Sidan 53 av 83 FörstaFörsta ... 343515253545563 ... sistasista
Visar resultat 521 till 530 av 823

Ämne: Det ryktas att.....

Standard

Citat Ursprungligen postat av warlock Visa inlägg
    Vem har pratat om speed? Du drar slutsatser efter min profil och skiter fullständigt i det jag skriver. Ryktas att balansen måste nås igen.

Jag är inte van med Slow i T4.4, och då är det ju helt legitimt att fråga?

Ryktas att du undvek att svara om när du själv bombar ditt konto för att ta bort investerade KP byggnader, för att frigöra den höga popbonusen (rentav nollad försvarsbonus för dem du skulle ha attackerat). Sker det i ett tidigt skede så stämmer allt jag har sagt, på ett ungefär. Sker det i en mycket sen del utav servern, säg dag 150 ish, så kvittar försvarsbonusen rätt så mycket, då folk kan skicka något som heter förstärkning ^^. Sker detta i slutskedet utav servern för att rensa så mycket trupp det bara går för VU-betydande artefakter, så är det ett undantag jag tagit upp innan.
    Självklart. Jag vill uppnå 20+ byar innan jag börjar överväga att sänka min pop, det beror även på hur väl plundringen går och hur servern i stort ser ut. Så länge jag kommer kunna hålla fulla köer i stora byggnaderna med AF.

Tar inte hänsyn till boost eller parkering.
    Slutförda:
    2006 - S1: Prodigal Sun
    2007 - S2: UA|Riget - Dis
    2011 - S5: Divide - Seahawk
    2012 - S2: CNz - Trident
    2014 - S5: DEiTY - Blueberry

Pågående:

Member
    Reg.datum
    Dec 2015

Standard

Citat Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
    ryssar? vad fick du ryssar ifrån?
    Det skulle du förstå om du faktiskt beblandade dig med toppspelare. Nu lämnar jag dig i din fantasivärld, lycka till med att försöka se bra ut utan att faktiskt prestera
    S3: Bäst

International top top pleyer. Very pro

Banned
    Reg.datum
    Sep 2008
    i mitt slott i mitt land där jag rigerar.

Standard

Citat Ursprungligen postat av UNS Visa inlägg
    Det skulle du förstå om du faktiskt beblandade dig med toppspelare. Nu lämnar jag dig i din fantasivärld, lycka till med att försöka se bra ut utan att faktiskt prestera
    jasså de ryssarna finns flera nationaliteter bland de ryssarna bara så du vet

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Trident Visa inlägg
    Självklart. Jag vill uppnå 20+ byar innan jag börjar överväga att sänka min pop, det beror även på hur väl plundringen går och hur servern i stort ser ut. Så länge jag kommer kunna hålla fulla köer i stora byggnaderna med AF.

Tar inte hänsyn till boost eller parkering.
    Nu säger du pop, inte KP. Ryktas att det är en skillnad på pop/KP, även om de håller varandra i handen.

Ryktas ändå att allt man kan vinna på att sänka sin pop, kan försvararen vinna mer på med att ha mer trupper (Därav kopplar jag in att "popparen med mycket KP" vet hur man gör trupper, och inte är någon herman/kepler. Säg att du strider 1v1 mot någon som är större än dig. Denne är då deffspelare och har ungefär lika mycket prod som dig (för att göra det hela intressant). Om vi fokuserar allt på att döda flest trupper, så har inte anfallaren en chans i Småland till att vinna den striden.

Kopplar vi däremot in yttre faktorer som fejks, allianser, tekniker, kunskaper med mera, så kan vem som helst vinna den striden.

Ryktas även jag undrar om vilken fördel ett litet konto har gentemot ett stort konto, om båda kontona är duktiga och flitiga. Varför skulle en offare som är duktig, behöva bomba sina byar för att få ett övertag mot någon annan?
    Början på det nya; Sez17: Skolfröken
    Sez18: "lIlustration" Pop 2, Off 1
    Sez19: "Passion" Pop 1
    Kval 2014/Final 2014: Warlock, vinnare av ickeguldsfilosofin.
    Kval 2015: Warlock/ Final 2015: Das Båt, vinnare av guldfilosofin
    S19: "allane" Pop 1

Standard

Nu säger du pop, inte KP. Ryktas att det är en skillnad på pop/KP, även om de håller varandra i handen.

