Sidan 54 av 83 FörstaFörsta ... 444525354555664 ... sistasista
Visar resultat 531 till 540 av 823

Ämne: Det ryktas att.....

Banned
    Reg.datum
    Sep 2008
    i mitt slott i mitt land där jag rigerar.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lord J Visa inlägg
    Så att man får rapporter betyder automatiskt att man samarbetar? Isåfall samarbetar vi med UM och INFRA också. Trist
    alltså ni samarbetar med INFRA det är ju redan fastställt slingra dig inte nu hjärtat.

Standard

Citat Ursprungligen postat av warlock Visa inlägg
    Ryktas att germanerna fortfarande har mest AP/h med klubb+gks, även om Ces är den enhet med absolut högst Ap/h
    Ja de har högre styrka per timma med klubborna men också lägre attack per vete. Det är egentligen offensiv galler som halkar efter.
    Slutförda:
    2006 - S1: Prodigal Sun
    2007 - S2: UA|Riget - Dis
    2011 - S5: Divide - Seahawk
    2012 - S2: CNz - Trident
    2014 - S5: DEiTY - Blueberry

Pågående:

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Ryktas att man inte kunde hålla sig ifrån att kolla upp det hela med deffbonus.

För att uppnå 50% deffbonus, krävs en popskillnad på ca 7.5
    För att uppnå 15% deffbonus, krävs en popskillnad på ca 2

(Deff% = ((anfallarens pop/ försvararens pop)^0.2)*100

Så vill man förstöra hela kontot för att ta bort all möjlig deffbonus hos de man anfaller, så kan man ju göra det.
    Början på det nya; Sez17: Skolfröken
    Sez18: "lIlustration" Pop 2, Off 1
    Sez19: "Passion" Pop 1
    Kval 2014/Final 2014: Warlock, vinnare av ickeguldsfilosofin.
    Kval 2015: Warlock/ Final 2015: Das Båt, vinnare av guldfilosofin
    S19: "allane" Pop 1

Standard

Ryktas att man inte kunde hålla sig ifrån att kolla upp det hela med deffbonus.

För att uppnå 50% deffbonus, krävs en popskillnad på ca 7.5
    För att uppnå 15% deffbonus, krävs en popskillnad på ca 2

(Deff% = ((anfallarens pop/ försvararens pop)^0.2)*100

Så vill man förstöra hela kontot för att ta bort all möjlig deffbonus hos de man anfaller, så kan man ju göra det.
    Japp men knappast praktiskt. Skillnaderna är ^0.2 med hövdingar och ^0.3 med katas. Moralen slår åt båda hållen.
    Slutförda:

Pågående:

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Ryktas att det ersätts väldigt enkelt med lite erfarenhet. Mer kattor/våg. Bomba vettigare. Undvika att talarna är i samma våg som offen. Fixa 2 stycken offar med var sin 3a. Och som jag skrev i mitt första inlägg, att popbonusen är till för de som anfaller småkonton ^^
    Början på det nya; Sez17: Skolfröken
    Sez18: "lIlustration" Pop 2, Off 1
    Sez19: "Passion" Pop 1
    Kval 2014/Final 2014: Warlock, vinnare av ickeguldsfilosofin.
    Kval 2015: Warlock/ Final 2015: Das Båt, vinnare av guldfilosofin
    S19: "allane" Pop 1

Member
    Reg.datum
    Feb 2015

Standard Ryktas att inatt jag drömde!

Ryktas att inatt jag drömde något, som jag aldrig drömt förut. Jag drömde att en stor travianprofil med sitt följe som verkar i det tysta, stöttar UM.
    Din verklighet, är din, ty min behöver inte vara samma som din.

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
    Ryktas att det finns inga toppkonton på s3 inte något av internationell topp klass i alla fall.
    Nae jag började ju 11 dagar efter serverstart.... Har ju bara kp för 18 byar så det är ju lite fattigt. Undrar hur det hade sätt ut om jag börja samma dag servern startade? Då är ju jag en medelmåttig ganska dålig spelare, men du som lira på Svensson? Som är elit spelare? Jag skulle gärna vilja ha lite tips om hur man gör sig osams med alla och placerar sig i bottennivå? Du håller inte riktigt den standard du så lätt förespråkar....

Mensa, Elitspelare, proffs, internationella spelare. Du tar i så du spricker snart.

Du är en riktig gaphals...

Till alla Proffs/internationella spelare/Eliten/Lejonstjärna:

Jag tror nog inte att jag är så smart så jag skulle platsa i mensa det får jag lov att erkänna. Men det är väl dom som klassas som smarta/över smarta som brukar ha andra typer av problem som inte normala människor har. Dom brukar ha problem med logik, självkännedom och på det sociala planet, fungerar inte riktigt ihop med samhället och är oftast inte streetsmarta.

Nu får jag gå hem och gråta för jag är för dum för att inte klassas som elit spelare eller ta mig in i mensa.

***redigerat av moderator***
    Senast redigerad av Erzabeth den 16-02-07 klockan 00:10 Anledning: Regelbrott

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2013

Standard

Citat Ursprungligen postat av Miramis Visa inlägg
    Ryktas att inatt jag drömde något, som jag aldrig drömt förut. Jag drömde att en stor travianprofil med sitt följe som verkar i det tysta, stöttar UM.

mmm stor bokstavligt talat då eller

Standard

Ryktas att det ersätts väldigt enkelt med lite erfarenhet. Mer kattor/våg. Bomba vettigare. Undvika att talarna är i samma våg som offen. Fixa 2 stycken offar med var sin 3a. Och som jag skrev i mitt första inlägg, att popbonusen är till för de som anfaller småkonton ^^

Jaa vad ska jag säga? Du anser att det onödigt och idiotiskt att medvetet hålla sig mindre och jag håller inte med :P Jag har poängterat att försvarsbonusen slår åt båda hållen. 25k pop anfallare mot mina 17k pop och min totala försvarsbonus blir 10% på det försvar jag har. Du säger att det är piss och ingenting, där delar vi åsikt.

Ingen vill skicka talare tillsammans med svepen av uppenbar anledning oavsett. Du kommenterar att med erfarenhet undviker du alla problem - jag svarar att jag skiter i de 10 byar jag kan slå upp (eller andra tar över) i EG, för jag håller fulla köer i ett par byar med den plundring jag har. Om du vill ha störst konto och plundra som en tok så har du förmodligen redan skaffat ett par parkeringskonton, och då kan du hålla igång hur många offar du vill. Detta var inte poängen; den är att moralbonusen kan du använda som ett verktyg eller avstå helt, det är helt upp till dig och vad du prioriterar.
    Slutförda:

Pågående:

Senior Member
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Prince Zydius Visa inlägg