu sker bakom lykta dörrar. Att de roliga konversationerna och ordkrigen nu sker på andra plattformar. Inget konstigt med det, men jag vill problematisera fenomenet.
    Liksom Vargmannen skriver (länk nedan) så finns det drygt hundra erfarna och aktiva konton som drar ifrån. Jag menar att de stora skillnaderna i kvalité (kanske tid och guld påverkar), riskerar att slutgiltigt döda Travian. De mindre spelarna står utanför allt som utspelar sig på servern, de deltar inte i krigen och ofta märker de inte ens av dem. Det är alltså inte enbart en enorm skillnad i kvalité utan också i vilken mån dessa tillåts delta i servern.

Jag vill med det här inlägget uppmuntra er mer aktiva spelare att, genom att kommunicera mer offentligt, munhuggas, diskutera och skälla, låta de mindre aktiva ta del av vad som händer på servern. Presentera er själva och era allianser, reflektera offentligt över varför ni ständigt springer in i väggar med er off eller avslöja fienders taktik och deras brist på trupper.

Alltså:
    Organisera era främsta propagandaspridare, ordkonstnärer och se ta mig tusan till att den lata journalisten i er allians skriver något intressant här på forumet.

Länge leve forumet!
    /Alderland, Marcus.

Länk: http://forum.travian.se/showthread.p...=1#post1049061
    Ja hade man inte haft yppande förbud på s1 hade det vart ett jäkla liv på forumet då jag är en av de bästa på att hetsa på forumet men ledsen jag får inte leka med er här ute

kan dock säga att jag hejjar på den sidan som är bäst
    även fast jag inte spelar.
    Senast redigerad av Maria den 16-02-18 klockan 16:12

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2015

Standard

Citat Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
    Ja hade man inte haft yppande förbud på s1 hade det vart ett jäkla liv på forumet då jag är en av de bästa på att hetsa på forumet men ledsen jag får inte leka med er här ute

kan dock säga att jag hejjar på den sidan som är bäst
    även fast jag inte spelar.
    Då får du bryta förbudet En bra servern brukar innehålla ett roligt forumskrig. Ryktas att du lirar ; )
    S2 2010 skitugne
    Sez 9 Glömt namnet

Sez 10 musen1 Kom inte med i TP så blev 021IAS Respekt åt Herman
    Sez 11 magic XlK.O.H Respekt åt Casper, Asterix och Nero!

Se6 magic Enixium Respekt åt Miss A!
    Sez 14 strikerman00 JDPD Respekt åt Asterix
    Sez 16 magic TP, VVF ♥ All respekt åt SB teamet, Puma och VVF ♥

Se19 Dvärgen KO, GBHD, DM
    S1 (9) magic EMPIRE, Slöspel AB All respekt åt Cerberus!
    S4 (7) Ben Kenobi Lean Respekt åt Lean!

S1 (10) After Eight GODIS

Banned
    Reg.datum
    Sep 2008
    i mitt slott i mitt land där jag rigerar.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jmagic Visa inlägg
    Då får du bryta förbudet En bra servern brukar innehålla ett roligt forumskrig. Ryktas att du lirar ; )
    Ja det ryktas ju det och jag förnekar det. Älskar att forums kriga men inte konsekvenserna av det vi får se om förbudet släpper eller inte är faktiskt ganska skönt att slippa det.

om jag dock ska gissa över utgången som andra så gjorde jag lite efterforskningar i går via detektivbyrån så namnen blir kanske inte riktigt rätt.

krigmäsigt kommer det krigas i grå det kommer TDDD? finns tydligen ett gäng där som är farmer som heter DETIY? de kommer tydligen bli farmer.

Det ryktas som jackie redan skrev att det finns ett större block eller förandligar och alliera mera tänk bland de små rädda.

Ska tydligen finnas ett gäng som kallar sig godis? ja alltså som alltid när folk tror sig vara bäst har de en del att bevisa

vilka vinner ? ingen av ovanstående i alla fall troligen nataren
    Som ni ser har jag ingen koll alls
    Senast redigerad av Maria den 16-02-19 klockan 09:28

Banned
    Reg.datum
    Mar 2016

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jmagic Visa inlägg
    Svammel som vanligt
    Alla vet att After Eight är de lågbegåvades lyxchocklad. Vilken slump att du har de nicket

Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2014

Standard

Citat Ursprungligen postat av BräckbyggarN Visa inlägg
    Alla vet att After Eight är de lågbegåvades lyxchocklad. Vilken slump att du har de nicket
    Somna om
    Servrar på senaste tiden:
    Sez 20: KebabPanda
    TT Kval: Speciella
    TT Final: Speciella - Dopad ryss mot Svenska vikingar gick inte så bra

Nuvarande:
    Se1: Surskallar

Sidan 1 av 2 12 sistasista

Regler för att posta