Sidan 23 av 83 FörstaFörsta ... 1321222324253373 ... sistasista
Visar resultat 221 till 230 av 823

Ämne: Det ryktas att.....

Banned
    Reg.datum
    Sep 2008
    i mitt slott i mitt land där jag rigerar.

Standard

ryktas om nertid och efter det är min bitch(hjälte) försvunnen hon var på uppdrag och farmade lite oaser trupperna är hemma men bitch är försvunnen och det står att hon är på väg. hur ska det sluta nu när jag inte kan deffa farmer

hjälten hittad var bara sömnbrist hallucination.
    Senast redigerad av Maria den 15-12-17 klockan 10:21

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Trident Visa inlägg
    Jag har farmat storskaligt på svenska servrar och knappast tyckt att det varit mer än irritationsmoment.
    Om man anser att förlora stora truppmängder när man farmar vara ett irritationsmoment så har man inga höga krav på vad det byggs.

OscarNordin
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av sheriff woody Visa inlägg
    kan väl säga det samma, du är väl också gammal i gemet.

har försökt lära folk att hur man timmar anfallen slutar med att dom blev jäkligt bra på det, bara synd att det var mot min hs. så inga goda erfarenheter där.
    Har du lärt folk hur man tajmar anfall? Inte illa, krävs hög koncentration och snabb dator för att sätta attacken på den rätta sekunden. Måste haft många lektioner med dina studenter för att dom ska bli så duktiga!

Standard

Citat Ursprungligen postat av Castoor Visa inlägg
    Om man anser att förlora stora truppmängder när man farmar vara ett irritationsmoment så har man inga höga krav på vad det byggs.
    Att plundra är en risk du får ta. Natarbyar bygger infrastruktur och trupp, farmer deffas, och andra byar tas över och deffas omgående. När offarna är stor nog så får du gilla läget och hantera nederlagen. Deffas farmer så har jag iallafall möjligheten att ringa in potentiella konton.

Vad är att förlora stora truppmängder för dig?
    Slutförda:
    2006 - S1: Prodigal Sun
    2007 - S2: UA|Riget - Dis
    2011 - S5: Divide - Seahawk
    2012 - S2: CNz - Trident
    2014 - S5: DEiTY - Blueberry

Pågående:

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Att plundra är en risk du får ta. Natarbyar bygger infrastruktur och trupp, farmer deffas, och andra byar tas över och deffas omgående. När offarna är stor nog så får du gilla läget och hantera nederlagen. Deffas farmer så har jag iallafall möjligheten att ringa in potentiella konton.

Vad är att förlora stora truppmängder för dig?
    Alla onödigt förlorade trupper är stora trupper, alla trupper som slarvas eller slösas bort är förluster som är stora, om det sedan är 50 trupp eller 5k är sak samma då offarna slutar växa i det takten dom kunde gjort.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Castoor Visa inlägg
    Alla onödigt förlorade trupper är stora trupper, alla trupper som slarvas eller slösas bort är förluster som är stora, om det sedan är 50 trupp eller 5k är sak samma då offarna slutar växa i det takten dom kunde gjort.
    Klyschigt. Fem tusen enheter och femtio är rätt stor skillnad, iallafall när vi talar om farmdeffning. Personligen lägger jag sällan min tid på att deffa farmer i annat syfte än att lokalisera offbyar.

Flera offare använder inte sina huvudoffar till att plundra utan låter andra byar stå för det, som de sedan plundrar. Om det sedan kostar mellan 39 och 52 miljoner i veckan, beroende på stam, att köa fullt i din viktigaste offby så bryr du dig förmodligen mer om att få in resurserna än att avskräckas från plundring när 5% av farmerna deffas med jämna mellanrum
    Slutförda:

Pågående:

Banned
    Reg.datum
    Sep 2008
    i mitt slott i mitt land där jag rigerar.

Standard

Klyschigt. Fem tusen enheter och femtio är rätt stor skillnad, iallafall när vi talar om farmdeffning. Personligen lägger jag sällan min tid på att deffa farmer i annat syfte än att lokalisera offbyar.