Ryktas ändå att allt man kan vinna på att sänka sin pop, kan försvararen vinna mer på med att ha mer trupper (Därav kopplar jag in att "popparen med mycket KP" vet hur man gör trupper, och inte är någon herman/kepler. Säg att du strider 1v1 mot någon som är större än dig. Denne är då deffspelare och har ungefär lika mycket prod som dig (för att göra det hela intressant). Om vi fokuserar allt på att döda flest trupper, så har inte anfallaren en chans i Småland till att vinna den striden.

Kopplar vi däremot in yttre faktorer som fejks, allianser, tekniker, kunskaper med mera, så kan vem som helst vinna den striden.

Ryktas även jag undrar om vilken fördel ett litet konto har gentemot ett stort konto, om båda kontona är duktiga och flitiga. Varför skulle en offare som är duktig, behöva bomba sina byar för att få ett övertag mot någon annan?
    Ja det är pop jag vill åt och inte specifikt KP. Eftersom jag landar på färre byar så blir produktionen lägre vilket jag tvingas kompensera i plundring. Detta är vanligtvis inget större problem.

Då jag i nuläget på servern plundrar för ca 9 byars värde i produktion så räknar jag med att kunna öka den till något i stil med 45-50 byars produktion senare.

Jag tycker såklart också att individuell skicklighet trumfar det mesta och gör det gärna mer kostsamt för spelare att anfalla mig genom moralbonusen. Jag anser det vara win-win då jag gärna vill ha katas/hövdingar som är fullt effektiva. Särskilt hövdingar upplever jag kan aldrig vara effektiva nog . Borde nog köra romare...
    Slutförda:

Pågående:

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Ryktas att vi hittat ditt problem. Du spelar inte romare. Romare är alltid bäst.

Farmning kan ju vem som helst göra :P kontostorleken kvittar där faktiskt.

Det hela började ju med att någon sade att man bombade bort KPn, vilket är katastrofalt att säga, då man specifikt investerar i KP givande saker... och sedan plocka bort dem sedan? Bättre att inte spendera den på ambasader och akademier alls då, och att spendera råvarorna på fält/HS fält.

Standard

Ryktas att vi hittat ditt problem. Du spelar inte romare. Romare är alltid bäst.

Farmning kan ju vem som helst göra :P kontostorleken kvittar där faktiskt.

Det hela började ju med att någon sade att man bombade bort KPn, vilket är katastrofalt att säga, då man specifikt investerar i KP givande saker... och sedan plocka bort dem sedan? Bättre att inte spendera den på ambasader och akademier alls då, och att spendera råvarorna på fält/HS fält.
    Haha, ja tyvärr. Romare är helt klart bäst offensivt, och egentligen något för bra med vattenbrunnen imo. Att vara bäst på attackpoäng per timma och attackpoäng per vete är helt galet.

Jo popen är det som ska bort och inte specifikt KP i sig, även om du tappar en del där också. Jag föredrar att bygga upp KP och senare ha möjligheten att ta bort en del senare vid behov.
    Senast redigerad av Trident den 16-02-05 klockan 14:10
    Slutförda:

Pågående:

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lord J Visa inlägg
    Tror inte jag har sett en större off än på runt 15k från er. Så det stämmer ju inte riktigt det heller.
    Då undrar jag hur du sett det? För antingen har du häckat vårt konto eller så har du fått rapporter från vad vi skickat mot ToE och har du det bekräftar du ju bara att hela servern samarbetar och den inte kommer ha någon rolig framtid

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Trident Visa inlägg
    Haha, ja tyvärr. Romare är helt klart bäst offensivt, och egentligen något för bra med vattenbrunnen imo. Att vara bäst på attackpoäng per timma och attackpoäng per vete är helt galet.

Jo popen är det som ska bort och inte specifikt KP i sig, även om du tappar en del där också. Jag föredrar att bygga upp KP och senare ha möjligheten att ta bort en del senare vid behov.
    Ryktas att germanerna fortfarande har mest AP/h med klubb+gks, även om Ces är den enhet med absolut högst Ap/h

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2015

Standard

Citat Ursprungligen postat av Retard Visa inlägg
    Då undrar jag hur du sett det? För antingen har du häckat vårt konto eller så har du fått rapporter från vad vi skickat mot ToE och har du det bekräftar du ju bara att hela servern samarbetar och den inte kommer ha någon rolig framtid
    Så att man får rapporter betyder automatiskt att man samarbetar? Isåfall samarbetar vi med UM och INFRA också. Trist

Sidan 53 av 83 FörstaFörsta ... 343515253545563 ... sistasista

Regler för att posta