Sidan 51 av 83 FörstaFörsta ... 41495051525361 ... sistasista
Visar resultat 501 till 510 av 823

Ämne: Det ryktas att.....

Standard

Citat Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
    Du missar ju att ju mer rv du har ju mer trupper har du och då behöver du ingen popbonus. Popbonusen är bara skit har du trupp så kör du över din motståndaren ändå. sen behövs det det ju en gnutta taktik och skicklighet på att anfall med.

Du får en defensiv bonus på 0-50% som mindre spelare. Är du hälften så stor som anfallaren så har du en total bonus på 15% vilket inte är kattskit.

Katapulter och hövdingar påverkas också men har en annan formel.

Jag vet inte om detta säger dig något men bara för att du är självutnämnt proffs betyder inte att alla andra är idioter.
    Senast redigerad av Trident den 16-02-05 klockan 11:46
    Slutförda:
    2006 - S1: Prodigal Sun
    2007 - S2: UA|Riget - Dis
    2011 - S5: Divide - Seahawk
    2012 - S2: CNz - Trident
    2014 - S5: DEiTY - Blueberry

Pågående:

Member
    Reg.datum
    Dec 2015

Standard

och när argumentation försvinner går man på personangrepp. typiskt manligt beteende men jo jag är intelligent antagligen har jag bättre IQ än dig då jag har papper på min och det har antagligen inte du. Min IQ är på 132 och jag är med i mensa. Men vist fortsätt att försöka gå runt med dina urbota dåliga manliga argumentations metod...

Men det funkar så här har du inte bra med trupp eller pop behöver du popbonusen. Har du bra trupp, kunskap att anfalla så är popbonusen värdelös.
    Vem har sagt att jag är en man? Dina fördomar?

Jag kan motbevisa allt du säger, men eftersom det är du anser jag det vara lönlöst att försöka förklara något begripligt.
    Bra jobbat, du är elit och alla avgudar dig trots att ingen någonsin skulle ta dina konton på allvar. Fortsätt leva i tron att dina idéer är bra så fortsätter jag skapa guld på alla konton jag tar i.
    S3: Bäst

International top top pleyer. Very pro

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Ryktas att popbonusen enbart är till för folk, vars största bedrift med servern är till att bomba små spelare. Där gör popbonusen under.

Vill man då vara ett litet konto, vad kan man då göra förutom att enbart ha popbonusen till sin fördel? Vid artefakterna kan produktionen skilja 60-80k, vilket nästan är en offby med ss/sb (saknar 30% kanske) eller 3 fina deffbyar. Ett litet konto får popbonus, men ett stort får betydligt mer trupper. Ett litet konto måste värna om sina trupper, medans ett stort har kapaciteten att alltid kunna ersätta förluster snabbt/vara mer flexibel till att bygga dyra saker etc.

Sedan är ju inte det bara 1 by per månad man får extra, utan mer att du kan dubbla hastigheten som du ploppar ut nya byar, om inte trippla i "värsta" fall. Kan betyda ett konto med 10 byar resp 20 byar.

Självfallet är ju lite mindre konton något vissa trivs med och det är inget mer med det, men att hävda att investeringar kring KP skall/kan bombas bort för sänka poppen, för att nyttja popbonusen, är rätt så meningslöst. Finnes undantagsfall där man vill rädda HSar/Offbyar/viktiga byar.
    Början på det nya; Sez17: Skolfröken
    Sez18: "lIlustration" Pop 2, Off 1
    Sez19: "Passion" Pop 1
    Kval 2014/Final 2014: Warlock, vinnare av ickeguldsfilosofin.
    Kval 2015: Warlock/ Final 2015: Das Båt, vinnare av guldfilosofin
    S19: "allane" Pop 1

Banned
    Reg.datum
    Sep 2008
    i mitt slott i mitt land där jag rigerar.

Standard

Citat Ursprungligen postat av UNS Visa inlägg
    Vem har sagt att jag är en man? Dina fördomar?

Jag kan motbevisa allt du säger, men eftersom det är du anser jag det vara lönlöst att försöka förklara något begripligt.
    Bra jobbat, du är elit och alla avgudar dig trots att ingen någonsin skulle ta dina konton på allvar. Fortsätt leva i tron att dina idéer är bra så fortsätter jag skapa guld på alla konton jag tar i.
    Ditt beteende säger allt du är en man som inte tål att en tjej säger något då ska hon tryckas ner. men upplys mig jag lyssnar och lär men har för länge sen kommit förbi nivån där jag vill ha ett litet konto och ha mindre antal i trupper.

numera spelar jag för att lära mig hur man knäcker rekord konton. inte där än men det är sådana konton jag vill ha. Den största skillnaden på randomspelare och elit ar den aktiva tiden du lägger ner.

Member
    Reg.datum
    Dec 2015

Standard

Citat Ursprungligen postat av warlock Visa inlägg
    Ryktas att popbonusen enbart är till för folk, vars största bedrift med servern är till att bomba små spelare. Där gör popbonusen under.