Flera offare använder inte sina huvudoffar till att plundra utan låter andra byar stå för det, som de sedan plundrar. Om det sedan kostar mellan 39 och 52 miljoner i veckan, beroende på stam, att köa fullt i din viktigaste offby så bryr du dig förmodligen mer om att få in resurserna än att avskräckas från plundring när 5% av farmerna deffas med jämna mellanrum
    beror vel lite på vad du farmar med för truppslag med. farmar du med blixstar som galler blir det ju jävligt dyrt om 5% av dem dör vaje dag då kan till och med farming inte vara lönsam. Klubbor är ju billigare och tidigare jag mer eller mindre skitit i om lite klubbor dött. Är du romare och dina impriddare dör pga av farming det skulle få mig att gråta en skvätt.

Dock kan man ju räkan lite ( jag är kassa på att räkan så rätta gärna om det blir fel) säg att 300 klubbor dör varje dag i 100 dagar 300*100 =30 000 klubbor som den armen hade kunnat vart större med. en klubba kostar 250 rv att tillverka det blir 7500000 rv som dör.

det är ju lite säg i stället att vi byter till galler en blixt kostar 1090 att göra säga att 100 av dem dör i 100 dagar det blir 10 000 blixtar du kunde haft. 10 000 gånger 1090 = 109 00000. :S

impriddare då jag spelar inte romare så ofta för jag glir gallen av att starta rommar konton men impariddare är ju det man farmar med där har jag fått lära mig.
    1420 kostar en imp att bygga losar du 150 av dem i 100 dagar 15000 impar 213 00000.

Ja trupper ska användas och gå åt men som ni ser ovan så kan mina lätta uträkningar (finns säkert dem som kan prestera och komma med bättre.) Kostar farmdeffingar MYCKET det är bra att minas och det här är varför jag är mycket emot farmdefingar det kostar för den som blir utsatt och jag vill ha stora släggor.

Vill dock avsluta den här posten med något jag jag aldrig mer kommer skriva och det är med en bitter smak i mun när jag skriver det. Castor har tyvärr rätt Blä vad jobbighet det var att erkänna det.

Member
    Reg.datum
    Dec 2015

Standard

Citat Ursprungligen postat av sdfy Visa inlägg
    Folk som aldrig farmat storskaligt och blivit utsatta för de där hemskheterna kommer aldrig att förstå.
    Börjat te sig rätt uppenbart att ungefär 4/5 personer i tråden inte farmat storskaligt (inklusive citerad)
    Whats next? Ska ni komma och säga att det är en bra idé att bygga legionärer istället för imperiesoldater i offarna?
    Senast redigerad av UNS den 15-12-18 klockan 10:23
    S3: Bäst

International top top pleyer. Very pro

Standard

Klyschigt? Eller så är min truppnivå standard något högre än din..

Standard

Lejonstjarna, om du med det menar att ett svinn på under 7 samt 8 procentenheter per dag är oacceptabelt så kan du enkelt räkna på vad som är mest effektivt. Vill du inte plundra in vad som krävs för att hålla stora baracker och stall igång med tränare och tillbehör på hjälten så behöver du inte det, men det kommer ta ett tag innan du har byar nog att skeppa de råvaror som krävs för att hålla köerna på 39-52 miljoner per vecka.

Sedan missade du att jag nämnde förekomsten av att du håller din huvudoff säker och plundrar med mindre offar, skitoffar som försörjer sig självt och som du plundrar när magasinen sväller över. Då slipper du ö h t oroa dig över trupp som du tappar och huvudoffen kan stå parkerad lite varstans för att inte väcka uppmärksamhet.

Citat Ursprungligen postat av Castooor Visa inlägg
    Klyschigt? Eller så är min truppnivå standard något högre än din..
    Det vet jag såklart inte men jag tror knappast det.
    Slutförda:

Pågående:

Sidan 23 av 83 FörstaFörsta ... 1321222324253373 ... sistasista

Regler för att posta