Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 sistasista
Visar resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Nomineringstråd

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2007

Standard

MvP (Most valuble Player): Thanatoskontot roddade unika dieten och VU helt klockrent!

MvO (Most valuble Officer): Petro! Helt grymt engagerad!

Bäste lagkamrat/teamspelare: Smiley, MBA, Oscar, Super-Jompa

Bäst defensivt: Petro i deffledningen, och dom grymma deffproduserarna i Hades!

Bäst offensivt: Cerberus, Charon, Tartaros. Nämnas bör även Backsmoker som byggde en rejäl off, även om den inte användes rätt!

Mest överskattade: Måste nog säga Hades. Hade varit roligare om folk vågat mer mot oss!

Respekt åt: Vrägmyra!! Roligaste karaktären jag träffat på i Travian, du bidrog till mång munterheter och god stämning,,,,,,,ok!?
    Respekt även åt SuperBengt, du gav i alla fall aldrig upp! Strongt jobbat, hade inte velat byta sits med dig!

Bästa team: Hades, alla kategorier!

Mest irriterande: Att jag inte hittade nått vettigare att damma in offarna i. Var sjukt svårt att hitta några mål på slutet som ingen annan han före till

Trevligaste spelaren: Smiley, Oscar, Jompa, Petro!

Bästa startspelaren: Inte mycket att orda om där! Rasmus på Cerberus

Sjukt skoj händelse: Att glida förbi Stozz på defflistan, fast han förtjänade platsen mer än mig! (+att pricka Nehcapas kattas o bräckor)

Sjukt tung händelse: Att mitt VU inte han bygga ikapp Petros!

Roligast att munhuggas med: lätt Ray, alltid rappa svar på tal där!

Mest saknade i laget: Sur-Holger

Bästa matematiska analyser: GoG!!

Hedersomnämnande till: Sture, du har samlat ett fantastiskt lag, och suportat oss fullt ut!

Grattis till hattricken Thanatos! Deff, VU, Pop! O grattis till Offrekordet Cerberus!

Nu tackar jag för mig!
    //Sheol

Standard

MvP (Most valuble Player): Superbengt. Gjorde ett fantastiskt jobb med VU't så länge det gick trots ett hopplöst läge.

MvO (Most valuble Officer):Sture och Raymon

Bäste lagkamrat/teamspelare: Gaule/Fix

Bäst defensivt: Hades.

Bäst offensivt: Cerberus/raymon.

Mest underskattade: Tundeg

Mest överskattade: Finns många kandidater.

Bästa manipulatör: För dålig aktivitet på forumet för att kunna peka ut nån.

Respekt åt: Superbengt för allt slit vid VU't

Bästa team: Hades

Mest irriterande: Att jag aldrig fick låna någon tränare trots att jag utan problem kunde träna trupper 24/7 i både stora barracker och stort stall i min offby.

Trevligaste spelaren: Gretha

Bästa startspelaren: Cerberus

Att minnas: Ingen server att minnas för egen del.

Sån miss när: Min off blev svept av Cerberus 5 min innan jag vaknade.

Sjukt skoj händelse: Fanns ingen sådan denna rundan.

Sjukt tung händelse: När min off blev svept av Cerberus.

Så här kommer jag minnas s1: Kommer mest minnas Hades dominans.

/ Tanian
    Avslutade:
    Se2 - tanian, AeM
    Se2 - Gregoir, TG
    Se2 - hehehe, FN

Junior Member
    Reg.datum
    Feb 2015

Standard

MvP (Most valuble Player):valkyria xeon markus som lagt en hel del tid på att lära ut hur det här spelet funkar.

MvO (Most valuble Officer): pass

Bäste lagkamrat/teamspelare :markus o nomoon Java

Bäst defensivt: hades var ingen som skada så hårt

Bäst offensivt:inte vi i frag iaf

Mest underskattade: jag själv får jag säga som landa på 30 plats på min första server

Mest överskattade: #1 som tyckte de var för bra för ett sammarbete i somras och inte ville hjälpa oss när vi slogs i spillror av hades.. men sen var det annat ljud..

