Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 11 till 13 av 13

Ämne: S1 och engagemang på forumet

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2015

Standard

Citat Ursprungligen postat av BräckbyggarN Visa inlägg
    Alla vet att After Eight är de lågbegåvades lyxchocklad. Vilken slump att du har de nicket
    Avskyr choklad nästan lika mycket som jag avskyr %%%. Ja du vet nog vem jag syftar på
    S2 2010 skitugne
    Sez 9 Glömt namnet

Sez 10 musen1 Kom inte med i TP så blev 021IAS Respekt åt Herman
    Sez 11 magic XlK.O.H Respekt åt Casper, Asterix och Nero!

Se6 magic Enixium Respekt åt Miss A!
    Sez 14 strikerman00 JDPD Respekt åt Asterix
    Sez 16 magic TP, VVF ♥ All respekt åt SB teamet, Puma och VVF ♥

Se19 Dvärgen KO, GBHD, DM
    S1 (9) magic EMPIRE, Slöspel AB All respekt åt Cerberus!
    S4 (7) Ben Kenobi Lean Respekt åt Lean!

S1 (10) After Eight GODIS

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Alderland Visa inlägg
    Kamrater och Travianspelare.

Forumet är dött, länge leve forumet! (eller vad man nu säger)
    Vi förlorade själar och inbitna Travianfantaster, minns hur forumet en gång var; fantastiska diskussioner, munhuggande och långa taktiska utläggningar var vardagsmat. Engagerade medlemmar som höll forumet vid liv, skrev långa artiklar och gjorde det möjligt och till och med roligt och intressant att följa en server endast via forumet. All heder till dessa, men också – det är dags för dem att återuppstå eller för oss att ta deras plats.

Givetvis är också jag medveten om att mycket av den kommunikation som tidigare skedde offentligt här på forumet nu sker bakom lykta dörrar. Att de roliga konversationerna och ordkrigen nu sker på andra plattformar. Inget konstigt med det, men jag vill problematisera fenomenet.
    Liksom Vargmannen skriver (länk nedan) så finns det drygt hundra erfarna och aktiva konton som drar ifrån. Jag menar att de stora skillnaderna i kvalité (kanske tid och guld påverkar), riskerar att slutgiltigt döda Travian. De mindre spelarna står utanför allt som utspelar sig på servern, de deltar inte i krigen och ofta märker de inte ens av dem. Det är alltså inte enbart en enorm skillnad i kvalité utan också i vilken mån dessa tillåts delta i servern.

Jag vill med det här inlägget uppmuntra er mer aktiva spelare att, genom att kommunicera mer offentligt, munhuggas, diskutera och skälla, låta de mindre aktiva ta del av vad som händer på servern. Presentera er själva och era allianser, reflektera offentligt över varför ni ständigt springer in i väggar med er off eller avslöja fienders taktik och deras brist på trupper.

Alltså:
    Organisera era främsta propagandaspridare, ordkonstnärer och se ta mig tusan till att den lata journalisten i er allians skriver något intressant här på forumet.

Länge leve forumet!
    /Alderland, Marcus.

Länk: http://forum.travian.se/showthread.p...=1#post1049061

Forumet går väl lite hand i hand med vad som sker på servrarna, dagens servrar är milt utryckt ganska värdelösa...Spelare ger upp samma sekund dom får en plundring på sig, finns ingen glöd där man strider in i slutet eller där man kämpar, går det dåligt på en server så raderar man och startar nästa server.

Man ser att grannen har en off som är dubbelt så stor dag 25 och så ger man upp, många skickliga sammlas i en allians och så ger man upp, man får inte dom 11 artefakter man vill ha så man ger upp, man tar inte tag i det, man bara gnäller och skiter i att spela och servrarna slutar med 150 aktiva.

Så problemet är kanske inte forumet utan den spel lojalitet som finns på dagens spelare, sedan är admins i forumet dock nästan lika värdelösa som servrarna så det gör ju inte saken bättre, räcken när skriver attans så blir man bannad för svärord...

Sedan finns det ingen lojalitet mellan spelare, och då menar jag inte mellan vänner , utan lojalitet mot spelare att spela servrarna så som dom bör.
    Sluta hoppa på alla nya servrar som startar, finns inte underlag för alla slö servrar, spelare bör sammla sig, gå samman och spela samma servrar och inte sprida ut sig på alla, då kommer vi upp i flera 1000 aktiva, med stora slutspels allianser, krigs allianser och serverkrig som man faktiskt kan kalla krig, och aktiva forum.

Man kan inte jämföra med hur det var förr, men för er som inte var med, tro mig, det är roligare att spela när man är 3-4 stora block som alla bygger VU och krigar fullt ut med flera 100 medlemmar.

Junior Member
    Reg.datum
    Dec 2015

Standard Små servrar

Finns ju bra och dåliga sidor med små servrar. På små servrar lär man ofta känna folk bättre och man behöver inte ha kontot aktivt 24h om dygnet för att hänga med något så när.

En sak som är sämre med små servrar är ju att artefakterna får en jäkla stor roll eftersom de är så många i förhållande till antalet aktiva spelare. Som aktiv spelare kan man helt enkelt inte stå utanför när art-släppet kommer. Man skall t.o.m. sitta på fler än en per konto. Det gör ju att man inte så gärna krigar så mycket före art-släppet eftersom ingen vill vägga dag 90 och alltid då man sänder attacker finns ju risken att motståndaren läser rätt och man tar stryk, oberoende av hur skickligt du fejkat.

En annan sak som är sämre med små servrar är ju just att det oftast i slutspelet bara är två sidor som kämpar för vinsten.

Håller med där att antalet svenska servrar är onödigt många (samma med finska servrarna där jag oftare hängt tidigare, där har tyvärr medelåldern sjunkit så lågt att jag inte längre orkade) och vore riktigt kul att samla alla till en och samma server någon gång.

Men gissar på att travian inte är så intresserade av det eftersom jag utan att ha någon fakta bakom gissar på att det är just i början av nya servrar som travian får in pengar så utav helvete när gladiatorns hjälm går för flera hundratusen silver

(Och håller med också där, på forumet kan man ju nog få vara lite ful i mun så länge man inte går till personliga påhopp, annat är det när man skriver IGM som lätt kan kännas betydligt mer hotfulla eftersom de är personliga redan från början. Alla som spenderar sitt liv i den virtuella världen borde väl vara van med grovt språk)

-H

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Regler för att posta