Sidan 76 av 83 FörstaFörsta ... 26667475767778 ... sistasista
Visar resultat 751 till 760 av 823

Ämne: Det ryktas att.....

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2015

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sharpmoor Visa inlägg
    Ojoj, istället för att slåss i spelet så hänger Lords på forumet. Phett!
    Lol. Vi är de enda på servern som faktiskt vevar mot riktiga fiender.

Senior Member jwilens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lord J Visa inlägg
    Alla andra vevar mot väderkvarnar.
    Katastrof @ S3

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lord J Visa inlägg
    lite skoj då ni är dem enda noobsen på serven också!!!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Eke Visa inlägg
    lite skoj då ni är dem enda noobsen på serven också!!!

Vad baserar du det påståendet på? Sett till din forumsprofil verkar ju inte du ha spelat särskilt länge..
    Avslutade:
    Se2 - tanian, AeM
    Se2 - Gregoir, TG
    Se2 - hehehe, FN

Standard

Ryktas att en kaotisk lord tyckte sig ha för mycket trupper, så vi såg till att minska bördan åt honom. Jag kanske måste börja attackera Lords istället, verkar vara mycket mer kostnadseffektivt än nataren
    Senast redigerad av Xlore den 16-06-10 klockan 08:54
    Slutförda:
    2008 - S3 The End - Norrland
    2011 - S5 R.Boonke - QOQ
    2012 - S2 Existenz - CNz
    2014 - S5 Blueberry - DEiTY
    2014 - S1 Alphahanne - Webug
    Pågående - S3 Ultron

Junior Member
    Reg.datum
    May 2016

Standard

Citat Ursprungligen postat av Xlore Visa inlägg
    Ryktas att en kaotisk lord tyckte sig ha för mycket trupper, så vi såg till att minska bördan åt honom. Jag kanske måste börja attackera Lords istället, verkar vara mycket mer kostnadseffektivt än nataren
    Jo, har också hört det ryktas att:

1: Blixtoffar överblivna från artysläpp kan användas till mycket mer än att farma.

2: Att parkera klubbor i en oas har sina risker...

3: Kombinationen av dessa två rykten ovan blir jättekul!
    Senast redigerad av Claudius den 16-06-10 klockan 09:04

Standard Och så fick vi tillslut lejonstjärnas mytomspunna Pangea!

Ja, som rubriken lyder. Nu har de svept av sig sina dunkla kappor och visat sina rätta ansikten!

Lords/INFRA vs Pangeblocket, let The war begin

Känns dock som att vi har allt att vinna. Om vi vinner så är det en fin fjäder i hatten att vinna med 2 allianser mot resten av servern.

Tror fortfarande vi har stora chanser att vinna, då 1 infrakrigare har samma slagstyrka som 7 Pangeakrigare!

Om vi däremot inte vinner så kan det ju ha att göra med att horderna av farmer, förrädare och andra orcer i pangeapakten helt enkelt var för många för att våra ädla lords/infrariddare skulle kunna plöja igenom allt.

Mvh

Banned
    Reg.datum
    Mar 2016

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kejsaren Visa inlägg
    Ja, som rubriken lyder. Nu har de svept av sig sina dunkla kappor och visat sina rätta ansikten!

Känns dock som att vi har allt att vinna. Om vi vinner så är det en fin fjäder i hatten att vinna med 2 allianser mot resten av servern.

Tror fortfarande vi har stora chanser att vinna, då 1 infrakrigare har samma slagstyrka som 7 Pangeakrigare!

Om vi däremot inte vinner så kan det ju ha att göra med att horderna av farmer, förrädare och andra orcer i pangeapakten helt enkelt var för många för att våra ädla lords/infrariddare skulle kunna plöja igenom allt.

Mvh
    Ryktas skymf hur kan ni svärta ner riddare genom att egenhändigt upphöja er själva till riddare? Fnyss Ni har inget ridderlighet eller höviskhet i er. Ni är små betydelse lösa och defensivt riktigt dåliga spelare. Ni går som en pack lösa loppbitna hundar mot en spelare. Vildhundar och hyenor har mer ära i sin jakt än ni har i era anfall och ni upphöjer er själva till riddare. Det är en skymf mot allt ridderligt att en nämna er och riddare i samma mening.

En riktigt riddare värnar om de små och försvarslösa. En riktig riddare försvar de som inte kan skydda sig själva. En riktig riddare skulle aldrig skylla ett nederlag på att den skulle ha en infiltratör i sina led för en riktig riddare vet att så är det i krig. En riktigt riddare skulle aldrig smutsa ner sina sporrar med att skylla på att de är under representerade. En riktig riddare är skyller aldrig på sina egna tillkortakommanden på att andra skulle vara bättre en riktig riddare kniper och slåss till sista droppen blod.

Ni är inget av vad en riktig riddare är.