Bästa manipulatör:Monkey hal som en ål, men fantastiskt kul.

Respekt åt: Larsa59 som jag försökte hjälpa lite till o från o deffa farmare. spela hela servern och sluta tillsist på 2 byar.. uthållighet

Bästa team:dom som vinner brukar ju vara de bästa, här var det nog ingen diskussion.

Mest irriterande:Legenderna från start.. vi klicka aldrig. på forumet magic o raymond. att ni orkar

Trevligaste spelaren:fanns många, men rosa pantern gav upphov till mycke glädje i våra korta mail redan när vi låg i krig. o än mer när vi alliera oss. mycke sköna lirarei hades o flera i frag.

Bästa startspelaren:vet inte, hade fullt upp med mig själv då

Att minnas:frugans min när jag satt larmet för o skicka deff mitt i natten... haha hon är inte helnöjd, säger att jag la flera timmar om dagen på detta... om hon bara visste.

Sån miss när... jag skulle grunda min första by o allt var rörigt vart vi skulle bo, satt i bilen på telefon o sökte 15c i ett område men missa ett minus så min by hamna 300+ norr om alla i allyn..

Sjukt skoj händelse:måste säga när dåren var på min sida o med lite hjälp vägga 2 hadesoffar.. det var en skön revange känsla.

Sjukt tung händelse:När halva allyn lämna och jag insåg att jag var ensam mitt i hadesland.

Så här kommer jag minnas s1:Låååååångt och tar mycke mer tid än jag kunnat drömma om, kolla upp saker är inte min starka sida.. när brorsan lura in mig trode jag det skulle vara över till sommaren.

MVH Freddie/Astrid

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

MvP (Most valuble Player): Thanatos, sköta unika dieten är ett tungt jobb men oerhört viktigt för vår truppmängd i Hades. Sen lyckades jag utöka den bördan med ett VU.

MvO (Most valuble Officer): Google docs.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Lethe och Tisifone, ställer alltid upp och jag är oerhört tacksam för all hjälp med snabba hämtningar av arts innan och under offensiver.

Bäst defensivt: Deffledningen i Hades med Petro i spetsen.

Bäst offensivt: Jompa@Tartaros som tog över större delen av offplanerandet när jag tröttnade.

Mest underskattade: Hades förmåga att deffa katbyar på andra sidan kartan.

Mest överskattade: #1, trodde de skulle bjuda upp till kamp.

Bästa manipulatör: Lasso som server efter server lyckas få med sig majoriteten av alla spelare.

Respekt åt: Superbengt som hamnade i ett trist läge men körde ändå in i kaklet.

Bästa team: Hades, behövs knappast motiveras.

Mest irriterande: Lättkränkta spelare på forumet, kan man inte ta att jag skriver oseriöst och försöker provocera i ryktastråden så kanske man ska undvika forumet istället.

Trevligaste spelaren: McKuma, Rosendahl, Monkey, Magic samt hela Hadesgänget.

Bästa startspelaren: Försöker undvika att nominera egna kontot, men denna får nog ändå gå till Cerberus.

Att minnas: Att jag slog offrekordet.

Sån miss när... vi inte tog alla VU BP:s vid släppet och ingav övriga servern falska förhoppningar om vinst.

Sjukt skoj händelse: Stordåden min startby utförde, 3 stulna VU BP:s, mängder av central offtrupp slaktad och flera HS bombade. Är förvånad att en så central offby hos kontot med unika skorna fick vara kvar.

Sjukt tung händelse: När i stort sett hela servern allierades mot Hades. Jag anade att det skulle hända och det var därför jag valde att lägga stölderna av VU BP ganska tidigt så att vi skulle ha tid på oss när de gick ihop. Att vi fick mer motstånd hade jag inget emot, det trista var att istället för att försöka göra något så allierar man sig när det går dåligt. Man vill vinna och det spelar ingen roll hur det ser ut, går det att undvika att kriga så föredras de lösningarna. Hoppades i det längsta att jag skulle ha fel och att man kunde acceptera en förlust genom att bli helt utspelad, men nu får ni iaf skämmas desto mer för att ha förlorat. Hur som helst så tappade jag min spelglädje där.