Vill man då vara ett litet konto, vad kan man då göra förutom att enbart ha popbonusen till sin fördel? Vid artefakterna kan produktionen skilja 60-80k, vilket nästan är en offby med ss/sb (saknar 30% kanske) eller 3 fina deffbyar. Ett litet konto får popbonus, men ett stort får betydligt mer trupper. Ett litet konto måste värna om sina trupper, medans ett stort har kapaciteten att alltid kunna ersätta förluster snabbt/vara mer flexibel till att bygga dyra saker etc.

Sedan är ju inte det bara 1 by per månad man får extra, utan mer att du kan dubbla hastigheten som du ploppar ut nya byar, om inte trippla i "värsta" fall. Kan betyda ett konto med 10 byar resp 20 byar.

Självfallet är ju lite mindre konton något vissa trivs med och det är inget mer med det, men att hävda att investeringar kring KP skall/kan bombas bort för sänka poppen, för att nyttja popbonusen, är rätt så meningslöst. Finnes undantagsfall där man vill rädda HSar/Offbyar/viktiga byar.
    Gör stor skillnad att ha relativt litet konto som offare. Offbonus, bonus vid övertag t.ex. Råvarorna är självklart ett problem för mindre spelare, men är man så pass duktig att man tänker på bonusen löser man det med farmning eller annat sätt. Många bevisar om och om igen att storleken på kontot inte har någon betydelse på hur stor off kontot hyser om den som sitter vid spakarna vet vad han/hon gör och kan med stilen.
    Alla bygger inte vu-slägga ute i bushen, men där stämmer argumentet definitivt bättre.

Member
    Reg.datum
    Dec 2015

Standard

Ditt beteende säger allt du är en man som inte tål att en tjej säger något då ska hon tryckas ner. men upplys mig jag lyssnar och lär men har för länge sen kommit förbi nivån där jag vill ha ett litet konto och ha mindre antal i trupper.

numera spelar jag för att lära mig hur man knäcker rekord konton. inte där än men det är sådana konton jag vill ha. Den största skillnaden på randomspelare och elit ar den aktiva tiden du lägger ner.
    Kan inte bry mig mindre om vilket kön en spelare har. Sluta lev på 1900-talet och visa att det du försöker säga faktiskt fungerar istället.

Senior Member
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Gör stor skillnad att ha relativt litet konto som offare. Offbonus, bonus vid övertag t.ex. Råvarorna är självklart ett problem för mindre spelare, men är man så pass duktig att man tänker på bonusen löser man det med farmning eller annat sätt. Många bevisar om och om igen att storleken på kontot inte har någon betydelse på hur stor off kontot hyser om den som sitter vid spakarna vet vad han/hon gör och kan med stilen.
    Alla bygger inte vu-slägga ute i bushen, men där stämmer argumentet definitivt bättre.
    Någon skrev 50% deffbonus som liten, så låt oss göra en snabb jmf lite felaktigt.

50% mer deffstyrka vid försvar

10k falanxer -> 15k falanxer

2x mer trupper (100%) som stort konto

10k klubbor -> 20k klubbor.
    Början på det nya; Sez17: Skolfröken
    Sez18: "lIlustration" Pop 2, Off 1
    Sez19: "Passion" Pop 1
    Kval 2014/Final 2014: Warlock, vinnare av ickeguldsfilosofin.
    Kval 2015: Warlock/ Final 2015: Das Båt, vinnare av guldfilosofin
    S19: "allane" Pop 1

Banned
    Reg.datum
    Sep 2008
    i mitt slott i mitt land där jag rigerar.

Standard

Kan inte bry mig mindre om vilket kön en spelare har. Sluta lev på 1900-talet och visa att det du försöker säga faktiskt fungerar istället.
    argumenten slut eller?

Standard

Citat Ursprungligen postat av warlock Visa inlägg
    Någon skrev 50% deffbonus som liten, så låt oss göra en snabb jmf lite felaktigt.

50% mer deffstyrka vid försvar

10k falanxer -> 15k falanxer

2x mer trupper (100%) som stort konto

10k klubbor -> 20k klubbor.
    Vad får dig att tro att ett konto med 30 byar som har en medelpop på 500 har mindre trupp än ett konto med högre medelpop på sina byar?

Att du bombar bort KP betyder inte per automatik att du har få byar.
    Slutförda:
    2006 - S1: Prodigal Sun
    2007 - S2: UA|Riget - Dis
    2011 - S5: Divide - Seahawk
    2012 - S2: CNz - Trident
    2014 - S5: DEiTY - Blueberry

Pågående:

Member
    Reg.datum
    Dec 2015

Standard

argumenten slut eller?
    Du gav ingen punkt att argumentera om (utöver det faktum att du alltid har rätt och att män är djävulens påfund). Visa mig något som gör att jag kan ta dig på allvar som spelare så kanske jag kan överväga att argumentera med dig. Bara sett en massa lekoffar och sandslott från dig.

Sidan 51 av 83 FörstaFörsta ... 41495051525361 ... sistasista

Regler för att posta