Maria Riddare Lejonstjärna af trenne byar, Grevina af Ekstjerna Dubbad försteriddare i Johanniterorden och dubbad hedersriddare I malteserorden.

Ryktas att jag söker konto igen det där uttalandet förtjänar bara såå mycket pisk alternativt den som kan skicka skärmdumpar på att kejsarens hs är nollad får 1600 guld i tre månader på valfri server.

Member Apos avatar
    Reg.datum
    May 2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kejsaren Visa inlägg

Mvh

Hejsan kompis,

För en vecka sedan chockerade Michael Bisping MMA-världen när han sensationellt knockade den forna mästaren och storfavoriten Luke Rockhold i första ronden. I sin segerintervju var Michaels första ord "I've got to stay humble here, even though I want to be an asshole". De orden passar rätt bra in på hur jag själv känner just nu haha.

Med det sagt, så återgår jag nu till ämnet. Jag finner det mycket roande att du försöker måla upp Infra/Lords som martyrer, som kämpar för blockfria servrar och att du försöker få det att låta som att ni är underdogs på servern, som kämpar mot mängder av fiender. Detta är felaktigt och här kommer mitt underlag för det påståendet.

Block 1
    Lords: 25 spelare
    Infra: 54 spelare
    Totalt antal spelare i block 1: 79 spelare

Block 2
    UM: 34 spelare
    Exc: 29 spelare
    S.P.Q.R: 29 spelare
    Totalt antal spelare i block 2: 92 spelare

Block 3:
    Amarone: 16 spelare
    Anonym stödjare: 1 spelare
    Totalt antal spelare i Block 3: 17 spelare

Koalitionen mellan Infra/Lords har alltså 13 färre spelare än koalitionen UM/Exc/S.P.Q.R.
    Koalitionen mellan Infra/Lords har också 62 spelare fler än Amarone.

I ditt forumsinlägg så skriver du även om hur varje Infraspelare är värd 7 övriga spelare på servern. Jag uppskattar ditt försök till nationalistisk retorik, men även här faller du kort. Låt oss för argumentationens skull anta att ditt påstående stämmer och att varje Infrakonto är värt 7 övriga motståndarkonton. Nu kör vi lite årskurs 3 matematik igen, så håll i hatten!

Infra: 54 medlemmar. Varje medlem är värd 7 övriga motståndare --> 54 x 7 = 378 motståndarkonton. Med 54 medlemmar hade ni alltså kunnat hålla 378 motståndare stången.

I skrivandets stund har servern 236 konton som har en population över 2 000. Av dessa 236 konton så tillhör 79 av dessa koalitionen Infra/Lords. Då återstår det 157 konton som ni kan anse som era fiender. Med din argumentation skulle det alltså bara behövas 23 Infrakonton för att bemöta det motståndet (157/7=22,4). I själva verket är ni dubbelt så många i bara Infra, plus att ni har stödet från Lords om 25 medlemmar. Om siffrorna är förvirrande så hänvisar jag till www.matteboken.se. Överst till höger på sidan klickar du på fliken "Skolår 3", varefter du klickar på "De fyra räknesätten". Där finner du pedagogiska och grundliga genomgångar av de fyra räknesätten. Jag tror till och med det finns youtubevideor om det är en inlärningsteknik du föredrar. High tech stuff alltså!

Alltså betyder det att ni inte alls har allt att vinna. Jag skulle snarare hävda att ni har allting att förlora. Och om ni skulle vinna så är det inte alls någon fjäder i hatten för er del. Ni förväntas vinna och om ni inte gör det har ni kraftigt underpresterat.

Min förhoppning är att du återkommer med ett intressant svar, som kanske tar upp aspekter som jag förbisett eller inte tagit med i beräkningen. Jag måste dessvärre erkänna att jag snarare tror att ni kommer försöka lägga en ironisk kommentar i syfte att försöka förminska mig. Det är i alla fall så Lord JL hanterar sina diskussioner. Men jag hoppas ni kan bevisa mig fel där vid lag. Det skulle rent utav glädja mig.

Glad lördagskväll på dig!

P.S. Efter att ha läst igenom min text inser jag att jag fullkomligen misslyckades med att vara ödmjuk och undvika att vara ett rövhål. Du tog visst fram den sidan hos mig käre Kejsare. Pussar!
    Senast redigerad av Apo den 16-06-11 klockan 20:10
    Avslutade
    Pk4 (11-12): Apo - 4dots (http://prntscr.com/7i56yy)
    Se5 (13-14): Apo - Tor (http://prntscr.com/7i5880)
    Se5 (14-15): Apo - Persikorna (http://prntscr.com/7i59i1)
    Se1 (15-15): Enyo - Hades (http://prntscr.com/9o27zh)
    Se3 (15-16): Appe - Amarone (http://prntscr.com/bm5bxo)

Standard Det var fakta och inga visor.