Så här kommer jag minnas s1: Total dominans för Hades och på andra sidan antagligen det största blocket någonsin sett till % av serverns spelare som funnits och som dessutom lyckats att förlora.

/Raymon@Cerberus
    S2 (1): Raymon - Ronin
    S5 (1): Raymon - E4F
    S1 (3): Raymon - Hedone/Strange
    S1 (4): JSS - KAOS
    S1 (5): Raymon - N
    S1 (6): Starscream - NoVa
    S1 (7): Sinoj - Olympos
    S1 (8): Dr Arkham - Rehab
    S1 (9): Cerberus - Hades

Senior Member Hampuss avatar
    Reg.datum
    Nov 2013

Standard

Ända som behövs nämnas:

Mest irriterande: magic
    Pågående:

Avslutatde:

TS5 Poseidon DEiTY Vinst
    Sez17 Criss Cross Apoteket
    Sez18 Kenze FS
    Sez19 Habanero GT
    TS1 Bozz Sutade när det blev super tråkigt
    Sez21 Nalle Puh SSM Vinst
    Sez22 Lost Chapter Sitter på Final Chapter GG

"Meriter"
    "Kenze" var den mest praktfulla försvararen, slaktades sina fiender vid sina portar, färgandes marken runt sina byar röd med deras blod.

Senior Member
    Reg.datum
    Apr 2015

Standard

MvP (Most valuble Player): Cerberus, Bombade många viktiga HSar, snajpade flera av fiendernas offar osv. Var även mycket inblandad i BP och AF stölderna som gjorde att META blocket förlorade.

MvO (Most valuble Officer): Cerberus, Thanatos, Sture. Som Monkey sa, dom styrde servern precis som dom ville.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Frank och Nordin. Hjälpte mig mycket och ställde alltid upp.

Bäst defensivt: Hades helt klart. Väggade i princip vartenda skarpt anfall. Fanns knappt en enda deffare i Empire som kom upp i dom mängderna som en Hades deffbyggare hade.

Bäst offensivt: Cerberus, blir svårt att säga någon annan särskilt med offrekordet.

Mest underskattade: Monkey. När dom väggade en massa offar mot en av Hades kattasbyar trodde jag det var ute med dom. Men ändå lyckades bygga upp sig och offa på rätt fint.

Mest överskattade: #1, När #1 segrade över oss i Empire trodde jag dom att dom på allvar kunde vinna över Hades. Tänkte först säga Empire men vi var så sjukt dåliga att ingen räknade med oss ändå.

Bästa manipulatör: Lasso som lurade alla att han aldrig skulle samarbeta med #1 och ändå så gör han det.

Respekt åt: Cerberus, för allt offande, Superbengt för VU jobbet, Nordin för att du gjorde comeback och orkade lira i Empire och slutligen Hades för vinsten och allt annat.

Bästa team: Hades. För mycket ego spelare i Empire och #1.

Mest irriterande: Totsie, har aldrig mött en grinigare och jobbigare person. Helt sjukt att han ens kan vara ledare för Empire när han inte ens vet hur man spelare.... Onsala tar andraplatsen. Förstår inte att jag orkade lira med er sålänge....

Trevligaste spelaren: Nordin, Frank och Raymon.

Bästa startspelaren: Cerberus, överlägsen etta där.

Att minnas: Offrekordet och Hades överlägsenhet.

Sån miss när... När Lasso sover 10 timmar trots att han är den enda på jorden som kan flytta Empire BP. Förstår inte hur han tänkte där.....

Sjukt skoj händelse: När Cato med sin kassa off lyckades av någon konstig anledning döda Fevvs off.

Sjukt tung händelse: När jag tappade tränaren

Så här kommer jag minnas s1: Offrekord och min första slowserver

Vi ses kanske nästa S1:P

//Jasper(magic).
    S2 2010 skitugne
    Sez 9 Glömt namnet

Sez 10 musen1 Kom inte med i TP så blev 021IAS Respekt åt Herman
    Sez 11 magic XlK.O.H Respekt åt Casper, Asterix och Nero!

Se6 magic Enixium Respekt åt Miss A!
    Sez 14 strikerman00 JDPD Respekt åt Asterix
    Sez 16 magic TP, VVF ♥ All respekt åt SB teamet, Puma och VVF ♥

Se19 Dvärgen KO, GBHD, DM
    S1 (9) magic EMPIRE, Slöspel AB All respekt åt Cerberus!
    S4 (7) Ben Kenobi Lean Respekt åt Lean!

S1 (10) After Eight GODIS

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

Standard

MvP (Most valuble Player):Sammarbetet i hades är styrkan så alla spelare ska dela på denna tittel

MvO (Most valuble Officer): petro

Bäste lagkamrat: Cristian

Bäst defensivt: samarbetet i hades, en bombad hs och en viktig art tappad på hela serven säger väl allt

Bäst offensivt: hades som helhet, enskilt konto givetvis cerberus men även 7 topp 10 konton i offlistan säger en del om deras överlägsenhet

Respekt åt: superbengt som inte gav upp

Bästa startspelaren: nr 1 cerberus men som god 2a kommer GoG och Henrik som hade LV 19 klart i hs ca dag 70 (efter kontroll visade det sig att det va klara dag 76 )

Att minnas: som spjutdeffare hamnar man sällan i rekordböckerna men jag kommer minnas våra personliga rekord: som mest 514k spjut på kontot och som mest 114,5 k spjut i samma by

Tappade tyvärr räkningen på slutet men ca 900 k spjut (.+/-50k) producerade kontot eris denna runda.

Sån miss när... Att vi släppte iväg en stor tränare och att vi inte tog deffrekordet i mängd vetätare i vu, fast räknar man på trupp/konton i ett vu måste det vara överlägset rekord

Sjukt skoj händelse:alla megastora väggar där FI inte ens fick se truppen som stod där

Så här kommer jag minnas s1: den mest fulländade alliansen jag spelat i tack alla inblandade
    Senast redigerad av milos den 15-11-30 klockan 23:04

Senior Member
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Att minnas: som spjutdeffare hamnar man sällan i rekordböckerna men jag kommer minnas våra personliga rekord: som mest 514k spjut på kontot och som mest 114,5 k spjut i samma by

Tappade tyvärr räkningen på slutet men ca 900 k spjut (.+/-50k) producerade kontot eris denna runda.
    Inte illa, det är bra jobbat, skall jaga dessa siffror, får se om jag lyckas, men alltid kul med ett riktigt bra mål att jaga.

Senior Member Mrs Ps avatar
    Reg.datum
    Mar 2010

Standard

MvP (Most valuble Player) Ja vilken spelare tillförde mest. Det var svårt då jag tycker att flera borde nämnas. PETRO, min underbara co är en av dem för hennes ideliga kämpande för att få allt att rulla som vi vill. Den tid och engagemang du lägger i varje runda är guld. RAYMON, för dina effektiva offplaneringar som träffade där vi ville med mycket litet motstånd. Ingela och smiley som hjälpte oss med alla uppdateringar av veteräknarna när jag jobbade. Alla 15 :-) tog sin lilla tid....

MvO (Most valuble Officer): Petro o raymon
    Ni samarbetade alltid bra och var duktiga på att hitta alla skarpa anfall. Ni andra i Hades dom hjälpte till där ska även de ha eloge!

Bäste lagkamrat/teamspelare: alla i hades som spelade som ett enda stort konto!.

Bäst defensivt: hades och thanatos kontot

Bäst offensivt: cerberus

Mest underskattade: Hm vet faktiskt inte.

Mest överskattade.

Bästa manipulatör:
    Lasso som allierar sig med alla

Respekt åt: hades som allians. Vilket team!

Bästa team: hades alla gånger

Mest irriterande: 15 veteräknare som ska uppdateras..., och jagande av vete till vissa.