Citat Ursprungligen postat av Apo Visa inlägg
    Hejsan kompis,

För en vecka sedan chockerade Michael Bisping MMA-världen när han sensationellt knockade den forna mästaren och storfavoriten Luke Rockhold i första ronden. I sin segerintervju var Michaels första ord "I've got to stay humble here, even though I want to be an asshole". De orden passar rätt bra in på hur jag själv känner just nu haha.

Med det sagt, så återgår jag nu till ämnet. Jag finner det mycket roande att du försöker måla upp Infra/Lords som martyrer, som kämpar för blockfria servrar och att du försöker få det att låta som att ni är underdogs på servern, som kämpar mot mängder av fiender. Detta är felaktigt och här kommer mitt underlag för det påståendet.

Block 1
    Lords: 25 spelare
    Infra: 54 spelare
    Totalt antal spelare i block 1: 79 spelare

Block 2
    UM: 34 spelare
    Exc: 29 spelare
    S.P.Q.R: 29 spelare
    Totalt antal spelare i block 2: 92 spelare

Block 3:
    Amarone: 16 spelare
    Anonym stödjare: 1 spelare
    Totalt antal spelare i Block 3: 17 spelare

Koalitionen mellan Infra/Lords har alltså 13 färre spelare än koalitionen UM/Exc/S.P.Q.R.
    Koalitionen mellan Infra/Lords har också 62 spelare fler än Amarone.

I ditt forumsinlägg så skriver du även om hur varje Infraspelare är värd 7 övriga spelare på servern. Jag uppskattar ditt försök till nationalistisk retorik, men även här faller du kort. Låt oss för argumentationens skull anta att ditt påstående stämmer och att varje Infrakonto är värt 7 övriga motståndarkonton. Nu kör vi lite årskurs 3 matematik igen, så håll i hatten!

Infra: 54 medlemmar. Varje medlem är värd 7 övriga motståndare --> 54 x 7 = 378 motståndarkonton. Med 54 medlemmar hade ni alltså kunnat hålla 378 motståndare stången.

I skrivandets stund har servern 236 konton som har en population över 2 000. Av dessa 236 konton så tillhör 79 av dessa koalitionen Infra/Lords. Då återstår det 157 konton som ni kan anse som era fiender. Med din argumentation skulle det alltså bara behövas 23 Infrakonton för att bemöta det motståndet (157/7=22,4). I själva verket är ni dubbelt så många i bara Infra, plus att ni har stödet från Lords om 25 medlemmar. Om siffrorna är förvirrande så hänvisar jag till www.matteboken.se. Överst till höger på sidan klickar du på fliken "Skolår 3", varefter du klickar på "De fyra räknesätten". Där finner du pedagogiska och grundliga genomgångar av de fyra räknesätten. Jag tror till och med det finns youtubevideor om det är en inlärningsteknik du föredrar. High tech stuff alltså!

Alltså betyder det att ni inte alls har allt att vinna. Jag skulle snarare hävda att ni har allting att förlora. Och om ni skulle vinna så är det inte alls någon fjäder i hatten för er del. Ni förväntas vinna och om ni inte gör det har ni kraftigt underpresterat.

Min förhoppning är att du återkommer med ett intressant svar, som kanske tar upp aspekter som jag förbisett eller inte tagit med i beräkningen. Jag måste dessvärre erkänna att jag snarare tror att ni kommer försöka lägga en ironisk kommentar i syfte att försöka förminska mig. Det är i alla fall så Lord JL hanterar sina diskussioner. Men jag hoppas ni kan bevisa mig fel där vid lag. Det skulle rent utav glädja mig.

Glad lördagskväll på dig!

P.S. Efter att ha läst igenom min text inser jag att jag fullkomligen misslyckades med att vara ödmjuk och undvika att vara ett rövhål. Du tog visst fram den sidan hos mig käre Kejsare. Pussar!
    Ja jag håller med, matematiken i denna faktabaserade pergamentrulle kan inte ljuga. Att jag skrev att En infrakrigare strider som 7 Pangea kanske var att ta i, men nog allt är vi infra/lords krigare väldigt starka.
    Och jag är stolt och hedrad över att få dra svärd med så professionella krigare.

Blockpolitiken som du redovisar baserar du på egna idéer. Du har även glömt att räkna in TOE i Pangea! I våra led så är det självklart att UM/amarone och allt vad de heter i nuläget är i samma lag för att fälla serverns starkaste alliering infralordsen. Det märks på deras gemensamma attacker.

79 infralordsen
    109+toe Pangea
    (92+17+toe)

Beräkningarna Pangea vs infralordsen blir än mer intressant om man räknar med alla raderade konton.

De är några konton fler, men vi gör vad vi kan för att nå den slutgiltiga segern, om det räcker får vi se i slutet av Juni.
    Senast redigerad av Kejsaren den 16-06-11 klockan 22:02

Sidan 76 av 83 FörstaFörsta ... 26667475767778 ... sistasista

Regler för att posta