Trevligaste spelaren:björn :-) man skrattade gott åt hans berättelser i chatten

Bästa startspelaren: cerberus

Att minnas: alla trevliga mornar och man kollade alla väggningar som gjordes under natten,

Sån miss när... vi inte fick unika dieten direkt,

Sjukt skoj händelse: när offarna gjorde som man ville och chopper åkte ner i listan :-)

Sjukt tung händelse: att se fienden gå ihop ännu en runda bara för att kunna bygga på lerhögen

Så här kommer jag minnas s1: hades snodde alla vu bp
    Mrs P
    -----------
    Avslutade
    Sez 3 Fusion@Crowd
    Sez 8 Mini-Hopp@Crowd --> Glock20@Crowd
    Sez 9 Kali@!Gyms -->The Unicorn@Mygs!
    Sez 10 Spökplumpen@Disney --> Gizmoduck
    Sez 11 Bakverk
    S1 Fjugen - Alpha
    S1 Rumtre - Alpha
    S5 Pea - EVUL
    S3 Petronella - Galaxy
    S1 Pope - Olympos
    S5 Ludde_06 - Troja
    S1 Syster Yster-Rehab
    Finalserver - Spirit
    Finalservern - Petro
    S5 Rumtre -Persikorna

Pågående
    S1 - Thanatos

Junior Member
    Reg.datum
    Jun 2010

Standard

MvP (Most valuble Player): Alla deffarna i Hades

MvO (Most valuble Officer): Ray och Jompa som slet outtröttligt med både offplaner, den ena mer vild än den andra och det mesta blev bingo, och analyser av anfall så att vi kunde deffa rätt.

Bäste lagkamrat/teamspelare: Hela Hades-gänget - snacka om att ställa upp för varandra!

Bäst defensivt: Hades. Det var sanslöst vad deff vi hade, alla hade massor av trupp men det går inte att undvika att nämna Eris - som mest över 510k spjut på kontot och det var fler som inte var långt efter räknat i veteätare.
    Deffen i VU vid sista natar-anfallet ett par timmar innan målgång kändes helt ok, inte minst med tanke på hur få konton vi var:
    http://travian-reports.net/se/report/24443f09263

Bäst offensivt: Hela off-gänget i Hades var otroliga - alla 8 slutade topp 10 offensivt och det säger väl det mesta.
    Som enskilt konto givetvis Cerberus - snyggt offrekord!

Mest underskattade: Fragglarna - som kämpade väl och inte var en sån lätt match som vi trodde. Dessutom kämpade de sig tillbaka och var rätt irriterande (inte minst Astrids dåre som blev skor titt som tätt) men till sist blev det samarbete istället för krig och då bidrog de förnämligt till VU.

Mest överskattade: #1 och Front, kommentarer överflödiga

Bästa manipulatör: Lasso som envist fortsätter mega-allierandet för att vinna utan att kriga

Respekt åt: Superbengt som inte gav upp trots allt

Bästa team: Hades

Mest irriterande: Alla dåliga förlorare

Trevligaste spelaren: Hela Hades-gänget. Lite speciellt Ingela@Tisifone, och Björn@Sheol för alla skratt det blev åt dina små utläggningar i chatten.
    Trevliga nya bekantskaper: Fragglarna Freddie@Astrid, Xeon, Marcus@Xeon, Jörn

Bästa startspelaren: Cerberus

Att minnas: Det finns massor, inte minst fina väggar och stölder av diverse artys men fastnat mest har nog Rays idé en söndag sådär 3 veckor efter bp-släppet: "ska vi ta ett VU och bygga i vår egen lilla takt"

Sån miss när... vi deffade allt utom stora tränaren hos Eris...

Sjukt skoj händelse: Alla härliga rapporter, både på fina väggar hos oss och fina anfall av våra offare.

Sjukt tung händelse: När vi insåg att motståndet var slut och att vi skulle få skyffla runt våra artys i 4 månader i väntan på att Nataren skulle vinna om vi inte byggde VU själva

Så här kommer jag minnas s1: En server som blev lite bakvänd, åtminstone vad gäller VU-delen.
    Att Pea och jag lyckades ta "truppeln" - VU, pop och deff
    Att Hades lyckades med mer än våra målsättningar från start, och att vi lyckades plocka åt oss alla vu-bp
    Senast redigerad av Petro den 15-12-01 klockan 04:27

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 sistasista

Regler för att posta